Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pechverhelping

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pechverhelping

Iemand advies betreffende welke pechverhelping goed is?

Momenteel ken ik er 3

VAB (duur)
    Touring (vroeger altijd gehad, wel vrij traag bij interventie (+-2u in januari voor een platte batterij)
    Depannage.be (goedkoop, maar reageren niet op mails ed.)

Zijn er nog alternatieven?

En iemand ervaring met Depannage.be? Nog nooit van gehoord maar ze maken blijkbaar wel veel reclame.

Je hebt een BMW... dus waarom niet via hen?
    Ze werken samen met Touring, maar je betaalt minder dan zelf rechtstreeks bij Touring te gaan.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Totalclub. als je bij total gaat tanken, krijg je 2 weken gratis pechverhelping.
      werken goed!

Comment

mjah total, er zijn al veel verhalen geschreven over Total en hun diesel.

Ik tank al sinds ik deze auto heb altijd bij hetzelfde Esso Express station.
        edit: bij bmw gaat met een oude auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
          edit: bij bmw gaat met een oude auto?
          Bij mij verliep vorig jaar de gratis pechverhelping van BMW en ze hebben me toen een brief gestuurd dat ik, mits betaling, kon verlengen... Op de overschrijving die ik kreeg, stond Touring als begunstigde.
          Je wagen is 2 jaar jonger dan de mijne, is je bijstand al verlopen?
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
            Bij mij verliep vorig jaar de gratis pechverhelping van BMW en ze hebben me toen een brief gestuurd dat ik, mits betaling, kon verlengen... Op de overschrijving die ik kreeg, stond Touring als begunstigde.
            Je wagen is 2 jaar jonger dan de mijne, is je bijstand al verlopen?
            Een 318tds is toch zo'n 20 jaar oud denk ik, en ik veronderstel dat 'ie 'm sinds 2008 tweedehands heeft aangekocht

Comment

Ik heb met beiden (zowel VAB als Touring) ervaring gehad en van beiden eigenlijk tevreden, zowel qua snelheid, vriendelijkheid als (creatieve) deskundigheid.
              Ge noemt een wachttijd van 2u in januari, dat lijkt mij onvermijdelijk, tenzij ge ne 'personal garagist' 24 op 24 standby hebt staan.
              De batterijen sneuvelen en masse in de wintermaanden en ze kunnen niet overal tegelijk zijn hé

Comment

mjah total, er zijn al veel verhalen geschreven over Total en hun diesel.
                Mijn leasing heeft enkel Total diesel, en ik heb er toch geen klagen van. Wat is het probleem soms ?

Comment

318TDS is van '99, geen 20 jaar oud maar we geraken er mss wel

Wel ze promoten overal maximum 1 uur, dan vind ik 2 uur wel lang.

Maar nog niemand ervaring met depannage.be ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                    Mijn leasing heeft enkel Total diesel, en ik heb er toch geen klagen van. Wat is het probleem soms ?

same story, enkel total en met 100.000km per jaar ook geen problemen.
                    heb wel als verhalen gehoord dat bepaalde renault's er problemen mee hebben

Comment

ik heb meer dan één uur moeten wachten voor ze kwamen, touring heeft ook geen eigen personeel meer voor tijdens de nachturen, zijn plaatselijke depaneurs die ingezet worden

Comment

Zijn er nog alternatieven?
                        Niet lid zijn & bellen als je pech hebt, betalen voor 1 jaar, niet verlengen, en dan hetzelfde doen bij de volgende pech-beurt.

Niet bellen naar die gasten voor een band te laten herstellen, want dan kost het u 125 euro voor een band te vervangen (niet herstellen he, vervangen), en daarvoor zou ik zo geen bedrag betalen.

Ga je met de wagen naar het buitenland, is het iets meer tricky, maar misschien gaat hetzelfde op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          same story, enkel total en met 100.000km per jaar ook geen problemen.
                          heb wel als verhalen gehoord dat bepaalde renault's er problemen mee hebben
                          Tjah, ge zegt het he, Renault.

Comment

Tjah, ge zegt het he, Renault.
                            mijnen bedrijfswagen is nen opel met ecoflex en daar kunde ook boeken vol van schrijven he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              mijnen bedrijfswagen is nen opel met ecoflex en daar kunde ook boeken vol van schrijven he
                              Ja, vertel es, in grote lijnen he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                Ik heb met beiden (zowel VAB als Touring) ervaring gehad en van beiden eigenlijk tevreden, zowel qua snelheid, vriendelijkheid als (creatieve) deskundigheid.
                                Ge noemt een wachttijd van 2u in januari, dat lijkt mij onvermijdelijk, tenzij ge ne 'personal garagist' 24 op 24 standby hebt staan.
                                De batterijen sneuvelen en masse in de wintermaanden en ze kunnen niet overal tegelijk zijn hé
                                Pure waarheid, beide zijn even goed.
                                De gewone dekking van VAB (benelux) is misschien zelfs iets voordeliger dan die van Touring (enkel Belgie)

2u wachttijd in de winter is nog cava, hangt er natuurlijk ook af van waar ge staat. Iemand dat thuis warm zit zal langer moeten wachten dan iemand die langs de baan in de kou zit, logisch natuurlijk.

Ga je met de wagen naar het buitenland, is het iets meer tricky, maar misschien gaat hetzelfde op.
                                Zeker doen, komt op hetzelfde neer als uw brandverzekering te nemen wanneer uw huis nog ligt te smeulen. Dat gaat niet pakken vrees ik.
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

Comment

ik had over touring slecht gehoord,zeker als je problemen in buitenland krijgt.

en met mijn vorige wagen heb ik eens stil gestaan in centrum van amsterdam.
                                  nu heb ik op het autosalon,abbonoment aangemaakt voor iets van 86 euro voor 14 maand (12 + 2 gratis actie) dit omdat we thuis al iemand met vab hebben.

touring vondt ik persoonlijk iets *te * goekoop als ik hun prijzen zag

Comment

total :

Blijkbaar waren de 1.5 dci motoren van renault (en nissan ) gevoeliger dan andere diesels ivm de toevoegingen die er in werden gedaan door ......total zelf .

Nu doen ze het niet meer (of ze kappen er "minder" bij ) en zijn er idd geen problemen meer (of amper )

Ook mij is gezegd geweest om nooit te gaan tanken bij total ....door een renault-garage !

Comment

Ja, vertel es, in grote lijnen he.
                                      injectoren en roetfilter (terwijl er lange afstanden mee gedaan worden), dat zijn de grote lijnen. maar voor de rest ben ik er wel content van

Comment

VAB werkt bijna alleen met eigen wegenwachters (tenzij zeer druk) :

Voordeel : je hebt een opgeleide technieker die aan je wagen werkt en dus meer kans op herstelling ter plaatse. De meeste van hun voertuigen kunnen ook onmiddelijk slepen indien nodig, dus geen 2de wachttijd.
                                        Nadeel : soms wat langere wachttijd vooraleer de wegenwachter ter plekke is.

Touring werkt voor een deel met eigen wegenwachters, maar heeft ook een groot deel onderaannemers (lokale depannagebedrijven) :

Voordeel : de initiële wachttijd is korter, omdat er meestal wel een wegenwachter of anderaannemer in de buurt is
                                        Nadeel : die onderaannemers zijn meestal chauffeurs met een plateauvoertuig, zonder technische kennis, dus minder kans op herstelling ter plaatse en dus wagen afslepen.

Comment

Working...
                                        X