Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een nieuwe auto inrijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
    5000 ? In een diesel die nog moet inrijden, ben je helemaal ?
    Alsof die na productie niet op volle toeren getest wordt, of in toeren gejaagd wordt tijdens transport... 5000 is nog niet in het rood en was zelfs maar voor 1 second .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      en dezelfde chauffeur ???
      Waarom zouden we dat doen? Het gaat over 2 verschillende inrijstijlen.

Anyhow, denk ervan wat je wil. 2 (desalniettemin wel identieke) voertuigen zijn dan mss geen 100% respresentatief voorbeeld, het is alleszins al meer "meten is weten" en onderbouwd dan wilde assumpties en gedachten die hier staan.

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Leuke topic uit 2005 teruggevonden: http://www.autoforum.be/archive/index.php/t-11517.html

't Komt er op neer dat niemand het echt weet . Enige consensus is goed warmrijden en niet stationair laten opwarmen. Maar uiteindelijk heeft dat niet bijzonder veel met inrijden te maken...

Comment

Ik heb ondertussen al een stuk of 18 wagens gehad en ingereden en ik heb hier nog nooit rekening mee gehouden. Nooit zever mee gehad.
          Beetje logisch verstand gebruiken en als je u aan het verkeersreglement houdt dan kan je in België toch nooit je motor verkrachten.

Je kan ook je wagen in een gigantisch glazen bokaaltje zetten, gegarandeerd dat er nooit iets aan komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
            Ik heb ondertussen al een stuk of 18 wagens gehad en ingereden en ik heb hier nog nooit rekening mee gehouden. Nooit zever mee gehad.
            Beetje logisch verstand gebruiken en als je u aan het verkeersreglement houdt dan kan je in België toch nooit je motor verkrachten.

Je kan ook je wagen in een gigantisch glazen bokaaltje zetten, gegarandeerd dat er nooit iets aan komt
            Het hangt er vanaf wat je met de wagen aan wilt vangen.

Bij ons blijven de wagens +300.000km. Als je dan ziet dat de goed ingereden exemplaren tot 40% minder kosten hebben op die km's, dan vind ik dat toch niet van de poes. maar als je alle 100.000km een andere wagen koopt, dan is het idd minder van belang.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Bij ons blijven de wagens +300.000km. Als je dan ziet dat de goed ingereden exemplaren tot 40% minder kosten hebben op die km's, dan vind ik dat toch niet van de poes. maar als je alle 100.000km een andere wagen koopt, dan is het idd minder van belang.
              good point
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ik denk er ook zo over....

Bij de meesten gaat de auto idd al weg , nog voor er grotere kosten komen door een verkeerde rijstijl...en die paar % minder "vinnigheid" merken ze toch nooit .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                  Alsof die na productie niet op volle toeren getest wordt, of in toeren gejaagd wordt tijdens transport...
                  Dat tweede gebeurt enkel door complete iditoten die niet weten wat ze doen (en waarschijnlijk te dom om iets anders te doen), dus dat is geen argument.

Het eerste zou me verwonderen, aangezien de fabrikant zelf zegt om niet over de 3000 te gaan (bij een diesel). Dat soort testen moet niet meer na produktie, dat gebeurt tijdens ontwikkeling.

Comment

Ik zou graag weten op basis van wat je deze testen gedaan hebt, aangezien je minstens dit hebt moeten doen : 2 wagens kopen, de een deftig inrijden, de andere onnodig belasten en misbruiken, dan met beide wagens 300.000 km rijden (en liefst door 1 persoon, aangezien 2 personen een andere rij-methode zullen hebben, tenzij dat allemaal is uigekiemd tot in de puntjes), en alle componenten regelmatig checken en vervangen op basis van vermeende slijtage.

Niet simpel.

Maar je hebt wel een punt, niemand rijdt nog 300.000 km met 1 wagen, sommige op dit forum hebben moeite om langer dan 4 maand met een wagen te rijden, en dan kom je daar nooit aan. De industrie heeft dat zeker in de gaten, die maken NIKS aan onnodige kosten, zijt daar maar dubbel en driedubbel zeker van. Mercedes wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, maar een gemiddelde Ford of Peugeot ? I don't think so. Het is nu ook niet dat je die wagens zo lang bijhoudt omdat ze prestige en stijl hebben he. Meer een wegwerpprodukt.
                    Last edited by ; 11/03/2012, 19:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                      Dat tweede gebeurt enkel door complete iditoten die niet weten wat ze doen (en waarschijnlijk te dom om iets anders te doen), dus dat is geen argument.
                      Maar het gebeurt dus wel. Of dat nu door idioten of door hoogbegaafden gedaan wordt, doet er toch niet toe...
                      Kan er volgens mij ook wel tegen, aangezien het voor een erg korte tijd is. Er een gewoonte van maken en de eerste 1000km het zwijn afgeven, dat heeft pas gevolgen denk ik.

Het eerste zou me verwonderen, aangezien de fabrikant zelf zegt om niet over de 3000 te gaan (bij een diesel). Dat soort testen moet niet meer na produktie, dat gebeurt tijdens ontwikkeling.
                      En toch moet elke auto die van de band komt getest worden. Al gaat het maar om enkele tientallen meters, er wordt mee gereden en er worden toeren mee gemaakt. Er moet toch getest worden of alles goed in elkaar zit, niet?

Uiteindelijk kan je er pagina's lang over lullen, er is nog niemand afgekomen met zekerheden omtrent inrijden (niet hier en niet in vroegere topics).

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=tBD-rFP7q9c (vanaf 6:40 begint het over inrijden)

Deze persoon legt het vrij goed uit omtrent inrijden en het nut hiervan. Ik geef hem gelijk, heb het namelijk altijd zo gedaan. Slecht kan het in ieder geval niet zijn om de eerste 1K km het wat voorzichtig aan te doen.

Comment

achja de ene zit in met zijn wagen de ander niet.

als iemand het beter weet moet hij/zij dat vooral doen.
                          ik heb nog altijd zoiets van wil je de held uithangen en door trekken constant naar gekke toeren koop u dan ook een wagen dat er voor dient.

maar inrijden blijf ook ik essentiel vinden !
                          net zoals tijdig onderhoude en een wagen deftig warm rijden

en een optimale oliepijling doe je echt niet na 5 minuten overigens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                            http://www.youtube.com/watch?v=tBD-rFP7q9c (vanaf 6:40 begint het over inrijden)

Deze persoon legt het vrij goed uit omtrent inrijden en het nut hiervan. Ik geef hem gelijk, heb het namelijk altijd zo gedaan. Slecht kan het in ieder geval niet zijn om de eerste 1K km het wat voorzichtig aan te doen.
                            Zo heb ik het ook geschreven : variëren en langzaam meer en meer toeren naargelang de km's

en altijd netjes warmrijden......

Comment

Iemand die een nieuwe motor in neutraal in toeren trekt durf ik ook gerust een idioot te noemen. Het zijn net dat soort types die bij de constructeur gaan huilen over garantie als hun motor in de soep draait.

Deftig inrijden is volgens mijn ook nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Iemand die een nieuwe motor in neutraal in toeren trekt durf ik ook gerust een idioot te noemen. Het zijn net dat soort types die bij de constructeur gaan huilen over garantie als hun motor in de soep draait.

+ 1 krijg zo deja vu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Plezant forum is da hier geworden, zeg .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                                    Plezant forum is da hier geworden, zeg .
                                    Waarom? Omdat we jou geen gelijk geven? Plezant heeft er niks mee te maken, een forum dient om informatie te winnen en niet om jezelf op een schavotje te plaatsen met stoere praat over 5k o.p.m. met een gloednieuwe diesel, laat staan in neutraal (what's the point anyway?).

NEWSFLASH: wat jij deed was idioot, punt, andere lijn. We zijn hier niet om jou door leugens beter te doen voelen. Als het slecht is, dan zeggen we dat ook. Bevalt je dat niet, ga dan naar tuned-belgium.com of ga ergens voor een schoolpoort staan bij de andere pubers.

Gij klinkt net als mijn zuster, ook in haar early twenties. Die denkt ook dat de wereld rond haar gat draait, zij over alle levenswijsheid beschikt en de rest enkel haar plezier tracht te vergallen. Verantwoordelijkheid? Wa's da? Generatie Z, de verloren kinderen...

/rant over.

Awel, on topic: leg me eens tot in de puntjes uit wat het nut is van die diesel in neutraal zo hoog in toeren te jagen. Geen gezever, feiten graag. Dan zal het hier pas een plezant forum worden.

Comment

En durf niet te antwoorden met een welgemikte "whatever".

Comment

Is daar nut aan? Nee, absoluut niet.
                                        Kan daarover gebabbeld worden en gediscussieerd in welke mate dat schadelijk is? Absoluut.

Het gaat er mij om dat er hier weer serieus overdreven wordt en dat een mens om wat speels gedrag (of mag dat niet meer als je een nieuwe auto gaat afhalen waar je maanden naar uitgekeken hebt) veroordeeld wordt tot "idioot".

Om verwijten naar mijn kop te krijgen ga ik wel op een ander adres. Nu ga ik rustig naar mijn werk rijden in mijn voor de rest perfect ingereden wagen. Hopelijk valt mijn blok er niet uit door die 1 seconde dat ik boven 3000 rpm ben gegaan in de eerste 1000 km .

PS: "generatie Z" plaats tenminste geen posts waar de arrogantie van afdruipt...
                                        Last edited by ; 12/03/2012, 08:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                          .Gij klinkt net als mijn zuster, ook in haar early twenties. Die denkt ook dat de wereld rond haar gat draait, zij over alle levenswijsheid beschikt en de rest enkel haar plezier tracht te vergallen. Verantwoordelijkheid? Wa's da?
                                          Zeg snotneus, als er hier iemand mag zeuren over de jeugd van tegenwoordig, dan zijt gij dat toch niet zenne, met uw 28 lentes!

En on topic: de toleranties zijn natuurlijk veel nauwer met moderne blokken, maar voorzichtigheid is de moeder van de porseleinenkast. Daarom altijd uw blok opwarmen door pakweg het eerste kwartier rustig te rijden (langer mag altijd), en als je de eerste paar duizend kilometer ook nog eens de motorbelasting en het toerental beperkt kan dat zeker geen kwaad.
                                          Last edited by ; 12/03/2012, 06:48.

Comment

Working...
                                          X