Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betere benzine en diesel is meerprijs niet waard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik heb altijd met mijn camionet(je) ( fiat 1.2 benzine) de goedkoopste benzine getankt in de buurt... de ene keer staat ie het goedkoopst bij tankstation x de andere keer bij station y...

    2weken terug in wavre staan werken en heb ik bij total getankt waar ie belachelijk hoog stond tenopzichte van de goedkopere tankstations hier in de buurt
    en vorige week in panne gevallen met een kapotte injector => vuile naft getankt!

    dus...dure koop is.. DURE koop

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
      Ik heb altijd met mijn camionet(je) ( fiat 1.2 benzine) de goedkoopste benzine getankt in de buurt... de ene keer staat ie het goedkoopst bij tankstation x de andere keer bij station y...

      2weken terug in wavre staan werken en heb ik bij total getankt waar ie belachelijk hoog stond tenopzichte van de goedkopere tankstations hier in de buurt
      en vorige week in panne gevallen met een kapotte injector => vuile naft getankt!

      dus...dure koop is.. DURE koop
      en dat liegt dan expliciet aan total
      ik neem aan dat je nooit je tank helemaal leegrijd,doe je dit wel is het ook schadelijk voor je auto omdat je dan al het vuil van onderaan je tank meezuigt.
      dus je kan nooit 100 % zeggen,dat het liegt aan total of aan station y. (mijn mening dan)
      verder is constant van stations verwisselen ook niet ideaal vindt ik,ookal ken ik er genoeg die dit doen.
      een voordeel dat ik heb ondekt door iemand,en heb dit verhaal nog gehoord en bevestigt is door iemand die aan de top van q8 heeft gezeten.
      een man tankte altijd bij q8,en had plots enkele kapotte injectors,garage bevestigde dat dit geen probleem was dat kwam van gebruikslijtage of gebrekkig onderhoud.
      nu heeft hij dit voorgelegt bij q8 uiteraard op vertoon van uitreksels dat hij echt bij hun aleen tankt op vaste tijdstippen.
      nu heeft q8 zijn injectors vergoed (lees : ja betaald )
      dit verhaal is me ook bevestigt bij iemand die binnen q8 actief was.
      meer nog,een grote firma in dit geval q8 kan het zich niet permiteren een slechte naam te krijgen door zulke flaters (want het bleek achteraf een lek te zijn geweest in een tank..)
      dat zij dit gewoon vergoeden.

      Comment


      • #43
        Alleen V-Power hier. Maar met mijn maandelijkse hoeveelheid krijg ik bij Shell een dikke korting.
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • #44
          Wij tankten vroeger altijd bij 'Talo', nooit problemen mee gehad. Maar talo was een van de duurdere in de buurt dus tanken we sinds enkele maanden bij Lukoil.

          Comment


          • #45
            Kan er iemand zeggen wat er net beter is aan die duurdere diesel ?

            Andere toevoegingen ? Betere ? Zuiverder ? andere ?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              ik neem aan dat je nooit je tank helemaal leegrijd,doe je dit wel is het ook schadelijk voor je auto omdat je dan al het vuil van onderaan je tank meezuigt.
              Ik rijdt altijd mijn tank helemaal leeg, dan kan er ook geen vuil inzitten.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Kan er iemand zeggen wat er net beter is aan die duurdere diesel ?

                Andere toevoegingen ? Betere ? Zuiverder ? andere ?
                vooral antischuimmidellen, zodat je je tank voller krijgt, en de eerstvolgende tank dus idd verder lijkt te rijden + als je dan volgende beurt terug goekoop gaat tanken krijg je x minder liter in je tank waardoor je wederom de gedachte krijgt zuiniger onderweg te zijn

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  vooral antischuimmidellen, zodat je je tank voller krijgt, en de eerstvolgende tank dus idd verder lijkt te rijden + als je dan volgende beurt terug goekoop gaat tanken krijg je x minder liter in je tank waardoor je wederom de gedachte krijgt zuiniger onderweg te zijn
                  Wow ja dat klinkt wel plausibel, had daar nooit aan gedacht.
                  Nuja, ik tank steeds super 98 van total voor de E30, evenals kwaliteit olie e.d. ... al is het maar om mijn geweten te sussen, en mocht het toch beter blijken te zijn, des te beter.

                  Nuja, dit vond ik op internet, een mailtje van POWER van enkele maanden geleden:
                  De produkten worden bij belading altijd voorzien van een extra pakket(cluster) van additieven, de voornaamste zijn :
                  -cetaanimprover (voor een betere verbranding en minder verbruik) => brandstofbesparend,betere koude start, meer comfort door stillere motor,…
                  -reinigings- en smerings-additieven => bescherming van de injectiepompen, branstofbesparend, minder uitstoot = milieuvriendelijker, minder slijtage,….
                  -anti-schuim => snellere vulling, meer produkt per tanking, minder afslag,…
                  -additief tegen corrosie => bescherming van volledig brandstoftoevoer systeem

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    vooral antischuimmidellen, zodat je je tank voller krijgt, en de eerstvolgende tank dus idd verder lijkt te rijden + als je dan volgende beurt terug goekoop gaat tanken krijg je x minder liter in je tank waardoor je wederom de gedachte krijgt zuiniger onderweg te zijn
                    Betere diesel is een marketingprodukt, volgens specialisten en de VAB maakt het allemaal niets uit. Ik geloof er ook helemaal niet in, het zal kloppen dat door de additieven de motor wat zachter loopt. De olieproducenten blijven volhouden dat die additieven ook de prestaties verbeteren en dat laatste wordt door alle testen tegen gesproken.

                    Wie wordt niet graag bij de neus genomen en inderdaad antischuimmiddel zou wel eens het Houdini van de power brandstof kunnen zijn.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                      ...
                      ik neem aan dat je nooit je tank helemaal leegrijdt,doe je dit wel is het ook schadelijk voor je auto omdat je dan al het vuil van onderaan je tank meezuigt....
                      Is voor zover ik weet onzin.
                      Je zuigt sowieso onderaan de tank aan, anders zou je je tank niet leeg krijgen. Overigens zal het vuil, eens je aan het rijden bent, niet op de bodem blijven, maar beginnen 'zweven' in de brandstof door de beweging ervan, waardoor je steeds wel iets van vervuiling opzuigt. De brandstoffilter zou dit dan ook moeten tegenhouden.
                      Het kan dus imo totaal geen kwaad om je tank quasi leeg te rijden.

                      Comment


                      • #51
                        je moet denken aan dingen als je brandstof pomp oid,die komt namelijk niet graag droog te staan..
                        tank leegrijden doe je best niet,vraag maar eens na bij je garage.
                        en niet alle vervuiling gaat zweven er blijft echt wel veel vuil helemaal beneden liggen.
                        brandstof filter moet idd veel vuiligheid tegen houden,maar ik weet uit de praktijk dat veel mensen die filter niet eens vervangen,en garages doen het ook niet altijd even graag,dan brengt het ook niet op natuurlijk...
                        dingen als een brandstoffilter moetten tijdig vervangen worden zijn zeer belangrijk.
                        Last edited by ; 20/05/2012, 23:40.

                        Comment


                        • #52
                          Gisteren gaan tanken bij shell @ 1,35€/ltr. De V power diesel staat er aan 1,51€/ltr.

                          ik heb 53 ltr getankt dus ongeveer € 72. Met die V power zou dat €80 zijn. met die 8 eur kan ik 6 ltr gewoon tanken. dus dan zou die V power mij minstens 100km extra moeten geven op 1 bak om voordelig te zijn.

                          dat betwijfel ik ten zeerste
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten
                            Is voor zover ik weet onzin.
                            Je zuigt sowieso onderaan de tank aan, anders zou je je tank niet leeg krijgen. Overigens zal het vuil, eens je aan het rijden bent, niet op de bodem blijven, maar beginnen 'zweven' in de brandstof door de beweging ervan, waardoor je steeds wel iets van vervuiling opzuigt. De brandstoffilter zou dit dan ook moeten tegenhouden.
                            Het kan dus imo totaal geen kwaad om je tank quasi leeg te rijden.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            je moet denken aan dingen als je brandstof pomp oid,die komt namelijk niet graag droog te staan..
                            tank leegrijden doe je best niet,vraag maar eens na bij je garage.
                            en niet alle vervuiling gaat zweven er blijft echt wel veel vuil helemaal beneden liggen.
                            brandstof filter moet idd veel vuiligheid tegen houden,maar ik weet uit de praktijk dat veel mensen die filter niet eens vervangen,en garages doen het ook niet altijd even graag,dan brengt het ook niet op natuurlijk...
                            dingen als een brandstoffilter moetten tijdig vervangen worden zijn zeer belangrijk.
                            Is vooral van belang als de auto wat ouder is. Er komt op den duur een hoop drap te liggen onder in te tank (vooral bij diesels).

                            Comment


                            • #54
                              Ik tank alleen maar Shell V-Power diesel, zelden of nooit van een andere pomp.
                              Alleen doe ik dat niet om een euro te besparen, dat zou maar al te gek zijn...
                              In die zin vind ik dergelijke testen ook maar wat kort door de bocht gaan.
                              Mocht de illusie bestaan dat dergelijke brandstoffen zuiniger zijn, dan is dat bij deze rechtgezet.

                              Nu moeten ze eerst nog een andere "illusie" ontkrachten, namelijk dat het niet beter zou zijn voor de motor.
                              Diesel technologie is enorm geëvolueerd, bedenk onder welke stress de injectoren & hoge druk brandstofpomp zich bevinden.
                              Omdat die onderdelen sowieso al wat gevoeliger zijn, kies ik toch liever voor de "betere" brandstof.

                              Is uiteindelijk maar zoals alle dingen des leven.
                              De meerwaarde van het luxeproduct is de meerprijs vaak niet waard...
                              een conclusie die al even relatief is als de meerwaarde van het product.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Gisteren gaan tanken bij shell @ 1,35€/ltr. De V power diesel staat er aan 1,51€/ltr.
                                ik heb 53 ltr getankt dus ongeveer € 72. Met die V power zou dat €80 zijn. met die 8 eur kan ik 6 ltr gewoon tanken. dus dan zou die V power mij minstens 100km extra moeten geven op 1 bak om voordelig te zijn.

                                dat betwijfel ik ten zeerste
                                Dat kan NIET, de max prijs voor de diesel staat op 1,503 dus kan niet meer zijn.

                                En wat het verbruik betreft, met de V-Power doe ik veel meer kilometers dan met gewone Shell diesel.
                                Gewone diesel was een 800 km, met V-Power diesel haal ik dik 1000 tot 1100 km.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Ik tank alleen maar Shell V-Power diesel, zelden of nooit van een andere pomp.
                                  Alleen doe ik dat niet om een euro te besparen, dat zou maar al te gek zijn...
                                  In die zin vind ik dergelijke testen ook maar wat kort door de bocht gaan.
                                  Mocht de illusie bestaan dat dergelijke brandstoffen zuiniger zijn, dan is dat bij deze rechtgezet.

                                  Nu moeten ze eerst nog een andere "illusie" ontkrachten, namelijk dat het niet beter zou zijn voor de motor.
                                  Diesel technologie is enorm geëvolueerd, bedenk onder welke stress de injectoren & hoge druk brandstofpomp zich bevinden.
                                  Omdat die onderdelen sowieso al wat gevoeliger zijn, kies ik toch liever voor de "betere" brandstof.

                                  Is uiteindelijk maar zoals alle dingen des leven.
                                  De meerwaarde van het luxeproduct is de meerprijs vaak niet waard...
                                  een conclusie die al even relatief is als de meerwaarde van het product.
                                  222
                                  goede brandstof kan al veel doen aan de levensduur van een motor.
                                  dat princiepe hanteer ik sinds ik begon met de wagen te rijden.
                                  met mijn vectra was het enkel shell en altijd dezelfde pomp
                                  nu dat er vlak bij ons om de hoek een q8 gekomen is en na mijn nieuwe wagen enkel q8 van dezelfde pomp.
                                  en * de betere* brandstof hoeft niet veel duurder te zijn,in mijn geval is de concurrentiestrijd tussen lukoil en q8 zo hevig dat ze bijna altijd gelijk staan.
                                  tuurlijk tanksations als maes,makro,datz 24 zijn meestal net wat goedkoper maar dat verschil is ook te verwaarlozen.
                                  en dan mag dat nog 0.10 cnt de liter schelen,geef mij maar qualiteits brandstof waar vakkundig met wordt omgesprongen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Hoe het met diesel gesteld is, weet ik niet, maar bij benzine moet je zowieso de V-Power of ander "premium" product nemen om 98Ron te kunnen tanken ipv 95Ron. Voor veel wagens maakt het octaangehalte geen verschil, maar sommige motoren (ik heb er zo twee rijden) zijn dermate performant dat je een hoger octaan gehalte moet tanken om het pingelen tegen te gaan.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                      Ik heb altijd met mijn camionet(je) ( fiat 1.2 benzine) de goedkoopste benzine getankt in de buurt... de ene keer staat ie het goedkoopst bij tankstation x de andere keer bij station y...

                                      2weken terug in wavre staan werken en heb ik bij total getankt waar ie belachelijk hoog stond tenopzichte van de goedkopere tankstations hier in de buurt
                                      en vorige week in panne gevallen met een kapotte injector => vuile naft getankt!

                                      dus...dure koop is.. DURE koop
                                      Nooit gedacht dat deze kapote injektor te wijten kan zijn aan langdurige middelmatige brandstofkwaliteit, en dat het feit dat het incident na een toevallige tankbeurt bij Total ... toeval is ?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Nooit gedacht dat deze kapote injektor te wijten kan zijn aan langdurige middelmatige brandstofkwaliteit, en dat het feit dat het incident na een toevallige tankbeurt bij Total ... toeval is ?
                                        22
                                        heb ik hem ook al gezegd.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Dat kan NIET, de max prijs voor de diesel staat op 1,503 dus kan niet meer zijn.

                                          En wat het verbruik betreft, met de V-Power doe ik veel meer kilometers dan met gewone Shell diesel.
                                          Gewone diesel was een 800 km, met V-Power diesel haal ik dik 1000 tot 1100 km.
                                          Knight-rider meen je dit nu echt of hou je de boel hier voor de zot?

                                          Van 800 km naar 1100 km. Een verschil van 300 km door het gebruik van V-power.
                                          Geloof maar als dit waar is dan was dit morgen voorpagina nieuws in alle kranten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X