Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kan ook wat advies gebruiken.

Pas vorig jaar eigenlijk na lange tijd opnieuw een uurwerk beginnen dragen (Rado).

Ik draag nu elke dag de RADO Ceramica en zoek naar een uurwerk met opnieuw een sobere buitenkant. Mag best een klassevol uurwerk zijn dat ik hopelijk mijn leven lang kan koesteren.

Wat zou ik willen :

- sobere buitenkant
    - tijdloos
    - veel tandwieltjes en radartjes die ik zie draaien en keren in het uurwerk... dus echt iets technisch >< Rado

Budget? hangt af van het uurwerk....
    IRIDIUM
    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
    Helderzienden

Comment

• Mijn daily is een IWC Mark XVI, wel ik kan je vertellen dat niemand buiten andere horlogeliefhebbers dat horloge kent.
      Waarom ik het dan gekocht heb ? Waarom niet gewoon een Tissot automatic voor 80% minder eurootjes?

Tja, omdat je valt op een horloge, het verhaal erachter, het merk, het design van het specifieke horloge, de afwerkingskwaliteit etc.

Zo'n keuze is niet echt rationeel te noemen. Maar dat geldt ook voor veel auto-gerelateerde zaken, anders reden we allemaal met Dacia's.
      Last edited by charlesvdw; 24/03/2013, 14:28. Reden: Typo
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Mijn daily is een IWC Mark XVI, wel ik kan je vertellen dat niemand buiten andere horlogeliefhebbers dat horloge kent.
        Waarom ik het dan gekocht heb ? Waarom niet gewoon een Tissot automatic voor 80% minder eurootjes?

Tja, omdat je valt op een horloge, het verhaal erachter, het merk, het design van het specifieke horloge, de afwerkingskwaliteit etc.

Zo'n keuze is niet echt rationeel te noemen. Maar dat geldt ook voor veel auto-gerelateerde zaken, anders reden we allemaal met Dacia's.
        Ik heb ook wel wat met horloges, maar die vergelijking met auto's, vind ik toch niet helemaal kloppen. Het verschil tussen een Dacia en een BMW M3 zal je veel meer voelen dan het verschil tussen een horloge van pakweg 300 € en eentje van 3000 €. Op functioneel vlak moet een horloge niets anders doen dan de juiste tijd aangeven, en daar zijn quartzexemplaren nu eenmaal beter in dan mechanische. Maar goed, een mechanisch horloge heeft idd iets. Qua materialen: het is nu niet dat je voor een paar honderd euro nog horloges koopt die slecht afgewerkt zijn. De duurdere zijn beter, maar geen tien keer zo goed.
        Nog eens, ik begrijp u wel, maar je kan niet echt met auto's vergelijken, vind ik.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zag overlaatst wat reclame staan voor dit waanzinnige merk: http://www.urwerk.com/

Comment

• Een automatic van Tissot kost een stuk minder dan je Rado, en de meeste hebben een doorkijkachterkant.

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
            Ik kan ook wat advies gebruiken.

Pas vorig jaar eigenlijk na lange tijd opnieuw een uurwerk beginnen dragen (Rado).

Ik draag nu elke dag de RADO Ceramica en zoek naar een uurwerk met opnieuw een sobere buitenkant. Mag best een klassevol uurwerk zijn dat ik hopelijk mijn leven lang kan koesteren.

Wat zou ik willen :

- sobere buitenkant
            - tijdloos
            - veel tandwieltjes en radartjes die ik zie draaien en keren in het uurwerk... dus echt iets technisch >< Rado

Budget? hangt af van het uurwerk....
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              Ik zag overlaatst wat reclame staan voor dit waanzinnige merk: http://www.urwerk.com/
              Grapjas Ik kijk even naar die Ur-CC1, prachtig uurwerk denk ik bij mezelf, en google even de prijs erbij: 337.000,00 USD.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Zal niet meer in de kosten van dit jaar kunnen dus dit urwerk.
                IRIDIUM
                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                  Zal niet meer in de kosten van dit jaar kunnen dus dit urwerk.

zoiets?

Comment

• Is dit hier al eens gezet: http://www.christopherward.co.uk/

Profileert zich als The most affordable, expensive luxury watches in the world

Ik vind het gewoon onmogelijk om op het internet over te gaan tot aankoop van zo'n ding, maar in de meeste winkels vind je alleen maar Festina, Rodania, Casio of andere mainstreammerken.

Comment

• Christopher Ward levert degelijke horloges af, net zoals Steinhart.

@Petrol, waarom vind je het onmogelijk om zo'n aankoop te doen op het internet? Ik heb alleen maar positieve commentaren gehoord van mensen die via het internet hun horloge hebben aangekocht, mezelf inclusief.

Rotor ziet er ook een degelijk merk uit. Vergelijkbaar met Steinhart denk ik.

Comment

• Ik wil dat eerst eens gezien en aangedaan hebben. Ik heb hetzelfde met kleren, hoewel dat nu al wat betert. En als je dan thuis moet vaststellen dat het horloge je niet aanstaat sta je er dan mee, of wanneer je er een aanschaft met een metalen bandje moet je toch nog naar de winkel om het te laten inkorten. Dus een horloge kopen via het net heb ik nog niet geprobeerd, ook al omdat je met zo'n producten in een prijscategorie zit van minstens 100 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Grapjas Ik kijk even naar die Ur-CC1, prachtig uurwerk denk ik bij mezelf, en google even de prijs erbij: 337.000,00 USD.

"Schat, dat huis dat we gisteren gaan zien zijn, ik heb nog eens nagedacht, dat is toch niks voor ons. Kijk, ik heb in de plaats dit leuke klokje gekocht..."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                            Ik wil dat eerst eens gezien en aangedaan hebben. Ik heb hetzelfde met kleren, hoewel dat nu al wat betert. En als je dan thuis moet vaststellen dat het horloge je niet aanstaat sta je er dan mee, of wanneer je er een aanschaft met een metalen bandje moet je toch nog naar de winkel om het te laten inkorten. Dus een horloge kopen via het net heb ik nog niet geprobeerd, ook al omdat je met zo'n producten in een prijscategorie zit van minstens 100 euro.
                            Ik stond daar ook weigerachtig tegenover, maar uiteindelijk toch de gok gewaagd, en zeker geen spijt van. Belangrijk is dat je je goed informeert. Vaak zeggen YouTube video's iets maar dan die professioneel gemaakte foto's op de site vand e fabrikant.

Het inkorten van een metalen bandje is bij een Steinhart kinderspel. Je kunt bij bestelling je polsomtrek meegeven samen met de vraag het bandje in te korten. Blijkt uiteindelijk het bandje toch nog te groot of te klein kun je dit zelf corrigeren. Het noodzakelijke gereedschap wordt meegeleverd. Die bandjes zijn juist voorzien op de mogelijkheid tot inkorten door de klant zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                              (..)

Rotor ziet er ook een degelijk merk uit. Vergelijkbaar met Steinhart denk ik.
                              Da's een gouden tip zeg. Inderdaad mooie horloges, en ook piloten-modellen in kleinere formaten. Voor mensen met beperkte polsomtrek opent dat perspectieven. Een paar mooie divers ook, minder klakkeloze Rolex kopieeen dan Steinhart. Dank voor de tip!!

Comment

• Sinds een week eigenaar van onderstaande Steinhart Nav-B:

Zeer tevreden van deze horloge tot nu toe. Wel nog even wennen aan de grootte in vergelijking met mijn Tissot.
                                Uiteindelijk maat S genomen voor het bandje, zit als gegoten (heb nog 2 gaatjes overschot).
                                Last edited by Gordon Gekko; 05/04/2013, 18:07.
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• deze week heb ik er 2 gekocht , de Fossil voor mij en de Breil als cadeau voor mijne kameraad

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Dat is een fantastische stuk dat je me daar toont, dePAUL. Je weet duidelijk in welke richting ik zoek! Nog merken/modellen die je me kan aanraden?
                                    @timothy: misschien is dit schitterende nieuwe horloge van Steinhart iets voor jou: http://www.steinhartwatches.de/en/Le...graph,702.html
                                    (en bij uitbreiding voor alle auto-liefhebbers).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      @timothy: misschien is dit schitterende nieuwe horloge van Steinhart iets voor jou: http://www.steinhartwatches.de/en/Le...graph,702.html
                                      (en bij uitbreiding voor alle auto-liefhebbers).
                                      Vind ik ook nog wel een knap horloge en ook weer competitief geprijsd.
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten

Prachtig uurwerk! Het houtinleg past perfect bij het houtinterieur van men A6...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• onderstaande heb ik nu een jaartje, cadeautje van mijn vriendin. zeer tevreden van.

2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X