Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bekende problemen Touareg 2.5TDI?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bekende problemen Touareg 2.5TDI?

Hooi, na lang sparen en een vaste job te hebben heb ik eens besloten om een deftige auto te kopen om ermee op reis te gaan.
    Hiervoor heb ik het meest met rommelbakken gereden
    Heb wat auto's in het zicht oa e60 525d of 530d, chrysler 300c en een touareg 2.5 of een 3.0 dieseltje

Na wat opzoekwerk heb ik gelezen dat de touareg voor veel problemen bezorcht vooral de 2.5 versie
    zou dit kunnen of is dit dikke zever?
    (Tipjes altijd welkom welke auto's er nog beschikt zijn prijs categorie is van €8500 tot €15000)
    Bedankt op voorraad

Hoeveel bedankt heb je nog liggen, heb er 10 nodig. Gratis levering?

Comment

Weer een zinvolle reactie voor een nieuw lid.

Ik zou de Touareg met de 2.5tdi links laten liggen. Een vriend van mij heeft zo eentje gehad en er toch redelijk wat problemen mee. Kapotte verstuivers, cardanas gebroken, problemen met de sturing van de automaat enz....

De andere wagens die ge vernoemt zou ik eerder aanschaffen.

Comment

Ga voor de E60.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          hahha ik vind hem wel grappig je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik vind dit ook wel grappig en als antwoord kan het wel tellen!

Wat die auto´s betreft, indien je vorige wagens rommelbakken waren zou ik zeker iets zoeken dat de vorige wagens overstijgt, dat vind ik niet terug in je lijstje.

Comment

Het is dan ook net de bedoeling om mensen weg te jagen van dit forum...

On topic: de eerste modeljaren moet je mijden, maar met een Touareg van na de eerste face-lift is weinig mis.
              Je budget lijkt me wel nogal krap.
              Er staan op mobile verschillende 2.5 tdi met hoge km standen. Zo slecht kan die motor dan toch niet zijn lijkt me.
              Dit is trouwens een 'gehalveerde' versie van de V10 TDI.
              2.0 JTDm

Comment

Ik zou op gebied van gebruikskosten en betrouwbaarheid zeker de zescilinder diesel van BMW aanraden. Uiteindelijk de beste diesels die er zijn all-round bekeken. Zoek je toch iets anders zou ik een Jaguar S-type met 2.7D durven aanraden,die motoren kunnen ook een hele bak kilometers aan. De eerste jaargangen van de 3.0V6TDI van VAG sukkelen met injectoren en kettingen,de 2.5 TDI is geen vergelijk in gebruiksvriendelijkheid en is zeker niet trouble free...
                De Drieliter diesel van Mercedes mag ik niets van zeggen gezien totaal geen ervaring mee
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Mijn mening,
                  2.5 hoor ik wel wat trubbels over ...
                  zelf ervaring met q7 3.0tdi: perfekte motor (aandrijving met riemen) Wel wat meer motordecibels tov MB.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Heb zelf de Touareg 2.5Tdi en die rijdt wel gezellig, niet top maar gewoon leuk.
                    Ik ben ook niet echt diegene die om elke bocht het pedaal plat duwt. Ook niet echt goed voor de portemonnee
                    Ik doe vooral autostrade en zit op een gemiddeld verbruik van 10,7l/100km.
                    De auto heb ik gevonden via mobile.de en zelf geimporteerd. Ongeveer 2jaar geleden.
                    Sindsdien heb ik wel enkele problemen gehad.
                    *de klimaatregelaar om te schakelen tussen warme en koude lucht was vooraan kapot, blies enkel koude lucht. (kostprijs 400euro)
                    *Af en toe kwam er het lichtje van de motor in. Als gevolg van afwijkend drukverschil. Dit zou te maken hebben met roetafzetting op de kleppen. productje in de motor om een hogere temperatuur te bekomen waardoor deze roetafzetting zou oplossen in de brandstof (50euro)
                    *Servo mankeert soms bij een bocht of afrit na lange tijd rechtdoor te rijden op autostrade. Ik wil dan sturen maar dit gaat heeeeeel stroef dus trek ik iets harder maar dan ineens werkt de servo wel weer en ben je nog hard aan het trekken. Daar hebben ze al enkele dingen geprobeerd maar de pomp zou in orde zijn en alle bekabeling ook, de servovloeistof is ook al vervangen (150 euro tot nu toe) Het probleem is nog steeds niet opgelost. Volgende optie is een nieuwe stuurkolom!!! kost ongeveer 1500euro, en dan weten ze nog niet of dit het probleem zou oplossen...

De prijzen die ik vernoem zijn niet bij een erkend VW-dealer want dan betaal je het dubbele als het niet het driedubbele is...

Maar zou ik deze auto opnieuw nemen, nee.
                    Heb dit model gekozen omdat ik die veel mooier vind dan de facelift (die naar het schijnt heel wat minder problemen kent)
                    En het nieuwe model vind ik nog een beetje duur.
                    Maar al bij al vind ik het nog de moeite als ik kijk naar de prijs die ik ervoor betaald heb door die in duitsland te halen + de extra kosten (die ik liever niet had natuurlijk)
                    Want wat ik betaald heb was toen ong 4000euro minder dan wat ik hier kon vinden en dan had je helemaal nog niet de opties die er op de mijne zitten.

Comment

Working...
                    X