Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
    Ikzelf ben echt weg van automaten, het binnenwerk is zo fascinerend !

Is een van de 4 dingen die ik check als ik een andere man moet profilen.
    Horloge, cuff's, riem en schoenen. Daar merk je direct wat voor iemand voor je staat.
    WAT??? Meen je dat echt of is dat maar om te lachen?
    Horloge, riem, schoenen etc dat zijn toch maar gewoon dingen die zelfs de grootste idioot in de winkel kan kopen?
    Bij iedereen speelt het voorkomen een bepaalde rol in de beeldvorming die je altijd onbewust maakt van iemand. Maar om nu bewust op de door jou aangehaalde zaken te gaan letten??
    Door te letten op wat iemand te vertellen heeft weet je toch veel beter welk vlees je in de kuip hebt? Niet zelden zijn het degenen die zichzelf dmv uiterlijke kenmerken (zoals bvb kledij) willen profileren juist degenen met de minste intellectuele bagage.

Voorbeeld: Ik draag een jeansbroek, een paar schoenen van Lowa, een lederen broekriem van een of ander onbekend merk (dit onderdeel dient immers voornamelijk om mijn broek omhoog te houden), een horloge van Casio. In de zomer een T-shirt, in de winter een fleece. Kun je mij even profilen?

Pps.: Ik heb 2 universitaire diploma's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Horloge, riem, schoenen etc dat zijn toch maar gewoon dingen die zelfs de grootste idioot in de winkel kan kopen?
      Bij iedereen speelt het voorkomen een bepaalde rol in de beeldvorming die je altijd onbewust maakt van iemand. Maar om nu bewust op de door jou aangehaalde zaken te gaan letten??
      Door te letten op wat iemand te vertellen heeft weet je toch veel beter welk vlees je in de kuip hebt? Niet zelden zijn het degenen die zichzelf dmv uiterlijke kenmerken (zoals bvb kledij) willen profileren juist degenen met de minste intellectuele bagage.

Voorbeeld: Ik draag een jeansbroek, een paar schoenen van Lowa, een lederen broekriem van een of ander onbekend merk (dit onderdeel dient immers voornamelijk om mijn broek omhoog te houden), een horloge van Casio. In de zomer een T-shirt, in de winter een fleece. Kun je mij even profilen?

Haha, de pot verwijt de ketel... Die ps kon je niet laten, he? Alsof het aantal universitaire diploma's dan wél een betere waardemeter is voor wat voor mens je bent .

ps : ik heb een vrouw en twee kinderen

Comment

Ik heb toevallig zeer veel bewondering voor de mechaniek van bepaalde (voornamelijk zwitserse) horloges. Maar je moet een kat een kat noemen. Die dingen zijn niet meer van deze tijd. Het zijn juwelen geworden ipv horloges. En mannen met juwelen dat heeft altijd iets gay (niet dat dat iets mis mee is).

Koop u een Casio horloge uit de Edifice-lijn (http://www.casio-europe.com/nl/watch/edifice/) en je hebt een horloge dat er best OK uit ziet en tevens 10.000 keer nauwkeuriger loopt dan de duurste Rolex. Het gebruiksgemak is onovertroffen. Om diezelfde reden kocht ik in de jaren 90 een Junghans Mega-1 (een van de eerste radio-controlled horloges).
        Die dingen zijn ook nog eens uitermate betrouwbaar en verslijten nooit. Moet het toch steviger, dan koop je een Casio G-shock, het standaard diensthorloge van elke Navy Seal.

Hoe mensen met een Festina, Rodania, Lotus,... kunnen rondlopen is mij een raadsel. Dat lijkt mij het slechtste van de 2 werelden. Het ziet er neit beter uit dan een Casio maar heeft de betrouwbaarheid van een Fiat.

Die Steinhard horloges (bvb deze: http://www.steinhartwatches.de/de/Ap...matic,453.html) zien er wel fijn uit moet ik zeggen, ik kende dat merk niet. Niet duurder dan een Casio, maar toch een beetje een speciaal design. Maar wellicht zou ik er toch niet meer mee kunnen leven, een je het gebruiksgemak van een radio-controlled horloge gewoon bent is er geen weg meer terug.
        Last edited by ; 04/10/2012, 08:51.

Comment

Oei...

Ik heb noch een universitair diploma, noch een vrouw en noch kinderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
            Haha, de pot verwijt de ketel... Die ps kon je niet laten, he? Alsof het aantal universitaire diploma's dan wél een betere waardemeter is voor wat voor mens je bent .

ps : ik heb een vrouw en twee kinderen
            Wel die Ps was om aan te tonen dat het uiterlijk soms een onjuist beeld kan geven van iemand. Als je mij ziet zou je misschien denken dat ik aan de band werk in een krokettenfabriek.

Ps.: Ik heb ook een vrouw en 2 kinderen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
              Oei...

Ik heb noch een universitair diploma, noch een vrouw en noch kinderen...

Het hebben van een universitair diploma zegt dan ook niets over wie of wat je bent. Ik ken diverse mensen zonder diploma die dezelfde job doen als ik en nog stukken beter ook.

Comment

Het hebben van een universitair diploma zegt dan ook niets over wie of wat je bent.
                Mensen die het in een "ps." zetten, dat zijn de ergste ;-)

Comment

Goh, om nu te zeggen dat je horloge typeert wie je bent, tja, dat vind ik wat vergezocht, maar ik begrijp het punt wel, het is allemaal een kwestie van smaak, keuzes etc ...

Hoe je jezelf kleedt zal bitter weinig mensen aanbelangen, zolang je er jezelf goed in voelt is het toch ok ?! En die 2 universitaire diploma's, dat imponeert niet echt, het is de loonfiche die telt Ik heb GEEN universitair diploma maar m'n loonfiche mag er wel zijn

Het is hetzelfde wat betreft wagens : de een kiest voor een gammele Fiat die hem van A naar B brengt, de andere 'investeert' in een degelijke Duitser die hem daarom niet sneller van A naar B zal brengen, maar wel met meer luxe, wellicht betrouwbaarder etc etc ...

Reizen idem : de een kan duizenden EURO's uitgeven aan een 2-wekelijkse all-in vakantie, de andere blijft liever thuis en doet wat anders met zijn geld, niks mis mee !

Wat betreft horloges : het raakt je of niet, dat is ieder voor zich : ik kan uren naar mijn Rolex kijken & luisteren (die 'zingt'), het is meer dan fijne mechaniek & een uuraanduiding !

Wat uiteraard steeds meespeelt is het budget : ik kan heel goed begrijpen dat er voor velen na aftrek van huur/eigendom, leefkosten, energiefacturen, vrije tijd etc niet erg veel meer overblijft om pakweg een duur horloge te kopen ; dit is geen verwijt maar de begrijpelijke realiteit.

Comment

We zijn aan het afwijken é mannen, iedere vorm van vooroordeel op basis van uiterlijk, intelligentie of financiele toestand is geen garantie dat je een serieus betrouwbaar iemand bent Ge zult het pas weten op uw begrafenis hoeveel volk er u apprecieert

Back to posting pics van toffe horloges, goedkoop of duur speelt geen rol, als jij het een leuk horloge vind post hier maar dan kan iedereen meegenieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                      (...)Ik heb online besteld, grote gok want had nog nooit dergelijk horloge gedragen, maar het was gelukkig een goeie. Na een drietal weken nog steeds superblij mee.

Voor meer info: http://www.steinhartwatches.de/
                      Een horloge dat wil je toch altijd eerst eens irl (liefst op je pols) gezien hebben voor je bestelt?
                      Mooi horloge overigens, hoewel niet direct mijn persoonlijke smaak (te klassiek).

Comment

Ik kan die Steinhart horloges wel apprecieren : niet te modern, niet te klassiek, zeg maar 'klassiek met een moderne touch'

Ik heb volgend Raymond Weil horloge op het oog : http://www.raymond-weil.com/EN/Mens-...-st-00658.html ; is eens iets anders dan rond + ik heb vrij smalle polskes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                          (...)Ik heb volgend Raymond Weil horloge op het oog : http://www.raymond-weil.com/EN/Mens-...-st-00658.html ; is eens iets anders dan rond + ik heb vrij smalle polskes
                          Dat vind ik dus afschuwelijk he, die vierkante klokjes. Een horloge met wijzers is toch bij uitstek iets wat rond MOET zijn?

Als je echt iets vernieuwend wil dan moet je verder kijken dan een mechanisch horloge met wijzers. Er zijn diverse vernieuwende concepted op de markt.

Comment

Wie van jullie draagt zijn horloge sprezzatura-style (i.e. boven de mouw)?

Comment

Dit is mijne:

ar0431.jpg

Comment

Wie van jullie draagt zijn horloge sprezzatura-style (i.e. boven de mouw)?
                                wellicht zeer weinig mensen, vind het (persoonlijk) nogal een vreemd zicht :S

Comment

Ik was er ook op aan het wachten. Zal vanavond of morgen mijn Carrera posten. Wel de sportievere variant met rode chrono en rubberen band.

Comment

The best new watches from BaselWorld 2012

Bulgari Papillon Voyageur - 99 piece limited edition in rose gold launched at Baselworld 2012
                                    Image Gallery (162 images)

Ikea - Atelier Textiel - www.ikea.com/pop-up-expo-atelier
                                    Onze textielexperten geven tips om zelf aan de slag te gaan. Welkom!

Ads by Google
                                    BASELWORLD, held in Basel Switzerland, is an annual watchmakers and jewelers exhibition where over 100,000 buyers from all over the world descend to check out the coming year's new product. Literally hundreds of new watches are launched at the fair from dozens of manufacturers including big-hitters Rolex, Hublot, Breitling, Patek Phillipe, Tissot and Glashutte. We've assembled a gallery of the most notable releases in 2012, which includes the most innovative, most beautiful, most expensive and most ugly ... and the last two categories are embodied by the same watch!
                                    The most obvious design trend was the rise of the two or three sub-dial chronograph - often in the context of a very classic and traditional face. There were also signs of the resurrection of yellow gold as a finish as opposed to the all-conquering rose gold coloration of recent years. Expect to see more of this as nostalgia for the 70s and 80s increases. In contrast there were several examples of the "steampunk" faux-retro style which shows no sign of disappearing. Enjoy the pictures.

Glashutte Original Senator Observer - 44 mm diameter. Steel

Louis Erard Excellence Moonphase Chronograph - 42 mm diameter. Steel

Breitling Chronomat 44 GMT - 44 mm diameter. Steel

Longines Column-Wheel MonoPusher Chronograph - Limited edition of 180 pieces. 40 mm diameter. Rose gold

Breguet Marine GM - 42 mm diameter in rose gold

Hublot "$5 MILLION" Watch - 44 mm diameter in white gold and 1282 diamonds. Ugly as hell!

Comment

paar nieuwe u-boats op baselworld

Comment

Working...
                                      X