Ik wou echt dat we de rest van die ffoto's hadden zeg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chatillon
Collapse
X
-
Nou , helaas een beetje weinig reactie op de foto hierboven
Die is gemaakt begin jaren 60 midden in het dorp van Chatillon
Deze wagens waren occasions en waren de handel van de heer Contant en dus niet voor de sloop.
Rechts een Chevrolet Impala 1958
Midden een Ford Customline 1956
En links een Chrysler Windsor 1955
Comment
-
Trouwens als die Ford in België is geassembleerd kan ze ook in 1957 zijn gebouwd.
België heeft de oude voorraad carrosserieën in 57 afgebouwd
Onlangs heb ik nog zo'n Customline gezien die hier gebouwd is
Het stond ook zo op het typeplaatje Model '56 , year of manufacture 1957.
Ik vraag me af of dit met meer USA merken of modellen is gebeurd die in België of Holland zijn geassembleerd
Comment
-
Prachtige fotos! Ik ben er ook menigmaal geweest in de begin jaren 70. Uiteraard waren de autos toen meer herkenbaar. Ik heb er nog een berg fotos van, natuurlijk zw/w en niet gedigitaliseerd. Ik heb op jullie fotos nergens de witte Ford Sunliner 1955 kunnen ontdekken (stond aan de weg). Vlak na de oorlog heeft Contant ook Duitse pantservoertuigen gesloopt. Restanten daarvan lagen op het terrein in het dorp verscholen onder het onkruid.
Zo gauw ik er achter ben hoe ik hier fotos moet posten stuur ik er wel een paar door.
vrgr
Maarten Swarts
Comment
-
Hallo Jan,
chatillon crysler-22 kopiekopie.jpg Chrysler 1955 lag op het eerste schrootveld als je van Arlon kwam, vlak bij de kruising aan de linker kant.
Ben nog aan het oefenen met fotos uploaden.
vrgr
Maarten Swarts
kijk op www.frituurzorro.nl voor meer abgewrackte exemplaren (trucks)
Comment
-
Welkom welkom welkom meneer Swarts.
Wat een super foto van die 55er Windsor , prachtig
Nog nooit een foto gezien van dat veld met zo weinig bomen.
En er zijn op uw foto meer dingen te zien die vragen beantwoorden
Zo is er links nog net een Chevrolet pick-up te zien , daarvan had ik al een vermoeden omdat er tot ongeveer 1995 een voorspatbord van zo ene lag.
Comment
-
Op dat veld aan de Arlon kant van het dorp is allerlei militair spul gesloopt.
Dat veld was toen nog van iemand anders.
Naast Duits is er ook Amerikaans, Engels en Frans legermateriaal gesloopt
Waarschijnlijk van alles wat er na de oorlog in en om het dorp is blijven liggen.
Comment
-
Nog even aan gdgman .
Wat is in jouw ogen dan wel nuttig ? stomme opmerkingen maken op dit forum.?
Als je niks zinniger te melden hebt dan uw bovenstaand bericht blijf dan voortaan weg.
Of ga gelukkig wezen met je moderne uitstralingsloze wagen vol plastic en computerchips.
Comment
Comment