Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pechverhelping

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Niemand vernoemt Europ Assistance?
    2.0 JTDm

Comment

Wagen goed onderhouden, zorgen dat je een reservewiel of reparatiekit hebt. Ofwel bij Total taken ofwel wachten tot je pech hebt en dan pas abonnement nemen, dat is wat ik zou doen.

Het lijkt me verder moeilijk om er zicht op te hebben welke pechverhelping het beste zou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Wagen goed onderhouden, zorgen dat je een reservewiel of reparatiekit hebt. Ofwel bij Total taken ofwel wachten tot je pech hebt en dan pas abonnement nemen, dat is wat ik zou doen.

Het lijkt me verder moeilijk om er zicht op te hebben welke pechverhelping het beste zou zijn.
        Hoe het bij Touring in zijn werk gaat weet ik niet, maar als ge in panne valt en ge laat (als niet lid) VAB komen, dan moet ge direct uw lidmaatschap betalen plus nog een flinke extra administratieve kost wat het dan een heel duur lidmaatschap maakt. Laat ge uwen auto gewoon afslepen om achteraf via de normale weg een abonnement aan te vragen dan betaalt ge (afhankelijk van den afstand natuurlijk) een rib uit uw lijf voor de sleepkosten.

15. Ingang van de waarborgen, betalingsmodaliteiten en onderaanneming
        a. De waarborgen van de Pechbijstand of de uitgebreide waarborgen bij overschakeling van formule
        “Basisformule VAB-Pechbijstand” naar “VAB-Pechbijstand + VVW (vervangwagen)” gelden pas
        voor pech of een ongeval ontstaan vanaf de vierde dag na betaling. In geval van betaling via
        overschrijving zijn de waarborgen geldig vanaf de vierde dag na ontvangst van de bijdrage op de
        rekening van VAB. Evenwel, in geval van de aansluiting op het ogenblik van een pech- of ongeval zelf,
        of binnen de vier dagen erna, wordt toch bijstand verleend mits bovenop de lidmaatschapsbijdrage
        een aansluitingsrecht wordt betaald. In dit aansluitingsrecht is een plaatselijke sleep inbegrepen
        tot maximum 20 km.
        Indien het voertuig verder dan 20 km gesleept wordt, worden hiervoor
        extra sleepkosten aangerekend overeenkomstig de bij VAB gangbare tarieven

En uiteraard is dat bedrag stevig, ik durf er geen bedrag meer op plakken, maar ik herinner mij wel dat het indertijd goeiekoper was om mij door een 'sleper' van Ranst naar Antwerpen stad te laten brengen, dan VAB te laten komen

Comment

Europe Assistance is altijd in combinatie met reisbijstand, heeft geen eigen pechverhelpers dus maar wel een netwerk van lokale garages/sleepdiensten
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

Is er via Ethias ook niet een of andere verzekering waarbij dat dit zit?

Comment

ik zelf heb me aangesloten bij www.depannage.be
              op email hebben zij bij mij wel snel gereageerd.
              dit in tegenstelling tot VAB, die hebben bij mij na 2 maanden pas of helemaal niet geantwoord.

depannage.be is vrij goedkoop, werkt met mondial assistance en plaatselijke sleepdiensten.
              aangezien ik een oldtimer heb waarvoor vaak specifieke kennis noodxakelijk is, heb ik geen probleem met afslepen alleen.

2 weken terug heb ik ze voor het eerst moeten bellen.
              na 45 minuten was een plaatselijke sleper ter plekke en heeft me weggesleept naar garage van mijn eigen keuze (in Belgie mag je dat kiezen bij hen)

met de andere organisaties heb ik geen ervaring

grt
              Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                Is er via Ethias ook niet een of andere verzekering waarbij dat dit zit?
                Ethias Assistance €120 per jaar voor 1 voertuig
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                  Hoe het bij Touring in zijn werk gaat weet ik niet, maar als ge in panne valt en ge laat (als niet lid) VAB komen, dan moet ge direct uw lidmaatschap betalen plus nog een flinke extra administratieve kost wat het dan een heel duur lidmaatschap maakt. Laat ge uwen auto gewoon afslepen om achteraf via de normale weg een abonnement aan te vragen dan betaalt ge (afhankelijk van den afstand natuurlijk) een rib uit uw lijf voor de sleepkosten.

15. Ingang van de waarborgen, betalingsmodaliteiten en onderaanneming
                  a. De waarborgen van de Pechbijstand of de uitgebreide waarborgen bij overschakeling van formule
                  “Basisformule VAB-Pechbijstand” naar “VAB-Pechbijstand + VVW (vervangwagen)” gelden pas
                  voor pech of een ongeval ontstaan vanaf de vierde dag na betaling. In geval van betaling via
                  overschrijving zijn de waarborgen geldig vanaf de vierde dag na ontvangst van de bijdrage op de
                  rekening van VAB. Evenwel, in geval van de aansluiting op het ogenblik van een pech- of ongeval zelf,
                  of binnen de vier dagen erna, wordt toch bijstand verleend mits bovenop de lidmaatschapsbijdrage
                  een aansluitingsrecht wordt betaald. In dit aansluitingsrecht is een plaatselijke sleep inbegrepen
                  tot maximum 20 km. Indien het voertuig verder dan 20 km gesleept wordt, worden hiervoor
                  extra sleepkosten aangerekend overeenkomstig de bij VAB gangbare tarieven

En uiteraard is dat bedrag stevig, ik durf er geen bedrag meer op plakken, maar ik herinner mij wel dat het indertijd goeiekoper was om mij door een 'sleper' van Ranst naar Antwerpen stad te laten brengen, dan VAB te laten komen

Zo is't inderdaad bij vab >heb 't 2 weken geleden voorgehad >& 't bedrag kan ik ook geven in zo'n situatie 233 € met inbegrip basis pechverhelping van 108 €/jaar
                  Opgepast met hun callcenter want daar zitten leugenaars tussen & sommigen nog eens zeer onvriendelijk!

Comment

Working...
                  X