Ze zouden het moeten verbieden om anderen voor de wielen te rijden en dit enkel om een heel klein beetje uit te sparen. Om ziek van te worden als ge achter zo ene rijdt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tips om zuinig te rijden?
Collapse
X
-
Wel, echt waar, ik ben er zeker van dat op de 50-70-90 banen niemand doorhad dat ik zo'n eco run aan het proberen was, ik was nog vaak de eerste weg aan de lichten en schakelde altijd op naar 5de om zo de maximaal toegestane snelheid te rijden. Op de autostrade is het iets anders, maar daar heb je nog 2 rijstroken om voorbij te steken.. als je dan nog in iemands gat hangt moet je gewoon dringend leren vooruit denken en anticiperen. vette knipoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZe zouden het moeten verbieden om anderen voor de wielen te rijden en dit enkel om een heel klein beetje uit te sparen. Om ziek van te worden als ge achter zo ene rijdt.
En mensen die met een ligier of andere brommobiel rijden.
Mensen die er een eco-rijstijl op nahouden hinderen daarmee nooit iemand anders.
(tenzij van die lullen die willen gassen tot op de laatste moment als ze van ver reeds een rood licht zien, om dan opeens vol in de remmen te gaan)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Tips om zuinig te rijden? Je kar laten staan... Ik kijk niet naar het verbruik met de A5. Bj de firmakrel moet ik al genoeg oppassen, zodat ik geen zin heb om dat ook nog eens te doen in het weekend. Ik weet dus ook totaal niet wat de weekendkar verbruikt. Benzine derin en rijen maar...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Bij de mensen die ik ken met een firmawagen is het net andersom, met de firmawagen knallen (moeten ze zelf toch niet betalen) en met de eigen wagen zo zuinig mogelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
het was erg lang mijn tweede natuur, ecorijden....maar door te carpoolen terug normaal beginnen rijden, 120 ipv 90, al eens remmen ipv te bollen, zelfs al eens full-pull met de cdi aan de lichten
resultaat is in feite geen groot verschil, als is 4.5 ipv 4 natuurlijk %-gewijs een hoop
Comment
-
Bij mij is het verschil tussen "normaal" rijden, en "Eco" rijden zoals de laatste week 0,0.
Als ik de tank terug vul ga ik eens zien om eens een tijdje voluit te gaan (binnen de toegelaten snelheden natuurlijk). Eens benieuwd wat dat dan gaat geven.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZe zouden het moeten verbieden om anderen voor de wielen te rijden en dit enkel om een heel klein beetje uit te sparen. Om ziek van te worden als ge achter zo ene rijdt.
Tussen normaal en eco zit ik al met 1,5l verschil.
Comment
-
Tot ge het pak slaag van uw leven krijgt... Zulke dingen leiden tot uitgesproken agressie he.
Enne... ge doet dat toch niet met een Polooke met 60 pk op gas, nog goedkoper proberen te rijden mag ik hopen? Want dan zijn er in huis grotere winsten te halen. Zo zag ik op tv dat er mensen zijn die hun wc papier vervangen door uitwasbare doeken
Allez 'k bedoel maar, overdrijven is nooit goed he.
Comment
-
zo kwam ik eens van een zondagmeeting terug van de dodge, LPG volledig op en geen tankstation te vinden waar ik op zondagavond gas kon tanken.
hoe meer gas ik geef, hoe meer de auto stotterd, dus kon maar MAX1/4de van het pedaal indrukken om te blijven rijden (door accelereren gaat het vloeibare gas tegen de achterwand zitten en krijgt mijn brandstofleiding dus dampen door).
ik reed nog altijd de max toegestane snelheid en soms zelf te hard (van zone 70 naar bebouwde kom voor 100meter en dan weer 70 remde ik dus niet af). ik probeerde altijd mijn continue snelheid aan te houden, en het is ook intressant van 70 of meer te rijden. als die compleet stilvalt, heb ik toch nog een paar 100meter om mij veilig aan kant te zetten. vond er toch een audi het niet kunnen dat ik geen 100deed daar en die kwam naast mij rijden.
toen zijn achterwielen aan mijn voorwielen stonden, besliste die van mij aan kant te duwen...
een audi'tje van pakweg 1200kg die een 2500kg zware dodge aan kant gaat drukken door met zijn kont mijn snuit van de baan te drukken. die heeft gelukkig ingezien dat hij totaal geen invloed had op mij en ging er dan maar vandoor. ik remde NIKS en had die audi ook gewoon dwars op de baan gedrukt en ook verder. t zou niet ik zijn die een pak slaag zou hebben dan, want ik heb een deftige krik in de auto liggen MET een deftige stalen pijn om erin te schuiven.
ik vind dat er toch velen een grote mond hebben zo, en zich al kwaadmaken als iemand 65 rijd in zone 70. wat doen jullie als je achter een traktor zit die 55-60km/h haalt met een grote aanhanger achter en je geraakt die niet voorbij (kronkelbaan, geen zicht en op de rechte stukken tegenliggers)? die klemrijden en in elkaar kloppen ofzo?
het is toch raar dat er mensen achter men koffer plakken en me de pas afsnijden als ik niet volgas doortrek met de golf, maar totaal geen probleem hebben als ik hetzelfde doe met de dodge (de golf met 50pk op 1000kg is even snel als mijn dodge met 150pk op 2500kg).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVandaag na bijna 300 km is het gemiddeld verbruik op de boordcomputer 5,2 liter!
Evenveel dus als zonder al die "opofferingen" om zo zuinig mogelijk te rijden.
Zo zuinig mogelijk rijden heeft dus geen enkel effect op het gemiddeld verbruik van de C4Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Daarjuist weer zo'n ecorijder op de baan. Reed 50 a 55 waar je 90 mag. Redelijk jonge mensen met BMW 1-serie. Dus als jullie dit lezen, was zojuist op de n42. Het claxonneren toen ik voorbijstak was om je duidelijk te maken dat het erg traag ging. Zo dacht ook de hele sliert achter jou erover... Schandalig gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDaarjuist weer zo'n ecorijder op de baan. Reed 50 a 55 waar je 90 mag. Redelijk jonge mensen met BMW 1-serie. Dus als jullie dit lezen, was zojuist op de n42. Het claxonneren toen ik voorbijstak was om je duidelijk te maken dat het erg traag ging. Zo dacht ook de hele sliert achter jou erover... Schandalig gewoon.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
idd, tegen 50km/h is een auto echt niet zuiniger. beste snelheid is zo tussen de 70-90km/h.
als je 50 rijd in 5de zit je te laag in toeren (1200-1500rpm) waardoor het gaspedaal te diep ingeduwd wordt (hoger verbruik) of je moet in 4de aan het taffelen zijn (hoger rpm dus hoger verbruik). niet iemand die de weg aan het zoeken was ofzo?
ik heb vandaag ook zuinig gereden met de golf, 95km/H op een 90km/h baan. ik zit daar absoluut niet tegen 50km/h te rijden hoor en heb menig autos achter mij gelaten bij de lichten (precies of iedereen nog in smog modus rijd, weet niet wat het vandaag was). ook met de dodge VEEEEL autos eraf gereden en getrokken, en de kleine zat naast mij in de auto, lekker door te slapen.
ik rijd dus met open uitlaat nu en de baby werd er niet van wakker. als al de rest dus NOG TRAGER reed dan ik...
Comment
-
Tja, inderdaad.. ik noem dat ecorijden maar in de praktijk zal het niet echt zo zijn. Als hij 70 zou gereden hebben in vijfde was ie wellicht zuiniger bezig. Maar wat bezielt sommige mensen om zo extreem traag te rijden? Kan me maar 2 zaken voorstellen, ofwel proberen ze zuinig te zijn, ofwel hebben ze schrik op de baan. In het laatste geval is het dan wel echt gevaarlijk als je zo bang bent.
Achteraf bekeken is het belachelijk van mezelf dat ik me er zo in opjaagde. ik moest niet perse ergens zijn, had alle tijd. En na een tijdje achterhangen kon ik hem voorbij. heeft me maximum 2 minuten gekost. Eens extra voor het rood staan had me meer tijd gekost. Hmmm,... wie is de dommerik hier he?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOndertussen zit ik bijna aan 900 km en het gemiddelde verbruik op de boordcomputer is nog steeds 5,2 liter.
Zo zuinig mogelijk rijden heeft dus geen enkel effect op het gemiddeld verbruik van de C4
echt dynamisch rijden verveelt toch snel met zulke boite, allez vind ik toch
op zich is 5.2 natuurlijk ni slecht voor zo'n c4
Comment
-
Ik gebruik altijd zelf de schakelhendels aan het stuur, wanneer ik de auto laat schakelen vind ik hem niet zo aangenaam rijden.
Ook is hij dan minder zuinig dan wanneer ik zelf schakel (raar maar waar)
5,2 is idd niet slecht, het is dan we nog 1 liter meer dan het opgegeven gemiddelde, maar heb al lang opgegeven om dat te bereiken.
Veranderen van brandstofmerk heeft me meer winst opgeleverd.Last edited by knight-rider; 16/03/2014, 01:47.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment