Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Topic net even doorlezen en ik kom weer tot 2 conclusies.

    1. 'Regenbanden' bestaan NIET... Enkel in autosport
    2. Testen van banden zijn allemaal dikke zever. Niemand die spreekt over kilometerrendement. Banden worden getest op 5 proeven van 3 kilometer en dat is het dan (bij wijze van spreken). Ik heb al meer dan ervaring genoeg met de goodyear dunlop groep. En zeker met de Apollo vredestein groep. Ik neem de vredestein Quatrac 5 voor op gelijk welke andere all season band.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Onder andere de stopafstand van de all-seasons die langer is dan die van zomerbanden in de zomer en van winterbanden in de winter. (Dus is eigenlijk nooit goed)
      en de stopafstand van auto X is korter dan auto Y, dus moet iedereen maar auto X kopen?
      verder zijn de remmen (remschijven+ blokken combinatie), bandendruk, staat van de veren/dempers/rubbers en lading van het voertuig ook belangrijk om de remafstand te bepalen. eigenlijk zouden ze zo eens wat testen moeten doen van verschillende eigenaars hun autos (zelfde model auto).
      zo de types die hun auto wel onderhouden en het beste alleen goed genoeg is. remblokken in topstaat, remvloeistof en andere onderhoud tijdig gedaan, bandendruk ok, ...
      en dan het type dat pas naar de garage gaat als er een lampje gaat branden of iets versleten is.
      en als laatste het type die er zelf op lossleuteld met alles wat die maar goedkoop kan vinden

      ik denk dat een goed onderhouden auto op correcte all seasons wel eens beter zou kunnen presteren dan een andere auto waar de eigenaar zomaar ergens een 2dehands setje winterbanden heeft ondergezet zonder naar enige specs te kijken (te breed/smal, verkeerde druk, te grote velgen...). want zolang je wielomtrek klopt, mag jij evengoed met 13 of 18" rondtuffen. en dan nog, als je in de zomer gekeurd wordt, waarom zou je in de winter met de goeie bandenmaat rondrijden. je hoeft er toch niet mee naar de keuring.

      ken er ene die zen winterbanden net monteerde. zen zomerbanden stonden op 1,3bar (voorgeschreven 2,2 tot 2,6)
      Last edited by ; 05/12/2014, 07:37.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Klopt niet echt he, met die 8 banden kom je ook dubbel zo lang toe als met die 4, dus eigenlijk is het verschil voor de bandenboer te verwaarlozen.
        En als je ook nog eens twee sets velgen neemt en ze zelf wisselt en thuis bewaart is daar ook geen extra kost aan.
        Ik zie dat toch even anders hoor. Ik kan mijn banden niet zelf bewaren, woon in een appartement en heb een kleine garage. Ik denk dat er veel automobilisten in mijn geval zijn, oa vele leaserijders ook. Nu ja, wij moeten hier de rekening van de bandenboeren niet maken, ze hebben gelijk dat ze er goed aan verdienen en als ze nu nog wat voorzichtiger waren met iemand anders materiaal had ik er helemaal geen probleem mee.
        Toen ik zeven jaar geleden voor de 1e keer winterbanden oplegde, omdat ik in orde moet zijn in Duitsland, was het bewaren bij de bandenboer nog gratis, ondertussen kost het bewaren alleen al 2 X 30€ per jaar, bij mijn dealer zelfs 2 X 50€, en daar zijn de kosten van de bandenwissel niet eens bijgeteld. Het is wel zo dat de meesten hun infrastructuur moeten uitbreiden bij gebrek aan plaats omdat ze de bewaarde banden anders niet kwijtkunnen.
        Je moet ook rekening houden met een houdbaarheidsdatum van banden, vele rijden met 7 jaar oude winterbanden, volgens mij kan je dan beter de zomerbanden laten opliggen want dan is de veiligheid ver zoek imo.

        Anyway, het gaat hier over all-seasons banden, en daar ben ik nu al 3 jaar heel tevreden over, na 3 jaar Vredestein Quattrac 3, en die zijn na 50000km nog altijd in prima conditie, komt nu de Dunlop SP Sport 01 A/S op mijn nieuwe auto.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          Ik rij geregeld met een Corsa C met Goodyear Vector 4 seasons en die banden doen goed hun werk het ganse jaar door. Ik ben wel een overtuigde fan om 2 sets banden te hebben maar ik weet dat dit voor sommige mensen niet te doen is. Iedere band is een compromis van eigenschappen en een 4 seizoen is dan nog eens een compromis uit deze compromissen en dat maakt dat een goede 4seizoensband ontwerpen extreem moeilijk is. De goodyear heb ik ervaring mee en ben ik tevreden van maar deze waren wel duur. Over de quatrac 3 heb ik ook al veel goeds gehoord maar verder dan die 2 ken ik niet.
          Eigenlijk kun je best zeggen dat een top 4seizoens band een combinatie is van een doorsnee zomerband met een zwakke winterband maar dat is een combinatie die in onze gematigd klimaat en vlak landschap eigenlijk wel past. 1 ding mag je zeker nooit doen en dat is een 4 seizoensband kopen van een slecht merk. Dan heb je de combinatie van een slechte zomerband met een slechte winter band.

          Comment


          • #45
            Wat vinden jullie van dit: de michelin crossclimate

            Een band die je heel het jaar door kan gebruiken, van de zonnigste tot de meest besneeuwde dagen, zonder dat hij toegevingen moet doen op rijdynamiek. Dat denkt Michelin te hebben gemaakt met de CrossClimate. Marketinggebrabbel, of zitten we hier met een revelatie? Het Franse bandenmerk stuurde ons op pad met hun nieuwste creatie.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              Wat vinden jullie van dit: de michelin crossclimate

              http://www.autofans.be/reportages/sa...n-crossclimate
              Ik ga die zeker overwegen als opvolgers van mijn huidige Vredesteins Quatrac3, ik wil nooit geen ander soort banden meer.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Wat vinden jullie van dit: de michelin crossclimate

                http://www.autofans.be/reportages/sa...n-crossclimate

                A merken hoef je geen reviews van te lezen die zijn allemaal gewoon goed op een daily wagen.

                Comment


                • #48
                  dash wast witter als wit

                  maar ik ga ze ook overwegen

                  Comment


                  • #49
                    icm 4 wielaandrijving kunnen all-seasons alles aan
                    op een rwd zou ik toch nog steeds winterbanden kiezen
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      icm 4 wielaandrijving kunnen all-seasons alles aan
                      op een rwd zou ik toch nog steeds winterbanden kiezen
                      Ik kan niet spreken over een RWD maar bij een FWD merk ik weinig verschil tussen de Goodyear Vector 4 Seasons en een Michelin Alpin op sneeuw op gewoon wegdek.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Wat vinden jullie van dit: de michelin crossclimate

                        http://www.autofans.be/reportages/sa...n-crossclimate
                        Voorlopig zijn er nog geen serieuze test reviews die de cross climate onder de loep nemen en vergelijken met de competitie. Voorlopig veel marketing. Wat niet wil zeggen dat Michelin hier een slechte band heeft. Het feit alleen al dat Michelin eindelijk toegeeft dat er een markt is voor All Season banden ( al mag je ze niet zo noemen, maar "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck" ) is historisch te noemen :p
                        Er zijn naast de Cross Climate ook nog verschillende andere nieuwe All Season banden gereleased ( Nokian WeatherProof, Pirelli Cinturato AllSeason, Firestone MultiSeason en Hankook Kinergy 4S ) dus keuze te over, maar voorlopig komen de Pirelli en de Goodyear als beste uit de tests ( er zijn nog geen vergelijkende tests van de Nokian WeatherProof, Firestone MultiSeason, Hankook Kinergy 4S en Michelin Cross Climate ).
                        Maar indien de Cross Climate zo goed is als Michelin zelf zegt dan hebben we inderdaad een doorbraak en kunnen we van een All Season 2.0 spreken. Voorlopig zijn ze nog niet beschikbaar voor SUV's dus op mijn nieuwe VW Tiguan komen lekker de Goodyear Vector 4 Seasons SUV op liggen, maar ik ga het zeker op de voet volgen en mogelijks zijn ze kandidaat om de Goodyear Vector 4Seasons op de Touran van mij vrouw op te volgen :p
                        Last edited by 4sRider; 23/05/2015, 22:17.

                        Comment


                        • #52
                          inderdaad, de marketingcampagne van Michelin draait volop, en er zullen zeker mensen zijn die overstag gaan gaan voor die all season band, maar puur technisch kan hij volgens mij sowieso niet op tegen de combinatie zomer-winter. Ik bedoel dan puur qua veiligheid en prestaties... Ik wil het nog wel eens zien dat je met zo'n Crossclimate in sneeuw dezelfde prestaties hebt als met een echte top-winterband. Wat met de remafstand in de zomer vgl met een zomerband ? Remafstand in de winter vergeleken met een goede winterband ?
                          Bovendien is het een V-profiel wat mogelijks bij bepaalde auto's na verloop van tijd toch wel rolgeluiden zou kunnen veroorzaken. Kilometerrendement is ook nog een onbekende factor...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                            inderdaad, de marketingcampagne van Michelin draait volop, en er zullen zeker mensen zijn die overstag gaan gaan voor die all season band, maar puur technisch kan hij volgens mij sowieso niet op tegen de combinatie zomer-winter. Ik bedoel dan puur qua veiligheid en prestaties... Ik wil het nog wel eens zien dat je met zo'n Crossclimate in sneeuw dezelfde prestaties hebt als met een echte top-winterband. Wat met de remafstand in de zomer vgl met een zomerband ? Remafstand in de winter vergeleken met een goede winterband ?
                            Bovendien is het een V-profiel wat mogelijks bij bepaalde auto's na verloop van tijd toch wel rolgeluiden zou kunnen veroorzaken. Kilometerrendement is ook nog een onbekende factor...
                            Je hebt gelijk in alles wat je schrijft, maar veel zal afhangen van je rijstijl... Iemand die niet het uiterste van zijn band wilt, zal met de Michelin toekomen... Vooral als je defensief rijdt zal het wel ok zijn. Zoek je de limieten op...

                            Comment


                            • #54
                              In een echte zomer is een zomerband beter, in een echte winter is een winterband beter. In België hebben we geen van beiden. Geen echte winter, geen echte zomers. Ons klimaat is gewoon op maat gemaakt voor een all-season band. Door de dag genomen ga je daar gewoon een perfecte vriend aan hebben bij ons. We zitten hier immers vaan tussen de 5 en de 10 graden, ofte, het moment dat noch winter, noch zomerbanden echt gelukkig zijn.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #55
                                Ik vind dat de balans pro/contra all-seasons ook afhangt van de wagen. Mijn vorige was een 535d (f11); ik reed hier heel wat anders mee dan met mijn huidige ML350.
                                Op de ml zou ik 4seasons prima vinden (maar bestaan ze wel voor R21 295/...?).
                                Op de 535 mag het wat performanter zijn...

                                groets,
                                Teizman

                                Comment


                                • #56
                                  mijn zus heeft op de ml all seasons, wel 20"

                                  Comment


                                  • #57
                                    Keuze voor vierseizoensband kan perfect te verantwoorden keuze zijn, zeker in België.

                                    Hou er wel rekening mee dat een vierseizoensband, zoals een winterbond, toch hoorbaar een hoger rolgeluid maakt dan een goede zomerband.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik vraag me af wanneer je een 4-seizoensband hebt en je gaat met je auto op verlof naar het warme zuiden, is dit dan geen gigantische slijtage?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                        Ik vraag me af wanneer je een 4-seizoensband hebt en je gaat met je auto op verlof naar het warme zuiden, is dit dan geen gigantische slijtage?
                                        Wanneer je met je auto op verlof gaat, ga je meer dan 15.000km per jaar doen... en kan je beter opteren voor winter/zomer banden.
                                        En op die 3000 km verlof gaan ze niet versleten zijn...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Keuze voor vierseizoensband kan perfect te verantwoorden keuze zijn, zeker in België.

                                          .
                                          Nu je het zegt, het lijkt ook wel een beetje op een Belgisch compromis.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X