Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • All season banden

    Ben er over aan het nadenken om all season banden onder mijn wagen te gaan leggen, maar welke zijn aan te raden?
    Ik wil duurzame en goede prijs/kwaliteit.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk Berichten
    Ben er over aan het nadenken om all season banden onder mijn wagen te gaan leggen, maar welke zijn aan te raden?
    Ik wil duurzame en goede prijs/kwaliteit.
    Volgens ADAC zijn er maar twee:
    - Goodyear vector 4 seasons
    - Vredestein Quatrac 3

    Comment


    • #3
      Liggen momenteel onder de firmakrel. Geef mij maar winter en zomerbanden apart.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        Hier erg tevreden over de Vredestein Quatrac 3, ik wil in de toekomst niks anders meer, eindelijk gedaan met dat wisselen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Heb zelf de Vector4's liggen. Kan echter niet vergelijken met iets anders, maar met het gemiddelde Belgische klimaat is dat (imo) een goede keuze. . Het feit dat je geen twee keer per jaar moet wisselen is toch ook een handig voordeel.

          Comment


          • #6
            ik heb nu al 2 sets uniroyal rain sports afgereden onder 2 verschillende autos,en zou zo weer dezelfde nemen.
            goede prijs/qualiteit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              ik heb nu al 2 sets uniroyal rain sports afgereden onder 2 verschillende autos,en zou zo weer dezelfde nemen.
              goede prijs/qualiteit.

              Is dit geen zomerband?

              Comment


              • #8
                juist,dan zit ik verkeerd , mijn fout.
                ik zit even met type regenband.

                Comment


                • #9
                  Probleem met Allseason is dat ze niet speciaal goed zijn in de zomer, en ook niet goed in de winter.

                  Comment


                  • #10
                    Niet iedereen verwacht maximale grip he. Het feit is dat deze banden waarschijnlijk beter presteren in de regen dan een zomerband en het is net dan dat je de grip nodig hebt. Op een droge baan ga je niet snel uit de bocht vliegen.

                    Comment


                    • #11
                      Volgens mij neemt ge beter een goede regenband dan een all season
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Een goeie zomerband presteert goed in de regen, maar niet goed op koud wegdek. Een goede winterband presteert goed in de regen en op koud wegdek maar is bagger op warm wegdek doordat het bandenoppervlak te warm wordt en bij noodstops te elastisch is om grip te behouden. Een Allseason heeft de nadelen van een winterband in de zomer, en de nadelen van een zomerband in de winter. Je kan niet het aantal lamellen steken omdat je anders in de zomer weinig grip hebt, en in de winter heb je te weinig lamellen om op koude, ijzel en sneeuw grip te hebben.

                        In alle geval is mijn advies dat als je beter af bent met twee sets rubber als je per jaar 20000km doet. Eronder zit je met het probleem dat de banden sneller te oud worden dan dat ze slijten (hoewel dat misschien ook voorkomt dat mensen met kale banden blijven doorrijden). Zo kan je toch makkelijk vijf jaar rijden op 2 sets...

                        Met minder kilometers per jaar kan je een allseason pakken als je ook je rijgedrag aanpast en echt wel binnen de limieten blijft - en bij regen en ijzel echt ook stevig onder de limieten, maar dan ga je misschien het andere verkeer ook hinderen.

                        Comment


                        • #13
                          Wooter voorzichtig zijn met je stelling, zo slecht zijn enkele allseasons niet.

                          Punt is dat het nog altijd het beste is om te kiezen voor een zomerband en een winterband, waarom heeft wooter hierboven verteld.
                          Beroepshalve moet ik eraan toevoegen dat in onze contreien een goede allseason zeker voor een gezinsauto geen slechte oplossing is.
                          Uit testen blijkt duidelijk dat de goodyear en de vredestein het er behoorlijk goed vanaf brengen. De kans is reëel dat men een winterband koopt die slechter is dan de goodyear vector 4 of een zomerband die het slechter doet dan die allseason. Beide allseasons zijn voorzien van een sneeuwvlokje en dus bij winterse toestanden in Duitsland en Oostenrijk toegestaan.
                          Voor de echte wintersport gebieden zou ik wel voor een echte winterband gaan, maar hier in de lage landen voor een normale rijstijl zijn die allseasons een (zeer) goede oplossing.
                          Wooter heeft ook nog gelijk dat de banden niet te oud mogen worden (rubbereigenschappen), zeker jaarlijks boven die 20.000 km komen.

                          Conclusie
                          Ik ga voor een zomer en een winterband, maar ik weet wel dat ik zeker de Goodyear vector 4 zal verkiezen boven een band van Chinese makelij vb; Nankang. In die banden zitten ook nog eens teveel PAK's.
                          Last edited by ; 11/06/2012, 02:41.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            Niet iedereen verwacht maximale grip he. Het feit is dat deze banden waarschijnlijk beter presteren in de regen dan een zomerband en het is net dan dat je de grip nodig hebt. Op een droge baan ga je niet snel uit de bocht vliegen.
                            In de regen is vooral de diepte van de groeven van belang, om het water maximaal af te voeren en aldus kontakt met de baan de behouden
                            op droge wegen telt eerder de oppervlakte in kontakt met het wegdek, dus mogen je banden zelfs ... kaal zijn (slicks)
                            Pas dan komen type en kenmerken van de gum in aanmerking, een nieuwe middelmatige band zal het volgens mij steeds beter doen dan een afgeleefde topband
                            Last edited by guyugy; 11/06/2012, 10:19.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              Uit testen blijkt duidelijk dat de goodyear en de vredestein het er behoorlijk goed vanaf brengen. De kans is reëel dat men een winterband koopt die slechter is dan de goodyear vector 4 of een zomerband die het slechter doet dan die allseason. Beide allseasons zijn voorzien van een sneeuwvlokje en dus bij winterse toestanden in Duitsland en Oostenrijk toegestaan.
                              Kan je me die testen eens opsnorren, want bij ADAC scoorden de all seasons net beter dan chinese brol. Als je chinese brol laat monteren, ja dan ben je inderdaad slechter af. Maar als je een A-merk monteert of zelfs een B-merk, dan nog waren de prestaties beter dan de A-merk allseasons.

                              Im ADAC Ganzjahresreifen Test werden die besten Allwetterreifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

                              Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

                              Im ADAC Sommerreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                een nieuwe middelmatige band zal het volgens mij steeds beter doen dan een afgeleefde topband
                                In regenweer klopt dit, simpelweg omdat een nieuwe band diepere groeven heeft dan een afgeleefde band.

                                Winterbanden hebben nog een voordeel tegenover zomerbanden bij regenweer, omdat de groeven dieper zijn. Maar als je met winterbanden bij droog weer bij temperaturen boven 10-15° blijft rijden, dan slijten ze sneller zodat je sneller op ondiepe groeven zit en je je voordeel dus kwijt bent.

                                Comment


                                • #17
                                  Wooter

                                  ziehier je gevraagde links.

                                  Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?




                                  Het komt er gewoon op neer dat ook de beste all seasonband, de Goodyear Vector 4 zowel in de zomer als de winter niet verder dan het niveau van een goede gemiddelde zomer- of winterband komt. Ten opzichte van de echte specialisten zijn er dus tekortkomingen. Wie optimale prestaties en veiligheid wil is het beste af met een set zomer- en een set winterbanden. Wie het hele jaar met één set banden toe wil doet er goed aan zich de tekortkomingen van all seasonbanden te realiseren. Met dit bewustzijn in het achterhoofd kunnen de rijstijl en de gebruiksomstandigheden aangepast worden.
                                  Ze liggen in het midden, wat betekent dat er ook veel slechtere opties zijn en dat is wat ik wou aanhalen. Met een slechte allseason ben je natuurlijk nog veel verder van huis.

                                  Ik ben niet voorstander tenzij de enige uitzondering de goodyear vector 4.
                                  Last edited by ; 11/06/2012, 11:45.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    In regenweer klopt dit, simpelweg omdat een nieuwe band diepere groeven heeft dan een afgeleefde band.

                                    Winterbanden hebben nog een voordeel tegenover zomerbanden bij regenweer, omdat de groeven dieper zijn. Maar als je met winterbanden bij droog weer bij temperaturen boven 10-15° blijft rijden, dan slijten ze sneller zodat je sneller op ondiepe groeven zit en je je voordeel dus kwijt bent.
                                    Volkomen eens met je stelling, hoor, ik wil vooral benadrukken dat men zeker niet op banden mag sparen
                                    Een nieuwe stel banden kost maar een fraktie van de prijs van een nieuwe bumper, als men nog het geluk heeft dat de schaden zich tot een bumper beperken bij een net te late remaktie
                                    ik investeer liever in 2 sets premiumbanden dan in een blitse set 20-duimers... met rommelbanden op

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      Ik ben niet voorstander tenzij de enige uitzondering de goodyear vector 4.
                                      Of de mijne, ik ben in ieder geval overtuigd
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Of de mijne, ik ben in ieder geval overtuigd
                                        Sorry, natuurlijk ook de Vredestein Quatrac 3. In testen doet die Vredestein het wel minder goed dan de Goodyear. Het zijn maar testen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X