Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
als ze morgen 5€/liter vragen voor de brandstof heb je direct 3 vliegen in 1 klap.
-file probleem opgelost
-begrotingsprobleem opgelost
-openbaar vervoer en fietsen vollop in gebruik.
en 1dag nadat je het in de pers hebt gegooid wordt het hele land platgelegd door de vakbonden. en dan zie je hoever de mensen inzitten met het milieu.a
ls je het milieu wil redden moet de helft van de wereldbevolking verdwijnen
Daar krijg ik 't schijt af als ik achter zulke gasten hang.
Ik rij liever tegen 60 tot aan de lichten en sta daar dan een minuut stil, dan tegen 30 tot aan de lichten te tuffen wanneer de lichten dan net op tijd op groen springen. Ik snap niet dat iemand daar zijn plezier kan uit halen.
Wel dan hoop ik je achter mij te hebben, dan heb ik daar nog wat extra plezier van
Denkt u nu echt dat je in je eentje het milieu kan redden?
Ik heb 2 auto's die zuipen als een kameel water ,en een derde als een koe water, hoe rapper de olievoorraad op is hoe rapper we overschakelen naar iets milieuvriendelijker.
Als de wereldleiders vergaderen over het milieu zitten ze allemaal in een ander vliegtuig om op de bestemming te komen is dat dan milieuvriendelijk?
Dit kan ook wereldwijd via computer maar ze maken er liever een pleziertochtje van, waarom zouden wij dan een rauw ei op ons gaspedaal moeten zetten.
Als iedereen zijn steentje bijdraagt zouden we wel een klein stukje van het gat dicht rijden. In tegenstelling tot wat iedereen denkt zijn de gezinnen en 't privéverkeer de belangrijkste CO2 producenten, niet de industrie en de landbouw
als ze morgen 5€/liter vragen voor de brandstof heb je direct 3 vliegen in 1 klap.
-file probleem opgelost
-begrotingsprobleem opgelost
-openbaar vervoer en fietsen vollop in gebruik.
en 1dag nadat je het in de pers hebt gegooid wordt het hele land platgelegd door de vakbonden. en dan zie je hoever de mensen inzitten met het milieu.a
ls je het milieu wil redden moet de helft van de wereldbevolking verdwijnen
De europese groenen hadden dat in 1996 voorgesteld : brandstof op 10 jaar tijd naar 3 EUR per liter laten stijgen. Dat was gewoon visionair, want dan zou de europese automobielindustrie vandaag een voorsprong hebben op de rest van de wereld.
Daar krijg ik 't schijt af als ik achter zulke gasten hang.
Ik rij liever tegen 60 tot aan de lichten en sta daar dan een minuut stil, dan tegen 30 tot aan de lichten te tuffen wanneer de lichten dan net op tijd op groen springen. Ik snap niet dat iemand daar zijn plezier kan uit halen.
En ik sta daar niet graag stil.... ik snap niet dat iemand zijn plezier kan halen met stil te staan...
als ze morgen 5€/liter vragen voor de brandstof heb je direct 3 vliegen in 1 klap.
-file probleem opgelost
-begrotingsprobleem opgelost
-openbaar vervoer en fietsen vollop in gebruik.
en 1dag nadat je het in de pers hebt gegooid wordt het hele land platgelegd door de vakbonden. en dan zie je hoever de mensen inzitten met het milieu.a
ls je het milieu wil redden moet de helft van de wereldbevolking verdwijnen
En veel bedrijven die hun biezen pakken, failliet gaan of zelfs niet naar hier komen
Want als ze het doorrekenen naar de klanten, dan zijn het weer gangsters.
Als iedereen zijn steentje bijdraagt zouden we wel een klein stukje van het gat dicht rijden. In tegenstelling tot wat iedereen denkt zijn de gezinnen en 't privéverkeer de belangrijkste CO2 producenten, niet de industrie en de landbouw
ik weet niet, maar volgens mij draagt iedereen al zijn steentje bij door toedoen van wetten en de evolutie door fabrikanten. Of had uwe auto 20 jaar terug ook 110gr CO2?
30 jaar geleden kwam ge alper ne auto tegen die minder dan 10 liter zoop en hadden die zelfs nog geen roetfilters. Toen staken de spuitbussen nog vol met CFK's en waren frigo's ook niet echt gezond ??. En toen kende men het fenomeen 'sorteren' en 'recycleren' nog niet en ging alles de oven in.
Dus geloof me, ge gaat met uwe rijstijl meer mensen op hun zenuwen werken dan dat ge er iets van gaat voelen in het milieu. Wss gaan degene die achter u rijden zo gefrustreerd raken dat ze een enorme streep gas geven eens ze u voorbij geraken waardoor ze 2x zoveel NOx de lucht in blazen dan dat gij met uwe bompastyle uitspaart
ik weet niet, maar volgens mij draagt iedereen al zijn steentje bij door toedoen van wetten en de evolutie door fabrikanten. Of had uwe auto 20 jaar terug ook 110gr CO2?
30 jaar geleden kwam ge alper ne auto tegen die minder dan 10 liter zoop en hadden die zelfs nog geen roetfilters. Toen staken de spuitbussen nog vol met CFK's en waren frigo's ook niet echt gezond ??. En toen kende men het fenomeen 'sorteren' en 'recycleren' nog niet en ging alles de oven in.
Dus geloof me, ge gaat met uwe rijstijl meer mensen op hun zenuwen werken dan dat ge er iets van gaat voelen in het milieu. Wss gaan degene die achter u rijden zo gefrustreerd raken dat ze een enorme streep gas geven eens ze u voorbij geraken waardoor ze 2x zoveel NOx de lucht in blazen dan dat gij met uwe bompastyle uitspaart
Ik zie niet in waarom iemand gefrustreerd moet zijn om achter me te rijden. Ik rijd steeds de toegelaten snelheid op secundaire wegen. Dus wanneer ik mensen op hun zenuwen werk is dat hun probleem, niet het mijne.
Op autostrades durf ik al eens iets trager rijden (wanneer files minder zijn als voorzien en ik anders te vroeg op mijn bestemming aan zou komen, maar zeker niet altijd. Ook tegen 120 km/h kom ik op mijn bestemming tegen 4,5l / 100km.
En 20 jaar geleden verbruikte mijn toenmalige Citroën AX 1,1i ongeveer 5,5 l. Wagens zijn zuiniger geworden over al die jaren, maar niet zoveel.
Als er sukkelaars voor mij zitten wil ik daar vanaf en laat ik bij een gat die 180 dieselpaarden los. En geloof me, dan stoot ik 5 x zoveel rotzooi uit dan diene sukkelaar voor me. Dus ja, frustratie is mijn probleem, maar door uw gesukkel doet ge niets aan het milieu. Integendeel, ge laat de rest een pak meer uitstoten
Als er sukkelaars voor mij zitten wil ik daar vanaf en laat ik bij een gat die 180 dieselpaarden los. En geloof me, dan stoot ik 5 x zoveel rotzooi uit dan diene sukkelaar voor me. Dus ja, frustratie is mijn probleem, maar door uw gesukkel doet ge niets aan het milieu. Integendeel, ge laat de rest een pak meer uitstoten
Lijkt mij enorm vermoeiend al die frustraties keer op keer in het verkeer.
En 20 jaar geleden verbruikte mijn toenmalige Citroën AX 1,1i ongeveer 5,5 l. Wagens zijn zuiniger geworden over al die jaren, maar niet zoveel.
autos zijn VEEEL zuiniger geworden dan 20jaar geleden, MAAR door al dat extra gewicht en luxe, is die meer gaan verbruiken.
uw AX'ke was vroeger misschien 700-800kg terwijl een kleine wagen nu vlot 1,2ton weegt. (das hetzelfde als uw AX met een 500kg remork achter, hij zou dan ook wel serieus gaan drinken).
en dan al die luxe, electrische ramen, sloten, vooruitverwarming, verwarmde spiegels en zetels, airco...
al die energie komt uit de accu, en die moet de alternator er weer instoppen. en dat kost brandstof.
er zijn er al zoveel die een jonge motor in een oldtimerkas steken en dan superzuinig kunnen geraken (zuinigste motor generatie in een superlichte kas zonder stroomvreters)
Als er sukkelaars voor mij zitten wil ik daar vanaf en laat ik bij een gat die 180 dieselpaarden los. En geloof me, dan stoot ik 5 x zoveel rotzooi uit dan diene sukkelaar voor me. Dus ja, frustratie is mijn probleem, maar door uw gesukkel doet ge niets aan het milieu. Integendeel, ge laat de rest een pak meer uitstoten
180 paarden maar? daar gaat ge mij niet mee voorbijgeraken hoor.
ik weet niet, maar volgens mij draagt iedereen al zijn steentje bij door toedoen van wetten en de evolutie door fabrikanten. Of had uwe auto 20 jaar terug ook 110gr CO2?
30 jaar geleden kwam ge alper ne auto tegen die minder dan 10 liter zoop en hadden die zelfs nog geen roetfilters. Toen staken de spuitbussen nog vol met CFK's en waren frigo's ook niet echt gezond ??. En toen kende men het fenomeen 'sorteren' en 'recycleren' nog niet en ging alles de oven in.
Dus geloof me, ge gaat met uwe rijstijl meer mensen op hun zenuwen werken dan dat ge er iets van gaat voelen in het milieu. Wss gaan degene die achter u rijden zo gefrustreerd raken dat ze een enorme streep gas geven eens ze u voorbij geraken waardoor ze 2x zoveel NOx de lucht in blazen dan dat gij met uwe bompastyle uitspaart
onzen diesel uit 1990 verbruikte zo'n 5.5 liter... 2.0 nissan sunny. mijnen alfa 155 2.0 naft verbruikte 8 liter in 1992... beiden uiteraard zonder roetfilter... mijnen AX zat ook rond de 5 liter trouwens.
Ik rijd overal waar het kan en zin heeft de maximum toegelaten snelheid. Denk dat die mensen waar ge het over hebt zichzelf vooral frustreren...
Ik zie niet in waarom iemand gefrustreerd moet zijn om achter me te rijden. Ik rijd steeds de toegelaten snelheid op secundaire wegen. Dus wanneer ik mensen op hun zenuwen werk is dat hun probleem, niet het mijne.
Op autostrades durf ik al eens iets trager rijden (wanneer files minder zijn als voorzien en ik anders te vroeg op mijn bestemming aan zou komen, maar zeker niet altijd. Ook tegen 120 km/h kom ik op mijn bestemming tegen 4,5l / 100km.
En 20 jaar geleden verbruikte mijn toenmalige Citroën AX 1,1i ongeveer 5,5 l. Wagens zijn zuiniger geworden over al die jaren, maar niet zoveel.
Ik rijd alleen 30 in zones 30. Tuffen doe ik niet trouwens.
Gewoon ver genoeg doorkijken en ge spaart uzelf een hoop ellende uit. En op het einde van de dag ben ik nog eerder thuis dan gij. Rijden is wel wat meer dan uw rechter voet zo diep mogelijk in te trappen. Als dat de definitie is van rijplezier, dan is dat maar een heel triestige visie.
Comment