Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Ik rij zéér graag met de wagen, en ondanks het feit dat ik met een 85pk 'sterke' Doblo rij (geen Polo, veel te klein voor mij), neem ik heel vaak 's avonds de wagen om gewoon nutteloos een rondje te gaan rijden, in Henegouwen, waar je bijna op alle kleine baantjes nog 90km/h mag en dus perfect acceptabel aan 110km/h kan rondscheuren. Zélfs met een eco-wagen (die je vaak ook nog eens wat meer tegen de limiet kan rijden dan een wagen met veel meer vermogen).
Mijn punt is echter ook, dat tijdens een woon-werkrit, ik blijf anticiperen en efficiënt wens te rijden. Als het licht 100 meter verder op oranje springt, schakel ik een versnelling (of twee) terug en laat me bollen. Ik zie niet in hoe gas blijven geven tot 25 meter voor het stoplicht en dan veel harder dan nodig remmen bijdraagt aan 'rijplezier'.
Ik doe dat trouwens met élke auto, 85pk, 200pk of 400pk. Ik haat inefficiëntie.
Ik vraag me altijd af of je dan iemand bent die, onder de noemer van een of ander 'plezier', thuis ook de verwarming een graadje hoger zet maar toch de ramen openzet omdat het een leuk gevoel geeft.
Mijn naar efficiëntie strevende rijstijl is iets dat waarschijnlijk voorkomt uit mijn levenswijze (die me absoluut geen stress bezorgt): ik hou van mooie wagens, lekker eten, een grote TV en een computer, wat nog allemaal... maar haat verspilling. Een licht laten branden in een kamer waar je niet bent, de TV die voor niets staat te spelen, een auto voor niets meer doen verbruiken dan nodig, ... het maakt me zenuwachtig.
Comment