Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het schijnt zo te zijn dat er nog vele mensen zijn die denken dat de autokerkhoven van Châtillon nog bestaan , mede door vewarrende berichten in een krant .
Hier enkele fotos die het laten zien hoe het er nu bijligt , alles is helaas opgeruimd dus een bezoek is nu vrijwel zinloos .
eerst eentje van het boerderijveld een jaar geleden .
En 2 foto's van dezelfde plek in de kuil , met en zonder autos .
@ Hennie , ik was al een poosje van plan dit te doen , maar dan moet ik wel de goede wagens tegenkomen op een evenement.
Van een stukje terug zal ik ook post 441 en 442 doen.
441 , Foto 1 - Buick Super 1953 , in het bos stonden er 3 van dit model en 2 specials waarvan 1 een Cabriolet .
Foto 2 - Citroën Traction (bos) dit is de zelfde als op post 451 .
Foto 3 - Ford Taunus 15M wereldbol Deluxe (bos)
442 Foto 1 - Overzicht , teveel om ze te noemen !
Foto 2 - Citroën Traction BL11 1946 / 1952 ( vanaf juni 1952 kregen de Tractions een bolle kofferdeksel )
Foto 3 - Ford Capri MK1 1300
Nog een leuk wetenswaardigheidje voor Jan Vellinga :
De Ford Customline 1956 op de bovenste foto van post 446 is een model 1956 dat volgens het typeplaatje in 1957 in België is geassembleerd.
De wieldeksels zijn wel van model 1957
Hallo realsteel, leuk die Fairlane . Heel bijzonder dat dit 56er model in 1957 gebouwd is. Ik denk dat dit een auto is gebouwd uit oude magazijnvoorraden.
Vreemd ook deze 57er wieldoppen. Ook de punt van het motorkapornament is vreemd want deze is bij mijn auto afgezaagd, uit veiligheidsoverwegingen.
Mijn Fairlane is ook een belgische assemblage.
Ikheb nog weer wat foto`s voor jullie, Groeten Jan Vellinga.
Hallo realsteel, leuk die Fairlane . Heel bijzonder dat dit 56er model in 1957 gebouwd is. Ik denk dat dit een auto is gebouwd uit oude magazijnvoorraden.
Vreemd ook deze 57er wieldoppen. Ook de punt van het motorkapornament is vreemd want deze is bij mijn auto afgezaagd, uit veiligheidsoverwegingen.
Mijn Fairlane is ook een belgische assemblage.
Dat zou evt Post produktie kunnen zijn. Er is namelijk een punt in tijd geweest dat dergelijke puntige emblemen idd als gevaarlijk werden beschouwd. Er is toen hiet in nederland sprake geweest van wetgeving omtrend deze emblemen. Velen hebben toen de logo's en ornamenten van de neus verwijdert of aangepast. Ik heb dergens nog een verslag uit een heel oude anwb autokampioen over dit topic gelezen.
Wat leuk is aan de Pontiac op de eerste foto van post 456 / 457 is dat het een 1957 Pontiac Pathfinder is .
Dit model was enkel te koop in Canada en Europa .
Er zat een 6 cilinder motor in die verwant was aan Chevrolet , terwijl in Amerika de auto enkel met V8 motoren te krijgen was .
Op de tweede foto zien we ook nog een witte Opel Rekord P1 .
Terwijl rechts de plek is waar de Humber Hawk stond .
Als dat stuk een wielkast is , zou het misschien een lijkwagen geweest kunnen zijn .
Dit zou wel verklaren waarom enkel de neus met voorportieren op de bodem stonden.
De achterkant met houten frame zou zeer snel wegrotten als ze buiten staat .
Comment