Oorspronkelijk geplaatst door den borre
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tips om zuinig te rijden?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk lees toch overal dat de hoeveelheid aceton te klein is om schade te veroorzaken. Zou me daar geen zorgen in maken. Op diverse fora claimen er toch vermindering tot 30%, iemand met een oude W124 diesel bvb.
als ik normaal rijd, en ze zeggen mij ineens dat aceton u verbruik minderd.
ik kijk men laatste tankbeurt na: 4,4liter.
ik giet er aceton in en ga eens zuinig rijden en kom dan op 3,5liter uit. WOW, 30% verschil.....
ik heb wekenlang superzuinig gereden en geraakt minimaal op een 3,79L/100km. na de eerste keer aceton haalde ik 3,43L.
toen ik daarna 2tanken zonder aceton reed, bleef ik minimaal 3,46 en 3,48 halen. het is wel degelijk gezakt, maar daarna zonder aceton bleef het gelijk. ik denk dus eerder dat het een reinigende werking heeft gehad op de injectoren.
eens zien wanneer ik laatst aceton gebruikte:
hmmmm, heb het vergeten noteren... wie gokt waar die zit (ik heb een vermoeden want weet ongeveer wanneer ik men flesjes aceton gemaakt heb)
de volgorde is: DATUM - KMstand - hoeveel KM's gereden - Liters getankt - Euro betaal - Verbruik/100km
22.06.2015 478.534 1.149,0 49,46 57,13 4,30 13.06.2015 477.385 1.179,0 50,45 57,11 4,28 01.06.2015 476.206 1.249,0 48,61 55,37 3,89 23.05.2015 474.957 762,0 35,89 41,91 4,71 enkel stadsverkeer 12.05.2015 474.195 1.041,0 49,17 57,48 4,72 enkel stadsverkeer 30.04.2015 473.154 990,0 39,61 45,51 4,00 23.04.2015 472.532 Reifenwechsel 84,14 20.04.2015 472.164 1.274,0 50,96 58,30 4,00 11.04.2015 470.890 1.094,0 48,40 53,67 4,42 01.04.2015 469.796 1.010,0 43,75 48,96 4,33 26.03.2015 468.786 1.034,0 42,53 46,74 4,11 21.03.2015 467.752 141,0 27,26 29,69 4,88
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet zijn niet de zuinigtste dagen
Bij dat vollenbak airco merk je ook dat er minder motorkracht beschikbaar is, dus dit maakt ook deel uit van het meerverbruik.
Comment
-
Vollen bak airco, volgens mij wordt de pomp aangedreven ofwel niet. Aan of uit dus, idem voor automatische airco die het dan automatisch doet. De rest doet de blazer eigenlijk en die neemt relatief weinig stroom. Mijn airco staat quasi altijd op maar geen verschil in verbruik of vermogen eigenlijk.
Comment
-
Bij mij staat de AAC ook steeds aan (winter en zomer op 20.5°) het zal waarschijnlijk wel iets verbruiken, maar inderdaad de automatische airco zou maar een zeer beperkt meer verbruik hebben. En waarom zou het niet wat mogen verbruiken, dan mag je ook nooit de achterruitverwarming gebruiken (in de winter bijvoorbeeld), of steeds proberen rond te rijden zonder gebruik te maken van je lichten alles wat je gebruikt in je wagen zal uiteindelijk energie vragen, je moet je enkel afvragen of het voor jou aanvaardbaar is het (meer) verbruik.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
OOorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVollen bak airco, volgens mij wordt de pomp aangedreven ofwel niet. Aan of uit dus, idem voor automatische airco die het dan automatisch doet. De rest doet de blazer eigenlijk en die neemt relatief weinig stroom. Mijn airco staat quasi altijd op maar geen verschil in verbruik of vermogen eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenBij mij staat de AAC ook steeds aan (winter en zomer op 20.5°) het zal waarschijnlijk wel iets verbruiken, maar inderdaad de automatische airco zou maar een zeer beperkt meer verbruik hebben. En waarom zou het niet wat mogen verbruiken, dan mag je ook nooit de achterruitverwarming gebruiken (in de winter bijvoorbeeld), of steeds proberen rond te rijden zonder gebruik te maken van je lichten alles wat je gebruikt in je wagen zal uiteindelijk energie vragen, je moet je enkel afvragen of het voor jou aanvaardbaar is het (meer) verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenJe zou zo eens een paar weken zonder airco moeten rijden om te zien of je een verschil merkt, zowel in verbruik als in beschikbaar vermogen.
als je dan de airco eens aazet terwijl je in 5de aan het optrekken bent in bergop, dan voel je het wel direct. t zijn dan ook vooral bij de kleinere motoren dat je het merkt. misschien hebben ze dat nu wel aangepast door de motor vooraf wat meer brandstof te geven als de airco wordt ingeschakeld
Comment
-
Gisterenavond en vanochtend dezelfde rit gedaan: een kleine 40 kilometer, secundaire wegen, eigenlijk zowat van dorpskern naar dorpskern ... gisteren met airco op 21°, vandaag zonder airco. Het verschil in gemiddeld verbruik is hier 0,7 liter: gisteren een gemiddelde van 5,9 liter/100km, vanochtend zaten we aan 5,2 liter/100km.
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMijn airco staat quasi altijd op maar geen verschil in verbruik of vermogen eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenof je zet de airco eens aan/uit als je in hoge versnelling een auto dubbelt. ik reed ooit zo eens met een fiesta (dacht 1.4tdci) en wou een auto dubbelen in 5de. ik merkte dat de auto precies vermogen miste, toen ik nog steeds naast de auto zat. ff airco afgezet en spel trok er zo voorbij.
als je dan de airco eens aazet terwijl je in 5de aan het optrekken bent in bergop, dan voel je het wel direct. t zijn dan ook vooral bij de kleinere motoren dat je het merkt. misschien hebben ze dat nu wel aangepast door de motor vooraf wat meer brandstof te geven als de airco wordt ingeschakeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenGisterenavond en vanochtend dezelfde rit gedaan: een kleine 40 kilometer, secundaire wegen, eigenlijk zowat van dorpskern naar dorpskern ... gisteren met airco op 21°, vandaag zonder airco. Het verschil in gemiddeld verbruik is hier 0,7 liter: gisteren een gemiddelde van 5,9 liter/100km, vanochtend zaten we aan 5,2 liter/100km.
Een koelkast die niets verbruikt, het is eens wat anders ... Les voitures à vivre ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenof je zet de airco eens aan/uit als je in hoge versnelling een auto dubbelt. ik reed ooit zo eens met een fiesta (dacht 1.4tdci) en wou een auto dubbelen in 5de. ik merkte dat de auto precies vermogen miste, toen ik nog steeds naast de auto zat. ff airco afgezet en spel trok er zo voorbij.
Het klopt wel dat je bij zo'n Fiesta 1.4 tdci goed voelt dat de airco aanligt. Ik spreek uit ervaring.
Comment
-
Ja de koelkast verbruikt echt quasi niets volgens mij. Ik verbruik minder in de zomer dan in de winter. In de zomer staat de airco eigenlijk altijd aan. Met open dak rijden of een raam open zou ook meer verbruiken.
Ik denk eerlijk gezegd dat die kleine eco motoren hieraan veel gevoeliger zijn. Zoals ik al zei had ik ooit ene voor de vrouw en het verschil in verbruik bij verschillende rijstijl was enorm tov een iets grotere inhoud. Ik merk dat nu ook met de 1,5 dci van mijn vrouw, die kan weinig verbruiken, maar als je er gewoon mee rijdt gaat dat verbruik hard omhoog.
Ik moet er nu wel niet van wakker liggen want beide auto's doen samen maar een 25 k op jaarbasis. Dan maakt dat niet zo veel verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDeze nog eens bovengehaald.
Toch wel héél straf 3,914 L gemiddeld over een afstand van 1865km:
rest moeten jullie maar zelf ontdekken.
+ YouTube Video
ik vind niet direct hoeveel ze scoorden
4.0 rond ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenoude test met een 300 hybrid
ik vind niet direct hoeveel ze scoorden
4.0 rond ??Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenFuck it! Al stookt dat spel het dubbele! Koelen moet dat ding
Comment
-
Hier in huis staan de airco's ook dag en nacht vollen bak te draaien. Temperatuur op 23 graden. Kom gewoon niet buiten voor de zon onder is. Is perfekt hier binnen, vooral omdat die plakkerige vochtigheid weg is. Zal ook wel wat verbruiken die twee (grote) compressoren buiten, maar of dat heel erg veel is weet ik toch niet. Denk niet duurder dan je huis te verwarmen in de winter. Dat zijn warmtepompen en dat verbruikt niet echt veel.
Moest er wel iets mee doen, kan niet tegen de hitte.
Comment
Comment