Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Full omnium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Ge beseft toch dat dienen boom misschien niet uit de weg zal gaan en het over en out is met u ?
    Ge zou eens moeten weten hoe snel een auto total löss kan gereden worden.

Er zijn dus garagisten die dat voor u doen he en das niet sneller als 30 km/h tegen een betonnen paaltje op de juiste plaats raken en voilà
    Geloof me die van ons komt met verhalen thuis......
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Er zijn dus garagisten die dat voor u doen he en das niet sneller als 30 km/h tegen een betonnen paaltje op de juiste plaats raken en voilà
      30 km/u ? daarmee rijd je geen chassis aan frut me dunkt ....
      Hier is er ene aan 35mph (56 km/u) http://www.youtube.com/watch?v=mBzbp...eature=related
      Mij lijkt het dat die zelfs nog te fixen valt ...

Wel is het zo dat er tegenwoordig heel wat dure componenten zitten vooraan (xenonlampen, parkeersensoren, afstandsradars ....) die de factuur wel doen oplopen en bijgevolg goedkopere wagens met veel electronica (vnl Franse Merken) snel perte totale worden verklaard

In alle geval ... duur of niet duur ... het is een belachelijk idee en heeft geen plaats op een autoforum .... de mensen hier willen geen auto opzettelijk pijn doen
      Last edited by MaXX99; 09/03/2012, 10:25.
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peus Bekijk Berichten
        Dag allemaal,

klopt het dat je met een full omnium verzekering, je je eigen wagen per total kan rijden tegen bv. een boom of paal (met opzet) en dan de volledige waarde of meer van het voertuig terugkrijgen?

Bijvoorbeeld je koopt een voertuig van 2 jaar oud 2e hands voor 10.000 euro. Deze wagen had 2 jaar geleden een nieuwprijs van 20.000 euro. Je laat dit voertuig full omnium verzekeren voor de nieuwprijs.

Per maand dat de auto oud is, verlies je 1% van het geld dat je terugkrijgt ingeval van per total. In dit geval verlies je dus 24%, pak 1/4.

Als je dus je voertuig per total rijdt tegen een boom of paal, dan zou je 15.000 euro terugkrijgen van de verzekering?!

Klopt hier iets van mijn verhaal?

Alvast bedankt.
        Hey, kan het zijn dat je dit al eens geprobeerd hebt?

Darwin Award: Mock Death: November 2009, Belgium | Police received a desperate call from a man who had been attacked on a motorway near the town of Liege. When the policemen arrived, the 37-year-old man was lying dead on the ground...

Comment

Probeer dit anders http://www.youtube.com/watch?feature...CHe4U6ivk&NR=1

En weet ons te vertellen hoe het achteraf afloopt met de verzekering
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Jongens, stop eens met overhaaste conclusies te trekken.

Deze toestanden gebeuren nu eenmaal en zijn de realiteit. Ik stel deze vraag omdat ik een paar mensen ken die zulke verhalen vertellen en zeggen dat er ermee weg zijn gekomen, m.a.w. dat het hun gelukt is.

Ik heb hier echter mijn twijfels aan en wil weten hoe dat nu echt zit.

Laat het dan nog zijn dat zoiets gebeurt omdat je de controle verliest over het voertuig waardoor je aan het slippen geraakt en je op die manier tegen iets aanrijdt waardoor je voertuig total loss is.

Of iets per ongeluk of met opzet gebeurt lijkt me nogal moeilijk te achterhalen.

Hoe gaat het dan in zijn werk i.v.m. de verzekering en full-omnium.

Comment

Jongens, stop eens met overhaaste conclusies te trekken.

Deze toestanden gebeuren nu eenmaal en zijn de realiteit. Ik stel deze vraag omdat ik een paar mensen ken die zulke verhalen vertellen en zeggen dat er ermee weg zijn gekomen, m.a.w. dat het hun gelukt is.

Ik heb hier echter mijn twijfels aan en wil weten hoe dat nu echt zit.

Laat het dan nog zijn dat zoiets gebeurt omdat je de controle verliest over het voertuig waardoor je aan het slippen geraakt en je op die manier tegen iets aanrijdt waardoor je voertuig total loss is.

Of iets per ongeluk of met opzet gebeurt lijkt me nogal moeilijk te achterhalen.

Hoe gaat het dan in zijn werk i.v.m. de verzekering en full-omnium.
              Goed laten we uitgaan van een louter hypotetische stelling dan en dat deze thread dan enkel educatief bedoeld is ...

Dan lijkt me Vlammembaareg de geschikte persoon om je hierop te antwoorden lijkt me .... gezien de professionele werksfeer van zijn madam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Heb er genoeg geplooid hoor vroeger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Goed laten we uitgaan van een louter hypotetische stelling dan en dat deze thread dan enkel educatief bedoeld is ...

Dan lijkt me Vlammembaareg de geschikte persoon om je hierop te antwoorden lijkt me .... gezien de professionele werksfeer van zijn madam
                  Ze is binnen een uurtje thuis, dan kan ik het haar eens voorleggen (louter hypothetisch en dus er dus niet van uitgaand dat de TS starter fraude bedoeld)

Comment

Heb het even nagevraagd dus.

Bv je koopt een wagen van 2 jaar oud voor 15000 euro, dan is die wagen (afhankelijk van je omnium natuurlijk) de eerste 30 maanden (bij KBC) voor de volledige waarde dus (15000euro) verzekerd.

Als de wagen op moment van aankoop 3 jaar of ouder dan is dit 12 maanden.
                    Daarna is het 1 procent afschrijving per begonnen maand.

Comment

Actieplan verzekering oplichten:
                      Stap 1) Plan op openbaar forum zetten en bijkomende info vragen.

Sterk werk!

Voor stap 2: Weet dat moderne auto's goed gemaakt zijn, dus onder de 120 frontaal heb je geen perd totale! Go for it! Kreukelzone's airbags en gordelspanners... Wat kan er nu gebeuren?

Natuurlijke selectie! Het werkt!

Ik had eerder "darwin" als forum nick gekozen :-p

Nu, ik heb ook ooit overwogen om mijn combo naast de vaart te parkeren en de handrem te vergeten Had nog omnium na 6 jaar en 170K km en de turbo was kapot.

Maar gelukkig is dat een gedacht dat je gedurende 0.2 seconden treft en dan door het gezond verstand snel verdrongen wordt.

Ik vermoed dat zoiets wel uit komt als het geen "ongeval" is. En dan is het te laat en krijg je nergens nog een verzekering vast
                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                      www.meevliegen.be

Comment

of jij nu opzettelijk of niet een wagen wil perte totale rijden, mij niet gelaten, maar dan heb je zeker grotere ballen dan ik !

Ik zou er verdomd niet willen inzitten ! Ook niet aan 50 km/u !

Comment

Als er schade is dan moet de verz betalen , zo simpel is het, het is aan hen om het tegendeel te bewijzen.
                          Als ze ontdekken dat er fraude is dan ben je gezien, Persoonlijk vind ik dat diefstal, en maakt de prijs van een omniumverzekering onbetaalbaar voor degenen die eerlijk zijn.

Mijn polissen waren altijd, 6 m 0% afschrijving en vanaf 6e maand 1 % pm,
                          Moet nog steeds de eerste keer mijn omnium aanspreken , dus ben ik een goede klant voor de verzekering.

Voila

Comment

Tenzij je een wagen van pakweg 80.000 euro of meer hebt heb ik het nut van zo'n full omnium nooit ingezien. De kleine omnium ja, die kost ook veel minder.

Comment

hmz

Kan je beter een maat van je in een oud wrak tegen je laten rijden.

Werkt beter :p

Cheers

B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Tenzij je een wagen van pakweg 80.000 euro of meer hebt heb ik het nut van zo'n full omnium nooit ingezien. De kleine omnium ja, die kost ook veel minder.
                                Huh verklaar?

Comment

Dag allemaal,

laat dit verhaal maar voor wat het is vooraleer men onterechte beschuldigingen maakt...
                                  Je verhaal is wel -tig maal geciteerd intussen, dus verwijderen was compleet nutteloos. En dan hebben we nog de Google cache

Comment

1° het is " PERTE TOTALE " , ja ja in het frans en kan vertaald worden als "volledig verlies" of "totaal verlies" in het Nederlands.. dus geen pertotal of andere misbaksel

2° de ommium zal je een bedrag geven die je toelaat dezelfde auto, van het zelfde jaar, in de zelfde staat te kopen...

Dat wordt bepaal door jouw aankoop prijs (niet de aankoop prijs van de nieuwe wagen), een standaard waardevermindering en de marktprijs.

Als de wagen beschadigd was voor de ongeval, en niet hersteld werd, dan zal de ommium dit in rekening houden en dit ook aftrekken van de waarde.
                                    Zou je een beschadigde wagen kopen, deze in de prak rijden, perte totale laten verklaren, dan zal je van de bank genoeg geld krijgen om weer een beschadigde wagen te kopen hé !!!
                                    Anders is het een FRAUDE

Heb je een auto die minder of meer waarde is dan het gemiddeld van het markt, dan kan je best de wagen laten expertiseren, om zo minder of meer te betalen voor jouw verzekering maar dus ook meer of minder krijgen bij een perte totale.
                                    Mijn Porsche heb ik redelijk goedkoop gekocht, weer in orde laten zetten en dan laten expertiseren... dus betaal ik wel een verzekering die meer is dan deze die op mijn aankoopwaarde zou gebaseerd zijn, maar ik zal ook de expertiseprijs krijgen !
                                    Last edited by blue8300; 10/03/2012, 15:08.
                                    2014 Porsche Boxster 981
                                    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                      2° de ommium zal je een bedrag geven die je toelaat dezelfde auto, van het zelfde jaar, in de zelfde staat te kopen...
                                      Fout, dat hangt allemaal af van wat je met je verzekering hebt afgesproken.
                                      Om maar een voorbeeld te geven, de wagen van mijn vader is de eerste 2 jaar tegen 110% van het aankoopbedrag verzekerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Fout, dat hangt allemaal af van wat je met je verzekering hebt afgesproken.
                                        Om maar een voorbeeld te geven, de wagen van mijn vader is de eerste 2 jaar tegen 110% van het aankoopbedrag verzekerd.
                                        Met navenante premie zeker...

Ik snap dat zolang je een lening lopen hebt ergens zekerheid wil, maar ik kies dan voor een kleine omnium. Ieder zijn meug, maar als je nergens ooit risico wil lopen, is dat een zeer dure aangelegenheid.

Comment

Heb ik ooit een lening vermeld? Nee toch é.
                                          En ik heb ook geen prijzen vermeld, dus insinueer aub niets als je er niet meer vanaf weet.

Comment

Working...
                                          X