Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    180 paarden maar? daar gaat ge mij niet mee voorbijgeraken hoor.
    Ah neen? Dus dan zijt ge u eigen hier aant tegen spreken? Rijden gelijk ne sukkelaar, maar anderen kunnen u ni voorbij omda ge meer pk's hebt? Wat is nu eigenlijk het punt dat ge probeert te maken? Dat ge milieuvriendelijk zijt als ge zoveel gas geeft dat een 180pk u ni voorbij geraakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      allé, hier nog een bompa dan.

Gewoon ver genoeg doorkijken en ge spaart uzelf een hoop ellende uit. En op het einde van de dag ben ik nog eerder thuis dan gij. Rijden is wel wat meer dan uw rechter voet zo diep mogelijk in te trappen. Als dat de definitie is van rijplezier, dan is dat maar een heel triestige visie.
      Denk dat da hier wa aant ontsporen is
      Het gaat ni over hard rijden, maar over de storende factor van zij die stapvoets naar een rood licht rijden. Daar heb ik iets tegen. Voor de rest rij ik gewoon de toegelaten snelheden

Dus mijn definitie van rijplezier heeft dan ook weinig te maken met keihard te rijden.

Comment

• ik rijd ook niet stapvoets naar de lichten.

stel dat ik op een 70km/h baan rijd. als het mijn dagelijkse baan is, weet ik meestal ongeveer waar ik moet zijn als het groen springt, opdat ik nog door het groen ben.
        bv op 500meter een licht. ik weet als ik aan km paal 17.2 ben als het groen wordt, dat ik aan 70km/h nog net door het groen rijd.
        -als ik kom aangereden en net voor 17.2 springt het al groen, dan geef ik iets gas bij tot 75km/h zodat ik zeker nog door het groen kan. immers stoppen voor een rood licht is brandstofverlies.
        -als ik kom aangereden en net na 17.2 springt het groen, dan rijd ik gewoon aan 70km/h door en blijf ik zuinig.
        -als ik kom aangereden, en het licht was al lang groen voor ik dat paalke van 17.2 passeer, dan heb ik 100% zeker het rode licht. ik zou kunnen versnellen naar 140 met het risico dat ik alles mag dicht gooien (trouwens, ik geraak niet op 140km/h over 500meter), of ik laat het gas los en begin uit te bollen.
        400meter voor de lichten nog 60km/h, 300meter ervoor met het oranje licht ga ik nog 50 (moet al gaan remmen), 200meter ervoor ga ik nog 40, 100meter ervoor ga ik nog 30 en stop dan uiteindelijk.
        als ge telkens aan 70 tot het licht rijd, en dan vol op de remmen, gaat ge uw remmen teveel belasten met het scheeftrekken van de schijven tot gevolg.

beetje inzicht in het verkeer en uw verbruik zakt zo in elkaar. het optrekken aan de rode lichten maakt niet zoveel uit (of je dat nu tergend traag doet en 5km lang langzaam optrekt , of ineens heel snel optrekt en dan 4km kunt cruizen), het stoppen aan de lichten maakt wel veel uit.
        een uitbollende motor verbruikt niks, en stilstaande stationaire motor wel.

eens die verbrandingsmotoren weg zijn, maakt het voor een electrische motor niks uit, die verbruikt ook niks als je stilstaat

Comment

180 paarden maar? daar gaat ge mij niet mee voorbijgeraken hoor.

Dat denk ik wel, uw paarden zijn gewend om amper te wandelen ,laat staan lopen .
          Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            Echt ?

Comment

ik rijd ook niet stapvoets naar de lichten.

stel dat ik op een 70km/h baan rijd. als het mijn dagelijkse baan is, weet ik meestal ongeveer waar ik moet zijn als het groen springt, opdat ik nog door het groen ben.
              bv op 500meter een licht. ik weet als ik aan km paal 17.2 ben als het groen wordt, dat ik aan 70km/h nog net door het groen rijd.
              -als ik kom aangereden en net voor 17.2 springt het al groen, dan geef ik iets gas bij tot 75km/h zodat ik zeker nog door het groen kan. immers stoppen voor een rood licht is brandstofverlies.
              -als ik kom aangereden en net na 17.2 springt het groen, dan rijd ik gewoon aan 70km/h door en blijf ik zuinig.
              -als ik kom aangereden, en het licht was al lang groen voor ik dat paalke van 17.2 passeer, dan heb ik 100% zeker het rode licht. ik zou kunnen versnellen naar 140 met het risico dat ik alles mag dicht gooien (trouwens, ik geraak niet op 140km/h over 500meter), of ik laat het gas los en begin uit te bollen.
              400meter voor de lichten nog 60km/h, 300meter ervoor met het oranje licht ga ik nog 50 (moet al gaan remmen), 200meter ervoor ga ik nog 40, 100meter ervoor ga ik nog 30 en stop dan uiteindelijk.
              als ge telkens aan 70 tot het licht rijd, en dan vol op de remmen, gaat ge uw remmen teveel belasten met het scheeftrekken van de schijven tot gevolg.

beetje inzicht in het verkeer en uw verbruik zakt zo in elkaar. het optrekken aan de rode lichten maakt niet zoveel uit (of je dat nu tergend traag doet en 5km lang langzaam optrekt , of ineens heel snel optrekt en dan 4km kunt cruizen), het stoppen aan de lichten maakt wel veel uit.

eens die verbrandingsmotoren weg zijn, maakt het voor een electrische motor niks uit, die verbruikt ook niks als je stilstaat
              En vertel nu eens hoe het zit aan paal 17.3

Comment

• De beste tip om zuinig te rijden is de auto van iemand anders gebruiken.
                In steden waar zone 30 geldig is ben je ongetwijfeld sneller met de fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Ah neen? Dus dan zijt ge u eigen hier aant tegen spreken? Rijden gelijk ne sukkelaar, maar anderen kunnen u ni voorbij omda ge meer pk's hebt? Wat is nu eigenlijk het punt dat ge probeert te maken? Dat ge milieuvriendelijk zijt als ge zoveel gas geeft dat een 180pk u ni voorbij geraakt?
                  Rijden als een sukkelaar? 20 jaar zonder enig ongeval en zonder overtreding, ik kan duidelijk niet rijden. Uitbollen naar een rood licht doe ik alleen als ik weet dat ik anders toch moet stoppen aan dat licht, ik ken de tacttijden van de meeste verkeerslichten op mijn weg. En bij een verkeerslicht komen tegen 50 km/h op 't moment dat dat groen wordt maakt mij gewoon weg sneller dan jou.

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Dat denk ik wel, uw paarden zijn gewend om amper te wandelen ,laat staan lopen .
                  Mijn paarden worden correct verzorgd en ook gebruikt
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• met uitbollen naar een licht is niets mis mee als het op rood staat. Wat voor zin heeft het om te blijven gassen tot de laatste moment, keihard in de remmen te moeten gaan om dan terug vanuit eerste vollebak te vertrekken? Van een beetje proactief zijn is niemand van dood gegaan. Ik krijg eerder het schijt van de knoeiers die dat wel doen en dan vooral op de linkse rijstrook gaan staan. Die vergallen het evengoed voor zij die met doorzicht rijden. Die zouden namelijk bij het licht als het terug groen wordt, direct via de linkse rijstrook kunnen doorrijden. Die idioten op het linkse vak houden dan alles op zodat iedereen vanuit stilstand moet vertrekken.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Nee dan rechts gaan staan achter kamions en kamionetten zeker en in 7 minuten naar 90. Zie niet in waarom men een idioot moet genoemd worden als men links gaat staan.
                      Last edited by ; 25/09/2016, 10:18.

Comment

Rijden als een sukkelaar? 20 jaar zonder enig ongeval en zonder overtreding, ik kan duidelijk niet rijden. Uitbollen naar een rood licht doe ik alleen als ik weet dat ik anders toch moet stoppen aan dat licht, ik ken de tacttijden van de meeste verkeerslichten op mijn weg. En bij een verkeerslicht komen tegen 50 km/h op 't moment dat dat groen wordt maakt mij gewoon weg sneller dan jou.

Uw paarden zijn niet genoeg verzorgd , krijgen amper te drinken.
                        Ik denk dat uwe baas nogal lacht achter uw gat met een milieuridder als u ,al wat u niet opdoet zal hij er wel door jagen.
                        Het kan ook zijn dat u dit doet om uw baas zijn gat te likken en uw eventuele collega's in de zak te draaien.
                        Man ,u heeft zo een schitterende auto en ge gebruikt amper 1/4 van het potentieel, jammer.
                        Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                          Nee dan rechts gaan staan achter kamions en kamionetten zeker en in 7 minuten naar 90. Zie niet in waarom men een idioot moet genoemd worden als men links gaat staan.

net zo min waarom men een idioot genoemd moet worden als men met inzicht naar een verkeerslicht rijdt. Mes snijdt aan twee kanten, niet waar?
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Tja al dat triestig gescheld, nergens voor nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                              Tja al dat triestig gescheld, nergens voor nodig

Niet te serieus nemen er mag nog eens gelachen worden ook.
                              Z4 M40i

Comment

• Tips om zuinig te rijden?

Gewoon rijden zoals ge wil rijden. De wereld is toch al naar de kloten. Leef vandaag, morgen kan het te laat zijn. Miss egoïstisch ma swat, alleen kan ik er toch niets aan veranderen, en samen? Zie ik ook niet direct gebeuren, gelijk we hier al zo goed overeen komen.
                                Last edited by ; 25/09/2016, 10:40.

Comment

Ik weet ni, maar volgens mij verbruikt uwe uitbollende motor meer dan
                                  mijne stilstaand met S&S.

En niemand hoeft zich achter mij te frustreren

Maar swat, ieder rijdt zoals hij wil en ik ga er op een forum echt geen ruzie over maken. Als iedereen mooi vlot zou rijden en nergens sukkelen, zouden er al heel wat minder ongevallen gebeuren en heel wat minder frustratie zijn. Ik merk aan mijn eigen dat ik vaak te snel rij, gewoon om de verloren tijd van de sukkelaars in te halen. Zo massa's mensen die 120 rijden en als ze ne camion voorbij gaan, rijden ze 100.
                                  Last edited by ; 25/09/2016, 16:22.

Comment

Wat wil die 20 jaar nu zeggen? Ik rij al 21 jaar gemiddeld 50000km/jaar en zelfs nog nooit een ongeval gehad. En kan u verzekeren dat ik nog nooit ne gefrustreerde chauffeur achter mij heb gehad tenzij in DE da er tegen 200 nog ene langs wilt.

Ik bol ook wel eens uit naar een rood licht als ik weet da het naar groen gaat gaan. Maar er is een verschil van uitbollen en gaas, dan tegen 10 a 30km per uur er naartoe rijden en dan zelfs nog moeten stoppen.

Mss da we makaar verkeerd begrijpen en da ge perfect rijdt zoals ik het ook zou doen.
                                    Last edited by ; 25/09/2016, 16:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Ik weet ni, maar volgens mij verbruikt uwe uitbollende motor meer dan
                                      mijne stilstaand met S&S...
                                      Uw stilstaande motor met SS zal energie verbruiken (airco, radio, lichten,...) die dan moet geleverd worden door de accu (accu wordt op dat moment ontladen), een uitbollende motor verbruikt ook geen brandstof en zal indien het een moderne motor is zelfs nog proberen om de kinetische energie om te zetten naar elektriciteit (alternator) die dan de batterij zal opladen... dus zal je inderdaad minder energie verbruiken door te laten uitbollen dan door stil te staan voor de rode lichten
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

net zo min waarom men een idioot genoemd moet worden als men met inzicht naar een verkeerslicht rijdt. Mes snijdt aan twee kanten, niet waar?

Flap, dat heeft hier niemand gezegd hoor. Enkel jij spreekt hier over idioten als je links staat. We zouden jou doorgang moeten geven links ?

Comment

met uitbollen naar een licht is niets mis mee als het op rood staat. Wat voor zin heeft het om te blijven gassen tot de laatste moment, keihard in de remmen te moeten gaan om dan terug vanuit eerste vollebak te vertrekken? Van een beetje proactief zijn is niemand van dood gegaan. Ik krijg eerder het schijt van de knoeiers die dat wel doen en dan vooral op de linkse rijstrook gaan staan. Die vergallen het evengoed voor zij die met doorzicht rijden. Die zouden namelijk bij het licht als het terug groen wordt, direct via de linkse rijstrook kunnen doorrijden. Die idioten op het linkse vak houden dan alles op zodat iedereen vanuit stilstand moet vertrekken.
                                          Behalve als je op een zijbaan naar het rood licht rijdt dat met camera's werkt. Dat enkel op groen springt als er iemand staat te wachten.

Comment

Working...
                                          X