Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chatillon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kom net een paar slechte foto's tegendie als ik het zo zie al in 2005 gepost zijn, en gegokt uit filmopnames stammen. Wie o wie met ervaring in Frans wilt dit even uitvogelen?

Forumlink: http://www.dreams-cars.org/forum/top...s/page__st__40

Comment

• Hallo, Chatillonvrienden, ik ben meteen na jullie enthousiasme gaan zoeken in de archieven en heb een zwart/wit foto gevonden en 17 dia,s. De auto,s zijn op deze afbeeldingen nog redelijk intact en nog van enige lak voorzien. Ook zijn bij veel auto,s de ruiten nog aanwezig. Ik moet nog meer foto,s hebben van Chatillon, en zal deze z.s.m opzoeken. Morgen worden de dia,s en foto gescand en online gezet. Is er nog verdere informatie over het veld wat aan de werkplaatskant lag (dus niet het veld bij de werkplaats zelf, maar aan het paadje links gezien vanaf de werkplaats).Dit veld is al veel langer geleden geruimd en was zichtbaar vanaf de grote weg . Groeten Jan Vellinga.

Comment

• hallo jan
        welkom hier op het forum

Comment

• Ook van hier een welkom Jan.
          Oude info over Châtillon , geweldig !

Comment

• @ Arco .
            Het lijkt me dat die fotos weer van verschillende plekken zijn gehaald / geleend.
            Interessant Blijft die foto met die Buick Special .
            Wat me opvalt is dat er vlak voor die foto daar nog iets is gebeurd.
            Op de voorgrond ligt een onherkenbare wagen die zo te zien kort daarvoor uiteen gereten is.
            En de grond Om de voorkant van de Buick is helemaal omgewoeld.

Comment

• En die eerste van de Ford Fairlane. Die is ook nog wel erg in takt.

Comment

• Die rommel rond de Buick. Zijn dat niet delen van de zwarte Ford V8?

Comment

• Nee die zwarte V8 uit 46 stond ongeveer een auto of 6 verder richting het boerderijveld
                  Die verwoeste wagen is volgens mij dezelfde die ook op de overzichtsfoto te zien is in het v/d Heul artikel uit Maart 80.
                  Er is daar al lang geleden wel een witte Ford 4 deurs gesloopt Model 1946/1948.
                  Maar ik vermoed dat de resten op die foto met die Buick van iets van Franse of Duitse makelij is geweest.
                  Het ziet er gewoon te licht uit voor een Amerikaan .

De Fairlane op het boerderijveld heeft er tot 2006 / 2007 nog zo bijgestaan.
                  Pas toen ze daar die groene Plymouth uit 55 en zilveren Peugeot 404 hebben weggehaald is ook de Fairlane danig toegetakeld .
                  Op dat Bonkers filmpje staat de Fairlane er ook nog zo bij.
                  Last edited by ; 21/01/2013, 01:23.

Comment

• Hier zijn alvast een paar foto's . Deze zijn gescand van dia,s dus misschien wat mindere kwaliteit. De buick heeft voor zover ik mij herinner op het veld gelegen aan de noordkant van het dorp. Dit veld is eerder geruimd. Ik heb nog meer foto's , deze volgen z.s.m. Groeten, Jan Vellinga.

C 2.jpgC 19.jpgC 9.jpgC 1.jpg

Comment

• Allemachtig Jan , wat een geweldig Materiaal !!!!
                      De eerste foto is direct al een auto die we nog niet konden , zover ik kan zien een Studebaker truck op het veld dat wij het boerderijveld noemen , de wagen op de achtergrond kennen we wel dat is de blauwe Nash 600 coupé uit 1948 .
                      Die Nash is daar tot de ruiming in 2010 blijven staan.
                      Foto 2 : Is een Buick uit 53 , maar ook eentje die we nog niet kenden , inderdaad aan de bomen te zien is dit wat velen het Mysterie veld noemen of DKW veld ( aan de noordkant van de hoofdweg )
                      Foto 3 Deze wagen kennen we wel , die stond in het bos op de heuvel en is halverwege jaren 90 vernield , waarschijnlijk door onderdelen dieven .
                      het is een Ford Super Deluxe 4 deurs uit 1946.
                      En de 4e Foto zijn ook 2 bekenden van het bos op de heuvel , Een Buick Roadmaster uit 1949 en een Mercury uit 1954.

Nog maals Fantastische Fotos uit een hele oude doos .
                      We willen HEEEEEEEEEEEEEEEL graag meer zien natuurlijk.

Comment

• Help! Ik zit hier bij te komen van een lichte hartaanval! Wat een schitterende foto's.
                        Last edited by ; 21/01/2013, 21:34.

Comment

• Ik ben zo vrij geweest om de foto's van Jan even rechtstreeks te posten.

Comment

• Houden jullie er alsjeblieft wel rekening mee dat je op dit forum om de 1 of andere reden maximaal 3 fotos per posting mag plaatsen .
                            Het zou doodzonde zijn als de moderator er fotos gaat afgooien zoals in het verleden al eerder is gebeurd .

Comment

• Klopt idd. Maar het voordeel is dat we deze iig weer zo er bij kunnen zetten. De link staat er immers boven. Dus dat komt in dit geval goed.

Comment

• geweldige foto's jan
                                dit zijn dus foto's uit de v/d heul periode als ik het goed heb
                                zo rond 1980

Comment

• ook in het museum heeft de winter toegeslagen

Comment

• Ik heb in mijn archieven nog een foto gevonden van de "hoop rotzooi" bij de Buicks. Heb je er wat aan Realsteel?

Comment

• En de foto die reden gaf om het 5e veld de bijnaam "DKW veld" te geven. Deze komt uit het artikel "schatgraven " van Frank van der Heul. Tot onze grote vreugde gaan we nu via Jan dus meer horen van dit voormalige "mistery veld". We wachten in spanning af! Nu blijft er nog 1 veld over dat we niet kennen (mits de geruchten kloppen). Tenzij er toen der tijd met de 6e lokatie de achtertuin van Fernand zelf bedoeld werd. Maar dit zou weinig logisch zijn, aangezien er slechts weinig auto's bij zijn voormalige woning lagen voor zover de geruchten gaan.

1- "kuil"
                                      2- "Dorps garage" met modern spul
                                      3- "Boerderijveld"
                                      4- "Bos lokatie op de heuvel"
                                      5- "DKW veld" of zoals nu bekend, de noordelijke lokatie
                                      6- the big mistery........

Comment

• opassen met geruchten arco

Comment

• die ford stond er in 1992 nog netjes bij

foto by hennie

nog een aantal jaren later stond het dak rechtop tussen de andere auto's
                                          2005
                                          Last edited by ; 22/01/2013, 17:03.

Comment

Working...
                                          X