Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Achterklep vs dubbele deur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Achterklep vs dubbele deur

    Beste allen,

    ik ben opzoek naar een nieuwe bestelwagen, maar twijfel onder andere of dat ik achteraan voor een dubbele deur of achterklep zou gaan.

    Vandaar mijn vraag: wat zijn de voor- en nadelen van een dubbele deur of achterklep.

    Thx Nico

  • #2
    Met dubbele deuren kan je er gemakkelijk iets inzetten met een heftruck.
    Met een achterklep gaat dat ook maar is al moeilijker en moet bijna al langere vorken hebben.

    Comment


    • #3
      Onder een klep sta je droog, met deurkes worde altijd nat.
      Deurkes kunnen vaak niet open als er een aanhanger aan hangt, een klep wel.

      Als er enen in uw gat rijdt zijn deurkes goeikoper. Met deurkes kunde het geheel ook makkelijker stamvol stauwen en het heftruck argument is ook wel een erg goed!

      Ondanks een klep mss interessanter lijkt, zou ik toch voor deurkes gaan.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Als er enen in uw gat rijdt zijn deurkes goeikoper.
        Die moet ge dan toch niet zelf betalen...

        Met een klep kunt ge nog in uw koffer als ge +- 30 cm hebt , met deuren niet (goed) .

        Tenzij er veel in wordt geladen met een vorkheftruck zou ik zeker voor de klep gaan.

        Kijk eens goed rond waarmee de concurrenten rijden en waarom , vraag het desnoods op de man af .

        Indien er geringe hoogte is , kan de klep soms niet helemaal open.
        Last edited by ; 21/11/2012, 12:27.

        Comment


        • #5
          Ik vind een klep mooier, en idd dat je eronder kan schuilen en je materiaal nog even droog kan uitladen in de regen is wel mooi meegenomen.
          Grootste voordeel van deuren is dat je die volledig kan overdraaien en je dus met je kont tot tegen een loskade of deurgat kan rijden. Met een klep lukt dat niet.

          Zelf zou ik toch nog voor een klep kiezen denk ik, mijn T4 was met een klep en heb dat altijd als positief ervaren.

          PS: Als je echt wil kan je nadien nog altijd ombouwen van klep naar deuren of omgekeerd.
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

          www.carfac.be "Driving on experience"

          Comment


          • #6
            en de zichtbaarheid naar achter natuurlijk
            wimoptiek.be op

            Comment


            • #7
              Naast alle bovenstaande ook de frequentie waarmee je in je koffer moet zijn. Neem van me aan dat je zo'n deurtjes makkelijker dikwijls open en toe doet dan telkens zo'n grote achterklep.

              Voor ons biobakkerijtje hebben we zonder twijfel gekozen voor de dubbele deuren.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #8
                enige voordeel van klep is volgens mij "droog staan"
                maar rest zijn nadelen volgens mij
                moet je maar eens proberen zo een klep dicht te krijgen als je 1.50 meter groot bent !

                Comment


                • #9
                  Voor mij enkel een achterklep.Vind het gemakkelijker om te laden, je moet niet telkens rond die deuren lopen.
                  Je staat of zit altijd droog.
                  Een pallet kan met een vorklift altijd langs de schuifdeur geladen worden.
                  Beter zicht naar achter en ik vind het gewoon mooier.
                  Het hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je ze wil gebruiken.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #10
                    Klopt dat ge met een dubbele deur minder in uw achteruitkijkspiegel ziet... als het een ramen in uw ding staan natuurlijk.
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Als 't op een pallet staat is het meestal zwaar en dan ben je beter om dat gewicht boven de achteras te zetten ipv de vooras nog extra te belasten.

                      Dubbele deuren zijn handiger imho.
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Voor mij enkel een achterklep.Vind het gemakkelijker om te laden, je moet niet telkens rond die deuren lopen.
                        Je staat of zit altijd droog.
                        Een pallet kan met een vorklift altijd langs de schuifdeur geladen worden.
                        Beter zicht naar achter en ik vind het gewoon mooier.
                        Het hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je ze wil gebruiken.
                        Kan een pallet door de schuifdeur van een Kangoo?

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Klopt dat ge met een dubbele deur minder in uw achteruitkijkspiegel ziet... als het een ramen in uw ding staan natuurlijk.
                        Bijna alle deuren zijn asymmetrisch. Dat verhelpt voor een erg groot deel het probleem.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=Tjeu;4995761]Kan een pallet door de schuifdeur van een Kangoo?

                          Kan er wel een pallet in een Kangoo?
                          Ik heb het over een Vivaro, Transporter en konsoorten.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #14
                            [QUOTE=alanus;4995821]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Kan een pallet door de schuifdeur van een Kangoo?

                            Kan er wel een pallet in een Kangoo?
                            Ik heb het over een Vivaro, Transporter en konsoorten.
                            Ja gij! Met gemak.

                            Anyhow, ik dacht dat het hier over Kangoo en consoorten ging, maar ik haal blijkbaar 2 topics door elkaar...

                            Blijft wel dat je in een Vivaro langs de achterzijde 2 palletten kan laden en via de zijdeur maar eentje. Nu, als je en klep hebt kan je ze er natuurlijk ook altijd met een manuele transpallet-opkrik-ding erin steken.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment

                            Working...
                            X