Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Full omnium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Topicstarter, als ik u was zou ik mijn levensverzekering ferm optrekken.
    Daarna kunt ge uw auto in brand steken en er in blijven zitten. Dan doet ge uw familie en de maatschappij nog een plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
      Fout, dat hangt allemaal af van wat je met je verzekering hebt afgesproken.
      Om maar een voorbeeld te geven, de wagen van mijn vader is de eerste 2 jaar tegen 110% van het aankoopbedrag verzekerd.

110?

Bij nieuwe wagen kan je inderdaad een ommium krijgen die een bepaalde tijd de volledige waarde van de wagen terugbetaald, meestal is dat 18 maanden maar meer terug krijgen dat zou mij toch enorm verwonderen !
      Je betaal er ook voor hé! Ik spreek uit ervaring, want al mijn wagen waren nieuw tot mij laatste.
      Ik heb zelf meestal 0€ franchise...

Maar hier spraken we wel van een 2de hands wagen hé !!!!!!!!!!!!!!
      En dan kan dit niet... dus ben jij fout

Wat waar is een nieuwe wagen telt niet voor een 2de hands, het zijn andere contracten.

nb: lang geleden, in een tijd dat jij niet gekend heb maar ik wel (lolll), betaalde men op 2de hands een ommium die berekend was op de origineel aankoop prijs, vandaar dat ommium vroeger bijna nooit genomen werden voor 2de hands wagen.
      Nu is het anders, men berekend de ommium op de rest waarde, dus is het nu véél goedkoper en interessant om zelf een oudere wagen ommium te verzekeren...
      Last edited by blue8300; 11/03/2012, 08:40.
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
        110?

Bij nieuwe wagen kan je inderdaad een ommium krijgen die een bepaalde tijd de volledige waarde van de wagen terugbetaald, meestal is dat 18 maanden maar meer terug krijgen dat zou mij toch enorm verwonderen !
        Je betaal er ook voor hé! Ik spreek uit ervaring, want al mijn wagen waren nieuw tot mij laatste.

Wat waar is een nieuwe wagen telt niet voor een 2de hands, het zijn andere contracten.
        En waarom zou 110% niet lukken kijk maar eens bij KBC (100% aankoopprijs + 10% optie) om maar een voorbeeld te geven.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

110?

Mijn beide occasie auto's zijn omnium verzekerd , en in geval van diefstal krijg ik meer dan wat ik ervoor betaald hebt

Comment

Heb ik ooit een lening vermeld? Nee toch é.
            En ik heb ook geen prijzen vermeld, dus insinueer aub niets als je er niet meer vanaf weet.
            Sorry, maar dan begrijp ik helemaal niet waarom men een full omnium neemt. Nu ja, het is een vrij land en ieder doet wat hij wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
              Sorry, maar dan begrijp ik helemaal niet waarom men een full omnium neemt. Nu ja, het is een vrij land en ieder doet wat hij wil.
              Omdat men misschien bijna al z'n spaargeld in de nieuwe wagen gestoken heeft en indien er iets ernstig mis zou gaan men niet onmiddellijk een nieuwe zou kunnen kopen Waarom neemt men een brandverzekering ook al heeft men geen lening meer lopen

Comment

110?

nb: lang geleden, in een tijd dat jij niet gekend heb maar ik wel (lolll), betaalde men op 2de hands een ommium die berekend was op de origineel aankoop prijs, vandaar dat ommium vroeger bijna nooit genomen werden voor 2de hands wagen.
                Nu is het anders, men berekend de ommium op de rest waarde, dus is het nu véél goedkoper en interessant om zelf een oudere wagen ommium te verzekeren...

Alle verzekeringsmaatschappijen geven deze meerwaarde verzekering als optie en soms (meestal tijdens het autosalon) geven ze deze optie gratis en het is meestal 30 maanden
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Waarom neemt men een brandverzekering ook al heeft men geen lening meer lopen
                  Is een brandverzekering niet verplicht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Is een brandverzekering niet verplicht?
                    Neen hoor, wel aan te raden net als een burgelijke aansprakelijkheidsverzekering (familiale), of het zou moeten zijn dat bijvoorbeeld je huurcontract (korting op lening enz...) dit verplicht maakt maar wettelijk moet een privaat persoon geen enkele verzekering hebben (behalve een burgelijke aansprakelijkheid voor motorvoertuigen ) ....

Comment

Neen hoor, wel aan te raden net als een burgelijke aansprakelijkheidsverzekering (familiale), of het zou moeten zijn dat bijvoorbeeld je huurcontract (korting op lening enz...) dit verplicht maakt maar wettelijk moet een privaat persoon geen enkele verzekering hebben (behalve een burgelijke aansprakelijkheid voor motorvoertuigen ) ....
                      Aaa ik dacht dat het verplicht was . Toch wel meer dan aan te raden zeker een brandverzekering? stel u eens voor dat uw huis afbrand ...

hup spaarboek in vlammen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Aaa ik dacht dat het verplicht was . Toch wel meer dan aan te raden zeker een brandverzekering? stel u eens voor dat uw huis afbrand ...

hup spaarboek in vlammen
                        Zeker aan te raden net als de burgelijke aansprakelijkheid (zeker als je kinderen of dieren hebt of veel met de fiets rijdt,...).

En proficiat met uw spaarboek

Comment

Omdat 5% van de investering garandeert dat je twee jaar lang je investering tegen 110% kan verzekeren.
                          Slechte deal? In mijn ogen niet, vooral gezien hoe lang mijn vader een wagen normaal bijhoudt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                            Voor stap 2: Weet dat moderne auto's goed gemaakt zijn, dus onder de 120 frontaal heb je geen perd totale! Go for it! Kreukelzone's airbags en gordelspanners... Wat kan er nu gebeuren?
                            Hmm, toch niet hoor.
                            Collega van mij zijn A4 van nog geen twee jaar oud is een paar weken geleden pertotal (ik vind dat wel leuk staan, zelfs al is het taalkundig zo fout als maar zijn kan, who cares anyway?) gereden.
                            Hij vertrekkende vanaf 0km/u, zij tegen 70 van links gekomen.

4,5 jaar geleden mijn anderhalf jaar oude V50, ik tegen 60, hij vertrekkende uit stilstand.

Alletwee jonge, recente wagens en alletwee total loss pertotal bye-bye.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Omdat men misschien bijna al z'n spaargeld in de nieuwe wagen gestoken heeft en indien er iets ernstig mis zou gaan men niet onmiddellijk een nieuwe zou kunnen kopen Waarom neemt men een brandverzekering ook al heeft men geen lening meer lopen
                              Die twee zou ik niet durven vergelijken. Alleen al qua prijs... Met de premie van een brandverzekering kan ik na zoveel jaar geen nieuw huis kopen, met die van een omnium wel. Overigens betaal ik evenveel premie voor mijn huis als ik voor een auto zou doen.

Wat je wel doet,is het gelukzalige gevoel kopen dat je geen risico loopt. Tegen een navenante prijs... Maar het is een vrij land... ieder doet wat hij wil...

Comment

Omdat 5% van de investering garandeert dat je twee jaar lang je investering tegen 110% kan verzekeren.
                                Slechte deal? In mijn ogen niet, vooral gezien hoe lang mijn vader een wagen normaal bijhoudt.
                                Dat weet ik natuurlijk niet he, hoe je vader zijn auto behandelt

In mijn geval loont dat niet. Tegen 0% heb ik 100% van mijn auto behouden

Comment

Die twee zou ik niet durven vergelijken. Alleen al qua prijs... Met de premie van een brandverzekering kan ik na zoveel jaar geen nieuw huis kopen, met die van een omnium wel. Overigens betaal ik evenveel premie voor mijn huis als ik voor een auto zou doen.

Wat je wel doet,is het gelukzalige gevoel kopen dat je geen risico loopt. Tegen een navenante prijs... Maar het is een vrij land... ieder doet wat hij wil...
                                  Nee je kan de prijs van een huis niet vergelijken met de prijs van een wagen en inderdaad na 25 jaar omnium betalen zou je een nieuwe wagen hebben kunnen kopen met dat geld. Maar iedere verzekering is een dure aangelegenheid als je er nooit gebruik moet van maken (en uiteindelijk hopen we dat toch allemaal) tel maar eens hoeveel alles gekost heeft en hoeveel U er van terug krijgt, op het einde van de rit is het de verzekeringsmaatschappij die met de winst gaat lopen (en dat is zo voor iedere verzekering ) behalve die ene keer dat het bij U mis loopt en daar neem je een verzekering voor omnium of gelijk welke andere verzekering...

Comment

Nee je kan de prijs van een huis niet vergelijken met de prijs van een wagen en inderdaad na 25 jaar omnium betalen zou je een nieuwe wagen hebben kunnen kopen met dat geld. Maar iedere verzekering is een dure aangelegenheid als je er nooit gebruik moet van maken (en uiteindelijk hopen we dat toch allemaal) tel maar eens hoeveel alles gekost heeft en hoeveel U er van terug krijgt, op het einde van de rit is het de verzekeringsmaatschappij die met de winst gaat lopen (en dat is zo voor iedere verzekering ) behalve die ene keer dat het bij U mis loopt en daar neem je een verzekering voor omnium of gelijk welke andere verzekering...
                                    Na 25 jaar kun je geen nieuw huis kopen met een brandverzekeringpremie. Overigens zou ik eerder opteren voor een kleine omnium als je toch zekerheid wil, maar nogmaals: ieder doet wat hij wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Hmm, toch niet hoor.
                                      Collega van mij zijn A4 van nog geen twee jaar oud is een paar weken geleden pertotal (ik vind dat wel leuk staan, zelfs al is het taalkundig zo fout als maar zijn kan, who cares anyway?) gereden.
                                      Hij vertrekkende vanaf 0km/u, zij tegen 70 van links gekomen.

4,5 jaar geleden mijn anderhalf jaar oude V50, ik tegen 60, hij vertrekkende uit stilstand.

Alletwee jonge, recente wagens en alletwee total loss pertotal bye-bye.
                                      Ik denk zelfs dat je bij 30km/h de boel kunt "totallen"
                                      Kwestie van op de "juiste" plek te raken.
                                      Zeker als er een hoop airbags opengaan, dan is het herstel meestal economisch gezien niet meer aan de orde.

Maar ik wilde deze pipo vooral aanmoedigen om het goed te doen. Beetje sarcasme mag hé. Vandaar ook
                                      Natuurlijke selectie! Het werkt!
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                        Ik denk zelfs dat je bij 30km/h de boel kunt "totallen"
                                        Kwestie van op de "juiste" plek te raken.
                                        Zeker als er een hoop airbags opengaan, dan is het herstel meestal economisch gezien niet meer aan de orde.

Maar ik wilde deze pipo vooral aanmoedigen om het goed te doen. Beetje sarcasme mag hé. Vandaar ook
                                        klopt volledig, de meeste "louche" garagisten die zich hiermee bezighouden (en geloof me het zijn er wat) rijden niet sneller dat 30km/h een auto perte total.

En ik heb het over nieuwe auto's
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Na 25 jaar kun je geen nieuw huis kopen met een brandverzekeringpremie. Overigens zou ik eerder opteren voor een kleine omnium als je toch zekerheid wil, maar nogmaals: ieder doet wat hij wil.
                                          Mijn vrouw heeft 2 maanden geleden een ongeluk(je) gehad met haar Megane. Ze was vanaf het tankstation vertrokken, en niet gezien dat er een wagen afkwam. (draaide volledig af naar andere kant - dus tegenovergestelde richting). Tegenpartij kon niet stoppen, vrouw 100% in fout.

Bumper, lichten, zijspatbord enz... kosten? 7671.46 euro. wagen was omnium verzekerd!
                                          Schade dus +- 10 jaar premie. Ik was toch ook verrast van de prijs en blij met de omnium.

Een kleine omnium komt daar niet tussen, dus ik verkies een volledige omnium.
                                          Volgend premie BA niet omhoog - joker, wel omnium 10% duurder (Ethias)

Comment

Working...
                                          X