Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• golf 2 1.6D.
    toen ik de afrit nam, bolde ik gewoon uit (=zuinig). voegde daarna in achter dat jeepke, trok door tot 4000rpm om die voorbij te gaan. werd daarna voorbij gegaan door een BMW die al van op de autosnelweg achter mij zat.
    terwijl ik dus al de hele week deze rijstijl aanhoud en hiermee 1200km haal met mijn 50liter tankje. dit is nog steeds eco rijden, ook al ga ik die jeep hoogtoerig voorbij.

in het vervolg filmje piepen men banden zelf een beetje toen ik een bocht nam. gaat er van 50 naar 70 en ik reed al 70 in die bocht (blijkbaar toch iets te snel).
    ik denk dat bij stadsverkeer veel van die "niet-eco mannen" gewoon mijn golfke niet eens volgen
    Last edited by ; 28/06/2015, 23:00.

Comment

• Gouden tips om goedkoop te rijden voor diesels:

1. Tank 1/3de diesel en 2/3de petrol. Werk perfect en douane kan niet het verschil zien tenzij ze een staal naar een labo sturen. Niet zo goedkoop als rode mazout, maar dan ook ni makkelijk te controleren.

2. ga naar den aldi en vul uwe koffer met sla-olie. Voor degenen die tegen de NL grens wonen, de olie is daar nog goedkoper. Iets van 70 cent per liter. Tank 2/3de diesel, en vul de rest met sla-olie. Werkt perfect op oudere dieseld (nieuwe weet ik zo niet). Enkel vermijden in de winter.

edit: had een foutje erin zitten. Kerosine moest petrol zijn.
      Last edited by ; 29/06/2015, 16:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

2. ga naar den aldi en vul uwe koffer met sla-olie. Voor degenen die tegen de NL grens wonen, de olie is daar nog goedkoper. Iets van 70 cent per liter. Tank 2/3de diesel, en vul de rest met sla-olie. Werkt perfect op oudere dieseld (nieuwe weet ik zo niet). Enkel vermijden in de winter.

Die oude Mercedes diesels zouden nogal makkelijk om te bouwen zijn om volledig op sla-olie te rijden. Of het legaal is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Gouden tips om goedkoop te rijden voor diesels:

1. Tank 1/3de diesel en 2/3de kerosine. Werk perfect en douane kan niet het verschil zien tenzij ze een staal naar een labo sturen. Niet zo goedkoop als rode mazout, maar dan ook ni makkelijk te controleren.

Einen Kraftstoff wie Kerosin?

Comment

• Schijnt dat een paar druppeltjes (aceton of wat was het?) je verbruik ook al sterk doen zakken. Tot 30 procent zelfs. Capri een poging?

Comment

• Ik doe er een beetje apc in.
              Minder verbruik merk ik niet maar het reinigt de motor.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Ik doe er een beetje apc in.
                Minder verbruik merk ik niet maar het reinigt de motor.
                Die van Poorboys of AutoFinesse?

Comment

• Eigenlijk moet je uw auto net zo behandelen als dat je een vrouw tijdens de seks behandeld.
                  Rustig maar ook niet te traag op temperatuur brengen en eens dat ze warm staat gewoon knallen tot ze begint te janken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    Eigenlijk moet je uw auto net zo behandelen als dat je een vrouw tijdens de seks behandeld.
                    Rustig maar ook niet te traag op temperatuur brengen en eens dat ze warm staat gewoon knallen tot ze begint te janken.
                    Of tot ge uwen turbo opblaast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                      Die oude Mercedes diesels zouden nogal makkelijk om te bouwen zijn om volledig op sla-olie te rijden. Of het legaal is?
                      Inderdaad. Kende iemand met ne 300E die zo een paar jaar heeft rondgereden in NL en die had van een oude gaswandketel de warmtewisselaar op de auto gebouwd waardoor die zomer en winter erop kon rijden. Maar die zei me toch dat ge altijd nog 1/3de diesel erbij moest doen om de motor niet op termijn in de soep te draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Einen Kraftstoff wie Kerosin?
                        Oeps, daar zat ik ff mis. Ik bedoelde Petrol. Ff aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Schijnt dat een paar druppeltjes (aceton of wat was het?) je verbruik ook al sterk doen zakken. Tot 30 procent zelfs. Capri een poging?
                          heb ermee gereden hoor.
                          mijn resultaten waren dat die idd wat zuiniger werd, maar de volgende tanken zonder aceton was even zuinig. ik kan er enkel uit besluiten dat die aceton eerst een reinigende werking heeft zoals injectorreiniger en daarna geen verschil gaf.

verbruik zakt die van 3,79 naar 3,43liter/100km. of een goeie 10% omlaag.
                          de tanken erna die ik zonder aceton opreed waren 3,48 en 3,46L/100km of nagenoeg hetzelfde lage verbruik als met aceton.

ik heb ook al met olie rond gereden, werkt er idd zonder problemen op, maar bij grote hoeveelheden start de auto toch moeilijk smorgens en hoor je dan hard kloppen. weet het percentage niet meer dat ik getest heb. (edit: post gevonden http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5227046 )

olie in de winkel kost haast evenveel als diesel aan de pomp. dus voor het geld moet je het niet doen. ik vind voor de moment geenenkele leverancier die me koolzaadolie in grote hoeveelheden kan leveren waar de tax al op betaald is (in gent zou er ergens ene zitten, maar nog niet gevonden).
                          Last edited by ; 29/06/2015, 20:07.

Comment

• Was er in het verleden geen forummer die op PPO reed?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Was er in het verleden geen forummer die op PPO reed?
                              Matheus of zoiets met zijn blauwe S124.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Echt handige thread dit! Dat met die aceton ga ik zeker ook proberen

Comment

• kleine waarschuwing dan: aceton lost plastic en rubbers op, let dus op met je injectoren, brandstoftank, brandstofpomp,....
                                  ik heb vorig jaar 2 lekkende injectoren moeten vervangen, k denk niet dat het een gevolg was van de aceton, maar t heeft volgens mij het lek wel verergerd.

ik had paar maand na de aceton testen ineens een opmerking over lekkende brandstofleidingen op men keuringsbewijs. nu was men blok wel al niet proper toen ik de auto kocht, dus mogelijks lekte die injector al een tijdje. maar het blok stond nooit nat.
                                  na de opmerking van de keuring, stond 1 injector wel zeiknat.

ik heb ondertussen alweer kleine flesjes aceton in de auto liggen en om de zoveel tijd giet ik dat er toch bij met het tanken (dacht 75ml)

Comment

• Ik lees toch overal dat de hoeveelheid aceton te klein is om schade te veroorzaken. Zou me daar geen zorgen in maken. Op diverse fora claimen er toch vermindering tot 30%, iemand met een oude W124 diesel bvb.

Comment

• moest dat zo effectief zijn had er al lang iemand een patent op genomen

ik geloof het niet, mss in superbeste omstandigheden maar is dan ook uitstoot gemeten

Comment

• moest dat zo effectief zijn had er al lang iemand een patent op genomen

ik geloof het niet, mss in superbeste omstandigheden maar is dan ook uitstoot gemeten

Comment

• Vandaag de gehele dag tripjes van 8 a 10km gedaan met airco op 25graden. Totaal 58km... verbruik 7.8l. Normaal zou ik hierbij rond of onder 6liter zitten met airco af, zoals ik prefereer.

Comment

Working...
                                          X