Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Klopt niet, op een fatsoenlijke afstand heb je nog steeds een duidelijk effect van de slipsteam.
    En dan ben je ver van bumperkleven.

Is ooit eens in Mythbusters geweest.
    Je hebt dat een minimaal voordeel. In die aflevering zaten ze wel bijna in de oplegger om deftig resultaat te halen.

Bij m'n eerste auto, Peugeot 206 1.1 benzine, ging ik bij vrachtwagens altijd slipstreamen om die fractie extra snelheid te ontwikkelen om ze in te halen. Voordeel quasi nihil, F1 gevoel gratis erbij.

Comment

• Met mijn eerste motoke in 1995, nen 125cc met maar liefst 13pk(!) was er wel degelijk een verschil hierin. Verbruik weet ik niet zo, aangezien dat ding geen 3liter verbruikte, maar zeker en vast qua snelheid! Bij wind van voor kon ik ook niet anders doen dan (op veilige afstand) achter vrachtwagen te blijven hangen. Snelweg is dan ook geen habitat voor een 125cc-er.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Je hebt dat een minimaal voordeel. In die aflevering zaten ze wel bijna in de oplegger om deftig resultaat te halen.

Bij m'n eerste auto, Peugeot 206 1.1 benzine, ging ik bij vrachtwagens altijd slipstreamen om die fractie extra snelheid te ontwikkelen om ze in te halen. Voordeel quasi nihil, F1 gevoel gratis erbij.
        Logisch, als je d'r heel effe achter hangt om er dan aan voorbij te gaan (extra gas geven dus), dat je er dan geen voordeel uit zal halen.
        Wanneer je langere tijd blijft slipstreamen heb je zeker en vast voordeel, heb ik vroeger met mijn Saxo 1.1 vaak genoeg gedaan.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Momenteel is het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer 5,6 liter
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Volgens mij rijd je ook heel wat km op de N80 (Hasselt<->Sint-Truiden)? Dat is een kloteweg, waarop je eigenlijk bijna niet kan eco-rijden
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Ja, woon-werk verkeer is langs daar, moet richting Kortessem. (iedere keer 25 km enkel)
              Hou me op de expressweg altijd aan 100 km/h en laat me rustig uitbollen aan de lichten indien nodig. (aan 100, als je dat kan blijven rijden, heb je meestal groen)

Comment

• De mijnen is vandaag weer superzuinig geweest!

Comment

• De mijne ook! Over 250km met gemiddelde snelheid van 130km/u (80% autostrade, 20% binnenwegen) maar 9 liter!
                  Zelfs een Astra 1.4 Turbo die mee was zat zan 9,4 liter

Comment

• Mijn gemiddelde lag nu wel een pak hoger dan 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      De mijnen is vandaag weer superzuinig geweest!
                      Ah, maar ik had niet gereden die dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Mijn gemiddelde lag nu wel een pak hoger dan 130
                        Haha ja op autostrade wel, maar gemiddelde snelheid was bij mij tot aan de Ring en dat heeft dat wat naar beneden getrokken
                        Pakt autostrade dan 150 - 160 gemiddeld

Comment

• Deze nog eens bovengehaald.

Toch wel héél straf 3,914 L gemiddeld over een afstand van 1865km:

rest moeten jullie maar zelf ontdekken.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• 't Is al laat hè...

Kun je dat niet effe in twee zinnen samenvatten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                              't Is al laat hè...

Kun je dat niet effe in twee zinnen samenvatten?
                              Zelfs in één zin:

Toch wel héél straf 3,914 L gemiddeld over een afstand van 1865km= zuinig
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• geef mij congee want ik wil ook !

moielijkste lijkt mij dat je op wegen zit die je niet kent, tenzij ze hun parcours een paar keer hebben verkend, wat wsl zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  geef mij congee want ik wil ook !

moielijkste lijkt mij dat je op wegen zit die je niet kent, tenzij ze hun parcours een paar keer hebben verkend, wat wsl zal zijn
                                  Ik moest direct aan jou denken. Verschiet ervan dat je niet als eerst reageerde.

Heb zo eens gekeken wat hun gemiddelde her & der was, tussen 60km/u en 93 heb ik gezien.

Btw, Rebecca mag die van mij ook eens komen testen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Ik moest direct aan jou denken. Verschiet ervan dat je niet als eerst reageerde.
                                    was onderweg bezig zuinig te rijden, dus geexcuseerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Zelfs in één zin:

Toch wel héél straf 3,914 L gemiddeld over een afstand van 1865km= zuinig
                                      Kannek ook ze:p:p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        was onderweg bezig zuinig te rijden, dus geexcuseerd
                                        Dan ist goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                          Kannek ook ze:p:p
                                          Geloof ik best, 1,865 km zeker, nadien is het hek van de dam om het onderste uit de kan te halen met die Ultra.
                                          Maar dat is waarschijnlijk een andere recordpoging.

Comment

Working...
                                          X