Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betere benzine en diesel is meerprijs niet waard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De vergelijking tussen gewone Shell diesel en VPower is zelfs niet voldoende aangezien die eerste ook al overpriced is.
    Ik denk dat als je VPower met Dats24 diesel gaat vergelijken de meerprijs niet gecompenseerd zal worden door het lagere verbruik.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Hier in de buurt is gewone shell diesel evenduur als dats24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
        Hier in de buurt is gewone shell diesel evenduur als dats24.
        Omdat het net hetzelfde is hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          er is een verschil. Maar door een of andere EU-regulatie moeten alle straatauto's hun vermogen kunnen halen op 95.

Maar het verschil tussen nafte 95 en nafte 98 noem ik niet hetzelfde als het verschil tussen diesel en diesel Vpower. Want je kan ook nafte 98 kopen en nafte 98 Vpower.
          De Shell VPower is de 98 van Shell, d'r is geen andere 98 meer bij Shell.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            te zien wat je bedoelt,dat menig niet over eens is betreffende v power,oke maar qualitatieve brandstoffen zijn toch niet onbelangrijk voor de levensduur van een motor.
            er is wel degelijk een verschil met tanken bij bvb maes en total (al was het aleen al maar de aditieven)
            dit is iets wat permanent terug komt in de lessen automechanieka zowel het 1ste jaar als nu het 4de jaar,qualitatieve brandstoffen zijn essentieel voor de levensduur van een motor.
            Bjorn, definieer eens 'kwalitatieve brandstoffen"? Dat er chemische vereisten zijn aan brandstof betwist niemand. Daarom zijn er ook brandstofnormen, en elke verkoper moet zich aan die normen houden. Maar dat een stickertje V-Power (of een andere marketingkreet) en de er aan vasthangende additieven volstaan om een belangrijk verschil te maken, dat is heel andere koek. Zelfs autorijders geloven blijkbaar dat Dash witter wast... Ik begrijp ook wel dat je in een BMW M-diesel geen Congolese vrachtwagendiesel moet gooien (o.a. hoger zwavelgehalte). Maar dat betekent niet dat DATS in een TDI problemen geeft - ook niet op langere termijn.

Comment

Na aanleiding van een discussie op het werk hebben we als proef de afgelopen maand als volgt getankt.
              Met een nieuwe Mercedes B200CDI 3 tankbeurten Shel V-Power getankt en onmiddellijk erna Esso vooruitgang.
              Onze of de boordcomputer zijn bevinding is dat Esso vooruitgang ongeveer 0.3 liter/100 km minder verbruikt.

Is allemaal relatief, maar als deze cijfers kloppen dan zou Esso vooruitgang een besparing van 4.000 euro zijn voor ons bedrijf op jaarbasis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Na aanleiding van een discussie op het werk hebben we als proef de afgelopen maand als volgt getankt.
                Met een nieuwe Mercedes B200CDI 3 tankbeurten Shel V-Power getankt en onmiddellijk erna Esso vooruitgang.
                Onze of de boordcomputer zijn bevinding is dat Esso vooruitgang ongeveer 0.3 liter/100 km minder verbruikt.

Is allemaal relatief, maar als deze cijfers kloppen dan zou Esso vooruitgang een besparing van 4.000 euro zijn voor ons bedrijf op jaarbasis.
                Als het echt een splinternieuwe B is, is het normaal dat de auto minder vebruikt. In het begin verbruikt een nieuwe wagen altijd wat meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                  Als het echt een splinternieuwe B is, is het normaal dat de auto minder vebruikt. In het begin verbruikt een nieuwe wagen altijd wat meer.
                  Sorry, maar die reactie snap ik niet. Er staat al meer dan 10.000 km op de teller.
                  Last edited by ; 04/06/2012, 17:54.

Comment

Kweet niet ofkt al verleld heb maar mijn 220cdi e couepe doet bijna 100km op volle tank met vpower shell ov
                    gewoon esso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      Bjorn, definieer eens 'kwalitatieve brandstoffen"? Dat er chemische vereisten zijn aan brandstof betwist niemand. Daarom zijn er ook brandstofnormen, en elke verkoper moet zich aan die normen houden. Maar dat een stickertje V-Power (of een andere marketingkreet) en de er aan vasthangende additieven volstaan om een belangrijk verschil te maken, dat is heel andere koek. Zelfs autorijders geloven blijkbaar dat Dash witter wast... Ik begrijp ook wel dat je in een BMW M-diesel geen Congolese vrachtwagendiesel moet gooien (o.a. hoger zwavelgehalte). Maar dat betekent niet dat DATS in een TDI problemen geeft - ook niet op langere termijn.
                      heej,

over v power oid,kan ik me niet uitspreken is ook mijn bedoeling niet.
                      ik weet gewoon dat *merk* benzine stations betere (lees : qualiteitsbrandstof) leverd .
                      niet enkel door andere aditieven,die binnen in de motor actief zijn,maar ook door nevenactiviteiten van het merk zelf.
                      bvb : regelmatig onderhoud aan hun pompinstalaties,regelmatig filtering vervangen,vervoer in apparte tanks (lees benzine,diesel)
                      ikzelf heb,zoals eerder gezegt,al geweten dat een tankstation diesel en benzine met dezelfde tankwagen ophaald,uiteraard niet door elkaar dat spreekt voorzich.
                      maar wel,diesel lossen,en dan benzine halen en lossen (lees : wordt niet eerst grondig gespoelt)
                      er is dus zeker en vast enig verschil tussen een tankstation van het *boertje* om de hoek een stations als shell,total oid.

Comment

Dit wordt een eindeloze discussie, ik sluit me aan bij de 5th gear-opinie dat het voor performante wagens misschien een beetje verschil maakt, voor de rest zou ik zeggen, tank maar Excellium en V-power tegen meerprijs voor de mensen die dat willen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.
                        Ik heb het een tijdje met V-power Diesel gedaan en nooit enig verschil gemerkt, niet in roetuitstoot, vermogen of verbruik...
                        Voor de rest denk ik dat de kwaliteitsnormen in BE hoog genoeg liggen om niet gejost te zijn met wat je tankt, een occasionele keer is natuurlijk niet uitgesloten als je met een malafide brandstofhandelaar te doen hebt...

Grtz
                        Last edited by john320D; 10/06/2012, 21:36.
                        New Swift Sport:
                        Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

Top Gear

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door john320D Bekijk Berichten
                          Dit wordt een eindeloze discussie, ik sluit me aan bij de 5th gear-opinie dat het voor performante wagens misschien een beetje verschil maakt, voor de rest zou ik zeggen, tank maar Excellium en V-power tegen meerprijs voor de mensen die dat willen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.
                          Ik heb het een tijdje met V-power Diesel gedaan en nooit enig verschil gemerkt, niet in roetuitstoot, vermogen of verbruik...
                          Voor de rest denk ik dat de kwaliteitsnormen in BE hoog genoeg liggen om niet gejost te zijn met wat je tankt, een occasionele keer is natuurlijk niet uitgesloten als je met een malafide brandstofhandelaar te doen hebt...

Grtz
                          ja betreffende v power spreek ik me niet uit,want dat heb ik nog nooit gebruikt,en ben er van overtuigt dat het mss wel goed is voor idd grotere vermogens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten

Klopt, voor de doorsnee chauffeur zal het niet echt zoveel uitmaken maar iemand met zeer veel km's of een groot wagenpark is het "pure" winst...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Hoe het met diesel gesteld is, weet ik niet, maar bij benzine moet je zowieso de V-Power of ander "premium" product nemen om 98Ron te kunnen tanken ipv 95Ron. Voor veel wagens maakt het octaangehalte geen verschil, maar sommige motoren (ik heb er zo twee rijden) zijn dermate performant dat je een hoger octaan gehalte moet tanken om het pingelen tegen te gaan.
                              Dat wordt idd voor sommige motoren aanbevolen maar in sommige streken/landen is er geen RON95 te verkrijgen en dan zullen de prestaties van die motoren wat minder zijn. En misschien ook qua levensduur ook wat minder? In België is het prijsverschil tussen RON95 en RON98 (heel) klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timothy
                                Vaste gegevens: Generator Honda 2000i (2 kW) mobiel gebruik. Tank = telkens vol tot aan de vuldop (gaat 4,x liter in). Belasting = 100% gelijk. (koudstart, altijd dezelfde TL-lampen die branden, altijd dezelfde radio die staat te spelen). Blijft draaien tot hij stilvalt (= tank leeg).

Hoe verklaar je dat dit met 95 van Shell 7u10 - 7u20 minuten duurt, en met V-Power van Shell 8u20-8u30 minuten?
                                Meermaals gemeten, zowel in de zomer als in de winter, droog & nat weer.
                                Toch een aanzienlijk verschil. Hoe valt dit dan te verklaren?
                                HEEL makkelijk. 98octaan brand trager dan 95oktaan en heeft een hogere klopvastheid. u ontsteking van die generator staat op een vast punt. voor 95oktaan staan die ontsteking te vroeg ingesteld. brandstof is volledig verbrand nog voor de cyclus is afgelopen. je krijgt ff een dood punt.
                                voor 98oktaan staat u ontsteking dan wel weer perfect afgesteld waardoor je een volledigere verbrandingscyclus krijgt in de motor en de motor zijn zelfde toerental kan aanhouden met minder brandstof.

bij een auto zit er een pingelsensor. daar gaat de motor de ontsteking veranderen tot die ziet dat de motor pingeld en dan iets terug regelen. zodoende zal je auto altijd op 95 of 98 op de correcte ontsteking staan. bij hele oude autos kan je dit niet, en bij tussenliggende jaartallen waren de autos uitgerust met zo een 'sleutel' die je moest omdraaien onder de motorkap. in 1 richting 95oktaan, in andere richting 98 oktaan (mijn opel ascona 1.6SV van 1988 had dit, dit was een sportversie van de 1.6). 95 verbrand veel sneller waardoor je op hogere toeren betere resultaten krijgt. 98 is klopvaster waardoor de motor op een beter rendement kan draaien. t is maar wat je nodig hebt. sportief of zuinig

voor dit dieselverhalen:
                                ik heb mijn renault megane 1.5tdci van het werk uitvoerig getest hierop. zowel op shell Vpower als de gewone diesel merkte ik NIKS verschil in optrekken of roet aan de auto. ik heb altijd dezelfde rijstijl en moest zowat elke 2-3dagen volledig tanken. ik deed zo een 1400km per tank van 60liter. heb zo 130 000km lang gereden zonder enig punt op te merken. wat ik wel weet, na een onderhoud ging men verbruik iets omlaag (richting 4.1L/100km, en als die ver op onderhoud moest, ging het richting 4.3L/100km).

nu rijd ik met een oude golf 2 1.6D uit 1988. hiermee rijd ik SUPERZUINIG rond aangezien ik deze keer de brandstof moet betalen en ik elke dag 266km voor men werk moet rijden (1400-1500km/week met nog wat winkelen bij).
                                ik tank bij verschillende tankstation, de ene keer total, de andere keer shell, dan eens power, .... en mijn verbruik blijft nagenoeg hetzelfde.
                                3,51 - 3,43 - 3,46 - 3,48... L/100km
                                de ene keer is het duurdere brandstof, de andere keer de goedkoopste uit de streek.

ik heb al meermaals men tank leeggereden tot men auto stilvalt (3keer met stilgevallen motor aan een tankstation toekomen al bollend). ik heb NIKS van problemen met aanzuigend vuil uit de tank. daarvoor zit er ook een brandstoffilter in je leidingen. tijdens het rijden klotst je brandstof toch heen en weer, en je aanzuigleiding zit zowat op het laagste punt in de tank. men auto is 24jaar oud en heeft nu bijna 410 000km. en er zit nog de originele tank in. dat fabeltje van vuil in de tank is ONZIN.

WAT WEL BELANGRIJK IS: mijn oude diesel heeft een oude mechanische injectie en die trekt zich niks aan als die eens stilvalt, ik heb zelf een hendeltje aan de pomp om de boel te ontluchten. een nieuwe TDCI motor MAG NOOIT en dan ook NOOIT stilvallen zonder diesel. die nieuwe pompen kunnen daar echt niet tegen en je hebt zowieso brokken als dit ook voorvalt. fabrikanten voorzien genoeg reserve in de tank, en zelf al zegt de boordcomputer dat je 0km kan rijden met je tank, dan zit er zeker nog 8-10liter brandstof in, net om dit te voorkomen

Comment

Zeer goed uitgelegd!
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    HEEL makkelijk. 98octaan brand trager dan 95oktaan en heeft een hogere klopvastheid. u ontsteking van die generator staat op een vast punt. voor 95oktaan staan die ontsteking te vroeg ingesteld. brandstof is volledig verbrand nog voor de cyclus is afgelopen. je krijgt ff een dood punt.
                                    voor 98oktaan staat u ontsteking dan wel weer perfect afgesteld waardoor je een volledigere verbrandingscyclus krijgt in de motor en de motor zijn zelfde toerental kan aanhouden met minder brandstof.

bij een auto zit er een pingelsensor. daar gaat de motor de ontsteking veranderen tot die ziet dat de motor pingeld en dan iets terug regelen. zodoende zal je auto altijd op 95 of 98 op de correcte ontsteking staan. bij hele oude autos kan je dit niet, en bij tussenliggende jaartallen waren de autos uitgerust met zo een 'sleutel' die je moest omdraaien onder de motorkap. in 1 richting 95oktaan, in andere richting 98 oktaan (mijn opel ascona 1.6SV van 1988 had dit, dit was een sportversie van de 1.6). 95 verbrand veel sneller waardoor je op hogere toeren betere resultaten krijgt. 98 is klopvaster waardoor de motor op een beter rendement kan draaien. t is maar wat je nodig hebt. sportief of zuinig

voor dit dieselverhalen:
                                    ik heb mijn renault megane 1.5tdci van het werk uitvoerig getest hierop. zowel op shell Vpower als de gewone diesel merkte ik NIKS verschil in optrekken of roet aan de auto. ik heb altijd dezelfde rijstijl en moest zowat elke 2-3dagen volledig tanken. ik deed zo een 1400km per tank van 60liter. heb zo 130 000km lang gereden zonder enig punt op te merken. wat ik wel weet, na een onderhoud ging men verbruik iets omlaag (richting 4.1L/100km, en als die ver op onderhoud moest, ging het richting 4.3L/100km).

nu rijd ik met een oude golf 2 1.6D uit 1988. hiermee rijd ik SUPERZUINIG rond aangezien ik deze keer de brandstof moet betalen en ik elke dag 266km voor men werk moet rijden (1400-1500km/week met nog wat winkelen bij).
                                    ik tank bij verschillende tankstation, de ene keer total, de andere keer shell, dan eens power, .... en mijn verbruik blijft nagenoeg hetzelfde.
                                    3,51 - 3,43 - 3,46 - 3,48... L/100km
                                    de ene keer is het duurdere brandstof, de andere keer de goedkoopste uit de streek.

ik heb al meermaals men tank leeggereden tot men auto stilvalt (3keer met stilgevallen motor aan een tankstation toekomen al bollend). ik heb NIKS van problemen met aanzuigend vuil uit de tank. daarvoor zit er ook een brandstoffilter in je leidingen. tijdens het rijden klotst je brandstof toch heen en weer, en je aanzuigleiding zit zowat op het laagste punt in de tank. men auto is 24jaar oud en heeft nu bijna 410 000km. en er zit nog de originele tank in. dat fabeltje van vuil in de tank is ONZIN.

WAT WEL BELANGRIJK IS: mijn oude diesel heeft een oude mechanische injectie en die trekt zich niks aan als die eens stilvalt, ik heb zelf een hendeltje aan de pomp om de boel te ontluchten. een nieuwe TDCI motor MAG NOOIT en dan ook NOOIT stilvallen zonder diesel. die nieuwe pompen kunnen daar echt niet tegen en je hebt zowieso brokken als dit ook voorvalt. fabrikanten voorzien genoeg reserve in de tank, en zelf al zegt de boordcomputer dat je 0km kan rijden met je tank, dan zit er zeker nog 8-10liter brandstof in, net om dit te voorkomen
                                    zit veel waarheid in ,in wat je zegt maar betreffende het vuil,als dat dan toch zo een onzin is,dan liegen vele gargisten (lees : proffesionelen) en dan weten die niet waarover ze bezig zijn ?
                                    een benzine filter zit er inderdaad in en die dient daar voor,zeker en vast,maar je hebt tegenwoordig in veel autos,een benzine filter die in de tank zit.
                                    zoals bij mijn voorgaande citroen c4 bv,en die worden niet periodiek vervangen.
                                    verder wordt een benzine filter vaak door mensen overgeslagen,omdat het NIET altijd in het periodieke onderhoud zit.
                                    en als je dan blijft rijden met een verzadigde filter,die niet vervangen is,kan er wel een wat vuil doorvloeien naar de motor.
                                    en dat zal je niet meteen voelen,als je u tank eens leegrijd,daar ga je niet meteen problemen van ondervinden,maar dit kan wel op termijn.
                                    ivm die brandstof , aan de brandstof zelf zit er tussen de goedkope *witte* benzine station en stations als shell-total idd niet veel verschil,buiten de aditieven die witte pompen niet of amper gebruiken.
                                    maar het zit hem vooral in het onderhoud van deze pompen,een witte pomp wordt er niet zo strikt op toegezien of deze filters binnen in vervuilt zijn.
                                    terwijl q8,bv speciaal soort sensoren hebben die de ze verwittigt waneer deze filters beginnen te verzadigen en zij deze eerder zullen vervangen.
                                    maar benzine is benzine en diesel is diesel,het is en blijft een grondstof .

Comment

hmmm, brandstoffilters in de tank, daar had ik idd niet aan gedacht.
                                      als je brandstofniveau laag is, gaat al dat vuil natuurlijk op dat filter hangen en kan je brandstofpomp niks meer aanzuigen. bij de eerste tankbeurt klotst dat vuil dan weer rond in de tank.

ik rijd enkel met oldtimers en heb al vele van mijn autos leeggereden tot ze stilvallen. ik heb nooit last van aanzuigend vuil gehad. ik heb dan op mijn autos ook zo een doorschijnend brandstoffilter onder de kap hangen

als je dat filter nu ook nooit vervangt, tja, dan zoek je het zelf hé. k heb het al vele keren gehoord, autos die stotteren en stilvallen, computer vervangen, injectoren vervangen, pompen vervangen, en dan beslist de garagist eens om de filter na te kijken. tuurlijk zijn de duurste dingen dan al vervangen

Comment

Working...
                                      X