Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    bretiling fan
    made in..

Comment

• correction

Breitling

sorry for my error
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
        De horlogewereld is er eentje net als zovele anderen. Alles draait om restwaarde.
        Aka de Bmw 3 / Vw Golf van de horloges zijn Rolexen.

Horlogeliefhebber? Dan kun je toch verder zoeken dan DE meest mainstream horloge met restwaarde...?

Dit geeft ook mooi mijn mening daarover weer:
        Last edited by Bwlian; 06/10/2012, 21:04.
        1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
        2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
        2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Als er hier in't kort nog ééntje moet/zal aangeschaft worden, gaat het uit volgende collectie zijn: http://www.weldertimepiece.com/
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Exclusief en ook heeeeeel duur . http://www.lebeau-courally.com/nl/uurwerken/le-prince

Comment

• Hier ook horlogeliefhebber.
              Momenteel enkel nog maar Rodania en Festina's gehad... Droom is ooit een Breitling te kopen

Huidige horloges:

montre-festina-f16495-2.jpg2466147.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                Aka de Bmw 3 / Vw Golf van de horloges zijn Rolexen.

Horlogeliefhebber? Dan kun je toch verder zoeken dan DE meest mainstream horloge met restwaarde...?

Dit geeft ook mooi mijn mening daarover weer:
                http://www.forbes.com/sites/jackfors...ognized-watch/
                Omega speedmaster is een van de meer betaalbare, waardevaste horloges. Zeer gegeerd op de tweedehandsmarkt omwille van de geschiedenis van het horloge, maar ook (en misschien wel in grotere mate) de jaarlijkse 'opslag' van het horloge.

Zo kon ik enkele jaren een Audemars Piguet Royal Oak aankopen voor x euro. Niet gedaan omdat het an sich teveel geld was, maar hetzelfde horloge is nu procentueel zoveel gestegen dat ik er mijn broek niet aan gescheurd zou hebben als ik het indertijd wel had gekocht.

Zelfde verhaal met een Omega Speedmaster met glasbodem. Dat horloge kost me zo goed als niks aangezien de prijzen van Omega elk jaar procentueel gezien, aardig stijgen (meer dan een traditioneel spaarboekje, bijvoorbeeld).

Comment

Bij een contante aankoop krijg je bij de echte juwelier vaak korting. Of je koopt een horloge online bij een erkende verdeler van merk x (via bv: www.acejewellers.nl). Zo kan je ook een pak korting krijgen. Veel mensen vragen niet of er een korting mogelijk is...

Zoals ik in mijn voorbeeld aangaf: 3 horloges kopen van 3a400 euro kopen = 1.200 euro. Waar je niets voor terugkrijgt. Dat geld (1.200 euro) is dus weg.
                  Dan kan je toch beter één horloge kopen voor dat geld (1.200 euro) waar je wél nog iets voor terugkrijgt. H
                  et gevoel van met een horloge van 1.200 euro rond de pols te lopen is ook anders dan met een horloge van 400 euro... En om te ontkomen aan de discussie dat je dan niet kan afwisselen: De herverkoopwaarde van een (bekend) merkhorloge maakt (of kan veel) goedmaken.

Koop ook een waardevast horloge als bv Omega (Speedmaster), Rolex, Panerai,... .
                  Wat maakt dat uit als je je horloges nooit verkoopt?
                  En wat heet waardevast? Een Rodania of Festina zal natuurlijk niet waardevast zijn, maar er zijn nog betaalbare uurwerken die dat veel meer zijn.
                  Ik hou er trouwens van om te kunnen afwisselen. Liever mijn Steinhart en nog een handvol andere uurwerken, dan één IWC die er net hetzelfde uitziet. En stel dat daar dan een kras op komt (op het staal, bedoel ik) ...
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Omega speedmaster is een van de meer betaalbare,...
                    Zelfde verhaal met een Omega Speedmaster met glasbodem. Dat horloge kost me zo goed als niks aangezien de prijzen van Omega elk jaar procentueel gezien, aardig stijgen (meer dan een traditioneel spaarboekje, bijvoorbeeld).
                    Omega maakt heel mooie horloges, vooral de Seamasterreeks kan me bekoren.
                    Jammer genoeg zijn hun prijzen de laatste jaren zodanig gestegen dat ze zich (althans wat mij betreft) uit de markt prijzen.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                      (...)k ben er zeker van dat veel juweliers de namaak en de echte, zonder open te doen, niet zullen kunnen onderscheiden)!
                      Helaas pindakaas. Nooit de aflevering gezien van Luc Alloo? Een handelaar in namaak-horlgoes verkocht hem een Rolex Daytona. Samen met doosjes, papierwerk, zelfs een draagtasje waarin je het doosje steekt was meegeleverd. Niet van echt te onderscheiden. Zeker niet wanneer ie niet zou geopend worden. Luc Alloo daarmee naar een juwelier: juwelier oordeelt op een halve meter afstand na 2 seconden, nog zonder het horloge hebben vastgenomen, dat het om namaak gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Ik hou er trouwens van om te kunnen afwisselen. Liever mijn Steinhart en nog een handvol andere uurwerken, dan één IWC die er net hetzelfde uitziet. En stel dat daar dan een kras op komt (op het staal, bedoel ik) ...
                        En waarom niet beide ?!

Goh, wat betreft krassen : als je iets gebruikt, dan zijn krassen onvermijdelijk , al is dat een iPhone (weer hele hetze rond de 5), auto of horloge.

Hoeveel mensen rijden met hun 20k EUR (of meer) dure auto door de krasstraat ?!

Vorge week kras opgemerkt op m'n Rolex (op de 'bezel'), leuk is het niet want ben er toch steeds voorzichtig mee, maar het is gewoon onvermijdelijk ; als ik het niet meer kan aanzien laat ik een nieuwe bezel plaatsen & opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                          Goh, wat betreft krassen : als je iets gebruikt, dan zijn krassen onvermijdelijk , al is dat een iPhone (weer hele hetze rond de 5), auto of horloge.
                          Tuurlijk. Iets wat gebruikt wordt verslijt. Anders moet je ze in een doos opbergen, of in een vitrinekast leggen thuis, en wat heb je er dan aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                            Als je zo'n uurwerk mooi vindt en regelmatig wil veranderen is zo'n goede replica een goed alternatief
                            Laten we nog even van de veronderstellijg uitgaan dat zo'n replica niet van echt te onderscheiden is, dezelfde duurzaamheid heeft etc. Dan nog... Alleen al het feit dat je zelf *weet* dat het een replica is, maakt toch al dat je dat niet meer op dezelfde manier kunt apprecieren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Tuurlijk. Iets wat gebruikt wordt verslijt. Anders moet je ze in een doos opbergen, of in een vitrinekast leggen thuis, en wat heb je er dan aan?
                              Exact !

Comment

Helaas pindakaas. Nooit de aflevering gezien van Luc Alloo? Een handelaar in namaak-horlgoes verkocht hem een Rolex Daytona. Samen met doosjes, papierwerk, zelfs een draagtasje waarin je het doosje steekt was meegeleverd. Niet van echt te onderscheiden. Zeker niet wanneer ie niet zou geopend worden. Luc Alloo daarmee naar een juwelier: juwelier oordeelt op een halve meter afstand na 2 seconden, nog zonder het horloge hebben vastgenomen, dat het om namaak gaat.
                                Niet gezien, maar als L. Alloo met een camera bij mij zou binnenstappen met een zogezegde Rolex in zijn pollen, zou ik er ook niet intrappen .

Comment

Idd, mijn vriendin werkt bij een juwelier, en daar zien ze het direct. Het zijn de details, het binnenwerk ligt er meestal vinger dik op.

Ik hoor dat Omega zich uit de markt zet door hun prijzen, klopt, bepaalde juweliers geraken zelf niet aan de nodige verkoopcijfers om ze te mogen verdelen. Omega steekt dan de schuld op de juweliers zelf maar het zijn de trouwe klanten van Omega die gewoon weg afhaken omwille van de absurde prijs.

Idem voor Breitling, niet de prijs maar hun kwaliteit is er op achteruit aan het gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Idd, mijn vriendin werkt bij een juwelier, en daar zien ze het direct. Het zijn de details, het binnenwerk ligt er meestal vinger dik op.

Ik hoor dat Omega zich uit de markt zet door hun prijzen, klopt, bepaalde juweliers geraken zelf niet aan de nodige verkoopcijfers om ze te mogen verdelen. Omega steekt dan de schuld op de juweliers zelf maar het zijn de trouwe klanten van Omega die gewoon weg afhaken omwille van de absurde prijs.

Idem voor Breitling, niet de prijs maar hun kwaliteit is er op achteruit aan het gaan.
                                    Denk dat rolex een speciaal geval is : er staat een markering in het glas zelf van een rolex , juweliers letten daar onmiddelijk op, als je de markering weet staan dan is eht snel gevonden: ook het vergroot glas bolletje op de datum markering is redelijk uniek van rolex. Daar kan je het ook aan zien. Bij andere merken is het niet zo evident. Niet alle horloges hebben een zichtbaar binnenwerk, bij veel moet je de achterplaat al verwijderen eerst. Het verhaal is genuanceerd, bij sommige merken zie je het onmiddelijk, bij andere merken moeilijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      Niet gezien, maar als L. Alloo met een camera bij mij zou binnenstappen met een zogezegde Rolex in zijn pollen, zou ik er ook niet intrappen .
                                      Het was op een andere manier dat in zijn werk ging: Er werd op voorhand gezegd dat het over namaak horlgoes ging en de medewerking van de juwelier werd gevraagd om de echte van de valse horlgoes te onderscheiden. Luc Aloo presenteerde een box vol met horloges en vroeg de juwelier om er de valse uit te halen.
                                      De juwelier zag in 1 ooglopslag wlke de valse waren. Bij zijn beste namaak-horloge (dat was die Daytona), twijfelde de juwelier geen seconde. Er klopte iets niet aan de wijzerplaat. Een leek zou daar wellicht over zien, maar iemand met een beetje kennis van zaken (bvb een liefhebber) weet dat zelfs kleine foutjes gewoon niet voorkomen op een echte Rolex.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                        Denk dat rolex een speciaal geval is : er staat een markering in het glas zelf van een rolex , juweliers letten daar onmiddelijk op, als je de markering weet staan dan is eht snel gevonden: ook het vergroot glas bolletje op de datum markering is redelijk uniek van rolex. Daar kan je het ook aan zien. Bij andere merken is het niet zo evident. Niet alle horloges hebben een zichtbaar binnenwerk, bij veel moet je de achterplaat al verwijderen eerst. Het verhaal is genuanceerd, bij sommige merken zie je het onmiddelijk, bij andere merken moeilijker.
                                        Het heeft niks met uiterlijke kenmerken te maken, want goede namaak-horloges make die zaken ook gewoon na. Het is zoals met namaak-software paketten uit china. De anti-namaak hologrammen zijn ook gewoon nagemaakt.

Het zijn de kleine imperfecties die namaak verraden. Namaak is nooit even keurig dan het origineel.

In die reportage van Luc Alloo beweerde de leverancier van het namaak Daytona horloge dat het horloges gemaakt werd door medewerkers van Rolex (die de piepkleine onderdeeltjes mee naar huis stelen en daar in hun vrije tijd extreem goede namaak Rolexen mee maken). Bleek uiteraard larie en apekool te zijn. Het gereedschapje waarme juweliers een Rolex horloge open maken paste zelfs niet. En voor alle duidelijkheid nogmaals: dat was NA de juwlier op aan halve meter afstand zonder het horloge aan te raken al gezien had dat het namaak was.

Comment

• ja een doorsnee juwelier zal ze er rap uithalen. Een horloge kenner probably ook, toch de modellen of merken die hij kent of zelf in bezit heeft. En rolex is op zich wereld bekend natuurlijk, bij een hublot vb zal het al moeilijker zijn.

Comment

Working...
                                          X