Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar S type 2001 melding versnellingsbak defect !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jaguar S type 2001 melding versnellingsbak defect !

    Hallo Jaglovers,
    Na 11 jaar trouwe dienst - waarvan 7 jaar in bezit - krijg ik op mijn Jaguar S-type 3.0 V 6 automaat van 2001 na 140.000 km onverwacht een foutcode 'Versnellingsbak defect' op het display?! Tot op heden echter nog geen gebreken opgemerkt. Ford garagist die onderhoud verzorgt heeft zijn licht eens opgestoken bij de lokale Jaguar-dealer waarmee wordt samengewerkt... verdict luidt 'vervangen door gereviseerde bak', kostprijs ca. 4OOO euro excl. Voor dit bedrag koop je natuurlijk geen nieuwe S-type 3.0 maar is dergelijke investering nog wel te verantwoorden ?

    Klopt het dat het hier een Ford 5R55N bak betreft en vaak omschreven als een probleemgeval en pas vanaf 2003 vervangen door de meer bedrijfszekere ZF-bakken ?

    Weet iemand mogelijke andere (goedkopere) opties via gespecialiseerde revisiebedrijven ? Liefst in de omgeving van Antwerpen. Gunstige ervaringen ? Richtprijzen ? Alle nuttige info is welkom.
    Waarvoor alvast dank !
    DeRik

  • #2
    Buur van mij heeft vorig jaar de motor van zijn Jag x-type V6 om zeep gereden (lagerschade). Bij Jaguar zou de vervanging van de motor door een nieuwe 12000 euro kosten, hij heeft uiteindelijk via De Jonghe Autoparts (Bisschoppenhoflaan Deurne) een even nieuw blok laten plaatsen voor minder dan de helft. Dus daar zou ik zeker ook eens informeren.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #3
      Sorry elio. Derde poging om je te bedanken voor de snelle reactie. Zal wel aan m'n mini-peeceetje in de tuin liggen of aan mij ! Soit ! Heb inderdaad reeds contact opgenomen met Dejonghe en nog geen reactie ontvangen. Vermits zij enkel reageren indien stukken in stock zal het noppes zijn denk ik. Ook al eens iets gehoord van vervang-automatische versnellingsbakken uit de UK voor ca. 1000 euro maar dan wel zonder garantie... tja... dan maar verder zoeken zeker ?
      DeRik

      Comment


      • #4
        5000€ incl btw voor een andere gereviseerde bak lijkt mij echt waanzin, daarvoor koop je evengoed een 2e S-type...

        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

        Comment


        • #5
          Internet ligt vol met 2dehands jaguar s types.
          Voor 4000euro koop ik liever een andere.


          Als die van een 4.0 ook past ?
          Last edited by ; 27/07/2012, 20:25.

          Comment


          • #6
            wat ik raar vindt is dat ts geen gebreken vast stelt
            en als die bakken geen voorhistorie van slechte bakken hebben is 140 k niets voor een bak op dergelijke motoren.
            ik zou die foutcode maar eens laten ontleden,want het is makklijk te zeggen andere bak, hebben ze de bak er al af gehad dan ?

            groetjes

            Comment


            • #7
              BlackHorse en Gunter, dat is nu juist het delemma. Inderdaad staan er massa's S-typen in de aanbieding... vraag blijft dan wel of het niet van de klaveren naar de biezen lopen is en deze er mechanisch en/of elektronisch nog veel slechter aan toe zijn ? Mijn 'oude kat' is alvast altijd goed onderhouden geweest... Kan dus een nog duurdere gok worden. Moeilijk !

              Comment


              • #8
                Klopt ... het is wel raar. Mijn Ford garagist merkt evenwel op dat uitlezen enkel bij Jaguar kan en ze daar steevast als enige oplossing de vervanging van de volledige versnellingsbak vooropstellen. Is niet enkel gemakkelijker voor hen maar ook vermijden van al teveel zever achteraf denk ik. Misschien wel begrijpelijk maar intussen ben je die bijkomende kosten ook alweer kwijt. Advies van mijn garagist negeer die fout, blijf verder rijden en zie wat er gebeurt. Vind ik nu niet direct zo rustgevend natuurlijk. Ben er dus nog niet uit. Op internet al enkele gespecialiseerde bedrijven voor revisie gevonden, spijtig genoeg allemaal in Nederland. Iemand toevallig ervaring met een van die knapen ?

                Comment


                • #9
                  De eerste S-types gebruikte inderdaad erg zwakke Visteon versnellingsbakken,ook de jouwe. Persoonlijk volg ik je garagist als ie zegt dat de bak compleet moet worden vervangen....Echter vergeet ie ook nog een zeer interessante optie: je huidige bak laten reviseren. Dit is zeker,al dan niet beter,en een stuk goedkoper....

                  Succes
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #10
                    Als je geen defecten ondervind zou ik
                    eerst de olie van de v-bak laten vernieuwen en een software update laten doen. Indien het daarna nog niet
                    Is opgelost zou ik de bak laten reviseren. Autrac is hiervoor een goed
                    Alternatief.

                    Comment


                    • #11
                      Misschien een mooi geval van geprogrammeerde veroudering ?
                      Ik zou een goede assistentieverzekering nemen en gewoon blijven rijden tot het stuk gaat
                      Op dit ogenblijk blijkt het vervelenste ... de boodschap zelf, maar hoe deze weg te werken ?

                      Comment


                      • #12
                        Soortelijk voorval : ik heb ooit 2500 euros kosten gehad om de ABS-centrale van mijn A4 te vervangen
                        Deze deed het nog perfekt, maar stuurde verkeerde signalen naar het dashbord, dat op een flikkerende kerstboom begon te lijken ! tja ... zo kan je een wagen noch gebruiken, noch verkopen, dus laten maken
                        Leve de electronica in de wagens !!

                        Comment


                        • #13
                          Dank voor alle reacties. Heb inmiddels nog wat kilometertjes gedraaid en is het nu omdat ik het weet... maar nu pas begint me op te vallen hoe de koppeling gaat 'bokken' vnl. bij schakelen vermoedelijk van 2de naar 3de versnelling (zo voelt het alleszins aan ?) Dus er zal waarschijnlijk wel iets meer aan de hand zijn dan een elektronisch falen. Iets zal er uiteindelijk moeten gebeuren vermoed ik. Hebt u goede revisie-ervaringen met Autrac JMH ? En dan zie je daar op Kapaza plots een S-type 3.0 V6 24 V executive 2006 staan met net geen 140.000 km op de teller voor 10.000 euro... tja... en dan ga je weer twijfelen hé. Zelfde kilometerstand maar 5 jaar jonger, met betere ZF-bak, nieuwer interieur, navigatiesyssteem... wat kan het leven toch moeilijk zijn !

                          Comment


                          • #14
                            ik zou niet lang aarzelen... arbitreer voor de 2006, niet zonder uitgebreid testen natuurlijk... een makkie daar je perfekt kunt vergelijken
                            maar misschien wenst iemand zijn XF tegen een redelijke prijs afstaan ? dan wordt het leven nog moeilijker !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DeRik Bekijk Berichten
                              Dank voor alle reacties. Heb inmiddels nog wat kilometertjes gedraaid en is het nu omdat ik het weet... maar nu pas begint me op te vallen hoe de koppeling gaat 'bokken' vnl. bij schakelen vermoedelijk van 2de naar 3de versnelling (zo voelt het alleszins aan ?) Dus er zal waarschijnlijk wel iets meer aan de hand zijn dan een elektronisch falen. Iets zal er uiteindelijk moeten gebeuren vermoed ik. Hebt u goede revisie-ervaringen met Autrac JMH ? En dan zie je daar op Kapaza plots een S-type 3.0 V6 24 V executive 2006 staan met net geen 140.000 km op de teller voor 10.000 euro... tja... en dan ga je weer twijfelen hé. Zelfde kilometerstand maar 5 jaar jonger, met betere ZF-bak, nieuwer interieur, navigatiesyssteem... wat kan het leven toch moeilijk zijn !

                              Lijkt me een goed plan,die jongere doch zou ik jou bak laten reviseren....het gaat je minder kosten hem gereviseerd te verkopen dan te verkopen met defecte bak,want dat willen alleen malafide opkopers
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #16
                                Nogmaals dank voor alle goede tips. Denk dat ik maar ga beginnen met het zoeken naar een zo goedkope mogelijkheid om mijn bak te laten reviseren en dan zie ik wel verder. Want was even vergeten rekening te houden met Di Rupo en zijn dievenbende... bovenop die 10.000 euro voor een jongere Jag komt er nog eens een BIV- belasting van ca. 2500 euro !!! Met een beetje geluk kan ik enkel voor die belastingen mijn revisie al grotendeels financieren.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Lijkt me een goed plan,die jongere doch zou ik jou bak laten reviseren....het gaat je minder kosten hem gereviseerd te verkopen dan te verkopen met defecte bak,want dat willen alleen malafide opkopers
                                  Een dergelijke wagen verkopen is een kunst op zich, zeker nu...
                                  De kans is groot dat zelfs de reparatiekosten niet gedekt worden met de uiteindelijke verkoopprijs

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zucht ! Denk het ook guyugy. 'k laat nog wel weten wat het uiteindelijk geworden is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als je er nog graag mee rondtoert, houden en ik zou gewoon de bak laten reviseren, misschien dat er wel ergens een schade jag,mondeo te koop staat, Ik verkoop ook een 3 liter benzine en t gaat niet simpel worden voor er vanaf te raken
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een Mondeo-bak schijnt al zeker niet te passen Krikkie, alleszins volgens mijn Ford garagist ? Dat verkoop moeilijk is... is niet moeilijk... BIV doet liefhebbers de das om ! Zonder politiek te willen worden... weg met deze hypocriete regering !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X