Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet niet hoor. Een horloge dat draag je rond je pols, je zweet zit letterlijk in de armband...
Sommige dingen koop je niet tweedehands vind ik. Dat geldt voor schoenen, onderbroeken, tandenborstels,... en ook voor horloges.
Veel horloges worden gekocht door verzamelaars en worden nooit/zelden gedragen !
Kijk maar eens op Chrono24
Maar je koopt wellicht wel een tweedehands wagen waarvan je niet weet wat er zich in dat interieur allemaal heeft afgespeeld ?! Kijk eens naar Top Gear, daar hebben ze ns een test gedaan
Heel mooie spullen hier, maar kan me voorlopig geen horloge van + 1000 euro veroorloven . Als ik met pensioen ga (nog een jaar of 30) koop ik wel een Omega. Iemand tips voor een horloge uit de goedkopere klasse (tot 200 euro)? Heb vroeger enkele Swatches versleten, eigenlijk altijd tevreden over geweest, maar wil nu toch wel eens iets anders. Al surfend kom ik dingen van Pulsar tegen, of Fossil, die lijken wel redelijk ok. Heel leuk zijn ook die retro kleurige Adidas-prullen, maar dat kan je natuurlijk niet altijd en overal dragen. Seiko heeft blijkbaar ook wel wat goedkopere modellen? Qua type heb ik het vooral voor iets strak "vintage"-achtigs, zoals die Rolex Milgauss die hier al werd voorgesteld :
Maar dus een véél goedkopere versie . Mag ook het "chronograph"-type zijn, met dus enkele kleine wijzerplaatjes erin.
Best wel grappig dat voor elk model wel een goedkopere versie (uiteraard fake) te vinden is.
In de replica's van Rolex bestaan er zeer grote kwaliteitsverschillen. De goede replica's hebben een ETA binnenwerk en zijn in niets te onderscheiden van de echte. Je beslist natuurlijk zelf of je dat koopt, maar reken op de goede versies toch snel 4-500€. Als je zo'n uurwerk mooi vindt en regelmatig wil veranderen is zo'n goede replica een goed alternatief
Iemand met een beetje kennis haalt ALLE fakes er zo tussenuit !
Een ETA binnenwerk is inderdaad gemakkelijk te onderscheiden van een origineel rolex binnenwerk. Maar dit wil niet zeggen dat het geen goed binnenwerk zou zijn (cartier, omega enz. gebruiken ze). Aan de buitenzijde zal je al zeer ervaren moeten zijn om ze te kunnen onderscheiden (ik ben er zeker van dat veel juweliers de namaak en de echte, zonder open te doen, niet zullen kunnen onderscheiden)!
(juweliers zelf klagen over de chinese troep die ondertussen in de échte horloges zit, het binnewerk is dan wel ori, maar het is chinees mayonaise-staal...)
Horloges die ik ook cool vind, en toch super betaalbaar: Swatch.
Het grappige is dat Omega, Rado, Tissot, Blancpain... allemaal horloges zijn in een hoger segment dan Swatch, maar ze zitten toch in de overkoepelende Swatch groep.
Komt daarbij dat Swatch Zwits is, en een belangrijke rol gespeeld heeft in het overleven van de zwitserse horlogeïndustrie toen die zware klappen kreeg met de opkomst van de aziatische kwartshorloges. Dat geeft ze voor mij veel street credibility.
Niet alle Swatches zijn mooi, maar horloges als dit vind ik best te pruimen:
Idd, uit de Swatch group heb ik het nogal voor Hamilton. Prijs / kwaliteit vind ik ze super. Heb zelf 3 Hamilton automatics (Valjoux 7750);
1. Jazzmaster Maestro (doet me wat denken aan de IWC Portuguese, één van mijn favourites maar schappelijker in prijs; delen aan de basis hetzelfde loopwerk)
2. Navy Regatta (build like a tank, en weegt haast even veel)
3. Khaki X-Wind
De laatste was een cadeau maar aangezien 2 en 3 uit dezelfde reeks komen en aan de basis hetzelfde uurwerk zijn, overweeg ik om één van de twee om te ruilen. Indien iemand interesse voor een ruil (voor andere automaat), let me know via PM. Eventuele opleg kan besproken worden (heb ook nog een extra orginele nieuwe rubbere strap zoals op foto voor de X-Wind liggen dus ben je zeker dat hier nog geen zweet ingekropen is )
Het grappige is dat Omega, Rado, Tissot, Blancpain... allemaal horloges zijn in een hoger segment dan Swatch, maar ze zitten toch in de overkoepelende Swatch groep.
Komt daarbij dat Swatch Zwits is, en een belangrijke rol gespeeld heeft in het overleven van de zwitserse horlogeïndustrie toen die zware klappen kreeg met de opkomst van de aziatische kwartshorloges. Dat geeft ze voor mij veel street credibility.
Niet alle Swatches zijn mooi, maar horloges als dit vind ik best te pruimen:
Jep, klopt. Zonder Swatch was het met de Zwitserse horlogemakerij waarschijnlijk zo gegaan als met de Waalse staalindustrie. Nu, dat luxemerken met hun beperkt volume gaan schuilen onder de vleugels van een massaproducent zie je natuurlijk in vele sectoren. Zie ook de automerken : Bugatti, Rolls, Aston, ...
iedereen z'n gedacht , maar persoonlijk no way om zoveel geld te geven aan horloges .
Ik hou het bescheiden ...
Foute redenatie
. De horlogewereld is er eentje net als zovele anderen. Alles draait om restwaarde. Denk maar aan de woningmarkt, maar ook de automarkt. Ik betaal graag x euro méér voor een auto waarvan ik weet dat ik nadien mijn centen (in verhouding) nog terugzie. Voor een Suzuki Swift krijg je in verhouding minder terug dan een VW Polo, bijvoorbeeld.
Die drie horloges van je kosten je een goede 350 à 400 per stuk. Samen maakt dat een goede 1.100 euro. Ok, je hebt DRIE horloges voor dat geld, maar geen enkel waar je later nog iets voor terug zal/kan krijgen. Je kan dus beter 1 goed, waardevast horloge kopen waar je nadien nog centjes voor terug krijgt die je weer kan investeren in een ander, beter, exclusiever horloge, dan in die drie horloges die je nu hebt.
Zonder partij te trekken vind ik de vergelijking ook een beetje scheef: een horloge gekocht bij de juwelier en verkocht op vb chrone24 daar ga je ook 30 a 5O procent op verliezen op de meeste modellen. De koper van de goedkopere horloges heeft dat bedrag niet uitgegeven en met het uitgespaarde geld kan hij ook later een duur horloge kopen. Jullie verliezen evenveel. Het verlies in waarde van zijn goedkoop horloge is plus minus gelijk aan het waardeverlies van uw duur horloge.
Ivm met die chinese eta binnenwerken: heb eens gelezen dat echte zwitserse binnenwerken gesmeerd zijn met olie en dat de chinese dat niet zijn. Chinese binnenwerken zijn meestal kapot daardoor in 2 a 3 jaar, de echte kun je blijkbaar her olie en bij service zodat ze terug jarenlang meegaan tot de volgende service beurt. Dat olien is blijkbaar heel arbeids intensief: kost beduidend meer dan de prijs van een nieuw chinees binnenwerk.
Heb ook gelezen dat de chinese niet echt aan vervalsing doen daar de makers van de echte binnenwerken falliet zijn gegaan indertijd en de patenten niet meer gelden of gekocht zijn geweest door de chinezen.
Zonder partij te trekken vind ik de vergelijking ook een beetje scheef: een horloge gekocht bij de juwelier en verkocht op vb chrone24 daar ga je ook 30 a 5O procent op verliezen op de meeste modellen. De koper van de goedkopere horloges heeft dat bedrag niet uitgegeven en met het uitgespaarde geld kan hij ook later een duur horloge kopen. Jullie verliezen evenveel. Het verlies in waarde van zijn goedkoop horloge is plus minus gelijk aan het waardeverlies van uw duur horloge.
Bij een contante aankoop krijg je bij de echte juwelier vaak korting. Of je koopt een horloge online bij een erkende verdeler van merk x (via bv: www.acejewellers.nl). Zo kan je ook een pak korting krijgen. Veel mensen vragen niet of er een korting mogelijk is...
Zoals ik in mijn voorbeeld aangaf: 3 horloges kopen van 3a400 euro kopen = 1.200 euro. Waar je niets voor terugkrijgt. Dat geld (1.200 euro) is dus weg.
Dan kan je toch beter één horloge kopen voor dat geld (1.200 euro) waar je wél nog iets voor terugkrijgt. H
et gevoel van met een horloge van 1.200 euro rond de pols te lopen is ook anders dan met een horloge van 400 euro... En om te ontkomen aan de discussie dat je dan niet kan afwisselen: De herverkoopwaarde van een (bekend) merkhorloge maakt (of kan veel) goedmaken.
Koop ook een waardevast horloge als bv Omega (Speedmaster), Rolex, Panerai,... .
Ik heb mijn Longines gekregen voor mijn 21ste verjaardag en ik ben zeker niet van plan om hem te verkopen. Horloges van deze prijsklasse koop je volgens mij met je hart en dus ook met een betekenis. Dat is net het mooie ervan. Het is inderdaad een verschil of je een horloge van 300 EUR of eentje van >1000 EUR om je pols hebt.
Comment