Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op vele plaatsen is het zover gekomen dat er links eerder auto's voor rood staan dan rechts en ook een langere rij, makkelijk om rechts te gaan aanschuiven en toch eerder weg te zijn als 10 linksrijders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      op vele plaatsen is het zover gekomen dat er links eerder auto's voor rood staan dan rechts en ook een langere rij, makkelijk om rechts te gaan aanschuiven en toch eerder weg te zijn als 10 linksrijders
      Waarheid!
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ja da's waar....Ik zet me dan rechts en schuif er bij vertrek wel weer tussen links. Zit altijd wel ne sukkelaar links

Comment

• Ondertussen staat het bij mij al op 6,4liter. En vandaag gezien dat mijn banden op 35000km ver op zijn. Tot zo ver eco rijden

Comment

• Ik doe niet aan ecorijden, maar wel aan vooruitziend rijden. Hierdoor heb ik ook maar een verbruik van 6,8 l gerekend over 5000 km. Voor een 3 liter is dit verre van slecht. Moest ik minder willen verbruiken kan dat nog. Maar dan zou je echt moeten opletten op snelheid, optrekken,... en dan is 't rijplezier weg vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Ondertussen staat het bij mij al op 6,4liter. En vandaag gezien dat mijn banden op 35000km ver op zijn. Tot zo ver eco rijden
              huh? dat is wel snel. bij al mijn firmawagens vroeger moesten ze minstens 70 000km meegaan op zuinige rijstijl. op einde lease waren de achterbanden nog niet versleten, en de voorste set was bijna weer versleten. bij mij moesten er dus 2banden vernieuwd worden op 1 leasecontract (135 000km-150 000)

Comment

• Ik rij wel ni eco hé . Ik rij gewoon vlot.

Deze keer is echt snel. Op de vorige, de C5, heb ik 155000km gedaan met 2 sets (zmer en winterset). Waren ver op het einde. C-Crosser waren ze alle 4 even snel versleten op 110000km. Daarvoor een Sportage en vooraan 65000 en achter 75000km. Had toen vooraan Continental laten leggen en waren op 25000km op .

Die Michelin's op de C-Crosser is ooit get hoogste da ik heb gehaald. Bandenboer was er ni blij mee omdat hij dan nauwelijks banden kon leggen. Heb na 110000km identiek dezelfde laten leggen waarmee de auto verkocht is op 185000km. En waren zelfs geen dure banden. €93/st ex btw incl plaatsing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ik doe niet aan ecorijden, maar wel aan vooruitziend rijden. Hierdoor heb ik ook maar een verbruik van 6,8 l gerekend over 5000 km. Voor een 3 liter is dit verre van slecht. Moest ik minder willen verbruiken kan dat nog. Maar dan zou je echt moeten opletten op snelheid, optrekken,... en dan is 't rijplezier weg vind ik.
                  Ik zat voorheen aan hetzelfde met diene franse stoomboot en da is maar nen 2.0 met minder pk en nm als diene 730 en weegt wss nog minder.

Comment

• Ne kleinere motor is daarom niet persé veel zuiniger hee

Comment

• in tegendeel. bij hele kleine/weinig pk motoren zal de fabrikant ervoor kiezen om kortere versnellingen in de versnellingbak te steken, kleinere eindoverbrenging in de bak, of kleinere wielen te steken. op die manier zal de auto bij het optrekken nog altijd vlot aanvoelen, maar zal die op cruize snelheid wel een hoger toerental draaien.
                      meer toeren = meer inspuiting = meer verbruik.

ook als je optrekt zal een kleine motor 100% moeten leveren waardoor die in een iets ongunstiger bereik rijd en meer verbruikt.
                      een krachtigere motor zal dan op 60% van zijn vermogen draaien en op zijn zuinigste gebied werken

Comment

• sporten zodat je geen dikkertje zijt helpt ook om zuiniger te rijden
                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                        X