Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Hahaha.
    't Is er eentje met tussenschot, dus ik ben al halfweg...
    Die tettenmousse... aanlokkelijk idee eigenlijk. Ik wou die mooi uittimmeren met rotswol ertussen maar die mousse is mss nog beter. Wel k*t om dat proper te houden, denk ik.
    Totaal niet. Dat neemt zo goed als niets op, behalve wat stof met de tijd.
    Rotswol is ook ok, maar het hout zal er terug een klankkast van maken. Je bent dan beter van een zwaar geperforeerd materiaal voor de rotswol aan te brengen zodat het geluid beter geabsorbeerd kan worden en minder blijft weerkaatsen, zoals in een demper.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Tegenwoordig zie ik veel reclame voor de CrossClimate van Michelin.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Niemand die al eens naar de CrossClimate heeft gekeken?
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Hier zitten de AS banden voorbij hun eerste slijtagegrens. Maken een stom vervelend rolgeluid, alsof je kogellagers naar de zak zijn. Heel vervelend.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Niemand die al eens naar de CrossClimate heeft gekeken?
            Wel, ikke...

De Kangoo Express die ik besteld heb om mijn woon/werkverkeer te doen is gisteren bij de garage aangekomen en daar staan Michelin Energy Savers op. Ben nu aan het twijfelen om ofwel voor all-seasons (CrossClimate) te gaan ofwel voor combo winterbanden/zomerbanden zoals we gewoonlijk doen. Maar de bedoeling was initieel om de kosten van woon/werk wat in te perken (vandaar ook de lichte vracht) en dan is de CrossClimate wel budgetvriendelijker natuurlijk.

Het nadeel is dat ik mij vooral stoor aan de rolgeluiden van onze andere Kangoo. Met winterband is die veel stiller dan met zomerband. Ik heb schrik dat het met die all-seasons nog erger gaat zijn. Met het ouder worden, stoor ik me meer en meer aan die dingen...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Awel; ben blij dat er nog menen zijn die winterbanden stiller vinden dan zomerbanden. Ik ervaar dat ook bij mijn vrouw hare Scenic. Zijn nochtans banden van hetzelfde merk (conti denk ik).
              Qua gebruikskost ben ik niet overtuigd dat die Michelins goedkoper gaan uitvallen. De kost blijft immers op een stel stalen velgen extra hetzelfde. En ik vermoed dat de Michelins (of ik denk het toch) misschien wel even snel gaan slijten als een winterband.

Comment

Volgens de gegevens van Michelin zelf zouden de CrossClimate's het op vlak van slijtage even goed moeten doen als de Energy Savers.

Comment

Je zou verwachten dat die banden zachter zijn dan zomerbanden he?

Comment

Je zou verwachten dat ze ergens tussen zomer- en winterbanden in zitten, nee?
                    'k Heb hier ook wel interesse in, maar vrees dat dit mossel noch vis is.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Als het waar is dat ze in de regen buitengewoon goed presteren, vrij goed zijn in de winter en iets minder goed zijn bij warm weer en even lang meegaan... dan zou ik het wel willen. Enkel jammer dat ze niet alle maten maken. Denk niet dat ze voor mijn wagen dit gaan hebben.
                      Ik zou de uitgesproken potentiele klant zijn omdat ik in de winter weinig rij vermits mijn vrouw winterbanden heeft maar ik toch soms eens verrast word door slecht weer, ik rij niet zot in de bochten of zo in de zomer en hecht veel belang aan wegligging in regen. Meer dan op droge weg omdat je in de regen sneller op de limiet zit bij een uitwijkmanoeuver of zo. Komt daarbij dat ik maar ong 15 k per jaar doe maximum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        ik rij niet zot in de bochten .
                        Ah nee, met zo een dweil..

Nee, serieus nu. Net zoals bij u zou het voor mij ook interessant zijn voor all seasons te nemen, maar heb dus ook schrik voor de levensduur bij warm weer.
                        Dit jaar heb ik door de ziekte maar 10000km gereden, maar het jaar daarvoor 22500km met 10000km op de 3 zomermaanden door voornamelijk op verlof te gaan naar het zuiden. Dan vind ik levensduur wel belangrijk. De mindere eigenschappen, daar pas ik me desnoods wel aan aan... moest het al nodig zijn. Rolgeluiden komen bij mij niet door... rijwind overstemd alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Als het waar is dat ze in de regen buitengewoon goed presteren, vrij goed zijn in de winter en iets minder goed zijn bij warm weer en even lang meegaan... dan zou ik het wel willen. Enkel jammer dat ze niet alle maten maken. Denk niet dat ze voor mijn wagen dit gaan hebben.
                          Ik zou de uitgesproken potentiele klant zijn omdat ik in de winter weinig rij vermits mijn vrouw winterbanden heeft maar ik toch soms eens verrast word door slecht weer, ik rij niet zot in de bochten of zo in de zomer en hecht veel belang aan wegligging in regen. Meer dan op droge weg omdat je in de regen sneller op de limiet zit bij een uitwijkmanoeuver of zo. Komt daarbij dat ik maar ong 15 k per jaar doe maximum.
                          Even geduld denk ik.
                          Ze zijn nu bezig met de SUV maten. Dus die van jou zal er ook wel aankomen

Comment

Maken die meer geluiden? In een Espace zou dat opvallen want is erg stil momenteel. Maar banden met rolgeluiden zou je heel goed horen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Je zou verwachten dat ze ergens tussen zomer- en winterbanden in zitten, nee?
                              'k Heb hier ook wel interesse in, maar vrees dat dit mossel noch vis is.
                              Wss heb je gelijk, maar misschien past dit nog wel bij het Belgisch klimaat.

Comment

Voor het aantal keren dat mijn wagen sneeuw gezien heeft op de 5 voorbije jaren zouden de nieuwe Michelins ruimschoots hebben volstaan ;-)), en deze hadden mij ook zoveel wissels bespaard (in alle betekenissen van het woord ..)
                                Last edited by guyugy; 09/06/2015, 12:51.

Comment

Op het punt gestaan om de Michelin CrossClimate op de Kangoo Express te zetten. Wat ik ervan gelezen heb her en der, is dat ze met deze band toch een hele stap vooruit hebben gezet in de all-seasons technologie. Daarom ook dat ik ze wel een kans wou geven. Uiteindelijk op niets uitgedraaid, want blijkt dat die niet geleverd konden worden met de juiste laadindex... De garage vond wel een alternatief van Uniroyal, met ook een goedkeuring voor wintergebruik in Duitsland, maar dat heb ik dan maar niet gedaan.
                                  Het zijn dus de standaard Michelin Energy Savers gebleven waarmee hij van de fabriek is gekomen. Tegen de herfst uitkijken voor een goed wintersetje. Nokian misschien, we zien wel.
                                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

combinatie zomer/winter blijft qua veiligheidsaspect, en puur dat, sowieso véél beter dan eender welke all season...

Comment

De Michelins Cross Climate zijn ondertussen op mijn Saab gemonteerd, ik wenste na 10 jaar de originele banden niet meer te gebruiken. De Saab zal waarschijnlijk weinig sneeuw zien, maar ik heb mij laten verleiden door de goede test-commentaren en het mooi design. En inderdaad zijn ze zeer aangenaam en stil... Ze bestaan nog niet voor de SUV-maten, maar ze komen zeker in aanmerking voor later, dan vliegen de winterse Pirelli's van de Audi buiten, de wissels alleen betalen de helft van de prijs terug, zonder te spreken van de verloren tijd en kms...

Comment

als ik sommige auto's in de straat zie dan denken de eigenaars dat winterbanden all season zijn

Comment

• Ze mogen er alvast het ganse jaar mee rijden wanneer de snelheidsindex voldoende is.

Comment

Working...
                                          X