Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is er iemand op de forum die een MeisterSinger als daily gebruikt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
      ik zie echt niet wat ik verkeerd zou gezegd hebben
      Alles eigenlijk. Maar als u wil kunnen we daar over praten via PM ? Horloges is al 25 jaar een passie van mij en sinds 2008 ben ik professioneel bezig met horloges.
      Het is niet mijn bedoeling om u hier op uw plaats te zetten , af te breken of wat dan ook. En op en neer discuteren en ieder ander vervelen zie ik ook niet zitten.
      Last edited by TT-911; 30/03/2014, 22:39. Reden: Spelling

Comment

• Ik heb een IWC Mark XVI (het "instapmodel" in de pilot collectie van IWC) en toen ik daar eens mee de keeper speelde op een familiefeestje begon het plots veel sneller te lopen en ik heb het moeten binnensteken bij de juwelier/horlogemaker. Was gelukkig nog binnen de garantieperiode van 2 jaar.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
          Recent iets speciaals gekocht

Mooie Tudor. Is dat niet dat model met die typische wijzers die verwijzen naar de vintage snowflake Tudor ?

Comment

• Vandaag eens een submariner gaan passen. Het is echt een stuk kleiner in het echt dan als je em op foto's ziet. Maar wel echt een zalig horloge. Met andere woorden het heeft de keuze niet makkelijker gemaakt

Comment

• Quanta costa zo'n submariner?
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Een stalen exemplaar moet ergens rond de 6000€ zitten momenteel.
                Moeilijk bij te houden want elk jaar gaat de prijs 6-8 % omhoog.

Comment

• Dit is één van mijn favoriete horloges, de IWC portuguese IW502307.

Prijs: 34k euro. Het zal dus bij dromen blijven.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Quanta costa zo'n submariner?
                    114060 Sub No Date : 6150
                    116610 LN Sub Date Zwarte bezel en wijzerplaat : 7000
                    116610 LV Sub Date Groene bezel en wijzerplaat : 7400
                    Last edited by TT-911; 30/03/2014, 23:02.

Comment

• En verwacht geen kortingen. Max korting op Rolex sportmodellen (de niet gouden) is normaal 5% bij de officiële dealers. Maar ze zijn niet erg happig om dat te geven...

Comment

• Die prijzen voor een Submariner gaan echt wel hard. Een paar jaar geleden was het toch nog maar een dikke 6K voor een zwarte sub date ?

@BMWMB: heel mooie IWC. Zelf hou ik meer van de gewone stalen Portuguese Automatic (dus niet in platina en met al die complicaties), maar zelfs die is onbetaalbaar met een listprijs van >10K.

Comment

• Een paar jaar geleden kreeg je voor €1 ongeveer CHF1.5, zelfs tot 1.60.
                          Vandaag krijg je voor €1 nog maar CHF1.22. En het is nog veel erger geweest een tijd terug.

Rolex heeft de sterke CHF (of als je wil de zwakke Euro) doorgerekend aan de klant in de EU, net zoals de andere Zwitserse merken.
                          Ook de USA heeft dezelfde rit naar boven moeten meemaken.
                          Als je inflatie en het koersverschil meetelt dan zijn horloges nu niet duurder dan jaren terug. Hoe gek dit ook mag klinken.
                          De banken- en Euro crisis heeft van de CHF een 'veilige' munt gemaakt en daardoor is die nu al jaren buiten proportie duur.
                          Het is niet anders en zal nog lang duren vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            @BMWMB: heel mooie IWC. Zelf hou ik meer van de gewone stalen Portuguese Automatic (dus niet in platina en met al die complicaties), maar zelfs die is onbetaalbaar met een listprijs van >10K.
                            Charles, dan zal je deze foto wel leuk vinden, foto's zijn opnieuw wat kleiner maar dat komt omdat ik ze rechtstreeks van mijn Instagram account haal. Het is een IWC Portuguese Automatic IW500107. Op de foto met een IWC Portuguese Yacht Club Chronograph rubberen band. In vergelijking met m'n Submariner een groot stuk lichter in gewicht.

Comment

• Ik heb o.m. een TW Steel Tech onder mijn horloges. Een quartz-horloge dus. Ik had de batterij al eens laten vervangen bij een juwelier die de waterdichtheid ook getest had. Echter, die batterij was na een jaar alweer leeg. Zal dus geen volledig geladen batterij geweest zijn. Recent ben ik naar een juwelier geweest waar ze TW Steel verkopen. Die kerel heeft er op vijf minuten een nieuwe batterij in gestopt. Het probleem: daarstraks spoel ik het horloge af onder de kraan. Wat merk ik een uur of twee later? Waterdamp achter het glas. Dat horloge is normaal perfect waterdicht. Het kan toch niet dat het vervangen van de batterij de waterdichtheid reduceert tot nul? Gaat die juwelier dat nog kunnen oplossen? Die kerel heeft duidelijk zijn werk rap rap gedaan zonder te controleren of de afdichting terug OK is.

Edit:
                              Wat gegoogle leert mij dat het vanzelf zou kunnen verdwijnen, al vraag ik mij of dat klopt. Het water moet langs de achterkant in het horloge gekomen zijn. Het glas aan de voorkant is perfect waterdicht. En dan zwijg ik nog over het vocht dat allicht in het horloge zelf zit en het feit dat het opnieuw kan gebeuren. Ik ga dat horloge morgen binnen steken en zien wat die kerel voorstelt. Dadelijk zit ik nog met roest binnenin ook...
                              Last edited by Beta; 31/03/2014, 19:20.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tot hoeveel m is uw horloge waterdicht? Hier een interessante grafiek
                                water.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBBL Bekijk Berichten
                                  Tot hoeveel m is uw horloge waterdicht? Hier een interessante grafiek
                                  [ATTACH=CONFIG]102763[/ATTACH]
                                  100 m. Moet dan toch zeker tegen een beetje stromend water onder de kraan kunnen hé.
                                  Ben er vandaag terug mee naar de juwelier geweest. Hij zei dat hij met siliconen werkt als hij een horloge geopend heeft, en dat het dus waterdicht zou moeten zijn. Hij heeft die afdichting wel eens opnieuw gedaan.
                                  Het vocht is intussen quasi weg. Heb de kroon ook open gedraaid. Zou moeten helpen.
                                  Anyway, ik heb dat horloge vroeger zoveel onder water afgespoeld. Zeker ook om de rubberen band proper te maken.

Het gaat om deze:
                                  2009-04-23TWSteel006.jpg
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Water komt meestal langs de kroon en drukknoppen binnen. Zelden langs het deksel. Indien je zeker wil zijn moet je de dichtingen laten vervangen bij het plaatsen van de batterij en om waterdichtheid garantie vragen.
                                    Last edited by bikerrik; 01/04/2014, 17:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietermann Bekijk Berichten
                                      Charles, dan zal je deze foto wel leuk vinden, foto's zijn opnieuw wat kleiner maar dat komt omdat ik ze rechtstreeks van mijn Instagram account haal. Het is een IWC Portuguese Automatic IW500107. Op de foto met een IWC Portuguese Yacht Club Chronograph rubberen band. In vergelijking met m'n Submariner een groot stuk lichter in gewicht.

Prachtig uurwerk, volledig mijn smaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBBL Bekijk Berichten
                                        Tot hoeveel m is uw horloge waterdicht? Hier een interessante grafiek
                                        [ATTACH=CONFIG]102763[/ATTACH]
                                        Op mijn horloge staat 30m. Dus volgens de grafiek niet geschikt voor in bad of te zwemmen. Nochtans gebruik ik ze ondertussen al ongeveer zes jaar en ga ik wekelijks zwemmen zonder ze uit te doen. Nog nooit problemen gehad met de waterdichtheid. Waarom zou een fabrikant dan bewust een lagere waarde opgeven? Een horloge die ik niet in het zwembad kan gebruiken had ik nooit gekocht.

Comment

• Prachtige Tudor Intred! Staat hoog op m'n wenslijst maar vanwege de prijs toch naar Chr Ward aan het kijken.
                                          1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                          2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                          2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Working...
                                          X