Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    Denk dat rolex een speciaal geval is : er staat een markering in het glas zelf van een rolex , juweliers letten daar onmiddelijk op, als je de markering weet staan dan is eht snel gevonden: ook het vergroot glas bolletje op de datum markering is redelijk uniek van rolex. Daar kan je het ook aan zien. Bij andere merken is het niet zo evident. Niet alle horloges hebben een zichtbaar binnenwerk, bij veel moet je de achterplaat al verwijderen eerst. Het verhaal is genuanceerd, bij sommige merken zie je het onmiddelijk, bij andere merken moeilijker.
    - wat betreft markering : op sommige modellen staat er een kroontje ge-etst (met laser) aan op 6 uur-aanduiding, OP het glas, met het blote oog niet te zien, met een loupe wel als je weet waar & hoe je moet kijken
    - achterkant : veel fake Rolexen hebben een bedrukte, gegraveerde of ge-etste achterkant, Rolex gebruikt NOOIT (of extreem zelden) prints op de achterkant !
    - algemeen : alles is HAARSCHERP : kroontje, lettertjes, polsband, graveringen, fake kan daar bijlane na niet aan tippen !
    - 'bolletje' bij datum-markering : bij Rolex vergroot het 2.5x, bij fakes nauwelijks 1.5x, dus heel makkelijk te zien !

En wat algemeen geldt : de prijs : als je n Rolex te koop ziet staan voor 500 EUR, dan weet je dat het geen echte KAN zijn

Comment

• In een moment van mentale zwakte vandaag toch gezwicht voor deze rechthoekige Raymone Weil (Tango) ; love it or hate it ... : http://www.goldsmiths.co.uk/product/...watch-17341065

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Helaas pindakaas. Nooit de aflevering gezien van Luc Alloo? Een handelaar in namaak-horlgoes verkocht hem een Rolex Daytona. Samen met doosjes, papierwerk, zelfs een draagtasje waarin je het doosje steekt was meegeleverd. Niet van echt te onderscheiden. Zeker niet wanneer ie niet zou geopend worden. Luc Alloo daarmee naar een juwelier: juwelier oordeelt op een halve meter afstand na 2 seconden, nog zonder het horloge hebben vastgenomen, dat het om namaak gaat.
        Ik ken zelf de persoon die het uurwerk destijds verkocht aan Luk Alloo in het citadelpark in Gent ("den besten" (komen eten) heeft er trouwens voor in de gevangenis gezeten in combinatie met nog andere feiten). De reportage is natuurlijk al meer dan 10 jaar oud en de chinezen hebben natuurlijk niet stilgezeten. De topkwaliteit replica's zijn enorm goed, zeker en vooral bij rolex. Alles gaat terug tot in de vietnam oorlog, waarbij de rolexen van gesneuvelde amerikanen zijn gebruikt om mallen te maken voor de uurwerken. Sindsdien hebben ze alles verder verfijnd en kopen ze zelfs zwitserse ETA binnenwerken om ook qua binnenwerk kwaliteit af te leveren. Ik spoor zeker niemand aan om een replica te gaan kopen, maar besef dat het soms de moeite waard is (als je weet hoe je aan de goede replica's kan geraken) als je een bepaald model mooi vind, maar de prijs voor een "bevlieging" er niet voor over hebt (bvb. voor een speciaal kleur of model of in afwachting van). Trouwens de Hublot's, AP's en Panerai's worden tegenwoordig ook zeer goed gemaakt.

BTW: mijn huidige collectie: Rolex GMT M2, Milgauss en Oris TT williams day-date. En misschien binnenkort: IWC ingenieur

Comment

• ik heb mijn oog laten vallen op deze:

Ontdek alle Tissot® Straps en Swiss Made Horloges voor mannen en vrouwen op onze officiële website | Sinds 1853 | 2 jaar internationale garantie

475 CHF in Zurich op de luchthaven
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Mijn nieuwe Hamilton X-Patrol (was de eerste in België). Doorontwikkeling Valjoux 7750 met 60 uur gangreserve. Gekocht op staal en erna op leder gezet. Kan ik afwisselen bij warmer weer. Is mijn dagelijkse horloge, iets hoger prijsklasse.

sigpic

Comment

• Bzguy en fblade: mooie horloges.
              Wat Rolex betreft, de doorsnee juwelier weet niets van automatische horloges, laat staan van Rolex.
              Ik ken iemand die haar Jaeger-Lecoultre (een handwinder) van 25 jaar oud binnenstak bij de juwelier voor herstel/onderhoud, ze heeft er 8 weken op moeten wachten, dus ik ben er zeker van dat hij het doorgestuurd heeft naar iemand die er wel wat van kende.
              Enkel een juwelier die zelf Rolex verkoopt kent er voldoende van om echt en namaak te onderscheiden.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                Mijn nieuwe Hamilton X-Patrol (was de eerste in België). Doorontwikkeling Valjoux 7750 met 60 uur gangreserve. Gekocht op staal en erna op leder gezet. Kan ik afwisselen bij warmer weer. Is mijn dagelijkse horloge, iets hoger prijsklasse.

Mooi mooi !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Enkel een juwelier die zelf Rolex verkoopt kent er voldoende van om echt en namaak te onderscheiden.
                  Zo moeilijk is het echt niet hoor Leg gewoon een fake naast een echte en je ziet het direct, en aan de hand daarvan kun je de norm zien wat betreft afwerking etc
                  BTW : 98/100 van de fakes heeft GEEN gelaserd kroontje op het glas thv 6 uur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                    En waarom niet beide ?!

Goh, wat betreft krassen : als je iets gebruikt, dan zijn krassen onvermijdelijk , al is dat een iPhone (weer hele hetze rond de 5), auto of horloge.

Hoeveel mensen rijden met hun 20k EUR (of meer) dure auto door de krasstraat ?!

Vorge week kras opgemerkt op m'n Rolex (op de 'bezel'), leuk is het niet want ben er toch steeds voorzichtig mee, maar het is gewoon onvermijdelijk ; als ik het niet meer kan aanzien laat ik een nieuwe bezel plaatsen & opgelost
                    Beiden? Een IWC en dan nog mijn andere horloges? Sorry, ik kan daar geen 3000 € aan geven. Een fiets, daar kan ik 3000 € aan geven, maar niet aan een horloge. Een mens heeft nog hobby's en de meesten kunnen niet alles hebben. Niet iedereen verdient 10.000 € per maand, mijn beste. Trouwens, met wat ik de laatste jaren aan uurwerken heb uitgegeven, had ik best wel een "mooi" horloge kunnen kopen, maar waarom? Ik wissel graag. En ik koop ook gewoon graag iets nieuws.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                      Ik ken zelf de persoon die het uurwerk destijds verkocht aan Luk Alloo in het citadelpark in Gent ("den besten" (komen eten) heeft er trouwens voor in de gevangenis gezeten in combinatie met nog andere feiten). De reportage is natuurlijk al meer dan 10 jaar oud en de chinezen hebben natuurlijk niet stilgezeten. De topkwaliteit replica's zijn enorm goed, zeker en vooral bij rolex. Alles gaat terug tot in de vietnam oorlog, waarbij de rolexen van gesneuvelde amerikanen zijn gebruikt om mallen te maken voor de uurwerken. Sindsdien hebben ze alles verder verfijnd en kopen ze zelfs zwitserse ETA binnenwerken om ook qua binnenwerk kwaliteit af te leveren. Ik spoor zeker niemand aan om een replica te gaan kopen, maar besef dat het soms de moeite waard is (als je weet hoe je aan de goede replica's kan geraken) als je een bepaald model mooi vind, maar de prijs voor een "bevlieging" er niet voor over hebt (bvb. voor een speciaal kleur of model of in afwachting van). Trouwens de Hublot's, AP's en Panerai's worden tegenwoordig ook zeer goed gemaakt.

BTW: mijn huidige collectie: Rolex GMT M2, Milgauss en Oris TT williams day-date. En misschien binnenkort: IWC ingenieur
                      Volledig mee akkoord. Ik begrijp ook nog best dat mensen een replica kopen, al moeten ze dan natuurlijk wel niet verkondigen dat het een echte is. Zelf geef ik wel eerder de voorkeur aan om iets te kopen wat er op lijkt. Vandaar ook bv. mijn Steinhart Nav B Uhr. Iets als een Rolex Submariner zou mij ook nog interesseren. Genoeg uurwerken die daar op lijken. Of mijn all time favorite: een Breitling Navitimer (ik heb het over de looks), maar daar heb ik nog niet bijster veel deftige lookalikes van gezien. Nu ja, voorlopig geen horloges meer. Ik sta nu 's morgens al dikwijls te twijfelen over wat ik die dag aan zal doen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo moeilijk is het echt niet hoor Leg gewoon een fake naast een echte en je ziet het direct, en aan de hand daarvan kun je de norm zien wat betreft afwerking etc
                        BTW : 98/100 van de fakes heeft GEEN gelaserd kroontje op het glas thv 6 uur
                        Wees daar maar niet zo zeker van. De gelaserde kroon staat er evengoed op. En inderdaad bij de fake's in turkije en degene die je overal kan vinden zal er geen kroon staan. Het zit hem echt in de details: de Rolex op de binnenring: hoe fijn is die gegraveerd; de positie van de kroon in geschroefde toestand, ligt de keramiek in de bezel perfect...
                        bij de perfecte replica's kan je hierop soms nog een klein foutje ontdekken, maar meestal zijn ze niet maar aanwezig. Trouwens de milgauss met groen saffierglas heeft geen gelaserde kroon.

Comment

Bzguy en fblade: mooie horloges.
                          Wat Rolex betreft, de doorsnee juwelier weet niets van automatische horloges, laat staan van Rolex.
                          Ik ken iemand die haar Jaeger-Lecoultre (een handwinder) van 25 jaar oud binnenstak bij de juwelier voor herstel/onderhoud, ze heeft er 8 weken op moeten wachten, dus ik ben er zeker van dat hij het doorgestuurd heeft naar iemand die er wel wat van kende.
                          Thanks. Ik kan niet zoveel geld uitgeven aan een horloge (nog niet, ben nog wat te jong vind ik) maar 400 euro voor een deftige horloge vind ik eerder een must. Staat gewoon goed bij een pak als je naar klanten gaat zonder 'overdreven' over te komen. Voor dat bedrag heb ik dan liever een echte dan een valse . Op die 400 euro komt het niet ùaar ik voel mij er wel super bij als ik mijn nieuwe aanwinsten draag

Thanks,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            (...)Voor dat bedrag heb ik dan liever een echte dan een valse . Op die 400 euro komt het niet ùaar ik voel mij er wel super bij als ik mijn nieuwe aanwinsten draag
                            Awel daar zou ik me volledig bij willen aansluiten. Liever een mooi horloge van een betaalbaar merk dan een namaak van een onbetaalbaar merk (zelfs al is het zgn goede namaak). Namaak heeft altijd een hoog "Me too" gehalte. Mensen die zich anders willen voordoen dan ze werkelijk zijn, zijn meestal toch niet de mensen waar ik veel mee wil te maken hebben.

Koop dan gewoon een mooi horloge van een meer bescheiden merk, er zoveel keus.

Comment

• Net zoals bij mijn auto's kan ik erg genieten van een mooi horloge, maar geef ik daar zelf geen waanzinnige bedragen aan uit.
                              Mijn ene daily is deze (12 jaar oud):

en dit is mijn andere daily (afhankelijk van het humeur en van de plastron wissel ik af):

Daarnaast heb ik ook nog een oud familiestuk liggen (Omega zakhorloge) dat ik af en toe opwind om naar het getik te luisteren. Vroeger heb ik ook een hele serie Swatchen versleten, eerst de gewone en daarna Irony Chrono's, is toch ook een merk dat me nauw aan het hart blijft liggen wegens soms echt grappige modelletjes.
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                Thanks. Ik kan niet zoveel geld uitgeven aan een horloge (nog niet, ben nog wat te jong vind ik)
                                Niet ongerust izjn, de rest komt nog, met tijd & boterhammen zoals men zegt

Is bij iedereen hetzelfde, alles komt op zijn tijd, alleen vergeten velen dat vaak ...

Comment

Bzguy en fblade: mooie horloges.
                                  Bijna alle juweliers, ook de goed gekende en hoog aangeschreven, sturen veel horloges op voor herstelling of nazicht. Ik weet geen enkele juwelier die grote herstellingen aan Rolex doet. En soms is veel langer dan 8 weken wachten. Een van mijn passies zijn Rolex horloges. Ik ben daar toch al een dikke 25 jaar mee bezig. Tweedehands de beste koopjes zoeken. Dan oppoetsen en eventueel laten nakijken. En dan te koop zetten met wat winst. Gemiddeld koop en verkoop ik er toch een acht per jaar. Momenteel heb ik er vijftal liggen. Een gewone stalen Oyster, een gouden Oyster, een staal/gouden Submariner, een gouden Yachtmaster en in mijn ogen de topper een stalen Cosmograph Daytona. Dit zijn veel betere beleggingen dan wagens. Zo heb ik eens een nieuwe stalen Date-just Oyster met grote korting kunnen kopen. Meer dan 6 jaar heb ik die dagelijks gedragen en op het einde met een pak winst nog verkocht. Spijtig genoeg is de Belgische markt veel te klein maar dankzij het internet zijn nu kandidaat kopers over gans de wereld te bereiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                    Da's dezelfde als mijn horloge (weliswaar in blauwe kleur).
                                    Is sinds enkele weken binnen omdat m'n mechanisme vast zat. Normaal vandaag terug
                                    Happy to have it back

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                                    Naar analogie met deze thread : interesse in een (bal)pennen thread ?? Voor liefhebbers van de mooiere/betere (bal)pennen of vulpotloden ?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                      Bijna alle juweliers, ook de goed gekende en hoog aangeschreven, sturen veel horloges op voor herstelling of nazicht. Ik weet geen enkele juwelier die grote herstellingen aan Rolex doet. En soms is veel langer dan 8 weken wachten. Een van mijn passies zijn Rolex horloges. Ik ben daar toch al een dikke 25 jaar mee bezig. Tweedehands de beste koopjes zoeken. Dan oppoetsen en eventueel laten nakijken. En dan te koop zetten met wat winst. Gemiddeld koop en verkoop ik er toch een acht per jaar. Momenteel heb ik er vijftal liggen. Een gewone stalen Oyster, een gouden Oyster, een staal/gouden Submariner, een gouden Yachtmaster en in mijn ogen de topper een stalen Cosmograph Daytona. Dit zijn veel betere beleggingen dan wagens. Zo heb ik eens een nieuwe stalen Date-just Oyster met grote korting kunnen kopen. Meer dan 6 jaar heb ik die dagelijks gedragen en op het einde met een pak winst nog verkocht. Spijtig genoeg is de Belgische markt veel te klein maar dankzij het internet zijn nu kandidaat kopers over gans de wereld te bereiken.
                                      Leuk om weten, ik moet dringend eens binnenspringen, en blijkbaar woon je vlakbij ook nog

Daytona staat HOOG op mijn lijstje, ubmariner uiteraard ook

Comment

Niet ongerust izjn, de rest komt nog, met tijd & boterhammen zoals men zegt

Is bij iedereen hetzelfde, alles komt op zijn tijd, alleen vergeten velen dat vaak ...
                                        Natuurlijk maar ik vind ook dat je als 29 jarige niet met een Breitling moet rondlopen. Schreeuwt wat teveel 'look at me now' uit. Liever iets klein dan afgaan tegenover oudere mensen. Toont ook respect naar mijn klanten toe terwijl ze maar al te goed weten dat ik er een kan kopen mocht ik willen. Ge moet hun ego strelen he

Comment

• Deze net besteld. Het zijn geen topmerken voor topprijzen maar ach die tijd komt nog (pun intended).
                                          En zo omzeil je het 3 afbeeldingen limiet

1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                          2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                          2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Working...
                                          X