Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen T3 busje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen T3 busje

Hallo beste forumers!

Ik heb net een Vw T3 busje aangekocht en wou hier eens iets meer info over verkrijgen van mss wel kenners..

Specificaties:

Volkswagen T3
    1.9 Turbo Diesel
    51kw
    89000-90000Km
    5 vitessen
    fabrikagejaar 1989
    Gewicht 1700kg

Hij werdt op 04/2011 ingeschreven in belgie voor het eerst, sindsdien een 6000 tal km's de motor is een revisie motor 1.9 turbo diesel die er 40000 km's geleden werd ingestoken voor 4700euro (heb de factuur erbij). De koppeling werd 5000km's geleden vervangen voor 400euro (ook factuur). De wagen werd gekeurd voor verkoop met 1 enkele opmerking de spatlappen die vervangen moeten worden, anders alles GOED

Ik reed hiermee dus van brussel naar geluwe (west vlaanderen bij kortrijk)
    Vanaf de 100km/u begon de motor toch goed te brullen, niet kwaadaardig ofzo denk ik (daarom dat ik het wou vragen omdat ik er nie zoveel van ken) kon lekker doorzoefen tot 120km/u maar ik werd bang dat de motor dit niet leukvond omdat ie zo luid bromde :p of is dit normaal bij zo'n oudere motoren? Ik vind het nogal leuk klinken namelijk alleen ben ik bang dat ik de motor opblaas ofzo :p kan mischien ook wel zijn omdat er niet zoveel tussen mij en de motor zit, dat ik hem zo luid hoor, enkel wat plankjes en 2kussens namelijk :p (achteraan de bus)

51kw is volgens mij wat laag mischien? kan ik hier iets aandoen? :p Nieuwe 1.9TD met meer vermogen? :p dit zal wel duur gaan zijn denk ik

Maar ik ben wel blij met mijn aankoop!! Hoeft eiglijk niet meer vermogen, ik vind het alleen mischien een leuke optie.

EDIT1: Foto natuurlijk..

Ken er niet veel van maar denk net dat het goed is dat je met je 1.9 tdi niet veel vermogen hebt.
    Zo staat de motor minder onder druk.
    (de grote motoren vroeger hadden minder vermogen als die van nu en gingen gemiddeld gezien ook beduidend langer mee).

Dat is wat ik ervan denk he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
      Ken er niet veel van maar denk net dat het goed is dat je met je 1.9 tdi niet veel vermogen hebt.
      Zo staat de motor minder onder druk.
      (de grote motoren vroeger hadden minder vermogen als die van nu en gingen gemiddeld gezien ook beduidend langer mee).

Dat is wat ik ervan denk he
      Is een 1.9TD, geen TDI

Comment

51kw is genoeg voor dat kraam

Toerenteller aanwezig?

Groeten aan "Helwuh" of Geluwe dat ze typen.

Comment

19 en al een T3, niet slecht als je weet wat een goede tegenwoordig kost.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Die 1.9TD was de zwaarste dieselmotor die mogelijk was in die karren.

Als je weet dat ze die ook gemaakt hebben met een 1.6D, dan weet je genoeg denk ik.
            Je hebt ook een vijf-bak.

Hoeveel toeren draait de motor op 100kmh en op 120kmh?

Is je demper wel goed?

Comment

Geen toerenteller jammer genoeg.. hoe weet ik als de demper goed is ofniet?

Ik ben half leek als et op auto's aankomt haha!

Edit1:
              Net de batterij enzo nog eens gecheckt, alles ok! na dit weekend eens beginnen de bekabeling bekijken want er staan exrta's op die niet goed meer/niet goed aangesloten liggen of dat ik gewoon niet weet waar ik ze moet aanschakelen..
              Weet iemand toevallig waar ik zo'n zeil kan kopen voor bovenbed? of als het makkelijk om te vormen is naar eentje die vooraan omhoog gaat, niet zijwaards (zo waren de meeste T3's, mijne is zijwaarts, is van Eurec cassandra die niet meer bestaat volgens internet)
              Last edited by ; 16/03/2012, 19:40.

Comment

je moet met zulke dingen geen 120 proberen te rijden daar wordt je ni vrolijk van

Comment

Na nader onderzoek, ontdekt dat de bekabeling heel erg slordig werd gemaakt..
                  daarom ook dat de transfo het niet meer deed.. (Hij is 3x zo groot 'opgeblazen' als hij zou moeten zijn)

Iemand ervaring met het laden van de leefbatterij via de motor? volgends mij ligt deze namelijk gewoon aan elkaar geschakeld (+'en aan elkaar) Op die manier zal de gewone batterij leeg getrokken worden als ik lampen aandoe denk ik? Maar wat moet er precies tussenzitten, een soort schakelaar die enkel stroom doorgeeft wanneer de wagen gestart is ofzo? :p

De bekleding geef ik ook maar eens een beurt.. ruikt wat muffig, onder de bekleding zat nog een bekleding (zebra kleuren) ik ga deze behouden maar eerst eens grondig wassen, ook de gordijnen krijgen een wasbeurt..

Verder gaat de frigo eruit, en komt er een Gas/Elektrische frigo/diepvries in, en de voorbumper komt eraf om de bekabeling van de spots te bekijken want die doen het namelijk niet momenteel.

Het stuur wil ik mischien van servo voorzien, ik werd verteld dat dit niet al te moeilijk is..

Dat is het zo een beetje wat de werken worden voor de komende dagen, weken, ligt eraan hoeveel tijd ik heb..

Comment

Leefbatterij van een mobilhome wordt door middel van een relais aan de motor gekoppeld, het relais is enkel bekrachigd als de alternatorspanning hoog genoeg is (= met draaiende motor dus), om de vermijden dat de leefbatterij uw auto-batterij leegtrekt, of vice versa mocht je bv. lichten laten branden etc. Dat is de theorie, bij uwe T3 kan dat over de jaren en de problemen heen al lang anders opgelost zijn door dezelfde man die uw bekabeling zo slordig gemaakt heeft.

Comment

Kan ik mijn toeren op 1 of andere manier meten? Er zit namelijk geen toerenteller in :p

wou toch graag eens weten op hoeveel hij draait aan 120.

Ik ga dan ook maar eens de motor netjes uitkuisen, en stukken vervangen als nodig is.. misschien loopt ie zo al stukken beter :p

Comment

losse toerenteller kopen en die installeren.

Originele toerenteller zoeken.

Iemand zoeken (busforum.nl) en het daar eens vragen.

Veel plezier ermee.

Voor je servo, wil je rekening mee houden dat je dan ook een servo pomp zal moeten installeren aan je motor en leidingen zal moeten leggen naar voor toe, waar je stuurt
                        Lijkt mij toch een hele klus te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                          losse toerenteller kopen en die installeren.

Originele toerenteller zoeken.

Iemand zoeken (busforum.nl) en het daar eens vragen.

Veel plezier ermee.

Voor je servo, wil je rekening mee houden dat je dan ook een servo pomp zal moeten installeren aan je motor en leidingen zal moeten leggen naar voor toe, waar je stuurt
                          Lijkt mij toch een hele klus te zijn.
                          Die toerenteller komt er wel in denk ik! :p wil namelijk weten hoeveel toeren hij draait als ik 110-120 ga.. :p

Iemand ervaring met Cyclone3 in t3? Ziet er een goede deal uit hah

En ook, grotere banden achterop een optie om makkelijker 110-120 te rijden? geeft niet als ik wat trekkracht verlies, kan makkelijk in 2de zelfs 3de aanzetten.. alleen vraag ik me dan af, hoe weet ik dan nog hoesnel ik rijdt? :p zonder gps lol kan je je kilometriek bijregelen?

Comment

Waarom is die 120 zo belangrijk? Het is een campingbus : rij op je gemakje zonder doof te worden. De trekkracht ga je echt nodig hebben.

Voor die cyclone herinner ik mij een discussie op de W123club en daar was de conclussie dat het enorm veel geld is voor een luchtrem en turbulentiemaker.
                            Geoptimaliseerd en zo allemaal goed en wel, maar waarom polijsten ze de inlaatkanalen denk je?

Comment

Als je met moeite 120 kunt zou ik zeker niet constant 120 blazen. Max 100 ofzo.

Ik reed met een 1700D en heb hem opgeblazen. Maar zal wss zijn omdat er geen olie meer in zat.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Als je met moeite 120 kunt zou ik zeker niet constant 120 blazen. Max 100 ofzo.

Ik reed met een 1700D en heb hem opgeblazen. Maar zal wss zijn omdat er geen olie meer in zat.
                                Lol.

Waarom ik 120 zo belangerijk vind? Het is idd vakantie, maar ik wil zoveel mogelijk rondtoeren in 1vakantie en als je steeds 100 gaat heb je na een tijd toch heel wat achterstand op iemand die 120 doet.

Comment

Denk dat je dan beter een T4 ofzo gekocht had.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    Denk dat je dan beter een T4 ofzo gekocht had.
                                    Ik moest toch wel binnen een bepaald budget blijven haha, maar ik ga gewoon kijken welke grootte van banden ik erop kan steken daarmee zal de snelheid al iets beter worden al vind ik 110 al genoeg maar is toch beter voor de motor dat hij op lagere toeren rijdt :p

Mijn vader reedt er net eens tot 110mee en zegt dat het een volkomen normaal geluid is en dit nog niet in overtoeren draait(hij is al stukje ouder kent meer van oudere motoren), dus ga ik gewoon kijken voor een isolatiewand achter de pasagierszit te plaatsen zodat ik de motor minder hard hoor iemand een idee welke isolatie best is? prijs/kwaliteit

Comment

Iemand een richtprijs voor groot onderhoud?
                                      garagist zei 300-400 max 500euro, om in orde te zetten..

Maar das dan echt alles in orde zetten alles vervangen zeg maar.. valt dit dan mee of? :p
                                      khoop dat da dan met remblokken enzo inbegrepen is lol

Comment

Hangt er van af wat ze allemaal doen he. En wat voor garage het is. Zo'n duister alle merken garageke waar altijd volk is zal minder vragen dan een merk garage he. Qua prijs tja als ge echt wilt weten of ge te veel of te weinig betaald, ga dan eens prijs vragen bij een paar garages en vergelijk.

Comment

Working...
                                        X