Oorspronkelijk geplaatst door polar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Full omnium
Collapse
X
-
-
Ik zie dat ook anders;
Full-omnium wil voor mij zeggen: wagen gekocht, geen budget om "in geval van" meteen nogmaals een wagen te kopen of grote kosten te doen bij een ongeval. Ook ben je gerust dat eender wat de situatie is, je de wagen meteen kan laten herstellen en dat de omnium al voorschiet.
Je kan altijd zeggen "als ik x-aantal jaren rij zonder iets, heb ik door geen omnium te nemen al een wagen uitgespaard". Dat zou kunnen ja, ik heb op mijn vorige wagen 7 jaar omnium gehad. Was lichte vracht, 100% aftrekbaar, waarom niet dan?! Nooit nodig gehad echter.
Nu heb ik een jonge occasie gekocht en zie ik het nut niet in van de omnium. wagen was 3,5 jaar oud en kostte 1/3 van de nieuwprijs. Rij ik die morgen plat zal ik vloeken en meteen uitkijken naar een andere. Koop ik die wagen morgen nieuw, dan regel ik absoluut zeker een omnium aangezien ik geen 2x op enkele jaren zijd 40K kan uitgeven.
Wel heb ik een beperkte omnium. Toch het eerste jaar nu, ik doe veel snelweg en glasschade is dan snel gebeurt. De beperkte meerkost tegenover enkel BA neem ik er graag bij. Als ik morgen door hevige hagel rij of er besluit een fazant in mijn grille te vliegen, dan is dat allemaal gedekt voor dat geld.
Maar ieder zijn keus hé
Comment
-
Op nieuwe wagens neem ik toch altijd een 'kleine' omnium zoals dat heet, vooral omwille van glasbraak-verzekerinf. Kost me maar 300 € extra per jaar.
En heb er geen spijt van : deze week kwam de vrouw thuis : steentje op de voorruit van de Octavia (2 maand oud !) geknald, voorruit gebarsten.
Morgen wordt het hersteld, zou anders wel wat meer gekost hebben dan die 300 €
Comment
-
Ik heb een full omnium op mijn wagen. Er is een putje met kras op mijn motorkap van een steeninslag als ook een kras op mijn rechterzijde van iemand tussen te lopen op een parking (waarschijnlijk van een rits van een jas of knop van jeansbroek). Het gaat hier om geen aanrijdingsschade met paaltjes of auto's. Ik zou dat willen laten herstellen als ik de wagen verkoop. Ziet er dan waar goed uit. Gaat mijn bonus malus dan omhoog gaan nadien?2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Volgens mij is dergelijke schade niet gedenk in de omnium... Je kan moeilijk de omnium aanspreken voor elk krasje op een wagen natuurlijk.
Dus zul je het moeten verkopen als "tegen een paaltje gereden" of iets dergelijks. Vanzelfsprekend ga je dan ook omhoog, tenzij je een "joker" hebt.
Je kan ook bij de politie langsgaan en klacht tegen onbekenden indienen en het zo spelen, ik denk dat je er dan vanaf komt met de franchise. Echter moet er wel meer aan de hand zijn dan een oppervlakkig krasje natuurlijk.
Al een lakstift en polieren overwogen? Vast en zeker makkelijker en goedkoper me dunkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenIk heb een full omnium op mijn wagen. Er is een putje met kras op mijn motorkap van een steeninslag als ook een kras op mijn rechterzijde van iemand tussen te lopen op een parking (waarschijnlijk van een rits van een jas of knop van jeansbroek). Het gaat hier om geen aanrijdingsschade met paaltjes of auto's. Ik zou dat willen laten herstellen als ik de wagen verkoop. Ziet er dan waar goed uit. Gaat mijn bonus malus dan omhoog gaan nadien?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment