Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chatillon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • nog een paar






    Comment


    • een paar foto's van de kuil gevonden op het net
      ik denk net voor de ruiming





      Comment


      • Het schijnt zo te zijn dat er nog vele mensen zijn die denken dat de autokerkhoven van Châtillon nog bestaan , mede door vewarrende berichten in een krant .
        Hier enkele fotos die het laten zien hoe het er nu bijligt , alles is helaas opgeruimd dus een bezoek is nu vrijwel zinloos .

        eerst eentje van het boerderijveld een jaar geleden .



        En 2 foto's van dezelfde plek in de kuil , met en zonder autos .



        Comment


        • Nog 2 aan de ingang van de kuil .
          Waar eens de Mercury Comet uit 1966 op z'n zij lag zie je onze Toyo even geparkeerd .





          En het grote bos ook LEEG !

          Comment


          • Nu een serie foto's om te laten zien hoe de autos er ooit uitzagen .
            We beginnen met de Plymouth 1946 / 1948 .





            Een Ford Customline uit 1956 , fotos lopen door in de volgende post

            Comment


            • Customline 1956



              Een Engelse Ford Zephyr Six MK1



              Comment


              • Opel Rekord P2 Coupé .





                Een Opel Katpitän 1953/1955 , hier stonden er ook meerdere van .

                Comment




                • Chevrolet Styleline Deluxe 1950 .



                  Comment


                  • geweldig jack

                    Comment


                    • Dodge Custom sedan 1946 / 1948





                      Ford Taunus 12M P4 , daar stonden er genoeg van .

                      Comment




                      • En we sluiten af met een Cirtoën Traction Avant .



                        Comment


                        • Nou okee dan nog eentje dan van een Traction .

                          Comment


                          • Mooie vergelijkingen Jack, als je dat met alle auto's gaat doen dan heb je nog genoeg te doen (zou wel mooi zijn)

                            Groeten Hennie

                            Comment


                            • @ Hennie , ik was al een poosje van plan dit te doen , maar dan moet ik wel de goede wagens tegenkomen op een evenement.
                              Van een stukje terug zal ik ook post 441 en 442 doen.
                              441 , Foto 1 - Buick Super 1953 , in het bos stonden er 3 van dit model en 2 specials waarvan 1 een Cabriolet .
                              Foto 2 - Citroën Traction (bos) dit is de zelfde als op post 451 .
                              Foto 3 - Ford Taunus 15M wereldbol Deluxe (bos)

                              442 Foto 1 - Overzicht , teveel om ze te noemen !
                              Foto 2 - Citroën Traction BL11 1946 / 1952 ( vanaf juni 1952 kregen de Tractions een bolle kofferdeksel )
                              Foto 3 - Ford Capri MK1 1300

                              Nog een leuk wetenswaardigheidje voor Jan Vellinga :
                              De Ford Customline 1956 op de bovenste foto van post 446 is een model 1956 dat volgens het typeplaatje in 1957 in België is geassembleerd.
                              De wieldeksels zijn wel van model 1957

                              Comment


                              • Hallo realsteel, leuk die Fairlane . Heel bijzonder dat dit 56er model in 1957 gebouwd is. Ik denk dat dit een auto is gebouwd uit oude magazijnvoorraden.
                                Vreemd ook deze 57er wieldoppen. Ook de punt van het motorkapornament is vreemd want deze is bij mijn auto afgezaagd, uit veiligheidsoverwegingen.
                                Mijn Fairlane is ook een belgische assemblage.


                                Ikheb nog weer wat foto`s voor jullie, Groeten Jan Vellinga.

                                Comment


                                • C 16.jpgC 18.jpg

                                  Comment


                                  • weer een paar mooie foto's van jan

                                    1957 pontiac in de kuil
                                    de voorspatborden van deze wagen liggen in het museum


                                    1947-48 ford in het bos

                                    Comment


                                    • Intrigerend detail rechts in beeld op de laatste foto! Weer stof tot nadenken.....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door vellinga Bekijk Berichten
                                        Hallo realsteel, leuk die Fairlane . Heel bijzonder dat dit 56er model in 1957 gebouwd is. Ik denk dat dit een auto is gebouwd uit oude magazijnvoorraden.
                                        Vreemd ook deze 57er wieldoppen. Ook de punt van het motorkapornament is vreemd want deze is bij mijn auto afgezaagd, uit veiligheidsoverwegingen.
                                        Mijn Fairlane is ook een belgische assemblage.
                                        Dat zou evt Post produktie kunnen zijn. Er is namelijk een punt in tijd geweest dat dergelijke puntige emblemen idd als gevaarlijk werden beschouwd. Er is toen hiet in nederland sprake geweest van wetgeving omtrend deze emblemen. Velen hebben toen de logo's en ornamenten van de neus verwijdert of aangepast. Ik heb dergens nog een verslag uit een heel oude anwb autokampioen over dit topic gelezen.

                                        Comment


                                        • Wat leuk is aan de Pontiac op de eerste foto van post 456 / 457 is dat het een 1957 Pontiac Pathfinder is .
                                          Dit model was enkel te koop in Canada en Europa .
                                          Er zat een 6 cilinder motor in die verwant was aan Chevrolet , terwijl in Amerika de auto enkel met V8 motoren te krijgen was .
                                          Op de tweede foto zien we ook nog een witte Opel Rekord P1 .
                                          Terwijl rechts de plek is waar de Humber Hawk stond .
                                          Als dat stuk een wielkast is , zou het misschien een lijkwagen geweest kunnen zijn .
                                          Dit zou wel verklaren waarom enkel de neus met voorportieren op de bodem stonden.
                                          De achterkant met houten frame zou zeer snel wegrotten als ze buiten staat .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X