Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chatillon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een paar foto's van hennie

Comment

• Wat al weer een tegekke foto's Hier boven!

Vandaag kreeg ik trouwens bijna een hartverzakking. Ik kreeg de volgende foto met de vraag er bij of dit Chatillon zou kunnen zijn in de kuil of naast de lods/garage. Ik had in een fractie van een seconde zo iets van: Zou het echt...... , maar helaas. Moet zeggen dat het er idd veel van weg heeft als je snel kijkt. En ben de attente vriend ook erg dankbaar voor het gebaar en de oplettendheid. Maar helaas...... Het mocht niet zo zijn.

Comment

• Dit blijft voor mij altijd nog een van de mooiste korte Chatillon filmpjes. Verder is er nog een driedelige langere film in kleur (ik geloof van poster autogyro), das mijn absolute favo!

Comment

• Ik heb een filmpje van Cargyro er maar even bij gezocht. Het is een korte rondleiding door het voormalige bos;

Deel 1

Verlaten Autokerkhof in Belgie / Abandoned Car Graveyard in Belgium / Music: Asura - Crossroads Limiter

Deel 2

Verlaten Autokerkhof in Belgie / Abandoned Car Graveyard in Belgium part 2 / Music: Asura - Requiem From Nowhere

Deel 3

Verlaten Autokerkhof in Belgie / Abandoned Car Graveyard in Belgium part 2 / Music: Asura - Requiem From Nowhere
          Last edited by ; 05/10/2012, 00:39.

Comment

• Mooi filmpje, enig idee in welk jaar dit is gefilmd ? De spijlbus staat er nog en er staat onder het filmpje 2008 en dat kan volgens mij niet kloppen.

Hennie

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
            Dit blijft voor mij altijd nog een van de mooiste korte Chatillon filmpjes. Verder is er nog een driedelige langere film in kleur (ik geloof van poster autogyro), das mijn absolute favo!

Comment

• Als ik dit filmpje zie, dan gok ik zo iets van 2e helft jaren 90. maar een gerichte uitspraak durf ik niet echt te doen. Het is naar mijn mening net weer iets jonger als jouw foto's en de foto's van tinhunter. Daarmee zou het na 96 moeten zijn

Comment

• Wat een schitterende foto's trouwens die uit jouw collectie komen!!!!

Comment

• we gaan verder op het boederijveld met hennie

Comment

• Heerlijk , die oude shots van Dutch Deuce .
                    Ik zal weer even beschrijven wat er te zien is , eerst post 181 :
                    1 - De 2 Nashes op het boerderijveld uit 1948 en 1949 en geheel rechts een witte Opel Kapitän 1953/55 die rond 2006 is gesloopt .
                    2 - Ford AA Takelwagen uit 1930
                    3 - Ford Fairlane 500 uit 1957 ( de achterspatborden van deze wagen bestaan nog )

En post 188 hierboven :
                    1 - Studebaker Champion Starliner Coupé
                    2 - Op deze foto is heel veel te zien , Vooraan zien we nogmaals de Studebaker Coupé en een donkerrode Chevrolet 210 uit 1955.
                    Dan de rij er achter , geheel links een Ford Customline uit 1956 , dan kun je nog net een stuk zien van een Ford Fairlane Cabriolet uit 1955 , Een Ford Fairlane sedan uit 1956 , de witte auto is een Ford Taunus 15M Wereldbol.
                    Verder zien we ook nog een 2 CV uit de jaren 70 en het goudkleurige restant met roestcircels was ooit een Toyota Corolla 1000.

Comment

• En dan nu de million dollar question! We zitten al in die hoek, maar staat het illustere keverrestant en miscchien wel wat van allebei de onderstellen die ik vond daar er op bij een van de komende foto's?????? Want dat zou dan de eerste echte foto zijn. Ik weet al van oude foto's van Hans dat er iig 1 witte lag , dat zag je nog net in een hoekje. (vol verwachting klopt mijn hart)

Comment

• Helaas voor je Arco , er zitten hier ook verder geen fotos bij uit dat hoekje .
                        Vergeet niet dat beide kevers toen al bijna niet herkenbaar meer waren en in die tijd nog niet interessant genoeg waren om op de foto te zetten .
                        Dat hele oude onderstel lag toen hoogstwaarschijnlijk onderop die hoop zooi en is naderhand alleen blijven liggen omdat ze vastzat aan die boomstronk
                        Ik denk dat je voor die kevers moet wachten tot er mensen komen die fotos hebben uit de jaren 70 of 80.
                        En dat geld ook voor dat schadekevertje dat halverwege het bos stond .

Comment

• Hey Arco , je had het een poosje geleden toch nog over die Citroën 2CV "geiten" ?
                          Moet je eens goed kijken bij dat derde filmpje , daar zie je op 06.35 een hele bonk van die witte op een hoop liggen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                            Helaas voor je Arco , er zitten hier ook verder geen fotos bij uit dat hoekje .
                            Vergeet niet dat beide kevers toen al bijna niet herkenbaar meer waren en in die tijd nog niet interessant genoeg waren om op de foto te zetten .
                            Dat hele oude onderstel lag toen hoogstwaarschijnlijk onderop die hoop zooi en is naderhand alleen blijven liggen omdat ze vastzat aan die boomstronk
                            Ik denk dat je voor die kevers moet wachten tot er mensen komen die fotos hebben uit de jaren 70 of 80.
                            En dat geld ook voor dat schadekevertje dat halverwege het bos stond .
                            Mateloos frustrerend! Want die schadekever uit het bos is iig een echt oudje, en mogelijkerwijs zelfs de ovaal of bril waar die achterklep af kwam. De 2 kever op het boederijveld moet idd ook "een oldie" geweest zijn gezien de uitvoering van het onderstel met kabelremmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                              Hey Arco , je had het een poosje geleden toch nog over die Citroën 2CV "geiten" ?
                              Moet je eens goed kijken bij dat derde filmpje , daar zie je op 06.35 een hele bonk van die witte op een hoop liggen .
                              Ik kan me echt vergissen hoor, maar volgens mij is dat de vouwdak kever toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
                                we gaan verder op het boederijveld met hennie

Deze heb ik in 1992 genomen

Hennie

Comment

• Thanks for the info!

Comment

• @ Arco : Bekijk het laatste Filmpje maar eens goed .
                                    De filmer loopt daar tussen een Chevrolet en de Chrysler New Yorker door .
                                    Van 06.22 tot 06.35 Kun je de 2CV/ Geit / Eend zien
                                    Vooral het kofferdeksel met 3 strepen , spatbord en een stuk body zijn goed herkenbaar als Citroën

En nu we toch met Joe Tjoeb filmpjes bezig zijn : Ik vond er net nog 2 die ik niet kon , die kan jij hier wellicht ergens neerplakken.
                                    Ze heten : Film a partir du haut , en Film par l'arriére contre la prairie .

En nog iets: LORD WAAR BENT U ??? Toch niet weer met de fiets gevallen ?

Comment

• Hele mooie filmpjes Realsteel! Hier zijn ze dan:

+ http://www.youtube.com/watch?v=T-M7zjewa0k" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
                                      http://www.youtube.com/watch?v=T-M7zjewa0k"> http://www.youtube.com/watch?v=T-M7zjewa0k" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Helaas wilde het niet lukken om hem zoals voorgaande filmpjes te posten. Dan maar even zo. Nu is het een kwestie van aanklikken.

Comment

• En het 2e filmpje. Helaas pakte deze ook niet op de manier zoals normaal. Maar waarschijnlijk ligt dat aan de dokument naam met de tekens.

+ http://www.youtube.com/watch?v=MQi3EiIDaSQ" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
                                        http://www.youtube.com/watch?v=MQi3EiIDaSQ"> http://www.youtube.com/watch?v=MQi3EiIDaSQ" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Wel jammer dat hij maar een deel van het kerkhof op de film heeft, had graag meer werk van hem gezien. Want hij maakte veel details. Onder andere van de beruchte "hoop" met de traction er in. Ook nam hij eens een keer niet de route die vrijwel iedereen met een filmcamera heeft genomen. Leuke clips voor echte Chatillonologen

Comment

Working...
                                          X