Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chatillon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze mogen dan wat nieuwer zijn maar nog steeds veel ouder dan we gebruikelijk zien
    Als ik met een beetje gokken moet zeggen denk ik ergens tussen 1994 en 1999 .

Foto 1 : op de voorgrond een Simca Aronde en de witte Amerikaan erachter is een Studebaker Champion , moeilijk te zeggen maar ik hou het op bouwjaar 1957.
    Rechts is inderdaad een takelwagen , een Ford AA 1930/31 en uiterst links nog een dak van 1 van de Fiats 1100 R

Foto 2 :Net als foto 1 op het boerderijveld genomen .
    We zien de Nash Ambassador uit 1949 , het Chassis dat ernaast staat is van een Buick 1946/48 die er ooit naast stond.

Foto 3 : Een heel bekende in het bos , de Oldsmobile 88 uit 1955.
    Van deze staat er nu een achterspatbord bij Jan in het museum.

Comment

• Hier zit de kont nog steeds op de Studebaker. Later is die er afgesneden. De neus is al eens gekanibaliseerd. Dat wisten we al, maar het is hier nog er mooi te zien aan het deels weg gesneden spatbord.

Comment

• op deze foto van hennie uit 92 staat die buick nog naast de nash

Comment

• Op de foto van Jan Vellinga zou je bijna gaan denken dat de Buick daar net gesloopt was aan de ondergrond te zien

Comment

• nu we toch oudere foto's aan het bekijken zijn
            hier een paar boederij shots van hennie ui 1992

Comment

• Voor degenen die niet zo bekend zijn met Châtillon zal ik ook de wagens van post 425 (Foto's Hennie) geven .

Foto 1 - Nash 600 Coupé 1948 en de Nash Ambassador 1949 .
              Links achter een Austin A40 Somerset en de witte auto op zijn kop is een Audi.

Foto 2 - Een Buick Super uit 1951

Foto 3 - Helemaal vooraan een Studebaker Champion Starliner Coupé uit 1953 en een donkerrode Chevrolet 210 uit 1955
              Achter vanaf links een zwarte Ford Customline 1956 , een Fairlane cabriolet 1955 ,twee kleuren blauwe Ford Fairlane uit 1956 , een 2cv geit ( die er op oude foto's van Jan Vellinga nog niet lag ) , Witte Taunus 15M wereldbol en een stuk van een gouden Toyota Corolla

De laatste keer dat ik dit veld heb gezien was er geen spoor meer van een auto te vinden , de grond was gladgemaakt en nieuw gras gezaaid

Comment

• Op die foto van Hennie ziet de Desoto er nog relatief aardig uit eigenlijk. De dakstructuur lijkt hier nog best in orde. Alleen de dakplaat is op die foto eigenlijk maar weg. Ik neem aan gewoon los geroest zoals bij wel meerdere wagens gebeurd is over de jaren.
                Last edited by ; 27/01/2013, 23:29.

Comment

• @Hennie: Is dat een echte Corsa TR waar je mee daar was? Best zeldzame beestjes inmiddels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                    @Hennie: Is dat een echte Corsa TR waar je mee daar was? Best zeldzame beestjes inmiddels.
                    Ja Arco dat was toen een bijna nieuwe (1989) Corsa 4 deurs 1500 Diesel met Isuzu motor, deze is op de terugweg totalloss gereden bij Machelen na een vermoeiende dag van 4 uur s'ochtends op naar Chattillon, 250 foto's maken (let wel dat was de eerste keer dat ik er was en dus onder de indruk), veel sleutelen voor onderdelen en een terugreis met noodweer die dus eindigde in een bocht bij Machelen (ergens tussen Brussel en Antwerpen).
                    De auto was niet meer te redden en we werden om 01:30 s'nachts achtergelaten na de auto te hebben achtergelaten bij een takelbedrijf.
                    Dwalend door Machelen hebben we toen bij het politiebureau aangebelt en daar mochten we (vrijwillig) in een cel slapen tot 06:30 tot de meeste mensen kwamen om te werken.
                    Kortom een heel avontuur wat mij niet heeft belet er nog zo'n 14 keer naar Chatillon te gaan.
                    Deze keer was overigens zonder Hansbuick en met Eric H. uit Rotterdam

Hennie

Comment

• mooi avontuur hennie
                      zo maak je nog eens wat mee

Comment

Op de foto van Jan Vellinga zou je bijna gaan denken dat de Buick daar net gesloopt was aan de ondergrond te zien
                        ik begrijp nu wel waarom er overal frames lagen
                        de auto's zijn met een beitel en en hamer uitelkaar gesloopt
                        alleen het frame was te dik om met een hamer en beitel in stukken te krijgen
                        de ouderwetse manier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Deuce Bekijk Berichten
                          Ja Arco dat was toen een bijna nieuwe (1989) Corsa 4 deurs 1500 Diesel met Isuzu motor, deze is op de terugweg totalloss gereden bij Machelen na een vermoeiende dag van 4 uur s'ochtends op naar Chattillon, 250 foto's maken (let wel dat was de eerste keer dat ik er was en dus onder de indruk), veel sleutelen voor onderdelen en een terugreis met noodweer die dus eindigde in een bocht bij Machelen (ergens tussen Brussel en Antwerpen).
                          De auto was niet meer te redden en we werden om 01:30 s'nachts achtergelaten na de auto te hebben achtergelaten bij een takelbedrijf.
                          Dwalend door Machelen hebben we toen bij het politiebureau aangebelt en daar mochten we (vrijwillig) in een cel slapen tot 06:30 tot de meeste mensen kwamen om te werken.
                          Kortom een heel avontuur wat mij niet heeft belet er nog zo'n 14 keer naar Chatillon te gaan.
                          Deze keer was overigens zonder Hansbuick en met Eric H. uit Rotterdam

Hennie
                          Sow das een aardig avontuur dat je hebt meegemaakt die dag. Een herinnering die je niet zomaar weer kwijt zult raken. Jammer dat het zo is afgelopen. Geen gewonden hoop ik? Groeten Arco

Comment

Sow das een aardig avontuur dat je hebt meegemaakt die dag. Een herinnering die je niet zomaar weer kwijt zult raken. Jammer dat het zo is afgelopen. Geen gewonden hoop ik? Groeten Arco
                            Nee, de enige gewonde was de Corsa, die was zwaargewond Het was gelukkig een auto van mijn werk, dus heeft mij verder niks gekost.

Comment

• Nou gelukkig zeg! Een auto is iig te vervangen/herstellen. Persoonlijk leed is meestal niet te overzien. Maar het moet wel een goed verhaal zijn om te vertellen op verjaardahs feestjes en zo voort , in de bak gezeten...... ha ha ha

Comment

• na het praatje plastic gaan we weer verder met hennie het bos in

Comment

• Prima , geef ik er weer even de namen bij .
                                  Foto 1 - Ook een wagen die vaak op de foto is gezet , maar vaak met een verkeerde naam .
                                  Het is een Plymouth Savoy uit 1955 en dus geen Belvedere.
                                  Ook zien we ernaast een Ford Zephyr MK1 , hoe vaak is die whitewall band op de foto gezet ?

Foto 2 - De zwarte is een Opel Kapitän 1953/1955 , met daarnaast de Bel Air uit 53 en de Plymouth Sportcoupé uit 55 die we pas ook op een oudere Jan Vellinga foto zagen.
                                  Op de voorgrond een Dauphine en de Floride

Foto 3 - Chevrolet Styleline Bel Air Hardtop Coupé uit 1952.
                                  Tot en met 52 heten enkel de Hardtop Coupé "Bel Air" , en vanaf 53 heette ook de duurste sedan "Bel Air"Ernaast staat een normale Styleline 2 deurs sedan uit het zelfde jaar.

Comment

• in afwachting van nieuwe foto's
                                    een paar oudere

Comment

• Komen ze weer , Post# 437 .
                                      Foto 1 - Ford Taunus 12M/15M Wereldbol 1955-1958 in de kuil .
                                      Foto 2 - Mercury 1955 en Ford Taunus 12M P6 Boerderijveld
                                      Foto 3 - Ford Customline 1956 en een Simca 1300 / 1500 ligt ondersteboven op de voorgrond ook in de kuil .

Comment

• bedankt jack
                                        we gaan verder met een paar oudjes van hans

Comment

• Komen ze weer . Foto's van Hans Vley post 439

Foto 1 - Chevrolet Fleetmaster Sedan 1947 en rechts een Studebaker Commander 1950/1952 bos
                                          Foto 2 - Oldsmobile 98 Holliday Coupé 1954 kuil
                                          Foto 3 - Links Oldsmobile 88 Deluxe 1951 en rechts , Pontiac Star Chief Catalina Hardtop Coupe 1952 bos

Comment

Working...
                                          X