Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen, de toekomst als bedrijfswagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Niet alleen de actiradius is een probleem, ook de prijs he.
    20000eu zbtw voor een kangoo ZE. En dan nog es per maand +/- 70eu zbtw voor huur batterij.
    Hij mag dan nog 120% aftrekbaar zijn.
    Een vergelijkbare kangoo verbrandingsmotor kost misschien 11 a 12000. Sorry, dan schiet er dus nog veel budget voor brandstof over he...
    Neem nu nog dat je zonnepanelen hebt en dus de kwh's niet hoeft te betalen, en neem nu dat je zo n kangoo optimaal dagelijks gebruikt (leveringen id stad bvb).Hoeveel km doe je met zo'n auto die dus 150km kan rijden? Max 25 a 30000km/jaar?
    No way dat je dat er uit haalt in vgl met een goedkoper verbrandingsmotor model.
    Electrisch rijd je enkel als prestige of uit 'overtuiging'.

    Ikzelf als zelfstandige met panelen die dagelijks zo n korte afstanden doe met een caddy heb de rekenoefening gemaakt en nee, sorry, zolang je beperkt bent tot 150km is het gewoon absurd.

    Misschien, heel misschien bvb een smart ED als tweede privé wagen en zolang de 30% aftrek nog geldt voor mn vriendin die dagelijks 40km woonwerk doet en patienten bezoekt (50km die vergoed zijn door werkgever a 20ct/km)
    Ook die oefening gemaakt maar opnieuw de huur batterij (70eu/maand?)vervangt een tankbeurt he.
    En opnieuw immens prijsverschil.

    Dus nee, sorry, tis te vroeg.
    Last edited by ; 08/05/2012, 21:38.

    Comment


    • #22
      Die testmodellen zouden wel eens die waarde kunnen hebben, maar dat is uiteraard niet de prijs waaraan die op de markt zullen komen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #23
        Heb ze vandaag eens gaan bekijken -> BLEU - E - MOTION staat erop. En prijs zou wel degelijk kloppen. Er zijn er 2 in België. En die staan hier dus op het erf.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #24
          Volgend document is interessant om eens door te nemen: "Het fiscale belang van de auto."
          Ga vooral kijken vanaf p32. Met de huidige evolutie van elektrische wagens (en andere alternatieve brandstoffen) zal volgens een prognose tem 2030 de jaarlijkse inkomst op brandstof accijnzen dalen. (Onnodig hierbij te vermelden dat dit in realiteit niet waar zal zijn.)


          De Belgische staat kennende zullen ze eerst een alternatief promoten en als veel mensen zijn overgeschakeld dan slagen ze fors de prijzen op.
          In 1996 werd LPG fel gepromoot. Ik heb toen een tank laten steken en ik tankte voor nog geen 20 cent/liter (tussen 6 en 8 bfr). Veel mensen schakelden over op
          LPG en op een jaar tijd werd de prijs van LPG verdubbeld.

          Interessant weetje uit dit document: In België komt er jaarlijks 6 miljard euro binnen aan inkomsten op brandstof. Dat is dus 500.000.000 euro per maand. Als iedereen zijn wagen/vrachtwagen/bromfiets nu eens een week laat staan dan misloopt de staat 125.000.000 euro ... hehe, tempting

          Kortere studie maar ook eens interessant om door te nemen: "Waarom auto's te weinig brandstof verbruiken"

          Comment


          • #25
            Wel, zelf zijn we ook bezig geweest met de Tesla-S, maar voor hier is zelfs max actieradius nog niet genoeg en te risico vol. Misschien binnen 3 jaar of zo, we zien wel maar hoop er toch ooit eens met te kunnen rijden beroepsmatig.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Heb ze vandaag eens gaan bekijken -> BLEU - E - MOTION staat erop. En prijs zou wel degelijk kloppen. Er zijn er 2 in België. En die staan hier dus op het erf.
              Er zijn er zeker meer. Ik weet dat Accenture en Colruyt er ook een aantal in test hebben rondrijden. Geen idee van de prijs.

              Comment


              • #27
                in de garage wereld rommelt het wat,maar electrishe autos gaan nooit overhand halen op hybride wagens.
                investeerders leggen hun to op motoren inc met een kleine brandstof motor en ook daar zie ik toekomst in,in electrish volledig zie ik helaas geen toekomst...
                al eens gezien wat een batterij kost,als die het begeeft overigens...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                  in de garage wereld rommelt het wat,maar electrishe autos gaan nooit overhand halen op hybride wagens.
                  investeerders leggen hun to op motoren inc met een kleine brandstof motor en ook daar zie ik toekomst in,in electrish volledig zie ik helaas geen toekomst...
                  al eens gezien wat een batterij kost,als die het begeeft overigens...
                  Yep, ik denk er hetzelfde van.

                  Ergens op internet te lezen:
                  Ontnuchtering in Genève.
                  De fase van ontnuchtering en een nieuwe realiteit werd duidelijk op het Salon van Genève. (maart 2012).Auto’s met alternatieve aandrijving werden , als ware in quarantaine afzonderlijk ondergebracht in een buiten het hoofdgebouw gelegen “Groene Paviljoen”.Het centrum van de aandacht lag bij de ontwikkeling van nieuwe, spaarzame modellen met verbeterde klassieke aandrijfsystemen. In scherpe tegenstelling met de massale EVaandacht in de vorige salons van Frankfurt en Parijs.
                  In hun verslaggeving reageerden Duitse media bijzonder heftig op wat ze als “de ont-nuchtering van Genéve” hadden ervaren. De hype heeft plaats gemaakt voor een pragmatisch realisme. In een interview met Die Welt geeft VW voorzitter Winterkorn toe dat E-mobiliteit op deze manier geen toekomst heeft.
                  “Met mijn ervaring op gebied van materialen is het mij reeds lang duidelijk dat e-mobiliteit op deze manier (met li-Ionen techhnologie) geen toekomst heeft. De reikwijdte is te klein.”
                  De Duitse media aandacht is niet representatief voor andere Europese landen. Ook niet voor Frankrijk waar Renault zijn lot voor een groot deel lijkt te hebben verbonden met de verdere ontwikkeling van E-mobiliteit.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                    De vraag is hoe lang dat nog blijft. Je weet nooit met di Pipo
                    Dat is het...

                    Ik heb mijn auto nu 5,5 jaar en in die tijd is hij aan 3 stelsel van VVA onderworpen geweest en op 2 manieren wat betreft aftrekbaarheid. In de Grote Fiscale Zelfbedieningszaak die België is op de kap van de middenklasse verandert dat naarmate men geld nodig heeft.

                    Ik heb geen zin om méér te gaan betalen voor een elektrische wagen om volgend jaar daar al geen fiscaal voordeel meer van te hebben.

                    Ik vertrouwde Martens niet, Dehaene niet, Verhofstadt niet en Leterme niet, maar Di Rupo, dat is nog de slechtste van allemaal: die plundert als hij kan...

                    Comment


                    • #30
                      Dag iedereen,

                      In het kader van mijn masterproef over elektrische wagens dien ik enkele vragenlijsten af te nemen en is uw hulp van harte welkom.Het invullen van deze enquête neemt slechts enkele minuten in beslag. Het Uw antwoorden op deze vragen zullen uiteraard volstrekt anononiem behandeld worden.Alvast bedankt voor uw medewerking!Steven BogaertMasterstudent Handelswetenschappen – Hogeschool Gent

                      http://hogent.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bDfxd9aFLzqPXBG

                      Comment


                      • #31
                        Op het einde van de vragenlijst wordt impliciet bekend dat de electrische autos uit ecologisch oogpunt geen oplossing zijn daar ze energie gebruiken die door vervuilende centrales opgewekt wordt, daarom wordt geopperd dat de electrische wagens zouden gebruik maken van energie uit ... kerncentrales
                        dat is een beetje (veel) de antwoorden sturen, of niet ?
                        bovendien weet iedereen dat de groenen en de socialisten geen rust zullen nemen tot de sluiting van ALLE kerncentrales
                        mij niet gelaten, ik zal er binnen 20 jaar niet meer zijn om op de ekonomische puinhoop te kijken

                        Comment


                        • #32
                          fatalistisch als heel guy
                          apres nous la deluge, maar ik leef te lang, net zoals mijn grootouders die allen in de 90 zitten

                          Comment

                          Working...
                          X