Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    als ik sommige auto's in de straat zie dan denken de eigenaars dat winterbanden all season zijn
    Dat zijn mensen die beseffen dat ze te weinig rijden, en hun winterbanden anders nooit zullen slijten.
    Kijk ook even naar de DOT van vele winterbanden, soms zijn ze al zo oud dat ze 80% van hun deugden verloren hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      De Michelins Cross Climate zijn ondertussen op mijn Saab gemonteerd, ik wenste na 10 jaar de originele banden niet meer te gebruiken. De Saab zal waarschijnlijk weinig sneeuw zien, maar ik heb mij laten verleiden door de goede test-commentaren en het mooi design. En inderdaad zijn ze zeer aangenaam en stil... Ze bestaan nog niet voor de SUV-maten, maar ze komen zeker in aanmerking voor later, dan vliegen de winterse Pirelli's van de Audi buiten, de wissels alleen betalen de helft van de prijs terug, zonder te spreken van de verloren tijd en kms...
      Ik blijf twijfelen ...
      Ik ga zeker terug voor Michelin, maar het worden terug Energy Savers of de CrossClimate's.
      Vooraan zitten de huidige Energy Savers bijna op het minimum, achteraan zijn ze nog goed, maar aangezien ze van 2007 zijn en dus al 8 jaar oud, zijn ze toch ook wel aan vervanging toe.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik blijf erbij dat ge in Vlaanderen winterbanden nodig(nu ja) hebt voor de ijzel, niet voor de sneeuw. Ik zeg het maar omdat iedereen hier altijd maar op sneeuw terugkomt. En daarom vind ik vierseizoensbanden een interessant alternatief voor winterbanden. Want nog goed te doen bij koude en ijzel.

Verder vind ik vierseizoensbanden ook interessant voor mensen die enorm lang met hun banden doen , wat ze slijten wat sneller dan zomerbanden.
        8 of 10 jaar met banden doen betekent dat ge met heel onveilige dingen rijdt, en voor winterbanden is dat nog veel meer het geval.

Mijn gedacht. Kan wel veranderen naargelang mijn klak staat
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• En nog een punt voor de CrossClimate's, het V-profiel ziet er heel goed uit

Ik heb nog wel wat tijd, hij is pas nog door de keuring geraakt, dus heb nog 1 jaar.
          Maar toch liefs nog voor de winter, want het moet toch nog veilig blijven.
          Last edited by knight-rider; 28/06/2015, 22:41.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Een winterband is geen sneeuwband. Blijkbaar gaat dat er niet altijd even goed in.

Ik merk duidelijk verschil in grip tussen m'n zomer en winterbanden vanaf temperaturen rond de 3-4 boven nul.

Comment

• Dat V profile ziet er goed uit inderdaad, enkel te hopen dat de banden hierdoor niet te rumoerig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Dat V profile ziet er goed uit inderdaad, enkel te hopen dat de banden hierdoor niet te rumoerig zijn.
                Geen angst, ze zijn bijzonder stil : op mijn Saab hoor ik nog enkel het gefluit de wind

Comment

• Ik heb bij de Condé eens prijs gevraagd voor de CrossClimates voor mijn C4
                  Bandenmaat: 205/55 R16 (91V), 102,25 euro per band, incl. montage , balanceren , ventiel , ecotax en btw .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik heb bij de Condé eens prijs gevraagd voor de CrossClimates voor mijn C4
                    Bandenmaat: 205/55 R16 (91V), 102,25 euro per band, incl. montage , balanceren , ventiel , ecotax en btw .
                    Als je er toch 4 nieuwe moet hebben zou ik de crossclimates nemen. Gaan nooit slechter zijn als de energy´s

Comment

• En de prijs lijkt me ook nog mee te vallen (of zou ik ze nog ergens goedkoper kunnen vinden?)

Comment

• Zijn er hier nu al meer ervaringen mee?
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Vraag het me ook af. Hier op het werk overwegen ze dat te doen, maar ik had ergens vernomen dat ge met AS's niet de bergpassen op moogt in Oostenrijk.

Comment

• als ze het winterbandsymbool hebben is het ok

Comment

• knight-rider, als je nog geen beslissing hebt genomen, ga eens horen in Zepperen bij Profile Tyrecenter Raymackers, daar heb ik 4 x Crossclimate besteld voor mijn vriendin haar Fabia.
                              Crossclimates rijden erg aangenaam. Mijn vriendin doet max 10.000 km per jaar, mijns insziens de ideale band voor België.
                              Ik vind ze zelfs zo aangenaam dat ik heb gevraagd aan de garage of ze mijn nieuwe wagen direct willen leveren met 4 nieuwe Crossclimates. Ik betaal dan enkel de meerkost van de Crossclimates bij.
                              Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Comment

• Ze liggen er ondertussen al 6 maanden op.
                                Ben bij de Condé geweest, wel in Hasselt omdat ik in Sint-Truiden niet meer tijdig een afspraak kon krijgen voor de promotie die er juist was (Montage, blanceren, ... waren gratis).

Ze rijden idd heel goed, ben nu 6000 km verder (doe gemiddeld 1000 km per maand). Koud, glad, nat, regen (met veel water op de weg) en nu bij de warmere temperaturen, ze lijken alles heel goed aan te kunnen.

Moet wel lukken dat je dit net nu post, ben vandaag in Zepperen geweest voor het werk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ze liggen er ondertussen al 6 maanden op.
                                  Ben bij de Condé geweest, wel in Hasselt omdat ik in Sint-Truiden niet meer tijdig een afspraak kon krijgen voor de promotie die er juist was (Montage, blanceren, ... waren gratis).

Ze rijden idd heel goed, ben nu 6000 km verder (doe gemiddeld 1000 km per maand). Koud, glad, nat, regen (met veel water op de weg) en nu bij de warmere temperaturen, ze lijken alles heel goed aan te kunnen.
                                  Leuk dit te lezen, na 2 keer Vredestein Quatrac3, waar ik overigens heel tevreden over ben wil ik deze bij de volgende wissel ook wel eens proberen, ik hoor er veel goeds over. Voor ons weer is zo'n band inderdaad ideaal, ik rij nu al meer dan 5 jaar met dit soort banden en wil niks anders meer.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Twijfel om die misschien ook op m'n vriendin haar C3 te leggen, doet zo'n 15k km per jaar... Als ik al die positieve reacties hier lees.

Comment

• ik probeer zo zacht mogelijk te rijden dat als ik moet wisselen mijn maat eindelijk beschikbaar is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik probeer zo zacht mogelijk te rijden dat als ik moet wisselen mijn maat eindelijk beschikbaar is
                                        Da's ook waar bobo, daar heb ik weer niet aan gedacht, is nog beperkt in maten. Ach, dat zoek ik wel op als het zover is, ik kan nog zeker 50000 km met mijn huidige doen
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• de CC sturen niet zo scherp als mijn P7 of de Hankook ventus prime² nu, hoewel ze zeker voldoende grip hebben. Gewoon een fractie vroeger insturen... Naarmate het profiel minder wordt, zal dit wel beteren denk ik. Hoe dan ook, als winterband voldoen ze voor mij ruimschoots, ongeacht wat voor winter we krijgen dus daar hou ik ze voor.

Comment

Working...
                                          X