Dus dan zou iedereen die geen V-power of iets gelijkaardig tankt met een slechte motor rondrijden?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Betere benzine en diesel is meerprijs niet waard
Collapse
X
-
Ik hoop van niet, want dat zou erg zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als je denkt dat het puur geldkwestie is :
-vergelijk hoeveel km je doet met tank premium brandstof met aantal km dat je kan doen met goedkopere brandstof .
-deel daarna aantal km per tank door de prijs die je betaalde ,doe dat zowel voor de premium als de goedkope brandstof .
(Eigenlijk de kostprijs per km uitrekenen )
Als je met de duurdere brandstof pak meer km doen met zelfde aantal liter , kan het ondanks meerprijs van paar cent/l toch goedkoper uitkomen op het einde vd rit
Comment
-
Ik zal het binnenkort zeker eens proberen dan..., voorlopig blijf ik toch eerder sceptisch hieroverEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk tank in Belgenland altijd Total-excellium diesel - dit is de enige mogelijkheid met mijn tankkaart. Ik ben er recent echter van overtuigd geraakt dat de premium-brandstoffen wel een toegevoegde waarde hebben.
Ter illustratie: we gingen tijdens de paasvakantie op reis naar Zuid-Frankrijk. De rijstijl tussen heenreis en terugreis was dezelfde: bijna integraal autosnelweg, geen files, relaxe rij-stijl met respect voor de snelheidslimieten en de passagiers, weersomstandigheden vergelijkbaar.
Op de heenreis: een verbruik van 5,4 L/100 km volgens de boordcomputer. Met één tank gereden van hier (Zuid West-Vlaanderen) tot ginder (streek van de Mont-Ventoux): 930 km op één tank van ongeveer 50 liter. Dit was dus met Total Excellium.
Op de terugreis: een verbruik van 5,7 L/100 km, opnieuw via de boordcomputer. Tussen Reims en Rijsel heb ik dus nog een extra tussenstop moeten inlassen. Dat was met supermarkt-diesel (de enige pomp in de streek).
Daarnaast heb ik de indruk dat de motor toch iets stiller loopt, en dat er minder diesel-geur is.
Het viel ook enorm op dat aan alle pompen tussen Reims en Rijsel het aanschuiven was: Britten die hun tank nog snel wilden volgooien met de goedkopere Franse diesel.
Ondertussen staat mijn gemiddeld verbruik alweer op 6,1 L/100 km, door het vele stadsverkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenWe werken in België met centrale brandstofdepots (om de vervoersprijs van brandstof te drukken). Total, Shell, en zelfs DATS24 halen hun brandstof uit dezelfde tanks. Het enige verschil tussen de merken zijn de additieven die ze er bij de depots, bij het vullen van de tankwagens die naar tankstations rijden, aan toevoegen.
De zuiverheid van de olien (benzines, diesel) die de warme scheiding van een kraker verlaten is ook niet altijd hetzelfde.
Diesel bestaat uit 4 groepen koolwaterstoffen. De grootste groep zijn de alkanen of paraffinen. De andere groep omvat de cyclo-alkanen of de naftenen. Verder zijn er nog de alkenen of olefinen.
We zijn zoals onze vrouwen die beweren soms ook dat Dash witter wast dan Ariel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenTijdens de paasvakantie heeft er constant een Noorderwind geblazen. Heb je daar rekening mee gehouden? Naar het zuiden wind in de rug en bij de terugreis wind op kop. Dat scheelt een factor....
Op reis naar het zuiden van Frankrijk was mijn verbruik gemiddeld 6.2 (1200 km gereden , gereset bij vertrek en opgeschreven bij aankomst). Op de terugweg toch zeker 6.7 liter/100 km verbruikt maar moet wel toegeven dat ik +-2 uur eerder terug was dan op de heenreis.....sneller rijden is meer verbruiken natuurlijk
Voor het overige kan ik enkel meedelen dat ik altijd tank bij een "grote naam" maar toch eerder niet bij Total ivm problemen die er waren met 1.5 dci motoren (vroeger , is nu niet meer , maar toch....ik ga het niet zoeken )
Ik tank altijd de "gewone" diesel ipv die "special-over-priced-diesel .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenAls je denkt dat het puur geldkwestie is :
-vergelijk hoeveel km je doet met tank premium brandstof met aantal km dat je kan doen met goedkopere brandstof .
-deel daarna aantal km per tank door de prijs die je betaalde ,doe dat zowel voor de premium als de goedkope brandstof .
(Eigenlijk de kostprijs per km uitrekenen )
Als je met de duurdere brandstof pak meer km doen met zelfde aantal liter , kan het ondanks meerprijs van paar cent/l toch goedkoper uitkomen op het einde vd rit
Per kilomter kost de V-Power mij 1 cent minder dan de gewone Shell diesel.
Dat is dus 10 euro op 1000 kmOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
vooral de qualiteit vd brandstof is belangrijk dus bekendere stations zullen vaker propere brandstoffen kunnen afleveren dan het pompstation van de boer om de hoek.
dit omdat bij tankstations als esso,q8,total,texaco,shell oid de filters van hun pompen aleen al vaker vernieuwd worden.
verder gebruiken ze per brandstof van zelf sprekende een apparte tank wagen,ik heb weet van een *witte pomp* die in dezelfde container benzine als diesel vervoerde.
maar ik kan wel snappen dat v power oid vooral effect heeft op snellere motoren en niet op een doorsnee stads wagen,ookal kan verhoging vh octaan gehalte je auto al een stukje vinniger doen lopen.
qua aditieven raad ik bardahl aan (betaalbaar merk in de autobranche dat goed werkt ).... heb op autotechnics dit jaar hun stad geweest,en wonderbaarlijk hun spullen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenTijdens de paasvakantie heeft er constant een Noorderwind geblazen. Heb je daar rekening mee gehouden? Naar het zuiden wind in de rug en bij de terugreis wind op kop. Dat scheelt een factor....
Op de terugreis twee ferme regenvlagen op onze kop gekregen, maar er was geen uitgesproken wind. Als voormalig gepassioneerd windsurfer is dat nu wel iets waar ik (onbewust) altijd op let.
Tenzij dat een normale wind ook al zo'n invloed op je verbruik kan hebben.
Deze zomer komt er weer een bagagekoffer bovenop, 'k zal op één of anderhalf litertje meer mogen rekenen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Normaal tank ik bij de makro omdat dat het goedkoopste is. Als mijn motor nog koud staat trilt hij nogal hard.
Vandaag gaan tanken bij de shell omdat ik gehaast was, en het viel mij op dat hij minder hard trilde als hij nog koud was.
Kan natuurlijk ook int kopke zittenBMW X5 45e
Comment
-
Met de E46 gaan we gewoonlijk tanken bij 'Power' (een lokale keten van pompstations), gewoon omdat die pomp vlakbij ons thuis is.
Wegens omstandigheden ben ik nu drie maal op rij gaan tanken bij Total. Ik heb toch de indruk dat de auto minder rookt.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb die rekeing eens gemaakt.
Per kilomter kost de V-Power mij 1 cent minder dan de gewone Shell diesel.
Dat is dus 10 euro op 1000 kmBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMoet ik eens proberen dan, zou bij mij € 40 a € 50 per maand kunnen schelen. Nie slecht dan
Iemand die ik ken met een Peugeot 307 met dezelfde motor, maar dan handgeschakeld heeft ook eens de test gedaan.
Hij tankte altijd gewone Shell diesel en heeft voor de test de V-Power getankt.
Gelijkaardige ervaring wat de kosten betreft (ook ongeveer 1 cent verschil per kilomter in het voordeel van de V-Power)
Ook wist hij te zeggen dat zijn motor veel beter draaide en hij veel beter kon optrekken.
In zijn woorden "je weet niet wat je mist tot je het geprobeert hebt"Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Mijn vader rijdt elke dag 60km (heen en terug), zou V-Power dan voordeliger zijn?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenMijn vader rijdt elke dag 60km (heen en terug), zou V-Power dan voordeliger zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenNormaal tank ik bij de makro omdat dat het goedkoopste is. Als mijn motor nog koud staat trilt hij nogal hard.
Vandaag gaan tanken bij de shell omdat ik gehaast was, en het viel mij op dat hij minder hard trilde als hij nog koud was.
Kan natuurlijk ook int kopke zitten
nee hoor,je bent geen aleenstaand geval.
een maat van me ging in het begin altijd tanken bij de goedkoopste.
en telkens in het begin stotterde de motor wat en ik had in het verleden al gezegd om te tanken bij een qualitatief goed station maar hier werdt niet op gereageerd.
nu bleef dit,duren en ging hij toch eens naar de garage en die beste man vroeg,waar tank je ,antw : ....... achter de hoek.
ga eens tanken bij een *merk* zij deze beste man,zo gedaan tankte bij esso,sindsdien geen problemen meer gehad.
tuurlijk het zit zich vooral in de aditieven die ze gebruiken,brandstof komt immers uit 1 en dezelfde grond
en zoveel verschil zit er nu tegenwoordig ook niet meer in.
bij ons is q8 zelfs even goedkoop als lukoil (concurrentie)
ikzelf ga dus altijd bij q8,vroeger altijd shell maar nu q8 om de hoek is is dit beter,shell was altijd in het centrum
Comment
Comment