Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geflitst rood licht: wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Blijkbaar is er een richtlijn voor de parketten om meteen naar de politierechtbank door te verwijzen.

Als je er vanaf komt met een minnelijke schikking mag je dus op je blote knietjes gaan zitten en dank u zeggen. Ik vermoed dat je iets meer kans zal hebben bij parketten die met een grote achterstand kampen.
    2.0 JTDm

Comment

Ja, tis vreemd dat t van parket tot parket afhangt. Is eigenlijk niet correct, maar ja, dit is Belgie, waar de ene wat gelijker voor de wet is dan de andere.
      Bij mij was het Brugge. Ik heb daar die voormiddag niemand ongestraft zien buitengaan. Iedereen tzelfde.
      400 a 500 en weekje rijverbod. Tleek wel bandwerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
        Ik sluit me hierbij aan, ALS er een minnelijke schikking komt, gewoon betalen, maar normaal is dat idd. rechtbank met waarschijnlijk hogere kosten EN rijverbod.
        Succes , en hou ons op de hoogte !

ik volg Dirk

2 jaar terug in Gent : 8 dagen en dik 200 €

Comment

Hm hopelijk volgt er een minnelijke schikking en is Leuven overbelast.

Precies dat ik een zwaar misdrijf zou gepleegd hebben....

Nu zijn er wel bijkomende feiten:

1. De straat die ik in reed(richting centrum) had voor kort ook een rechtse pijl die verwijdert is. de situatie daar: vak voor links en vak voor rechts en links rechtdoor. Nu er amper rechtdoor verkeer is was er een rechtse pijl die eerder groen werd. Deze is 2/3 weken geleden verwijderd.

2. rechtdoor zijn groene ronde verkeerslichten, recht zijn pijlen. Wat is hierover in de media geweest. Ze staan wel links van de rijbaan maar niet boven de rijstrook. Wel nog op de hoek van de andere straat. Misschien eens een foto van nemen.
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
            Precies dat ik een zwaar misdrijf zou gepleegd hebben....
            was bij mij net hetzelfde : omdat die klojo's van de keuring noch de flikken, noch de 'Auto Crime Unit' het chassinummer van mijn oldtimer TVR niet konden lokaliseren werd de wagen 2 dagen in beslag genomen, was ik wellicht een cirmineel en mocht ik het gaan uitleggen bij de politierechter : geen boete maar 15 dagen rijverbod (voorwaardelijk).

Kostte me wel dik 200 EUR (gerechtskosten + bijdrage slachtofferfonds), en 'k had niks misdaan ...

Comment

Das nog erger Ik heb tenminste er iets "plezier" aan gehad!
              sigpic

Comment

Ofwel wachten op een minnelijke schikking ofwel hopen op een milde Rechter. Maar als de wagen op een BVBA staat is er een mogelijke uitweg. Wat ik eens gehoord heb en ook is bevestigd : iemand zijn wagen staat op een BVBA. Hij wordt tegen vrij hoge snelheid geflitst. Papieren in de bus om de bestuurder kenbaar te maken. Want een BVBA is een rechtspersoon en die kan logisch niet rijden. Dus ze moeten de bestuurder kennen. Een familielid van de bestuurder en zaakvoerder woont al vele jaren buiten Europa en heeft 10% van de aandelen. Dat familielid zal ook nooit meer een voet in belgië zetten. En die wordt als bestuurder opgegeven. Parket kan geen boete geven. Opsturen heeft weinig zin want ze weten toch dat die persoon niet gaat betalen. Dus stellen ze aan de BVBA een minnelijke schikking van 50 euro voor. Die wordt en met de glimlach betaald en wordt zelfs boekhoudkundig afgeschreven (en bij een controle blijkbaar ook aanvaardt door de fiscus). Ik geloofde het ook niet tot ik alle papieren eens onder mijn neus kreeg. En dit blijkt heel veel toegepast te worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Ofwel wachten op een minnelijke schikking ofwel hopen op een milde Rechter. Maar als de wagen op een BVBA staat is er een mogelijke uitweg. Wat ik eens gehoord heb en ook is bevestigd : iemand zijn wagen staat op een BVBA. Hij wordt tegen vrij hoge snelheid geflitst. Papieren in de bus om de bestuurder kenbaar te maken. Want een BVBA is een rechtspersoon en die kan logisch niet rijden. Dus ze moeten de bestuurder kennen. Een familielid van de bestuurder en zaakvoerder woont al vele jaren buiten Europa en heeft 10% van de aandelen. Dat familielid zal ook nooit meer een voet in belgië zetten. En die wordt als bestuurder opgegeven. Parket kan geen boete geven. Opsturen heeft weinig zin want ze weten toch dat die persoon niet gaat betalen. Dus stellen ze aan de BVBA een minnelijke schikking van 50 euro voor. Die wordt en met de glimlach betaald en wordt zelfs boekhoudkundig afgeschreven (en bij een controle blijkbaar ook aanvaardt door de fiscus). Ik geloofde het ook niet tot ik alle papieren eens onder mijn neus kreeg. En dit blijkt heel veel toegepast te worden?
                  PRACHTIG IDEE !!! Nu nog snel een buitenlander 10% van m'n aandelen geven ...

Comment

Vorig jaar ongeveer hetzelfde tegengekomen in Antwerpen.
                    Gewoon minnelijke schikking van €160 gekregen, wel via brief van politierechtbank...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                      Ja, tis vreemd dat t van parket tot parket afhangt. Is eigenlijk niet correct, maar ja, dit is Belgie, waar de ene wat gelijker voor de wet is dan de andere.
                      Bij mij was het Brugge. Ik heb daar die voormiddag niemand ongestraft zien buitengaan. Iedereen tzelfde.
                      400 a 500 en weekje rijverbod. Tleek wel bandwerk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Blijkbaar is er een richtlijn voor de parketten om meteen naar de politierechtbank door te verwijzen.

http://www.wegcode.be/forum/showthread.php/28849-Rood-licht-bolçete?p=163869&viewfull=1#post163869

Als je er vanaf komt met een minnelijke schikking mag je dus op je blote knietjes gaan zitten en dank u zeggen. Ik vermoed dat je iets meer kans zal hebben bij parketten die met een grote achterstand kampen.

leerrijke lezing...
                      ik zal voortaan eerder remmen dan gas geven als een licht op oranje springt !

Comment

minnelijke schikking in tienen gehad. was iemand dat ik ken die door rood was gereden aan kruistpunt van delhaize. daar rijden ze wel vaak door rood en het volgende aan de eldi ook...

wat ik me afvraag:
                        hoe snel ging je door die bocht, want die flitsen pas vanaf 20 of 30km/u
                        indien die lichten aan de delhaize, die gaan ook op snelheid af (zelf gezien) dus als er iemand u passeerde....?
                        Last edited by ; 16/10/2012, 12:51.

Comment

Net zelf ook gehad, geen antwoord gestuurd. Komt de wijkagent langst, die neemt verklaring af.
                          Daarna minnelijke schikking €160 in de bus gehad en betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            minnelijke schikking in tienen gehad. was iemand dat ik ken die door rood was gereden aan kruistpunt van delhaize. daar rijden ze wel vaak door rood en het volgende aan de eldi ook...

wat ik me afvraag:
                            hoe snel ging je door die bocht, want die flitsen pas vanaf 20 of 30km/u
                            indien die lichten aan de delhaize, die gaan ook op snelheid af (zelf gezien) dus als er iemand u passeerde....?
                            Jarno, daar is het dan ook gebeurd afslaan naar de Delhaize richting mijn thuis.... Best KUT! Kwas wa ziek, moe en niet echt oplettend.

Sja op de PV staat 33 km/u, dus iets te snel. Je kan onmogelijk die bocht nemen tegen +70 zonder in de Delhaize te steken met een standaard auto...
                            sigpic

Comment

dan moet ge u niet teveel zorgen maken, gaat minnelijke schikking worden

Comment

Ja mijn rijbewijs afpakken zou een straf zijn... Nu wel een goede reden om verlof te nemen, nog maar 5 dagen thuis geweest
                                sigpic

Comment

Enkele jaren geleden net hetzelfde aan de hand gehad op de expressweg tussen Hasselt en Sintruiden. Tegen 32km/u door het rood dat al 40 sec op rood stond. Mogen voorkomen in de rechtbank in Tongeren. 150 € boete, 150 € voor het slachtofferhulpfonds of zoiets en nog eens 50 € gerechtskosten. Geen rijverbod.
                                  Van de 50 personen in de zaal hadden er 25 zo door het rood gereden op de expressweg.

Comment

Elke categorie gaat gepaard met een bijbehorende geldboete. Voor inbreuken van de 4e graad is een onmiddellijke inning niet mogelijk en moet de overtreder in principe altijd verschijnen voor de politierechtbank...

Staan ze allemaal op
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Vandaag een briefje van de Wijkinspecteur mogen ontvangen. Gewoon zo in de bus zonder enveloppe rond en gericht aan de verantwoordelijke van mijn bvba.

Uitnodiging tot verhoor bij het plaatselijke politiekantoor aanstaande maandag of dinsdag ochtend over de feiten die mij ten lasten kunnen worden gelegd:

- Verkeersinbreuk (rode verkeerslicht)....

1° U kan tijdens het verhoor niet verplicht worden Uzelf te beschuldigen.
                                      2° U heeft de keuze na bekendmaking van uw identiteit om een verklaring af te leggen, te antwoorden op de gestelde vragen of te zwijgen.

Wat nu ?
                                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                        Als je een minnelijke schikking toegestuurd krijgt -wat ik betwijfel- braaf betalen.
                                        Inderdaad dit is sowieso politierechtbank. 8 dagen en 500eu.
                                        Al kan t msch van het rechtsgebied afhangen?
                                        In mijn geval: sowieso politierechtbank.

Bvba maakt niet uit, in die brief moet je toch aangeven wie reed?
                                        Niks terugsturen, ok, dan weten ze niet wie er reed, maar gedagvaard wordt de zaakvoerder vd bvba toch.
                                        in Gent is dat ook de regel

rijbewijs + bijna 500 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                                          Vandaag een briefje van de Wijkinspecteur mogen ontvangen. Gewoon zo in de bus zonder enveloppe rond en gericht aan de verantwoordelijke van mijn bvba.

Uitnodiging tot verhoor bij het plaatselijke politiekantoor aanstaande maandag of dinsdag ochtend over de feiten die mij ten lasten kunnen worden gelegd:

- Verkeersinbreuk (rode verkeerslicht)....

1° U kan tijdens het verhoor niet verplicht worden Uzelf te beschuldigen.
                                          2° U heeft de keuze na bekendmaking van uw identiteit om een verklaring af te leggen, te antwoorden op de gestelde vragen of te zwijgen.

Wat nu ?
                                          gaan en zeggen dat je niet weet wie er reed op dat moment, dat je het wil nakijken, ... bedenktijd vragen

geen leugens vertellen, want agent gaat PV opmaken en dat kan tegen je gebruikt worden op de rechtbank

op de rechtbank, in beste geval binnen 6 maar eerder 10 tot 16 maanden kan je nog altijd een "naam" uit je mouw schudden

Comment

Working...
                                          X