Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jammer dat ik hier de kentekenplaat er niet van afgehaald heb. Voor onze Nederlandse vrienden die het nog niet weten, dit is een Luxemburgse nummerplaaten dus niet Belgisch.
Er hebben daar best veel wagens gestaan die uit Luxemburg kwamen.
Vooral op oude fotos zie je frequent kenteken platen uit Luxemburg of ovale "L" schildjes of stickers.
Die klep idd. Die zou dus van de kever bij de ingang moeten zijn. Aangezien de klep van de kever met de rallystickers naast de blauwe kevers geen sticker heeft.
Weer mooie fotos . hier weer een beetje beschrijving .
Post # 484 :
Foto 1 - Restant van de Buick Roadmaster uit 1949 , ook zie je nog de Ford Mainline uit 1952 . (Bos)
Foto 2 - Mooi overzicht in het bos .
Links de Opel Olympia Rekord stationcar (Caravan) uit 1957 ,de zwarte wagen is de Chevrolet 210 .
Het stuur zit in het restant van de Chevrolet Fleetline uit 1949 / 1950
Foto 3 - De Opel Olympia Rekord model 1955 en de Ford Cortina MK1 Facelift 1965/66
Post 485 :
Ik vermoed dat dit het enige was dat later nog restte van de Pontiac die we bovenaan deze pagina zien.
Jammer dat we dat dashbord niet hebben kunnen redden voor in het museum .
Post 486.
Ik heb eens goed naar deze mooie zwartwit foto van deze Buick gekeken , en het lijkt me hier te gaan om een Super of een Roadmaster uit 1947 of 1948.
Dus ook aan Jan de vraag , Kent u deze ? en misschien ook zo'n zelfde , maar dan als Cabriolet ?
@ Jan Buick: Op deze tinhunter foto is heel goed te zien dat deze klep voor op de opel geen sticker heeft. En de enige andere klep van dit type zat op de wagen bij de ingang. Helaas heb ik geen enkele foto van jouw klep waar op hij positief te identieficeren is.
De 2 witte kevers waren namelijk de enige van dit bouw type die bekend zijn tot nog toe in het bos (ik vraag met trouwens wel af hoe ze toen der tijd in vredes naam deze klep geopend hebben gekregen zonder hem dubbel te vouwen! Die moet bijna wel al open hebben gestaan toen de Opel er neer gezet is. Of bij het optillen voor het verwijderen van motor en as van de kever is de klep open blijven staan)
Last edited by ; 07/02/2013, 12:58.
Reden: taal foutje
kapje is evt nog wel aan te komen als je hem wilt kompleteren
. Het is overigens de smalle versie van metaal. Dus koop niet zomaar ene, maar let even op de lengte als je er ene tegen zou komen die je wil aanschaffen.
Comment