Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De moto's doen dat soms ook, misschien is het een motorijder die niet besefte in z'n auto te zitten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      Hij had waarschijnlijk juist nieuwe banden laten leggen en die moesten nog wat 'ingereden' worden.

Toch wel héél toevallig dat het weer juist nen BMW is zulle.
      Volgens mij ergert deze chauffeur zich aan het linksrijden van de camionette........die mogen ze van mij ook een boete geven .

Comment

• en weer ene die denkt dat hij politie mag spelen en nr platen online gooien, kan er nu weer een heksenjacht gestart worden. duidelijk dat die 'cameramensen' ook geen les getrokken hebben uit dat andere voorval met die juwelier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Volgens mij ergert deze chauffeur zich aan het linksrijden van de camionette........die mogen ze van mij ook een boete geven .
          De manier waarop staat mij niet aan maar mij leek het ook een reactie op de linksrijdende camionette.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

• Simpel, als't toch op basis van camerabeelden moet: een kleine boete voor de BMW-bestuurder, een maand rijververbod, 1500 Euro boete en 6u verplichte verkeersles voor de camionettechauffeur.

De Camionette is volgens mij dan ook alle aanleiding, als die daar niet rijdt, zal de BMW-bestuurder waarschijnlijk dit manoeuvre niet doen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• tis toch typisch file-gerij op die beelden vanop de 313 of 314, bmw's doen maar wat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                en weer ene die denkt dat hij politie mag spelen en nr platen online gooien, kan er nu weer een heksenjacht gestart worden. duidelijk dat die 'cameramensen' ook geen les getrokken hebben uit dat andere voorval met die juwelier
                Ja die paljas had dat filmpke op facebook gezet en hij was er nog trots op ook, heb hem proficiat gewenst da hij goe bezig was . Triestige mentaliteit de meeste Belgen ,zou nooit gebeuren bij allochtonen..

Comment

• heel intressant gegeven vind ik dat, dat verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Klopt, chauffeur wil gewoon de links plakker erop wijzen dat ie naar rechts moet. Waarschijnlijk had de Erik Van Looy in spe dit nog niet door.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Viola se, gewoon je aan de verkeersregels houden, beetje op cc rijden, anticiperen op het verkeer en zover kan je komen met een drie literke. 😁

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Misschien best eens uw wijzerplaten reinigen...

Een gouden tip om niets te verbruiken: niet rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Misschien best eens uw wijzerplaten reinigen...

Een gouden tip om niets te verbruiken: niet rijden.
                          Just.

Comment

• Uitbollen is de grootste besparingstip

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Eerste en laatste keer dat ik een eco-run probeerde. Das 14 dagen echt met 2 eieren onder uwe voet rijden.

Peugeot claimt 5,3l/100km. Die tank ben ik na 975km gaan tanken en er ging juist 52l in, wat uitkomt op 5,3l/100km.

Ik wil gewoon nie meer zuinig rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Uitbollen is de grootste besparingstip
                                Feit!!!

Nu ja, bovenstaande is absoluut niet in eco-style gereden hoor vermits we altijd proberen om zo snel mogelijk weg te zijn aan de lichten en altijd net iets boven de max. toegestane limieten rijden op BC. Dus bovenstaand tripje was gewoon eentje van: "je aan de verkeersregels houden" en kijken hoever we geraken.
                                Voor het ogenblik ook nog steeds op wintersloefen aan het bollen en de airco staat nooit af. Vermoedelijk kan er dan nog wel 0,2 l "winst" gemaakt worden. Een foto hiervan hebben we trouwens hier in het één of het ander topic al wel eens geplaatst met 5,2L/100km op.
                                Mochten we echt nog eens een poging doen om een eco-run te doen zoals het hoort, zal de moeilijkheid bij/voor mij vooral liggen aan het optrekken bij de verkeerslichten vrees ik want dat is toch echt een "pest" bij deze wagen...

Comment

• Ik sta met mijn VW Caddy maxi 1.6tdi dsg na iets meer dan 20dkm op 6.06L/100km... Niet slecht voor bijna 1800kg aan windvanger! Is er nergens geen topic waar deze cijfers (van iedereen die wil) worden bijgehouden? http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/581217.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Mochten we echt nog eens een poging doen om een eco-run te doen zoals het hoort, zal de moeilijkheid bij/voor mij vooral liggen aan het optrekken bij de verkeerslichten vrees ik want dat is toch echt een "pest" bij deze wagen...
                                    Ik vraag me nog altijd af hoeveel hard optrekken er toe doet. Tenminste zolang ge een beetje in redelijke toerentallen blijft. Ik geloof wel dat het ertoe doet maar snap het niet goed.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik denk niet dat dit zoveeeel zal uitmaken hoor. je hebt een bepaalde hoeveel brandstof nodig om een massa in beweging te brengen.
                                      of je daar nu 30sec lang over doet op zuinige modus en dan constante snelheid aanhoud
                                      of je doet dat in 10sec en kan dan 20sec lang zonder optrekken zuinig bollen...

veel remmen en continue weer moeten optrekken zal het grote verschil maken (=anticiperen in het verkeer en niet op uwe voorligger plakken).
                                      topsnelheid die je rijd maakt ook veel. tegen 110km/h heb je veel minder luchtweerstand, dan tegen 130km/h

Comment

• Volgens de regeltjes van het zuinig rijden is 3/4de van volgas de regel bij het optrekken.
                                        Of dat juist is weet ik niet.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          ik denk niet dat dit zoveeeel zal uitmaken hoor. je hebt een bepaalde hoeveel brandstof nodig om een massa in beweging te brengen.
                                          of je daar nu 30sec lang over doet op zuinige modus en dan constante snelheid aanhoud
                                          of je doet dat in 10sec en kan dan 20sec lang zonder optrekken zuinig bollen...
                                          Dat is wat ik ook denk ja. Het zal wel wat uitmaken maar het is van een lagere orde dan andere factoren. Maw het zou best kunnen dat ge flink moogt optrekken aan de lichten en toch zuinig rijdt.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X