Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chatillon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Found it! https://plus.google.com/photos/11724...85418736198577 of als die link bij jouw browser niet opent, ga naar zijn profiel en klik op Chatillon 2005 par salva 1970 midden in het scherm http://club.caradisiac.com/salva1970/

Comment

• Op zijn foto's staat de carbeque er nog in vol ornaat:

Hele mooie foto nar mijn smaak:

En de rekord had zijn dak nog hier.

Last edited by ; 16/03/2013, 20:49. Reden: foto weg gevallen

Comment

• Leuke auto die we allemaal kennen. Alleen dit detail wisten de meesten van jullie waarschijnlijk nog niet (laatste foto)

Comment

• Overzicht van de kuil, JA EN??? zul je denken. Nou je ziet hier die "beer" van een takelmast heel goed op de achtergrond. Nogsteeds geen ediie wat er werkelijk onder gezeten heeft ooit. Er is nog geen enkele foto van de mast in gemonteerde staat. Jan Vellinga, heb jij enig idee?
          Ook geinig, de rekord met zelfmoord voordeur :-)

Deze Chieftain heb ik toch stiekm ook wel een zwak voor.

DKW F102 en er onder de resten van de Hansa 1100 op het boerderijveld.

Comment

• Wat ik ook heeeeeeeel interessant vind zijn al die resten van nog veel oudere auto's die al decenia eerder gesloopt zijn.
            Vooral om de Renault Ondine heen zie je overal deuren , daken en weer die mystery car op zijn kop .
            Het zware chassis duid op Amerikaans en je ziet er ook nog een deur en een stuur in zitten.
            Echt heel jammer dat ik er nooit toe gekomen ben al die stukken op foto te zetten , daar hadden we nog veel van de historie uit kunnen leren

Ook is het heel interessant te zien dat in 2005 de Simca Ariane op het boerderijveld in 2005 al tot schroot in stukken is gezaagd.
            En de DKW F102 het blijkbaar 2 jaar langer heeft overleefd.
            Dan vraag ik me af waarom de in brokken gehakte Ariane nooit is opgeruimd tot 2010

Yep , meer antwoorden en nog meer vragen , dat houd deze plek voor mij zo facinerend

Comment

• En dan de volgende vraag :
              Als in 2005 het dak blijkbaar nog op de Opel Rekord P1 Caravan zat , is het er dan door iemand afgezaagd voor hergebruik ?
              Of is dit de laatste auto waar DHR. Contant aan begonnen is tot schroot te verwerken ?
              Dat laatste is niet meer zo vreemd als je bedenkt dat de Chevrolet uit 1948 die pal naast de opel stond ook nog vrij recent tot schroot verwerkt is (Lees recent in Chatillon begrippen ! )

Comment

• De Rekord was het dak incl de ramen verwijdert met een zaag oid. Dus die is wss gebruikt voor een andere. De hele achterkant was van net onder de ramen afgezaagd. Anders hadden ze neem ik aan alleen de raamstijlen gewoon doorgezaagd. En niet de moeite genomen om de onderranden van de ramen zo "netjes" mee te verwijderen denk ik.

Comment

• Hallo Arco, ik moet je helaas teleurstellen want ik weet ook niet waar de takelboom op heeft gezeten.Ik kan mij deze ook niet herinneren. De enige takelwagen lag volgens mij op het zgn. boerderijveld. Op een foto die ik heb geplaatst in het verleden is deze net te zien. Met vriendelijke groet, Jan Vellinga.

Comment

• Klopt idd van die foto. Er was overigens NOG een takelwagen achtig voertuig. Een opengezaagde ford sedan die aan het middenpad in het bos stond. Daar was ooit een takelinrichting op geflanst. De takelboom in de kuil moet er haast ook al gelegen hebben toen jij er was, er stond namelijk een flinke boom door heen.

Ford Takelwagen/hijsinrichting

Comment

• Takelmast in ongeveer 1996. Hij was toen ook al doorgroeid met die zelfde dikke boom zo te zien. Het zou dus al een oudje moeten zijn gok ik zo. De boom staat schuin door het frame heen. De voet van de boom staat echt pal midden in het frame, tenminste in 2008 was dat zo als ik het me allemaal goed herinner.
                      (rechts in beeld)

Last edited by ; 19/03/2013, 21:47.

Comment

• Ik kreeg net naar aanleiding van bovenstaande berichten over de Rekord een heel leuke PB!!! Het dak is INDERDAAD verwijdert en is gebruikt voor restauratie van een soortgenoot.

Comment

• ik denk dat die grote takel in de kuil achter op een pickup truck heeft gestaan
                          want er zijn bewijzen dat er pickup truck's hebben rond gereden

gaaf dat het dak van die opel ook gered is

Comment

• Ik zou best graag eens een foto willen zien van die P1 caravan waar dat dak op zit .
                            Is de restauratie al voltooid ?

En wat betreft die takel in de kuil , hou ik het er nog steeds op dat die van de Bedford legertruck afkomt die iets verderop stond.
                            Die had immers bevestigingspunten om zoiets in de laadbak te monteren

Comment

• @ Buick: Dat klopt idd wat betreft de Pick-up's . We hebben immers al foto's van de Studebaker en de Apache. En ook een foto van een Ford F1/F100 neus die niet bij de witte bus hoorde.

@ Realsteel. De combi is inderdaad klaar en in top staat. Echter op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar helaas geen foto's. Maar ik kan je zeggen dat het een plaatje is geworden! Sorry :-(

Comment

• Er moeten daar in de kuil tientallen camions gesloopt zijn.
                                Getuige de vele wielen , assen en motorblokken die er lagen , en daar zaten serieus zware jongens bij .
                                Ik ben er heilig van overtuigd dat die takel van iets af komt dat veel zwaarder is dan een pick-upje.

Comment

• Ik denk idd niet dat die takel op een pickup gestaan heeft, want dan kon hij in eens niets meer tillen dan zijn eigen haak denk ik. Weer een foto gevonden van de DKW F102. Er staan op die site trouwens ook nog andere , minder interessante foto's. Maar de beschrijvingen kloppen meestal niet

Oldtimer von Audi, Ford, Opel, VW, Chevrolet: Fotografien der Automobile aus einer vergangenen Epoche finden Sie hier.

Comment

• 'T is een beetje rustig hier , dus ik zal er eens wat Châtillon foto's bij zetten .
                                    Met fotos er bij zoals de wagens er ooit uit hebben gezien

We beginnen met de Ford Fairlane 500 uit 1958 die achterin de kuil stond .

Plymouth 1950 op het boerderijveld

Comment

• Mercury 1954 in het bos

Comment

• Chevrolet Bel Air coupé 1957 in het bos

Opel Rekord D die bij de ingang van de kuil stond .

Last edited by ; 03/04/2013, 22:25.

Comment

• Opel Rekord B sedan 1966 in het bos .

Comment

Working...
                                          X