Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu
Bekijk Berichten
Ik weet nog goed toen we in 2013 eind maart stevige sneeuwval hadden, iedereen zat natuurlijk te sukkelen met zijn net terug gemonteerde zomerbanden ... maar ik ging met mijn Vector 4Seasons lekker door.
Of toen mijn collega eind november nog winterbanden moest steken, maar de garage geen tijd had om ze te vervangen en hij dus alsnog enkele dagen in de sneeuw moest rijden met zomerbanden.
Om nog niet te spreken over de velen die pas in mei hun zomerbanden terug opleggen, ergens begrijpelijk want te vroeg verwisselen en je riskeert een late sneeuwval zoals in 2013.
Kijk als je echt optimaal wil rijden, dan moet je 7 sets velgen met banden hebben, 1 voor in droog warm weer, 1 voor in nat warm weer, 1 voor in droog middelmatig weer, 1 voor in nat middelmatig weer, 1 voor in droog koud weer, 1 voor in nat koud weer en 1 voor winterse neerslag. Deze velgen moet je dan netjes hebben opgestapeld in de garage zodat je dan 's morgens kan zien wat voor weer het is en die dag nog gaat worden om dan je beste keuze te maken en ze er op te steken.
En als je dan je banden voor droog warm weer hebt gestoken en het begint alsnog te regenen dan moet je even een pitstop maken om die slicks er af te halen en je wets er terug op te leggen :p
Comment