Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen, de toekomst als bedrijfswagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elektrische wagen, de toekomst als bedrijfswagen?

Er is veel te doen geweest rond de nieuwe VAA regeling, zie maar het topic in dit forum
    De huidige full electrics zijn klein en hebben maar een beperkte actieradius. Met wagens zoals een Tesla S zou daar wel eens verandering in kunnen komen. Full electrics zijn fiscaal nog altijd voordelig

120% aftrekbaar voor bedrijven
    gunstiger VAA regeling (een 70k euro Tesla S zou rond de 200 euro VAA per maand zijn aan 100% cataloog. (ik heb nog niet gevonden of de 6% degressiviteit ook geldt voor elektrische wagens)

Zou jij een Tesla S overwegen als nieuwe bedrijfswagen als je rekening houdt met volgende parameters

- cataloog 70K euro
    - actieradius 370 km
    - huidig fiscaal stelsel zoals hierboven beschreven

Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
    Er is veel te doen geweest rond de nieuwe VAA regeling, zie maar het topic in dit forum
    De huidige full electrics zijn klein en hebben maar een beperkte actieradius. Met wagens zoals een Tesla S zou daar wel eens verandering in kunnen komen. Full electrics zijn fiscaal nog altijd voordelig

120% aftrekbaar voor bedrijven
    gunstiger VAA regeling (een 70k euro Tesla S zou rond de 200 euro VAA per maand zijn aan 100% cataloog. (ik heb nog niet gevonden of de 6% degressiviteit ook geldt voor elektrische wagens)

Zou jij een Tesla S overwegen als nieuwe bedrijfswagen als je rekening houdt met volgende parameters

- cataloog 70K euro
    - actieradius 370 km
    - huidig fiscaal stelsel zoals hierboven beschreven
    De vraag is hoe lang dat nog blijft. Je weet nooit met di Pipo

Comment

De huidige full electrics zijn klein en hebben maar een beperkte actieradius.
      Beperkte actieradius ja.
      Maar klein??

Een Renault Fluence of Nissan Leaf noem ik niet klein.
      Eind dit jaar komt er ook een volledig electrische Ford Focus

Persoonlijk zou ik voor een Chevrolet Volt of een Opel Ampera gaan moest ik voor een electrische auto kiezen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Beperkte actieradius ja.
        Maar klein??

Een Renault Fluence of Nissan Leaf noem ik niet klein.
        Eind dit jaar komt er ook een volledig electrische Ford Focus

Persoonlijk zou ik voor een Chevrolet Volt of een Opel Ampera gaan moest ik voor een electrische auto kiezen.
        niet echt klein maar een wagen zoals een Tesla S is toch van een andere categorie. De huidige generatie heeft voor mij een te beperkte actieradius, de Tesla S zou de eerste wagen zijn die ik eventueel zou overwegen afgaande op de cijfers. Voor mij persoonlijk is de forse mindere VAA van groter belang dan de toch wel ferme aankoopprijs (als we aannemen dat die naar europa komt met $ / € omrekening
        Ik lees geen al te goeie commentaren over de Ampera en de Volt, volledig elektrisch zou die een stuk minder ver gaan dan wat GM in de boekskes zegt dus je zit nogal rap in range extended modus
        Dan zou ik eerder voor een Citroen of Peugeot diesel hybrid opteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
          De vraag is hoe lang dat nog blijft. Je weet nooit met di Pipo
          ook waar maar ooit zal ikzelf en vele anderen toch terug een wagen moeten kiezen / kopen dus ...
          Last edited by freegeek; 07/05/2012, 21:50.

Comment

Laat die tesla dan gaan 2 weken op een luchthaven staan als je op reis gaat of je hebt een brick bij terugkomst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Laat die tesla dan gaan 2 weken op een luchthaven staan als je op reis gaat of je hebt een brick bij terugkomst.
              ik hop dat er ook wat infrastruktuur komt om elektrische wagen te supporteren. Ben nog niet zo lang terug van Californië en daar staat men al een stuk verder met die uitbouw van laadpunten

Comment

niet echt klein maar een wagen zoals een Tesla S is toch van een andere categorie. De huidige generatie heeft voor mij een te beperkte actieradius, de Tesla S zou de eerste wagen zijn die ik eventueel zou overwegen afgaande op de cijfers. Voor mij persoonlijk is de forse mindere VAA van groter belang dan de toch wel ferme aankoopprijs (als we aannemen dat die naar europa komt met $ / € omrekening
                Ik lees geen al te goeie commentaren over de Ampera en de Volt, volledig elektrisch zou die een stuk minder ver gaan dan wat GM in de boekskes zegt dus je zit nogal rap in range extended modus
                Dan zou ik eerder voor een Citroen of Peugeot diesel hybrid opteren
                De Tesla S is een prachtige wagen, maar inderdaad een heel andere categorie, ook wat prijs betreft.

Alle elektrische auto's hebben het "probleem" dat ze de opgegeven afstanden op elektriciteit niet halen.
                Eigenlijk net als met de brandstofmotoren, die halen hun opgegeven verbruik ook maar zelden.

Maar de Volt en Ampera kunnen op papier 40 tot 80 km elektrisch rijden, dat is al heel ruim.
                De testwagens in Zolder gisteren haalden ruim de 60 km op electriciteit.

De hybrides van PSA zou ik dan weer niet nemen, die halen hun opgegeven verbruik echt niet, ze verbruiken zelfs tot dik 50% meer dan opgegeven.

Ik heb in Zolder (Clean Week) trouwens verschillende auto's getest.
                Reanult Twizzy (een ramp)
                Renault Fluence ZE
                Renault Kangoo ZE
                Citroën C-Zero
                Citroën DS5 Hybride
                Nissan Leaf
                Chevrolet Volt
                Ford Focus 1.0
                Ford Focus Electric
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  De Tesla S is een prachtige wagen, maar inderdaad een heel andere categorie, ook wat prijs betreft.

Alle elektrische auto's hebben het "probleem" dat ze de opgegeven afstanden op elektriciteit niet halen.
                  Eigenlijk net als met de brandstofmotoren, die halen hun opgegeven verbruik ook maar zelden.

Maar de Volt en Ampera kunnen op papier 40 tot 80 km elektrisch rijden, dat is al heel ruim.
                  De testwagens in Zolder gisteren haalden ruim de 60 km op electriciteit.

De hybrides van PSA zou ik dan weer niet nemen, die halen hun opgegeven verbruik echt niet, ze verbruiken zelfs tot dik 50% meer dan opgegeven.

Ik heb in Zolder (Clean Week) trouwens verschillende auto's getest.
                  Reanult Twizzy (een ramp)
                  Renault Fluence ZE
                  Renault Kangoo ZE
                  Citroën C-Zero
                  Citroën DS5 Hybride
                  Nissan Leaf
                  Chevrolet Volt
                  Ford Focus 1.0
                  Ford Focus Electric
                  mooi, wat was uw ervaring met die verschillende modellen?

Comment

Aangezien ik dikwijls meer dan 370 km per dag doe: Neen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      Aangezien ik dikwijls meer dan 370 km per dag doe: Neen.
                      Betaalde oplaaduurtjes, lijkt me nog niet zo slecht, wel saai
                      All hail the Ovlov

Comment

De e300 bluetec hybrid lijkt mij nog wel interessant met zijn 109g co2 ( of 104 ofzoiets)nmet het oog op vaa. Blijkbaar geld voor de leasing wagens wel het oude biv systeem nog te gelden :s

Comment

mooi, wat was uw ervaring met die verschillende modellen?
                          De Twizzy is een ramp zoals ik al zei, zou daarmee nooit op een snelweg willen rijden (wat wettelijk gezien wel mag).
                          Dan is de C-Zero wel beter, ook een klein stadswagentje, maar je zit echt binnen en hebt meer ruimte om inkopen te doen in de stad.

De vol elektrische rijden allemaal echt stil (uiteraard, d'r is geen ronkende motor), hebben veel koppel en dat van bij de start, verder rijden ze zoals een gewone auto of zoals bij de Kangoo ZE een bestelwagen.
                          Uit deze auto's gaat mijn voorkeur toch wel naar de nieuwe Focus, beste wegligging. In theorie zou deze 160 km moeten kunnen doen, volgens de man van Ford waarmee ik gesproken heb zou 130 à 140 ook echt in realiteit haalbaar moeten zijn.

De DS5 Hybride rijd echt super met zijn 200 pk en is ook een heel aangename auto om mee te rijden.

De Volt rijd hetzelfde als de volledig eectrische auto's, maar je hebt het voordeel van de range extender om grotere afstanden te kunnen doen. Een nadeel is dat je op de accu minder ver kan rijden dan met de volledig elektriche auto's. Maar dat nadeel vind ik niet echt opwegen tegen het voordeel (is natuurlijk een persoonlijke voorkeur)

Moest ik nu uit deze wagens een keuze maken, ik zou gaan voor een Volt of een Ampera.

Maar in alle eerlijkheid, de Focus 1.0 heeft toch wel echt mijn voorkeur. Zuing benzineblokje met mooie prestaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
                            Betaalde oplaaduurtjes, lijkt me nog niet zo slecht, wel saai
                            Tegenwoordig kunde wel films en series kijken in uwen auto. Surfen is ook een optie.

Comment

Toch raar wat de mensen allemaal bereid zijn te doen om zo weinig mogelijk taksen te betalen,
                              tot en met dagdagelijks te rijden is een wagen die ze eigenlijk niet graag zien of gebruiken...
                              En dan ook dagdagelijks in de file met lede ogen moeten kijken op de wagens die ze wel graag hadden !

Comment

Welke voordelen heeft een werkgever eigenlijk aan een electrische wagen , moest het zijn dat ik mijne baas kan overtuigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                  Tegenwoordig kunde wel films en series kijken in uwen auto.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Op de firma staan er 2 VW Golf exemplaren op test sinds enkele maanden die VOLLEDIG op elektriciteit draaien (dus geen benzinemotor meer derin). Kosten (volgens info aankoper wagens in de firma) per stuk ongeveer 250.000€. Rijden momenteel bij Bio Planet rond.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

250k??

Comment

250k lijkt me wat veel allesinds

Comment

Working...
                                        X