Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met een horloge (of iets anders) aankopen via internet en laten opsturen vanuit de US? Ik ken er niets van doch googelen leert me dat je een pak extra invoerkosten hebt :

- admin kosten : 25 eur
    - soort invoertaks : afhankelijk van het soort goed +/- 5%
    - én btw, meestal dus 21%

Tenzij voor kleine bedragen, resp < 22 eur of < 150 eur, dan zouden alle kosten, resp alles behalve de btw, wegvallen. Klopt dit? En wat als je in de US al "btw" hebt betaald? Of doe je dat sowieso nooit als "internationale" klant? En klopt het dat je ook geluk kan hebben en dat - als de douane geen tijd en/of zin heeft - het pakje gewoon erdoorheen glipt en je niets moet betalen?
    Ik wou vorig jaar ook een horloge dat goedkoper is in de USA en in Japan. De USA heb ik gelaten voor wat het is omdat ik al gehoord heb dat de kans daar wel érg klein is dat de douane het pakje laat passeren. Dus dan maar in Japan besteld. Echter, ik had pech: 25 € kosten + 21 % BTW moeten betalen. En dan hebben ze het horloge ook nog eens doodleuk drie weken laten liggen ook. Deden die Japanners alle moeite om dat pakje zo snel mogelijk ter plaatse te krijgen, heffen ze ze hier kosten en laten ze het nog onnodig lang liggen ook.
    Die kosten moesten trouwens betaald worden bij de levering (het horloge zelf was reeds betaald via Paypal), dus hadden ze echt niet veel reden om het zo lang achter te houden.
    Oh, het kan ook best zijn dat ze je een brief sturen om te vragen wat er in het pakje zit en wat de waarde is. Zelf heb ik daar over gelogen (een licht ander model opgegeven met een prijs die een heel stuk beneden de werkelijke prijs lag). Geen idee waarom ik die gegevens moest doorgeven, want ze zijn er zelf achter gekomen wat de werkelijke waarde is.
    Nu, die kosten zou je wel vermijden als je de zooi als gift laat versturen. In mijn geval was ik er specifiek vergeten naar vragen. Ik dacht dat het standaard wel zo zou lopen. Op een horlogeforum waren er velen verbaasd dat ik die kosten had moeten betalen, want meestal zou dat blijkbaar vlotter lopen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• 993S: ik heb een pre-loved Sub 16610 uit 2008. Welk gangwerk heeft deze ?
      Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
      Was dat toen nog Vermeire ? Want daar kreeg je idd 'iets' op daytona maar die is nu al jaren met pensioen en ik ben zo goed als zeker dat George geen korting geeft. En ook op de rest van het gamma doet die niet veel. Dus ik vrees dat Daytona korting nu moeilijk vast te krijgen zal zijn. Om niet te zeggen onmogelijk.

Pas op, Daytona heeft veel van zijn hype verloren. Wachtlijsten zijn onbestaande en als je één wil heb je die direct. Of toch heel snel.
      En misschien is er toch wat koring te rapen door deze recente ontwikkeling.

En vermits we hier nu toch over kortingen bezig zijn. Er schreef iemand dat hij bij 2 Rolex dealers geweest was en geen korting had gekregen. Verkeerde juwelier he ;-)

Hans, als je een GMTII Pepsi 16710 wil kopen dan zou je kunnen uitzien naar de laatse serie.(Late Z en M serie) Die hebben het 3186 gangwerk dat ontwikkeld was voor het nieuwe model (116710 ceramic) maar dus bij een aantal in het oude model gebruikt. Sommigen vinden het onozel en de premium niet waard maar volgens mij wordt het (of is het al) een collectors item. En dus met de tijd zullen die alleen meer waard worden.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• ik zou denken caliber 3135, maar toen nog zonder dat parachome veertje, dat later wel gebruikt wordt (met hetzelfde caliber) bij de 116610

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik wou vorig jaar ook een horloge dat goedkoper is in de USA en in Japan. De USA heb ik gelaten voor wat het is omdat ik al gehoord heb dat de kans daar wel érg klein is dat de douane het pakje laat passeren. Dus dan maar in Japan besteld. Echter, ik had pech: 25 € kosten + 21 % BTW moeten betalen. En dan hebben ze het horloge ook nog eens doodleuk drie weken laten liggen ook. Deden die Japanners alle moeite om dat pakje zo snel mogelijk ter plaatse te krijgen, heffen ze ze hier kosten en laten ze het nog onnodig lang liggen ook.
          Die kosten moesten trouwens betaald worden bij de levering (het horloge zelf was reeds betaald via Paypal), dus hadden ze echt niet veel reden om het zo lang achter te houden.
          Oh, het kan ook best zijn dat ze je een brief sturen om te vragen wat er in het pakje zit en wat de waarde is. Zelf heb ik daar over gelogen (een licht ander model opgegeven met een prijs die een heel stuk beneden de werkelijke prijs lag). Geen idee waarom ik die gegevens moest doorgeven, want ze zijn er zelf achter gekomen wat de werkelijke waarde is.
          Nu, die kosten zou je wel vermijden als je de zooi als gift laat versturen. In mijn geval was ik er specifiek vergeten naar vragen. Ik dacht dat het standaard wel zo zou lopen. Op een horlogeforum waren er velen verbaasd dat ik die kosten had moeten betalen, want meestal zou dat blijkbaar vlotter lopen.
          Hm, klinkt zoals ik gevreesd had. En de boel als "gift" laten versturen, daar trapt men blijkbaar ook niet meer in (alweer volgens google). Nu goed, op zich niets tegen invoertaksen en -kosten. Ben zelf ook commerçant, weliswaar in een heel andere branche, en ondervind ook dagelijks enkele nadelen van de globalisering.

Comment

• ik zou nioet rond de december maanden gaan invoeren. Ze willen de kast nog even spekken voor het nieuwe jaar als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Comment

• gisteren dagje Keulen gepland en toch effe liggen gapen naar een paar mooie uurwerken (breitling navitimer oa)
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Prachtig al die uurwerken hier.
                Ik zoek zelf ook iets tussen de 3 en 5k. Moeilijke prijsklasse om echt iets te vinden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                  gisteren dagje Keulen gepland en toch effe liggen gapen naar een paar mooie uurwerken (breitling navitimer oa)
                  Liggen gapen nog wel? Moet een raar zicht geweest zijn.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
                    Prachtig al die uurwerken hier.
                    Ik zoek zelf ook iets tussen de 3 en 5k. Moeilijke prijsklasse om echt iets te vinden...
                    Mocht ik jou zijn kocht ik daarmee een Rolex Air King, Explorer of een (in nieuwstaat verkerende) andere.

Kijk maar eens op Rolexforum.nl en/of op Chrono24.be

Een goeie raad : zorg ervoor dat je de papieren en de doos/dozen erbij hebt !

Comment

• Officine panerai vind ik ook prachtig en is zeker te vinden in die prijsklasse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Liggen gapen nog wel? Moet een raar zicht geweest zijn.
                        it sure was
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Moeilijke prijsklasse? Met zo'n budget kan je toch al veel kopen zeker? Ik zou door de bomen het bos niet meer zien.

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een Panerai, prachtige horloges.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            Moeilijke prijsklasse? Met zo'n budget kan je toch al veel kopen zeker? Ik zou door de bomen het bos niet meer zien.

Wow jij zei al wat ik wilde zeggen, volledig mee eens dus.

Maar het moet wel je smaak zijn...hij wil misschien iets patserigs voor dat geld en op zijn leeftijd
                            Last edited by Bwlian; 07/12/2012, 14:42.
                            1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                            2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                            2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

In die prijsklasse zou ik het ook niet zo meteen weten. Panerai is niet echt mijn ding. Ik zou ofwel onder de 3000 € blijven, ofwel boven de 5000 gaan, denk ik. Er is geen enkele reden om per sé tss de 3000 en de 5000 te gaan shoppen. Gewoon minder uitgeven en de rest van het geld opzij zetten voor iets anders.
                              Suggestie: IWC Big Pilot.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Keuze genoeg, maar wat zie jezelf graag? Een duiker of een pilotenhorloge om maar iets te zeggen.
                                Een Omega Seamaster of een Tudor Black Bay zou bij mij wel een kans maken.

Comment

• Mss eens kijken bij de minder gekende merken à la Glashütte, Lange & Söhne, Breguet etc ?
                                  Hebben zeer mooie horloges en het HOEFT niet altijd Rolex & Breitling te zijn.

Comment

Het groter het budgetm hoe moeilijk de keuze. Beetje zoals een wagen toch?

Als je maar 15K hebt is de keuze snel gemaakt
                                    Heb je 50K moet je al meer vergelijken want het is veel geld
                                    heb je 100K, is de keuze kleiner maar moeilijker omdat het allemaal top merken zijn

zo bekijk ik het toch. Mocht ik 5K budget hebben zou ik ook niet weten wat kiezen.
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Zelf zou ik in deze prijsklasse eens kijken bij Raidillon.
                                      Belgisch design en geïnspireerd op de racerij. Erg prachtige en tijdloze horloges.
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                        Het groter het budgetm hoe moeilijk de keuze. Beetje zoals een wagen toch?

Als je maar 15K hebt is de keuze snel gemaakt
                                        Heb je 50K moet je al meer vergelijken want het is veel geld
                                        heb je 100K, is de keuze kleiner maar moeilijker omdat het allemaal top merken zijn

zo bekijk ik het toch. Mocht ik 5K budget hebben zou ik ook niet weten wat kiezen.
                                        Hangt ook een beetje af van persoon tot persoon, denk ik. Als je voorkeuren voor bepaalde merken hebt zal de keuze makkelijker zijn. Of zie ik het nu verkeerd? Kan zijn omdat ik het me momenteel moeilijk kan inbeelden om 5K aan een horloge te geven.

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                        Zelf zou ik in deze prijsklasse eens kijken bij Raidillon.
                                        Belgisch design en geïnspireerd op de racerij. Erg prachtige en tijdloze horloges.
                                        Net even opgezocht. Daar zitten hele knappe dingen bij!

Comment

• Een big pilot kost meer dan 10k, da's dus uitgesloten.
                                          Als pilot watch van IWC kan je wel een Mark XVII kiezen.
                                          Of een tweedehandse stalen Rolex. Nieuw is krap met je budget. Breitling is overroepen, en sedert ze hun eigen binnenwerkjes maken zijn de prijzen veel te veel gestegen.
                                          Wat denk je van een Omega seamaster planet ocean ? Met stip.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Working...
                                          X