Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Sorry, natuurlijk ook de Vredestein Quatrac 3. In testen doet die Vredestein het wel minder goed dan de Goodyear. Het zijn maar testen.
    Klopt, heb ik ook gelezen, maar ik kan nu uit ervaring spreken en ben er erg tevreden mee
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Testenresultaten zijn enkel geldig voor de combinatie wagen/band in de geproefde afmetingen
      Ze zijn ook gebaseerd op de gevoelens van de testers, het zijn weinig wetenschappelijke gegevens behalve de remafstanden
      Marketinggeblaat is fel aanwezig in het bandenwereldje, met argumenten die soms technisch geen steek houden : voorbeeldje van Vredestein (een merk dat ik niet wil afbreken, ik er al gekocht en was ervan zeker niet mistevreden) : wat kan het technisch schelen dat een gefaamde designer deze banden uitgetekend heeft ?
      ik zag wel het verschil als mijn wielen gedraaid waren, maar ik voelde veel minder de comfortkwaliteiten voor dewelke ik deze banden gekozen had
      Last edited by guyugy; 11/06/2012, 15:41.

      Comment


      • #23
        Ik ben ook maar toevallig bij Vredestein geraakt. Ik zocht een all season band die ook geschikt was voor de Duitse winternormen (sneeuwvlok en M+S) en dit was de enige die verkrijgbaar was in mijn afmetingen (235/55 R18 ). Het was voor mij ook een risico maar ben er nu onvoorstelbaar content van. Moet wel nog afwachten hoelang ze meegaan natuurlijk. Die bandentesten heb ik altijd met een dikke korrel zout genomen, wat de ene slecht vind is geweldig voor de andere. Ik ben er wel mee akkoord dat men van Chinese en andere goedkope brol moet afblijven want daarvoor is een band te belangrijk voor de veiligheid.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Indien je all seasons steekt mag dat ook enkel op 1 as, dus vooraan all seasons en achteraan zomer?

          Comment


          • #25
            Het is gelijk Wooter zegt, 4 seizoensbanden zijn niet super in de winter en niet super in de zomer. Een 4seizoensband doet in de winter niet wat een sneeuwband kan doen. en doet in de zomer niet wat een gewone band kan doen . Perfecte band voor wie geen goesting heeft voor winter-zomer banden wissels te doen.
            2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
            2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
            1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
            (o\_!_/o)

            Comment


            • #26
              Niet te vergeten : op nat wegdek zijn deze all seasons geen kl... waard.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

              Comment


              • #27
                Ik heb laatst toch ook een test gelezen waar de drie soorten banden vergeleken werden. Uiteraard is de beste keuze om 2 setten te hebben. Maar ik ben toch verschoten van de prestaties van de all seizoensbanden. Die deden het echt wel goed, ook in de winter. Voor iemand die weinig rijdt is dit een heel mooi alternatief. Ik geloof dat ik die test gelezen heb in Autogids.
                Voor mij bvb zou dit ideaal zijn. Mijn vrouw heeft winterbanden, dus bij sneeuw nemen we haar wagen. ik heb geen winterbanden want bij sneeuw blijf ik meestal thuis of ik neem de wagen van mijn vrouw. Maar vermits ze ook beter presteren in regen en bij koude en het inde zomer ook vrij goed doen, zou ik in feite beter hierop overstappen bij een volgende wissel.

                Comment


                • #28
                  eigenlijk een foute redenering : voor wie weinig rijdt, all season.... dus zij die weinig rijden mogen méér risico lopen op ongevallen dan zij dei veel rijden ?
                  Een ongeluk is snel gebeurd en of je nu 5000 of 50.000 km per jaar doet, remafstand van uw auto wordt er geen meter korter of langer mee of je nu veel of weinig rijdt....

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ik heb laatst toch ook een test gelezen waar de drie soorten banden vergeleken werden. Uiteraard is de beste keuze om 2 setten te hebben. Maar ik ben toch verschoten van de prestaties van de all seizoensbanden. Die deden het echt wel goed, ook in de winter. Voor iemand die weinig rijdt is dit een heel mooi alternatief. Ik geloof dat ik die test gelezen heb in Autogids.
                    Ik heb er nu 3 jaar mee gereden en ik wil niks anders meer, gedaan met dat gewissel en velgbeschadigingen bij de bandenboeren of dealers. En het bijzonderste is dat ze perfect voldoen voor wat ze dienen, zeker de types die conform de Duitse wetgeving zijn, M+S en sneeuwvlokje, veel kilometers of niet.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      ik ga bij vlg aankoop zeker voor all-seasons die conform zijn

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                        eigenlijk een foute redenering : voor wie weinig rijdt, all season.... dus zij die weinig rijden mogen méér risico lopen op ongevallen dan zij dei veel rijden ?
                        Een ongeluk is snel gebeurd en of je nu 5000 of 50.000 km per jaar doet, remafstand van uw auto wordt er geen meter korter of langer mee of je nu veel of weinig rijdt....
                        Ja dat klopt, maar als het erg koud is blijf ik door omstandigheden toch binnen. Is er ijzelgevaar en ik moet toch weg dan is de auto van mijn vrouw er die wel winterbanden heeft. Ik veronderstel (toch volgens die test) dat sommige all seasons het zeer goed doen bij regen. En dat kom ik veel meer tegen dan koude in mijn wagen.

                        Comment


                        • #32
                          Als ik de filmpjes op internet zie, dan kan ik eigenlijk één ding besluiten en dat is dat all-seasons de slechte eigenschappen van zomer- en winterbanden combineren

                          Als ik dan de ervaringen van sommige mensen lees lijkt het wel mee te vallen.
                          Toch heb ik iedere keer weer mijn twijfels.

                          Zal binnenkort mijn banden moeten vervangen (toch zeker de voorste), maar ben er nog altijd niet uit wat het gaat worden.
                          Last edited by knight-rider; 03/12/2014, 23:28.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #33
                            Is jammer dat ik mijn autogids al weggesmeten heb. Anders zou ik het even nalezen. Zij waren ook erg positief over die banden.

                            Comment


                            • #34
                              Was het een vergelijking van all-seasons onderling, of was er ook een vergelijking met een winter- en / of zomerband?

                              Want het is vooral in die vergelijking met winter- en / of zomerbanden dat je verontrustende zaken merkt.
                              Onder andere de stopafstand van de all-seasons die langer is dan die van zomerbanden in de zomer en van winterbanden in de winter. (Dus is eigenlijk nooit goed)
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #35
                                Heel tevreden hier van all-seasons op onze Freelander, al in 'zware' winteromstandigheden mee gereden, in combinatie met 4wd heb je echt niet meer nodig.
                                Bijna alle nieuwe Land/Range Rovers leveren ze tegenwoordig op all-seasons

                                Op een RWD zou ik wel winterbanden nemen, FWD is twijfelgeval afhankelijk van hoeveel km je doet en als je al dan niet alternatieven beschikbaar hebt voor die paar dagen op een jaar dat het echt nodig is.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • #36
                                  De meeste mensen die ik ken en er ervaring mee hebben zijn erg tevreden, de banden lobby of bandenboer zal zeker geen reclame maken voor deze banden, 8 verkochte banden is altijd beter dan 4 en dan de kosten nog voor 2X per jaar wisselen niet vergeten.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Was het een vergelijking van all-seasons onderling, of was er ook een vergelijking met een winter- en / of zomerband?

                                    Want het is vooral in die vergelijking met winter- en / of zomerbanden dat je verontrustende zaken merkt.
                                    Onder andere de stopafstand van de all-seasons die langer is dan die van zomerbanden in de zomer en van winterbanden in de winter. (Dus is eigenlijk nooit goed)
                                    Nee, het was eigenlijk een uitgebreide test van winter en zomerbanden waarna ze, ik geloof 3 merken all season vergeleken met de algemene resultaten van die winter en zomerbanden.
                                    Zou niemand dit nog hebben, het was een gans katern dat in de autogids stak?
                                    En ik had de resultaten van de beste winter en de beste zomerbanden gelezen, als ik dan vergeleek met de all season, dan waren de winterbanden uiteraard beter bij winterse omstandigheden en de zomerbanden bij warme temperaturen. Maar als je dan rekening hield met ons klimaat rijden we grote stukken van het jaar met mindere goede keuze dan de All seasons. Bvb als we de winterbanden steken is het dikwijls nog te warm.
                                    Als je ervan uitgaat dat we in een gematigd klimaat leven dan zijn all seasons echt wel goed. Dan moeten we die enkele dagen van echt zware sneeuwval (waar ze het trouwens zeker qua remafstand veel beter deden dan zomerbanden) en de echt hete dagen er even te buiten laten. In feite zou het echt ideale zijn bij hevige sneeuw uw winterbanden, daartussen all season en bij heet weer de zomerbanden. Dus je geeft een klein beetje veilgheid weg op echt besneeuwde wegen tov de winterbanden (niet tov de zomerbanden, integendeel) en je geeft een klein beetje veiligheid op bij heel hoge temperaturen (tov zomerbanden). Ideaal dus voor mensen die niet willen wisselen en in de winter en bij echte sneeuwval hun wagen niet nodig hebben.(terwijl het zelfs dan veel veiliger is dan doorrijden met zomerbanden)
                                    Zo heb ik het toch begrepen.
                                    Dus in mijn situatie zouden dit wel de ideale banden kunnen zijn, maar slechts op 1 voorwaarde, als ze het comfort van een goede zomerband bieden. (ik denk wel dat dit mogelijk moet zijn want de winterbanden op onze scenic zijn comfortabeler dan de zomerbanden, minder geluid en zachter rijden)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      De meeste mensen die ik ken en er ervaring mee hebben zijn erg tevreden, de banden lobby of bandenboer zal zeker geen reclame maken voor deze banden, 8 verkochte banden is altijd beter dan 4 en dan de kosten nog voor 2X per jaar wisselen niet vergeten.
                                      Klopt niet echt he, met die 8 banden kom je ook dubbel zo lang toe als met die 4, dus eigenlijk is het verschil voor de bandenboer te verwaarlozen.
                                      En als je ook nog eens twee sets velgen neemt en ze zelf wisselt en thuis bewaart is daar ook geen extra kost aan.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #39
                                        ze verdienen wel goed aan het stockeren. In de garage is dat 60 euro per seizoen

                                        Comment


                                        • #40
                                          denk dat je daar in overdrijft... opslagruimte kost nu eenmaal geld, die banden moeten mee verzekerd worden, je hebt de handling van wegsteken en uithalen, soms worden ze gewassen. Als es nagegaan wat de investering is voor een bedrijfsgebouw (kopen of huren) om die banden te kunnen opslaan ? Is bovendien ook een extra service hé, jij moet ze niet uit uw auto halen en in uw tuinhuis sleuren en jij wint ook plaats....
                                          Als ge op den boerenbuiten woont is dat misschien nog te doen, maar iedereen in een rijhuis of appartement is doodcontent dat de bandenhandelaar deze voor hem wil stockeren..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X