Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn horloge hebt ik sinds een jaar of 7 denk ik. Er is ongeveer slechts 6 maanden geleden een nieuwe batterij in gestoken. Alleszins bedankt voor je antwoord.
eens langsgaan bij de horloge-maker ; zou wel erg korte termijn zijn dat die batterij weer leeg is ; misschien toch eens laten nazien ?
@bzguy: Ten eerste bedankt voor je antwoord op mijn vragen. De reactie op de post van David67 was vooral omwille van de denigrerende ondertoon m.b.t. tot Skoda (ligt gevoelig bij mij ).
Toen ik 18 jaar werd kreeg ik van mijn ouders een horloge t.w.v. €1000 cadeau of niks. Ik heb toen gekozen voor het laatste. Pas toen ik ben beginnen werken, vijf jaar later, heb ik aanvaard dat ze mij een horloge van minder dan €500 schonken. De appreciatie voor zoiets komt inderdaad maar met de jaren. Ieder geeft zijn/haar geld uit aan wat hij/zij wil.
Mijn horloge loopt de laatste dagen achter. Is er hier iemand die weet of dit door een lege batterij komt of eerder door een ander euvel? Alvast bedankt.
Normaal zit er in je Tissot een binnenwerk eta G10.211 en deze is niet te herstellen. Moet compleet vervangen worden. Dus als je batterij ok is zal je kosten hebben om dit in orde te krijgen.
@bzguy: Ten eerste bedankt voor je antwoord op mijn vragen. De reactie op de post van David67 was vooral omwille van de denigrerende ondertoon m.b.t. tot Skoda (ligt gevoelig bij mij ).
Toen ik 18 jaar werd kreeg ik van mijn ouders een horloge t.w.v. €1000 cadeau of niks. Ik heb toen gekozen voor het laatste. Pas toen ik ben beginnen werken, vijf jaar later, heb ik aanvaard dat ze mij een horloge van minder dan €500 schonken. De appreciatie voor zoiets komt inderdaad maar met de jaren. Ieder geeft zijn/haar geld uit aan wat hij/zij wil.
uiteraard !
BTW : mijn vrouw rijdt met een Skoda, is al de 2e die ik haar kocht, telkens Octavia, rijd er zelf persoonlijk liever mee dan met de voorganger (Touran), en heeft een aantal leuke opties die ik mis in mijn Jag (vb achterruitenwisser)
Ik neem aan dat de man op de hoogte is van de correcte technieken om de gemodde horloges terug waterdicht te maken.
Al zou dat voor mij geen enkel probleem zijn : ik draag NOOIT een horloge wanneer ik in aanraking kan komen met water.
Is gedeeltelijk psychologisch natuurlijk, maar een horloge mag toch vlotjes tegen een douche kunnen, vind ik. Niet dat ik de gewoonte heb dat te doen, maar als ik gesport heb met een G-Shock en er hangt zweet aan, kruip ik wel mee onder de douche. Met andere uurwerken in principe niet. Ik vind het wel een beetje jammer dat mijn Steinhart niet zo waterbestendig is, maar dat is eigen aan handopgewonden mechanische horloges. Voor mij een reden om dat horloge niet te dragen op café. Je weet nooit dat iemand een pint over je pols morst. It happened before and it can happen again. Ik vind een dergelijk horloge dan ook echt niet geschikt om altijd te dragen.
Enfin, een waterdicht horloge (100 m of meer) modden en terug in elkaar zetten, is op dat vlak natuurlijk geen probleem, neem ik aan.
Ooit eens een Marc Ecko horloge gekocht van een lokale zwarte in New york, spel kostte $5. Na 3 maanden kwijt gespeeld met men zatte botten...was dergelijk model (http://www.google.be/imgres?um=1&hl=...9,r:4,s:0,i:77)
Dit is de oudste uit de 'collectie': een Breitling Chronomat, al ben ik niet zo'n voorstander van een lederen band, moet die dringend eens vervangen door een rvs modelletje
Weet iemand of het kwaad kan om de spanning van de veer te laten bij een automatisch of een manueel mechanisch uurwerk? Door het horloge gewoon te laten liggen dus. M.a.w. is het voor het binnenwerk gezonder om continu te werken of is een rustpauze beter?
iemand die een website weet waar je tweedehandse horloges kan kopen?
vandaag breitling shop bezocht ... damn zeg daar vind je niets onder de 3,2K pffffff
Weet iemand of het kwaad kan om de spanning van de veer te laten bij een automatisch of een manueel mechanisch uurwerk? Door het horloge gewoon te laten liggen dus. M.a.w. is het voor het binnenwerk gezonder om continu te werken of is een rustpauze beter?
Maakt niet uit, zolang het geen jaren stilligt.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment