Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    De Apollon lijkt me toch een uiterst origineel concept? Die Le Mans GT ook, maar die is schreeuwlelijk

Verder vind ik het kopieren van een bestaand design niet noodzakelijk slecht zolang men trademarks respecteert. Bovendien zijn het geen exacte kopieen, maar voegen ze telkens een kenmerkend detail toe, kijk bvb naar de schitterende bezel op de ocean 44. Ik zie trouwens liever een mooi afgewerkt en degelijke "hommage" dan een "replica" (een mooi woord voor illegale namaak -- iets wat blijkbaar op nogal wat tolerantie kan rekenen hier op dit forum).

Ik heb niets tegen een "hommage" maar in dit geval is het gewoon kopieren van het algemeen look van bekende uurwerken van Rolex, IWC, Blanpain ipv iets origineel te bedenken.
    90% van hun gamma is zo...

Het zijn wel gebouwde uurwerken van degelijk kwaliteit, het is juist daarom spijtig van zo de inspiratie te gaan pikken bij anderen en niet zoeken naar een eigen identiteit.

Replica is natuurlijk nog erger...
    2014 Porsche Boxster 981
    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• ik heb deze aangeschaft.
      Last edited by papie; 14/02/2013, 14:19.

Comment

Tot voor kort was mij daily een uitstekende Casio uit de edifice lijn en ik heb hem in dit topic meermaals aangeraden voor wie gewoon voor weinig geld een ultradegelijk horloge wilt dat er toch nog OK uit ziet.

Sinds kort moet ik mijn mening herzien. Niet dat er plots iets mis is met die Casio, maar dankzij deze topic kwam ik met het merk Steinhart in aanraking. Ik was meteen verkocht en heb mij mijn eerste automatic aangeschaft. Dankzij de waanzinnig slechte forum software hier kan ik helaas geen afbeelding tonen, maar het gaat dus over dit klokje:

Minder dan 500 EUR voor een automaat. Meer heb ik niet nodig om van mening te veranderen en voortaan te stellen dat een horloge met batterij heiligschennis is. Prachtig horloge, supermooi afgewerkt, loopt uiterst nauwkeurig. Ziet er minstens dubbel zo duur uit als het is. Gewoon besteld via internet zonder het in real life gezien te hebben. Men moet al eens een gokje wagen.
        Werd geleverd in een mooie doos met het nodige tooltje om het armbandje te verwisselen.

Ik ben ook lid van de dunne polsen familie (16cm), maar dat mag u zeker niet tegenhouden dit soort horloge te kopen. De afmetingen zijn juist ideaal om voldoende presentie op de pols te hebben zonder opzichtig te worden.

Ik heb nog nooit een horlgoe gezien dat zoveel waar biedt voor zo weinig geld. Dat zou ik even delen met u.
        Volledig akkoord wat Steinhart betreft. Ik heb er ook eentje en als ik nog eens een mechanisch uurwerk in huis haal, zal het terug een Steinhart zijn.
        Echter, om daarom nu te zeggen dat alle quartz-uurwerken heiligschennis zijn? Nonsens. Quartz is "gewoner", maar zeker ook preciezer dan een mechanisch horloge. Ik vind het leuk dat een horloge tot op de seconde correct loopt en dat kan ik met mijn mechanische uurwerken simpelweg niet. Als je een radiogestuurde Edifice had, dan had je één van de meeste correct lopende horloges die er zijn. Geen omkijken naar en altijd exact het juiste uur. Is dat niet de bedoeling van een uurwerk?
        Ik heb beiden en ik apprecieer ook beide systemen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
          Want voor de rest hebben ze niet veel inspiratie gehad en vooral bekende modellen van grote merken ""gekopieerd""
          Ook niet helemaal mee akkoord. Ik heb een Steinhart Nav B. Die lijkt nogal op de IWC Big Pilot. Alleen, die IWC was zelf niet het origineel. Dus dan is ook die IWC een "banale" kopie. Al wordt dat natuurlijk niet gezegd omdat het één van de beste en duurste versies is.
          En als je zo begint, heb je wel erg veel kopieën in omloop. Veel uurwerken lijken wel ergens op. En als ze helemaal nergens op lijken, zijn ze meestal gewoon lelijk.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            (...) Als je een radiogestuurde Edifice had, dan had je één van de meeste correct lopende horloges die er zijn. Geen omkijken naar en altijd exact het juiste uur. Is dat niet de bedoeling van een uurwerk?
            Wel... ja en neen. Als het puur dient om te zien hoe laat het is dan gaat er idd niets boven zo'n waveceptor. Echter, zien hoe laat het is kan ik op mijn gsm ook. Het feit dat je het op je lichaam draagt maakt toch dat het zoals een kledingsstuk is. Ook dat heeft als voornaamste doel iets functioneels (in je blootje rondlopen is niet bepaald aangenaam in deze winterse dagen), maar niet enkel dat: het moet er ook nog een beetje treffelijk en modieus uitzien.

Behalve een trouwring is een horloge toch zo wat het enige "juweel" dat een man draagt. Tenzij eikelpiercings en zo, maar dat is niet zo mijn ding.

Comment

Ook niet helemaal mee akkoord. Ik heb een Steinhart Nav B. Die lijkt nogal op de IWC Big Pilot. Alleen, die IWC was zelf niet het origineel. Dus dan is ook die IWC een "banale" kopie. Al wordt dat natuurlijk niet gezegd omdat het één van de beste en duurste versies is.
              En als je zo begint, heb je wel erg veel kopieën in omloop. Veel uurwerken lijken wel ergens op. En als ze helemaal nergens op lijken, zijn ze meestal gewoon lelijk.
              De IWC Big Pilot is wel The Real Thing

Het is een reproductie van een model die ze eerst ontworpen hebben in 1936 in het klein (de Pilot model)
              En die hebben ze in 1940 vergroot tot de Big Pilot, 100% eigen design.

Het zijn militaire uurwerken aan de basis, ze werden wel ook door andere producenten gemaakt onder hun patent, dit om aan de vraag te beantwoorden.

Steinhart kopieert gewoon dat model, dat kan je toch niet tegenspreken
              2014 Porsche Boxster 981

Comment

Behalve een trouwring is een horloge toch zo wat het enige "juweel" dat een man draagt. Tenzij eikelpiercings en zo, maar dat is niet zo mijn ding.

Armbanden en nekkettingen zijn ook héél populair hé
                2014 Porsche Boxster 981

Comment

Armbanden en nekkettingen zijn ook héél populair hé
                  Nekkettingen passen bij honden, niet bij mensen.
                  Armbandjes (uit plastiek, met opschrift "pukkelpop") passen bij jongeren en studenten, niet bij volwassenen.
                  Armbandjes uit zilver/goud passen mooi bij diegenen die net hun plechtige communie gedaan hebben.

Comment

De IWC Big Pilot is wel The Real Thing

Het is een reproductie van een model die ze eerst ontworpen hebben in 1936 in het klein (de Pilot model)
                    En die hebben ze in 1940 vergroot tot de Big Pilot, 100% eigen design.

Het zijn militaire uurwerken aan de basis, ze werden wel ook door andere producenten gemaakt onder hun patent, dit om aan de vraag te beantwoorden.

Steinhart kopieert gewoon dat model, dat kan je toch niet tegenspreken
                    De Big Pilot is toch gebaseerd op pilotenhorloges van vele decennia geleden? En die waren nog groter dan de Big Pilot nu, want piloten droegen die gewoon over hun mouw.
                    Die originele pilotenhorloges werden achteraf wel in het klein nagemaakt.
                    En tuurlijk kopieert Steinhart dat model, maar waarom zou dat een probleem zijn? Moeten we Steinhart links te laten liggen om een veelvoud te betalen voor iets dat er eerst was?
                    Als je die redenering doortrekt, moet je ook alles gaan verbieden wat op de Rolex Subariner lijkt. En dan mag je direct tientallen modellen weren.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Wel... ja en neen. Als het puur dient om te zien hoe laat het is dan gaat er idd niets boven zo'n waveceptor. Echter, zien hoe laat het is kan ik op mijn gsm ook. Het feit dat je het op je lichaam draagt maakt toch dat het zoals een kledingsstuk is. Ook dat heeft als voornaamste doel iets functioneels (in je blootje rondlopen is niet bepaald aangenaam in deze winterse dagen), maar niet enkel dat: het moet er ook nog een beetje treffelijk en modieus uitzien.

Het binnenwerk is niet verbonden met de looks van een horloge. Ik ga er wel mee akkoord dat er knappere dingen bestaan dan Edifices, maar bepaalde horloges koop je niet louter en alleen voor de looks, vind ik. En dan kan het zowel om mechanische horloges als om quartz-modellen gaan.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

De Big Pilot is toch gebaseerd op pilotenhorloges van vele decennia geleden? En die waren nog groter dan de Big Pilot nu, want piloten droegen die gewoon over hun mouw.
                        Die originele pilotenhorloges werden achteraf wel in het klein nagemaakt.
                        En tuurlijk kopieert Steinhart dat model, maar waarom zou dat een probleem zijn? Moeten we Steinhart links te laten liggen om een veelvoud te betalen voor iets dat er eerst was?
                        Als je die redenering doortrekt, moet je ook alles gaan verbieden wat op de Rolex Subariner lijkt. En dan mag je direct tientallen modellen weren.

De BigPilot is niet 'gebaseerd' op iets maar zoals ik het gezegd heb een reproductie van een model voor die IWC produceerde vanaf 1940 (voor oa de Luftwaffe natuurlijk )
                        Die was niet groter, de origineel had dezelfde afmeting, maar er was nog een grotere in die tijd (55mm denk ik)

Er was zelf destijds een kleinere model de Pilot (1936)
                        Deze uurwerken waren vooral speciaal omdat ze een antimagnetisch mecanisme.

Ik zou nooit een uurwerk kopen die zo geinspireerd is op een andere dat het bijna een kopie is... dat is "willen maar niet kunnen"... sorry maar dat is zo.
                        Liever een swatch dan een "copy/paste"

Gaat jij een chinese bmw X5 kopen?? Die is toch gewoon ook geinspireerd door de echte X5
                        Het is het zelfde, de origineel ontwerp is te gekend om niet belachelijk eruit te zien als je de "kopietje" koopt.
                        Last edited by blue8300; 14/02/2013, 15:41.
                        2014 Porsche Boxster 981

Comment

De BigPilot is niet 'gebaseerd' op iets maar zoals ik het gezegd heb een reproductie van een model voor die IWC produceerde vanaf 1940 (voor oa de Luftwaffe natuurlijk )
                          Die was niet groter, de origineel had dezelfde afmeting 55mm als ik me niet vergist

Er was zelf destijds een kleinere model de Pilot (1936)
                          Deze uurwerken waren vooral speciaal omdat ze een antimagnetisch mecanisme.

Ik zou nooit een uurwerk kopen die zo geinspireerd is op een andere dat het bijna een kopie is... dat is "willen maar niet kunnen"... sorry maar dat is zo.
                          Liever een swatch dan een "copy/paste"
                          En waarom zou je een Swatch kopen als je een Steinhart kan kopen? Ik zie daar geen enkel argument voor. Niet dat er iets mis is met Swatch, maar de uitstraling is gewoon anders.
                          Voor het geld van een IWC, heb je een Steinhart, eventueel nog horloges en/of nog genoeg geld voor een andere hobby. Een elektrische gitaar of een koersfiets. Ik snap echt niet waarom je dan zou kiezen voor alleen het horloge. Steinhart biedt gewoon een goeie verhouding prijs/kwaliteit.
                          Dat een Nav B "willen maar niet kunnen" zou zijn, daar lach ik eens goed mee vanop mijn (bv.) nieuwe fiets of met een nieuwe gitaar in mijn handen.
                          Het is gewoon belachelijk dat alles wat niet echt duur zou zijn, not done zou zijn. Alsof je zou zeggen dat het kopen van een koersfiets, die een veel goedkopere replica is van waar de profs mee rijden, "willen maar niet kunnen" zou zijn.
                          Ik zou ook best graag een Rolex, IWC (BP, ja) en/of Breitling in huis halen, maar die dingen zijn het niet waard en ik ga er geen andere dingen voor laten.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Edit: dubbel (browser bleef hangen).
                            Last edited by Beta; 14/02/2013, 15:46.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Edox-grand-ocean-01201-357B-BUIN.jpgNieuwen daily! i like
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

(...)Gaat jij een chinese bmw X5 kopen?? Die is toch gewoon ook geinspireerd door de echte X5
                                Het is het zelfde, de origineel ontwerp is te gekend om niet belachelijk eruit te zien als je de "kopietje" koopt.
                                Wel, hier ga je toch wat kort door de bocht. Er bestaat idd zo een "chinese x5". Maar die is wel bagger van kwaliteit, en hoewel duidelijk gesinpireerd op de x5, extreem lelijk. Bovendien zou men die auto hier nooit mogen verkopen aangezien er design patents geschonden worden.

Uw vergelijking is dan ook meer van toepassing op namaak horloges. De kwaliteit is bagger, je steunt er de georganiseerde misdaad mee, maar je kunt wel doen alsof je met een Rolex rondloopt. Dat laatste doe je exact niet met een Steinhart.

Comment

Het binnenwerk is niet verbonden met de looks van een horloge. Ik ga er wel mee akkoord dat er knappere dingen bestaan dan Edifices, maar bepaalde horloges koop je niet louter en alleen voor de looks, vind ik. En dan kan het zowel om mechanische horloges als om quartz-modellen gaan.
                                  Het heeft ook niet meteen iets met de looks te maken. Het is gewoon iets gevoelsmatigs. Een automaat is niet afhankelijk van een batterij. Het heeft een bepaalde nostalgische waarde. Het is eigenlijk een soort kunstwerkje, die mechaniek. HEt heeft eigenlijk nog altijd iets van de alereerste horloges... Dit is puur subjectief natuurlijk, ik weet het.

Bij een quartz horloges past eigenlijk meer een volledig digitaal horloge. Ik snap dan ook niet dat er niet wat meer mooie, moderne digitale horloges bestaan. Tegenwoordig kan er met e-ink of OLED schermpjes toch wel iets creatiefs gemaakt worden... Maar digitale horloges lijken het territorium te zijn van el-cheapo fabrikanten.

Comment

Wel, hier ga je toch wat kort door de bocht. Er bestaat idd zo een "chinese x5". Maar die is wel bagger van kwaliteit, en hoewel duidelijk gesinpireerd op de x5, extreem lelijk. Bovendien zou men die auto hier nooit mogen verkopen aangezien er design patents geschonden worden.

Uw vergelijking is dan ook meer van toepassing op namaak horloges. De kwaliteit is bagger, je steunt er de georganiseerde misdaad mee, maar je kunt wel doen alsof je met een Rolex rondloopt. Dat laatste doe je exact niet met een Steinhart.
                                    Volledig akkoord. Alsof een IWC zoveel preciezer loopt dan een Steinhart. De enige functie van een horloge, is correct lopen. Als dat ding dan ook nog uitstekend is afgewerkt (zoals een Steinhart), dan zie ik echt het probleem niet.
                                    Tuurlijk ga ik geen goedkope auto kopen omdat die op een duurdere lijkt. Een auto is veel ingewikkelder.
                                    Had ik een auto voor de show gewild, ik had niet de wagen gekocht waar ik nu mee rijd. Veel mensen denken nl. dat mijn auto een stuk minder duur is dan hij werkelijk is, gewoon omdat het een auto uit de klasse van de Golf is. Zal mij worst wezen.
                                    Trouwens, het is niet dat Steinhart geen kwaliteit biedt. Daar zitten gewoon goeie ETA-binnenwerken in, zoals reeds hoger vermeld.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Het heeft ook niet meteen iets met de looks te maken. Het is gewoon iets gevoelsmatigs. Een automaat is niet afhankelijk van een batterij. Het heeft een bepaalde nostalgische waarde. Het is eigenlijk een soort kunstwerkje, die mechaniek. HEt heeft eigenlijk nog altijd iets van de alereerste horloges... Dit is puur subjectief natuurlijk, ik weet het.

Bij een quartz horloges past eigenlijk meer een volledig digitaal horloge. Ik snap dan ook niet dat er niet wat meer mooie, moderne digitale horloges bestaan. Tegenwoordig kan er met e-ink of OLED schermpjes toch wel iets creatiefs gemaakt worden... Maar digitale horloges lijken het territorium te zijn van el-cheapo fabrikanten.
                                      Met digitaal is ook niets mis. Ik heb een tweetal digitale Casio's die én radiogestuurd zijn én op zonne-energie lopen. Voor digitale Casio's zijn ze bepaald niet goedkoop, maar hey, ze zijn wel origineel!
                                      Ik heb gewoon een uitgebreide smaak. Ik heb een tiental horloges en er is niet eentje bij dat op een ander lijkt. Niet in de verste verte zelf.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
                                        Heel knappe collectie !
                                        Waarom laat je dit Omega uurwerk niet eens polieren/restaureren?
                                        Moet ik inderdaad doen. Ga er werk van maken!

Comment

• iemand die weet waar je goeie replicas online kan kopen ?

heb weddenschap met iemand die net een Tag Heuer Grand Carrera 36RS Calibre gekocht heeft dat replicas tegenwoordig bijna even goed zijn (op het interne na )
                                          Last edited by fblade; 16/02/2013, 20:46.
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Working...
                                          X