Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tips om zuinig te rijden?
Collapse
X
-
3/4 volgas optrekken ? Met ESP aan of uit ??? Dat kan namelijk nogal verschil opleveren als je zo diep doorduwt ... vooral aan de lengte van de strepen die je trektDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik denk niet dat dit zoveeeel zal uitmaken hoor. je hebt een bepaalde hoeveel brandstof nodig om een massa in beweging te brengen.
of je daar nu 30sec lang over doet op zuinige modus en dan constante snelheid aanhoud
of je doet dat in 10sec en kan dan 20sec lang zonder optrekken zuinig bollen...
veel remmen en continue weer moeten optrekken zal het grote verschil maken (=anticiperen in het verkeer en niet op uwe voorligger plakken).
topsnelheid die je rijd maakt ook veel. tegen 110km/h heb je veel minder luchtweerstand, dan tegen 130km/hOorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDat is wat ik ook denk ja. Het zal wel wat uitmaken maar het is van een lagere orde dan andere factoren. Maw het zou best kunnen dat ge flink moogt optrekken aan de lichten en toch zuinig rijdt.Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenVolgens mij wel, zolang je maar voldoende tijd hebt om daarna te kunnen cruisen... Dus niet op een rit van 10km een 25X moeten optrekken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten3/4 volgas optrekken ? Met ESP aan of uit ??? Dat kan namelijk nogal verschil opleveren als je zo diep doorduwt ... vooral aan de lengte van de strepen die je trektPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenTankje eco rijden is vandaag afgerond, ben gaan tanken.
Zoals ik eerder zei, de boordcomputer gaf bij eco rijden net als bij gewoon rijden een gemiddeld verbruik van 5,2 liter aan.
De realiteit na berekening is nog erger.
Bij gewoon rijden was het 5,55 liter, na deze tank eco rijden is het verbruik 5,60 liter
Boordcomputer zegt 5,3 en realiteit zegt 5,64Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik zeg dan ook goed doorrijden en niet overal gelijk eene zot zitten vlammen he.
Dan kan het verbruik wel een paar liters hoger denk ik.
Op de N80 altijd zeker 120 ipv de 100 km/h die ik normaal gezien rij.
Zelfs bijna dagelijks op een bepaald stuk doortrekken tot 160.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Nog eens een "update".
Heb ondertussen geen pogingen meer gedaan om eco te rijden aangezien het toch niks uithaalde.
Gemiddelde van 5,2 liter op boordcomputer, en ongeveer 5,5 echte verbruikte liters blijft gelijk bij iedere tank die ik leegrij.
Tot nu bij de huidige tank, ik rij nog steeds hetzelfde en bij het warme weer heeft de airco echt zot gedraaid.
Toch geeft de boordcomputer momenteel na zo'n 200 km een gemiddeld verbruik van 4,9 liter aan
En nee, ik doe geen andere afstanden of zo, nog steeds hetzelfde woon - werk verkeer als altijd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Proficiat? Waarvoor?
Ik heb niks gedaan, rij gewoon zoals anders, dus d'r is voor niks een proficiat nodig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zeg dan ook goed doorrijden en niet overal gelijk eene zot zitten vlammen he.
Dan kan het verbruik wel een paar liters hoger denk ik.
Op de N80 altijd zeker 120 ipv de 100 km/h die ik normaal gezien rij.
Zelfs bijna dagelijks op een bepaald stuk doortrekken tot 160.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Zeker nu er op enkele stukken nieuw asfalt ligt word er soms goed op doorgevlamd ja.
Het stuk tussen Sint-Truiden en Hasselt dan toch, want op het stuk tussen Sint-Truiden en Gingelom zou ik niet te zot gaan doen.Last edited by knight-rider; 24/07/2014, 06:50.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Ik woon daar op 1 km van, die straatracers houden mij 's nachts uit mijn slaap....en ik kan U vertellen dat de Politie daar niet mee kan lachen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenTot nu bij de huidige tank, ik rij nog steeds hetzelfde en bij het warme weer heeft de airco echt zot gedraaid.
Toch geeft de boordcomputer momenteel na zo'n 200 km een gemiddeld verbruik van 4,9 liter aan
En nee, ik doe geen andere afstanden of zo, nog steeds hetzelfde woon - werk verkeer als altijd.
normaal heb ik smorgens altijd tegenwind al fietsend naar het werk en moet ik redelijk doorrijden om rond 6h55-7h op het werk te komen. ik rijd nu op mijn dood gemakske en kom 6h50 aan. niet eens bezweet. ook is het (bouw)verlof en moet je waarschijnlijk minder remmen op de baan.
door de hogere temperaturen zijn u banden goed warm. bij warme banden warmt ook de lucht in u banden op en verhoogd dit de bandendruk. niet zo verwonderlijk dus dat je bij +30° zuiniger rijd dan bij 10°
*JOKE MODE* misschien in duitsland speciale diesel gaan tanken. ford Cmax'en rijden daar ook sneller en zuiniger op
Comment
-
Zuinig rijden haalt niet veel uit. Heb het eens geprobeerd. Scheelde 0.3 liter op 100 km. Ik anticipeer wel, maar rij in normale omstandigheden stevig door. Als je dan een tijdje 170 -180 gereden hebt zie je dat het gemiddeld verbruik met een half litertje gestegen is, maar beetje later laat het verkeer slechts 100-120 toe en dan zakt het weer. Het verkeer is tegenwoordig zo traag dat je wel verplicht bent om zuinig te rijden. Speciale inspanningen doe ik niet wegens niet de moeite. Brengt mij meer op om te kijken waar de diesel het goedkoopste is in de streek.
Comment
-
bij mij scheelt het hem veel meer.
3.4liter bij super zuinig rijden (niet harder dan 90), 4.2liter bij normaal zuinig rijden (100-110km/h).
En tot 5.5liter als ik doorrijd. en dan haal ik nog maar 140km/h !!!
verschil tussen de extremen is dan 850km met een tank diesel, of 1400km. als je 6000km/maand rijd, scheelt hem da wel een hoop (4keer tanken VS 7keer)
Comment
Comment