Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nieuwe rados baselworld

Comment

specialekes baselworld

Comment

more specialekes

Comment

winston opus 12 masterpiece

Comment

hydro mechanical: iets nieuw

Comment

invicta noma

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

eindigen van de video reeks met een true masterpiece

Comment

en nog een hublot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Ik heb toevallig zeer veel bewondering voor de mechaniek van bepaalde (voornamelijk zwitserse) horloges. Maar je moet een kat een kat noemen. Die dingen zijn niet meer van deze tijd. Het zijn juwelen geworden ipv horloges. En mannen met juwelen dat heeft altijd iets gay (niet dat dat iets mis mee is).

Koop u een Casio horloge uit de Edifice-lijn (http://www.casio-europe.com/nl/watch/edifice/) en je hebt een horloge dat er best OK uit ziet en tevens 10.000 keer nauwkeuriger loopt dan de duurste Rolex. Het gebruiksgemak is onovertroffen. Om diezelfde reden kocht ik in de jaren 90 een Junghans Mega-1 (een van de eerste radio-controlled horloges).
                            Die dingen zijn ook nog eens uitermate betrouwbaar en verslijten nooit. Moet het toch steviger, dan koop je een Casio G-shock, het standaard diensthorloge van elke Navy Seal.

Hoe mensen met een Festina, Rodania, Lotus,... kunnen rondlopen is mij een raadsel. Dat lijkt mij het slechtste van de 2 werelden. Het ziet er neit beter uit dan een Casio maar heeft de betrouwbaarheid van een Fiat.

Die Steinhard horloges (bvb deze: http://www.steinhartwatches.de/de/Ap...matic,453.html) zien er wel fijn uit moet ik zeggen, ik kende dat merk niet. Niet duurder dan een Casio, maar toch een beetje een speciaal design. Maar wellicht zou ik er toch niet meer mee kunnen leven, een je het gebruiksgemak van een radio-controlled horloge gewoon bent is er geen weg meer terug.
                            Ik ben grotendeels akkoord met wat je zegt. De horloges die ik het meest draag heb ik gepost op (ik denk) p. 2 van dit topic. Qua genre zijn dat vrij uiteenlopende dingen, maar dat is net het leuke er aan. En idd, die Multibands van Casio zijn de meest precieze die ja kan vinden, al moet ik zeggen dat mijn TW Steel ook nooit een seconde verkeerd loopt. Mijn Seiko Black Monster is dan weer een regelrechte ramp op dat vlak. 15 sec per dag loopt dat ding verkeerd. Mijn Steinhart is duidelijk de elegantste van de hoor. Ik hou echt van dat horloge, maar dat wil niet zeggen dat ik minder van mijn G-Shocks hou.
                            Idem met kledij, zoals je zegt. Tuurlijk is het ook leuk om in pak en nette schoenen rond te lopen, maar voor mijn job is dat niet nodig, dus kies ik voor een meer casual stijl, maar om daarom nu te gaan zeggen dat ik zus of zo ben ... Dat is er idd zwaar over. Stijlvolle kledij is leuk, maar ik meestal voor een iets comfortabelere optie. Ik heb geen commerciële functie o.i.d., dus het is ook niet nodig. Mijn collega's zouden trouwens maar raar kijken als ik elke dag in kostuum kom werken. Ze kijken al raar als ik een wit hemd met blazer, met daaronder een geklede jeans en mijn "kostuumschoenen" draag.
                            Qua afwisseling in horloges ben ik ook niet de enige. Op Watchuseek zitten er kerels met 200 - 300 G-Shocks, een paar Rolexen en nog een paar horloges. En van die G's zijn er dan nog een pak bij in een fel kleurtje ook.
                            Ahja, ik heb een bachelor en een master op zak.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Wie van jullie draagt zijn horloge sprezzatura-style (i.e. boven de mouw)?
                              Is belachelijk. Trouwens, ik draag meestal iets met korte mouwen of een hemd met lange mouwen. Ik zie mij niet echt een uurwerk boven mijn hemd dragen. Truien draag ik iets minder, maar zelfs daarbij ...
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

WAT??? Meen je dat echt of is dat maar om te lachen?
                                Horloge, riem, schoenen etc dat zijn toch maar gewoon dingen die zelfs de grootste idioot in de winkel kan kopen?
                                Bij iedereen speelt het voorkomen een bepaalde rol in de beeldvorming die je altijd onbewust maakt van iemand. Maar om nu bewust op de door jou aangehaalde zaken te gaan letten??
                                Door te letten op wat iemand te vertellen heeft weet je toch veel beter welk vlees je in de kuip hebt? Niet zelden zijn het degenen die zichzelf dmv uiterlijke kenmerken (zoals bvb kledij) willen profileren juist degenen met de minste intellectuele bagage.

Voorbeeld: Ik draag een jeansbroek, een paar schoenen van Lowa, een lederen broekriem van een of ander onbekend merk (dit onderdeel dient immers voornamelijk om mijn broek omhoog te houden), een horloge van Casio. In de zomer een T-shirt, in de winter een fleece. Kun je mij even profilen?

Pps.: Ik heb 2 universitaire diploma's.

Het feit dat je een fleece draagt doet me vermoeden dat je oftewel :
                                a - houthakker bent
                                b - weinig smaak hebt

Neen, gaat niet van hoe duur het is, maar wel hoeveel aandacht iemand in iets steekt.
                                Past alles mooi bijeen is dat iemand met oog voor detail, smaak, verfijnd,...
                                Is het duur en opzichtig met lieft grote logo's is het een patser, iemand die wil opvallen, veel praatjes bij, ...
                                Is het namaak is het iemand die zich anders wil voordoen dan hij is, hij wil indruk maken met valse voorneemsels ...
                                Past het voor geen meter bij elkaar is het eerder iemand die nonchalant zal zijn, spontaan, niet aantrekt van wat iemand zal denken...

Dat is eerder profilen door uiterlijke details waar te nemen zonder dat iemand zijn mond nog maar open heeft gedaan.
                                En natuurlijk zijn er afwijkingen, maar daarom kan je nog steeds met iemand praten om die perceptie bij te stellen, nietwaar ?

Comment

Allemaal aannames, vooroordelen en onderhevig aan persoonlijke voorkeur. :')
                                  1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                  2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                  2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Leuk

Ik heb deze, telkens met lederen bandje, de longines draag ik momenteel met een stalen bracelet en de mm uiteraard met rubber

1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Een horloge dat wil je toch altijd eerst eens irl (liefst op je pols) gezien hebben voor je bestelt?
                                      Mooi horloge overigens, hoewel niet direct mijn persoonlijke smaak (te klassiek).
                                      Heb daar lang over getwijfeld, maar ik heb het erop gewaagd. Pilotenhorloges kan je sowieso al niet passen in BE, tenzij IWC en voor die bedragen kan ik mij een auto kopen.

Ik zie wel graag klassieke horloges en zeker als er wat "geschiedenis" achter zit. Deze horloges zijn gebasseerd op de horloges die de piloten in de oorlog droegen. Maar in de eerste plaats vond ik het gewoon een knap, sober en niet alledaags mechanisch horloge voor een mooie prijs en die "geschiedenis" is mooi meegenomen. Heb er al veel positieve reacties opgekregen ook.

Comment

u-boat...you hate it or love it... I like

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                          Heb daar lang over getwijfeld, maar ik heb het erop gewaagd. Pilotenhorloges kan je sowieso al niet passen in BE, tenzij IWC en voor die bedragen kan ik mij een auto kopen.

Ik zie wel graag klassieke horloges en zeker als er wat "geschiedenis" achter zit. Deze horloges zijn gebasseerd op de horloges die de piloten in de oorlog droegen. Maar in de eerste plaats vond ik het gewoon een knap, sober en niet alledaags mechanisch horloge voor een mooie prijs en die "geschiedenis" is mooi meegenomen. Heb er al veel positieve reacties opgekregen ook.
                                          Ik heb het mij nog nooit beklaagd dat ik een horloge niet kon passen op voorhand, moet ik zeggen. Fora helpen wel. En uiteraard ook een beetje maten kunnen inschatten. Het is niet dat ik dikke polsen heb, dus je kan niet zeggen dat sowieso elke maat mij past, al heb ik het ook wel voor grotere horloges.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X