Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wel heel extreem als oplossing dan ... ik heb ze bijvoorbeeld wel die VAA troubles, maar dat is nog niet in me opgekomen ... teveel verantwoordelijkheden zowel privé als professioneel om dergelijk risico te nemen en gewond raken ...... een ECHT ongeluk is nooit veraf .. maar vandaar om het met opzet uit te lokken .... het is niet alleen extreem gevaarlijk, maar ook nog eens strafbaar ....
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
klopt het dat je met een full omnium verzekering, je je eigen wagen per total kan rijden tegen bv. een boom of paal (met opzet) en dan de volledige waarde of meer van het voertuig terugkrijgen?
Bijvoorbeeld je koopt een voertuig van 2 jaar oud 2e hands voor 10.000 euro. Deze wagen had 2 jaar geleden een nieuwprijs van 20.000 euro. Je laat dit voertuig full omnium verzekeren voor de nieuwprijs.
Per maand dat de auto oud is, verlies je 1% van het geld dat je terugkrijgt ingeval van per total. In dit geval verlies je dus 24%, pak 1/4.
Als je dus je voertuig per total rijdt tegen een boom of paal, dan zou je 15.000 euro terugkrijgen van de verzekering?!
Klopt hier iets van mijn verhaal?
Alvast bedankt.
Neen, je verhaal klopt niet echt. Een verzekering afsluiten kan je niet doen met de bedoeling om eventueel winst te maken. Je zal bij totaal verlies wel een vergoeding krijgen in omnium die zeer dicht aanleunt bij de reële waarde van het voertuig en die meestal dicht bij de venale waarde of verkoopwaarde zit. Een “full-omnium” is een term voor volledige omnium (brand, diefstal, glasbreuk, alle stoffelijke schade…) In principe gaat men inderdaad uit van de nieuwe catalogusprijs om de premie te berekenen. Voor een gloednieuw voertuig (of directiewagen) is een veel genomen formule de full-omnium in “aangenomen waarde”. In de meeste gevallen heb je dan de eerste 6 maanden geen afschrijving of waardeverlies bij een “perte totale”; vanaf de 7e maand gaat er dan 1 % af . Voor een tweedehands voertuig van bvb. 2 jaar oud zal men de wagen steeds verzekeren in de formule “werkelijke waarde”. De berekeningsbasis voor de premie is opnieuw de nieuwprijs (cataloguswaarde) maar de vergoeding bij een “totaal verlies” zal gebeuren in werkelijke waarde na expertise. (de werkelijke waarde is de waarde van het voertuig net voor het ongeval rekeninghoudend met het aantal kilometers, ouderdom, staat van het voertuig, enz…) De expertise zal gebeuren door een onafhankelijk expertisebureau.
@up: Mijn moeder had 2 jaar geleden haar peug 207 perte total gereden (accident, zijairbags afgesprongen)
Voor de rest nog een paar details, deze was 3jaar en een klets.
Heeft 100% van de aankoopprijs (nieuwwaarde) teruggekregen + de prijs van de belletering die erop hing.
Deze was als ik me niet vergis, verzekerd bij Fortis.
@topicstarter: Op verzekeringsfraude staan zware sancties, ik zou goed nadenken wat het waard is.
De wagen kan ook economisch perte total verklaard worden..
klopt het dat je met een full omnium verzekering, je je eigen wagen per total kan rijden tegen bv. een boom of paal (met opzet) en dan de volledige waarde of meer van het voertuig terugkrijgen?
Bijvoorbeeld je koopt een voertuig van 2 jaar oud 2e hands voor 10.000 euro. Deze wagen had 2 jaar geleden een nieuwprijs van 20.000 euro. Je laat dit voertuig full omnium verzekeren voor de nieuwprijs.
Per maand dat de auto oud is, verlies je 1% van het geld dat je terugkrijgt ingeval van per total. In dit geval verlies je dus 24%, pak 1/4.
Als je dus je voertuig per total rijdt tegen een boom of paal, dan zou je 15.000 euro terugkrijgen van de verzekering?!
Alvast bedankt.
]Mooie binnenkomer voor een eerste post....
Vragen om mee te werken aan verzekeringsfraude ... veel geluk zou ik zeggen, want met opzet zal nooit terug betaald worden omnium of niet, dus vraag je ons in feite of we jou willen vertellen hoe je de verzekering kan oplichten en wij dan maar verwonderd zijn dat onze verzekering zo duur wordt zeker.
Alvast bedankt.
Je bent toch geen mietje, loop eens binnen daar in het centrum van Riemst bij de KBC of BNP Paribas.
Heel zeker kunnen ze je daar een antwoord geven op je voorstel.
Vragen om mee te werken aan verzekeringsfraude ... veel geluk zou ik zeggen, want met opzet zal nooit terug betaald worden omnium of niet, dus vraag je ons in feite of we jou willen vertellen hoe je de verzekering kan oplichten en wij dan maar verwonderd zijn dat onze verzekering zo duur wordt zeker.
Het is wel zo dat dat heel moeilijk te bewijzen is, dat met opzet.
Mijn vrouw doet fraude onderzoek bij autoverzekeringen (vooral fleet) voor KBC en het gebeurd spijtig genoeg meer dan je denkt.
Hoe dat zit met een auto die reeds 2 jaar oud is weet ik niet omdat je je idd verzekerd voor de aankoopsom op dat moment.
Wat heel interessant is is met een nieuwe wagen de full omnium met 10% nemen dat wil zeggen dat als je in de eerste 24 maand je auto total löss rijd, je je aankoopbedrag terug krijgt plus 10 procent.
Daar gebeuren zoals verwacht zeer verdachte ongevallen en net altijd een paar weken voor de auto 24 maand wordt.
Maar het bewijzen is een anderen zaak.
Het hier op een forum openlijk vragen is idd geen goed begin, dat zien die mannen ook allemaal na.....
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Alvast bedankt.
Alle verzekeringsmakelaars uit Riemst meteen op hun hoede
Neen, elke intentionele schade aan je voertuig zal niet vergoed worden. Principieel verzeker je een risico als je een verzekering afsluit, als jij al beslist hebt om de verzekering te laten dokken, is dat geen risico meer, maar een zekerheid en dat kan je niet laten dekken.
En pas maar op dat je geen kans maakt op de Darwin trofee door je auto tegen de boom perte totale te rijden.
Ge beseft toch dat dienen boom misschien niet uit de weg zal gaan en het over en out is met u ?
+1
Het wordt zogezegd misschien gedaan, maar wat is echt en wat is cafépraat in heel het verhaal .... met een oude wagen met restwaarde van 2-3.000 € heb je rap een perte totale (een nietsvermoedende fox terrier die tegen de velgen plast kan door de corrosie al genoeg zijn) ..
Maar in het duurdere segment even een perte totale gaan doen .... dat is met je leven spelen. Is het dat echt waard ? En dat is dan nog het beste scenario....
Benen gekneld .... brandweer erbij om de wagen open te knippen ... ter plaatse één been afzetten - daar krijg je later wel een protese voor) en het andere blijvend verlamd ... om nog maar te zwijgen van je rugletsel dat helse pijnen veroorzaakt voor de rest van je dagen, je zware hersenbloeding waardoor je enkel nog wat kan kwijlen en onsamenhangend gebrabbel verkondigen .... en daarbovenop nog een ferme boete ..... you get the picture .... DON'T PLAY THAT GAME
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Och, daar valt wel een mouw aan te passen. Een klassieker is de verzekering dan als een stel dieven voor te stellen en dan ben jij de Robin Hood die hen besteelt.
Waarom gaat iedereen er hier direct van uit dat die wil frauderen?
Misschien heeft die gewoon grootse plannen en wil ie weten wat zijn financieel risico is .
Waarom gaat iedereen er hier direct van uit dat die wil frauderen?
Misschien heeft die gewoon grootse plannen en wil ie weten wat zijn financieel risico is .
Ik zal het even wat groter zetten om duidelijk te maken waarom er een vermoeden van fraude bestaat
...., je je eigen wagen per total kan rijden tegen bv. een boom of paal (met opzet) en dan de volledige waarde of meer van het voertuig terugkrijgen?verzekeren voor de nieuwprijs....t.
Als je schrijft "met opzet" (en je weet dat dit niet kan gedekt zijn of dat zou je toch moeten weten ) dan is de kans redelijk groot dat het je bedoeling is om te frauderen...
Voor pakweg €5000 zou ik zeker geen zo'n risico's nemen. Zoals reeds gezegd speel je in feite met je leven en je gezondheid. Stel dat je gehandicapt blijft, is het dat dan waard? Ik zou ook niet de verzekering oplichten want op lange termijn betaal je dan toch een pak meer voor je verzekering omdat je bonus malus na zo'n ongeval behoorlijk zwaar omhoog gaat, zeker op je 24ste.
Het is gewoonweg oerdom om hier zo'n vraag te komen stellen...
Als je schrijft "met opzet" (en je weet dat dit niet kan gedekt zijn of dat zou je toch moeten weten ) dan is de kans redelijk groot dat het je bedoeling is om te frauderen...
Aha, even overgelezen in mijn enthousiasme. Never mind then .
Dit posten op een openbaar forum is trouwens een strak plan in dat geval, gaan ze zeker niet achterkomen...
Comment